Eli kumpaa kotelotyyppiä suosittelette, suljettua vai refleksiä? Subbari tulisi autokäyttöön.
Peerless resolution 12
6
580
Vastaukset
- Makke-R
Itsellä oli joskus 2 kpl resolution 12" refleksissä, tarkkaa litramäärää ja putken mittoja en enää muista mutta hyvin soi. Tarkka ja puhdas ääni hintaisekseen, tosin ei hirveän matalalle ainakaan perus sedanissa mennyt.
Sen jälkeen oli toinen 12" jonkin aikaa suljetussa kotelossa ja ei siinäkään moittimista äänenlaatu hieman parempi, paineesta vaikea sanoa kun oli ne 2 siinä refleksissä ja sitten tuo 1 suljetussa niin hankala lähteä vertailemaan paljonko suljettu jää äänenpaineessa refleksille.
Jos päädyt suljettuun niin tee kotelosta hieman isompi mitä tehdas suosittelee, ainakin omasta kokemuksesta äänessä oli suuri parannus kun kotekosta teki isomman, taisi olla jotain 25 litraa netto vanut.
Valmistajan suositukset taisi alkaa reippaasti vajaasta 20 litrasta.- jebb
Minkäslainen systeemi sukka Makke nykyään on??
- Makke-R
jebb kirjoitti:
Minkäslainen systeemi sukka Makke nykyään on??
kaikki vermeet DLS:ää paitsi soitin ja dsp on alpinen.
Projekti on vielä kesken mutta mm. lasikuitua pakkelia maalia ja nahkaa on kulutettu aika reippaasti, ens kesäksi auto varmasti valmis näyttelyihin ja kisoihin, sinne voipi tulla sitten tarkemmin tarkastelemaan.
Sen verran voin kertoa että kontissa on nykypäivänä melko harvinainen toteutus, ja ensi kertaa sitä itsekkin kokeilen ja toivottavasti toimii halutulla tavalla ettei mene uusiksi :)
Niin ja käyttöautossa on halpis dvd-soitin näyttö ja dls ms6a erkat vaimennetuissa ovissa vakiopaikoilla, konttiin tulee 1 tai 2 peerless resolution 12" kuten oli joskus ennenkin. Riippuu minkä vahvistimen jostain löydän sopuhintaan. Nämä roippeet on laitettu sitten pikapikaa kieli poskessa pilke silmäkulmassa. - Mondea
Makke-R kirjoitti:
kaikki vermeet DLS:ää paitsi soitin ja dsp on alpinen.
Projekti on vielä kesken mutta mm. lasikuitua pakkelia maalia ja nahkaa on kulutettu aika reippaasti, ens kesäksi auto varmasti valmis näyttelyihin ja kisoihin, sinne voipi tulla sitten tarkemmin tarkastelemaan.
Sen verran voin kertoa että kontissa on nykypäivänä melko harvinainen toteutus, ja ensi kertaa sitä itsekkin kokeilen ja toivottavasti toimii halutulla tavalla ettei mene uusiksi :)
Niin ja käyttöautossa on halpis dvd-soitin näyttö ja dls ms6a erkat vaimennetuissa ovissa vakiopaikoilla, konttiin tulee 1 tai 2 peerless resolution 12" kuten oli joskus ennenkin. Riippuu minkä vahvistimen jostain löydän sopuhintaan. Nämä roippeet on laitettu sitten pikapikaa kieli poskessa pilke silmäkulmassa.Kuullostaa hyvältä :)
Kunpa uskaltaisi itsekin ruveta leikkelemään ovia ja tekemään lasikuidusta uusia koteloita :) - Makke-R
Mondea kirjoitti:
Kuullostaa hyvältä :)
Kunpa uskaltaisi itsekin ruveta leikkelemään ovia ja tekemään lasikuidusta uusia koteloita :)kynnys piileekin. Kannattaa ihan rohkeasti aloittaa vaikka peräkontin subikotelon tekemisellä lasikuidusta, ei tule ainakaan pilattua auton alkuperäisosia. Joillakin se lähtee helposti sujumaan ja joillakin ei vaan kädentaito riitä.
Ei muuta kuin kokeilemaan, jos alkaa luonnistumaan niin takaan että harrastus vie mukanaan :)
Aikaa ja kärsivällisyyttä touhu kyllä vaatii.. - Mondea
Makke-R kirjoitti:
kynnys piileekin. Kannattaa ihan rohkeasti aloittaa vaikka peräkontin subikotelon tekemisellä lasikuidusta, ei tule ainakaan pilattua auton alkuperäisosia. Joillakin se lähtee helposti sujumaan ja joillakin ei vaan kädentaito riitä.
Ei muuta kuin kokeilemaan, jos alkaa luonnistumaan niin takaan että harrastus vie mukanaan :)
Aikaa ja kärsivällisyyttä touhu kyllä vaatii..Sitten tuleekin jo eteen semmoinen ongelma, kun on peräkontti TODELLA pieni!
http://www.stevemeadedesigns.com/board/index.php?showtopic=44330&hl=
Tuommoinen olisi hienoa tehdä omalle autolle kanssa (sama auto), mutta kuinka tosta sais hienon näköisen kun noi peräpenkit ottaa pois. Jos noi takapenkit jättää paikoilleen niin ääni ei peräkontista kuulu yhtään ohjaamoon. Oon kattellu jo uutta auto, mutta ei malttaisi Hondasta luopua millään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203