Mitkäs ovat kokemukset hammaslääkärillä käynneistä teillä, joilla on hyperakusiaa (ja tinnitus)?
Miltä poraaminen tai hampaanpoisto tuntuu? Onko ääni kova? Paheneeko tinnitus?
Pitäisi käydä hammaslääkärissä mutta jännittää että mitä siellä tehdään ja miten korvat (elimistö) reagoivat...
Hammaslääkäri ja hyperakusia/tinnitus
3
1902
Vastaukset
- Tinnittäjä
Itsellä lievähkö tinnitus ja niinikään lievää hyperakusiaa. Hammasporista lähtee aika ikävä ääni. Olen selvinnyt ilman korvatulppia, mutta tuskin hammaslääkäri loukkaantuu jos haluat niitä käyttää. Tosin poraamisen ääni välittyy myös luun kautta suoraan korvaan, joten täysin sitä ei pääse pakoon. En kuitenkaan suosittele, että pitkität lääkäriin menoa, koska siinä tulee vain suuremmat operaatiot ennen pitkää. Normaalissa paikkauksessa poraaminen on yleensä nopeasti ohi. Pyydä puudutus, niin ei ainakaan hampaaseen satu.
Itselläni aika monta paikkausta takana, en ole huomannut että tinnitus olisi pahentunut.
Olen kuullut, että yksityiset paikkaavat nukutuksessa, mutta kallista se varmaan on. Jos hyperakusiasi on todella paha, kannattaa ehkä ottaa siitäkin selvää.
Sen olen jostakin lukenut, että koneella tehty juurihoito saattaa laukaista tinnituksen. En muista miksi. Olen itse juurihoitoon menossa ja vaadin jo etukäteen, että juurikanavat puhdistettaisiin käsin. Juuret voidaan siis poistaa joko poran kaltaisella koneella tai pienillä "viiloilla", mikä kai on hieman hankalampaa.- Nimerkkki
luulempa siksi että hermot kulkee lähekkäin kuten kasvohermoksi sanottu kuulohermon vieressä aivojen puolelle ymmärtääkseni. ja kasvohermo taas lienee osin hampaiden lähellä netistä löytyy sen vastuualueet eli mitä tehtäviä sillä on... tosin jollain myös muistelen hammaslääkärin saaneen tinnituksenpoiskin eli ne ovat olleet syynä siihen. eräällä mitä ilmeisemmin tulivat siitä eivät tosin olleet näitä tunnetuimpia ääniä suhinaa,ja vinkunaa. mutta uskoisin että ymmärystä saa parhaiten yksityisellä ja tosiaan ei kannata pitkittää ettei tule vaikeampaa hommaa kuten juurihoitoa joka oli puudutettunakin itsestä äärimäisen epämukavaa.
- Anonyymi
Käytän aina korvatulppia hammaslääkärissä. Hyvin kuulee puheen kuitenkin ja ei ne mitään ihmetelleet, kun sanoin, että laitan nyt nämä, kun välttelen tällä hetkellä kovien äänten kuormitusta.
Heillähän myös itsellä monesti tinnitusta, kun porien vieressä ja melussa pitävät päätään päivittäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585656- 1024750
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3882805Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s811305Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3381106- 65931
- 28893
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46866Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja108856Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52819