Hei. Meillä on n.2 v kissa ja nyt on tulossa russellpentu. Vaatiko mitä toimenpiteitä, pitäisikö kissasta luopua vai uskaltaako pennun tuoda vaikka kissa jäisi ? Pelkään että kissa tekisi pennulle jotain. Onko muilla ollut vastaavasta kokemuksia ja miten on sujunut ?
kissa ja russell
3
156
Vastaukset
- Hukka-Musti
Kuinka kissasi suhtautuu koiriin? Kissat ovat yksilöitä ja eroavat tällain suuresti toisistaan. Jotkin kissat rakastavat ja tykkäävät hoivata niin ihmisvauvoja, kissanpentuja kuin koiranpentujakin. Jotkin kissat ovat omanarvontuntuisia, eivätkä tunnu välittävän muiden parhaasta kuin itsensä ja omistajansa. Kissan käytös riippuu suuresti siitäkin, kuinka se on kasvatettu, eli onko se tapaillut vaikka paljon koiria, ihmisiä ja muita kissoja vai onko se kasvanut vain omistajansa parissa. Jos koirakaan ei ole aikuiseksi kasvettuaan tapaillut lainkaan kissoja, niin se ei välttämättä sellaisia hyväksy.
- unikatti
Kiitos kommentista. Sehän tässä arveluttaakin kun meidän kissa on ns. löytökissa ja ollut meillä vasta vuoden. Oli tänäkin kesänä puolitoista kuukautta karkuteillä ja luultiinkin jo että on hävinnyt kokonaan. Siksi kerettiin varata koiranpentu. Nyt kissa kotona yhtä itsekkäänä ja komentavana kun ennenkin. Ei siedä ainakaan muita kissoja ja koiria ei ole tavannut mutta luulen että pelkää. Luulen että en uskalla ottaa riskiä että jättäisin ainakaan kahdestaan. Vaikea tilanne kun olen kuitenkin niin kiintynyt kissaan.
- Hukka-Musti
unikatti kirjoitti:
Kiitos kommentista. Sehän tässä arveluttaakin kun meidän kissa on ns. löytökissa ja ollut meillä vasta vuoden. Oli tänäkin kesänä puolitoista kuukautta karkuteillä ja luultiinkin jo että on hävinnyt kokonaan. Siksi kerettiin varata koiranpentu. Nyt kissa kotona yhtä itsekkäänä ja komentavana kun ennenkin. Ei siedä ainakaan muita kissoja ja koiria ei ole tavannut mutta luulen että pelkää. Luulen että en uskalla ottaa riskiä että jättäisin ainakaan kahdestaan. Vaikea tilanne kun olen kuitenkin niin kiintynyt kissaan.
Hankala tapaus vaikuttaa olevan kyseessä.
Jos kissa ei toisia kissoja siedä, niin silloin ei yleensä koiriakaan. Mutta kyllä niitä poikkeuksiakin löytyy, jotka voivat lajikumppanien inhoamisesta huolimatta pitää koirista. Sen sijaan jos koiran taloon kissan seuraksi hankkii, niin kissan tulisi ehdottomasti olla oikein pentuystävällinen. Jos kissa (...niin kuin koira tai ihminenkin) vähänkin kohtelee koiraa aggressiivisesti, niin koiralle saattaa tulla sen seurauksena käytöshäiriö, sillä koirat ottavat pentuina mallia niin hyvistä kuin huonoistakin käytöstavoista.
Tosiaan teidän on nyt tehtävä päätös - kissa tai koira -.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482529Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742517Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732392Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672190Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1041747Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231205Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71044Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411035Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59942