voisiko joku kertoa lyhyesti tsingiz aitmatovin valkoinen laiva kirjan juonen tai laittaa jonkun linkin? oon koittanu ehtiä, mutta ei vaan löydy..
apuaaaaaa!
2
268
Vastaukset
- Ynjemi Nyhtänköljä
EEEIIIIIIIIIIII voi. Ei halua eikä viitsi. Lue kirja, hieno symbolistinen epookki laivanvarustuksen historiasta.
- Ida Rähmä
niin hieno kirja, että kyllä se löytyy ihan joka kirjastosta. Ellei hyllystä niin varastosta tai tilaten. Rohkenen suositella. Myös antikvariaattisista kirjakaupoista todennäköisesti löytyy.
Kuten Hannu Marttila netissä sanoo:
"Minä haluan muistaa Tšingiz Aitmatovín Valkoisen laivan (1970, suom. 1972) ja parin varhaisemman kertomuksen kirjoittajana. Niissä on kauneutta, tuskaa ja toivoa, neuvostokliseet kirkkaasti kiertävää moraalista paatosta, tiivistä ja runollista tyyliä. Ne ansaitsisivat uuden tulemisen, tai ainakin uuden lukemisen. Kysykää kirjastosta tai antikvariaatista. Suurin osa niistä on myös filmattu, jopa erinomaisesti. Yle, herätys."
Muistathan, että on korrektia eli suomeksi oikein mainita esitelmässä kenen tekstiä ja mistä on kopioinut. Omaehtoisen, henkisesti ylösrakentavan lukemisen ja ajattelun täydennykseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627226
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264158- 493611
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1473200- 512946
- 482444
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262336Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732039Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551995- 291896