bensa-aseman polttopuut.

enoletyhmä

monet ääliöt oikeesti ostaa jostain bensa-asemalta tollasia klapipusseja joissa noin 10 puuta ja maksaa kymmnenen euroa.

Sitte ku ite yrittää myydä vähän isompaa satsia noin kuutiota jollekin urpolle ni johan aletaan tinkaamaan. saatna. 50e/kuutio myisin pelkää hyvää koivua ja sitte urpo kehtas sanoo et saat 40e. sanoin että joo mee vaan ostaa sitte sieltä bensa-asemalta ja löin luurin korvaa.

11

3785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puunpolttaja

      puukuutiot heittokuutioita vai pinokuutioita, nimittäin ihmiset on totutettu heitto kuutioihin ja silloin pyytämäsi 50 euroa on kyllä kohtuuton hinta, sen sijaan jos kyseessä on pinottu kuutio niin hinta on koivupuille kohtuullinen.

      Katselin netistä polttopuiden pyyntihintoja ja mielestäni ne alkaa olla jo siinä tasossa että eipä juuri kannata ainakaan lämmitystarkoituksiin ostaa puuta kun kilovattihinta alkaa jo nyky hinnoilla lähestyä öljyllä tai sähköllä tuotettavan energian hintaa.

    • ostin juuri

      noin 3 heittomottia.
      Vaikutti kohtuulliselta.

    • Klapeja pusseissa ja irtona kotiin toimitettuna 48€/m3

      saa ostaa huoltoasemalta saunaansa puut. Samoin takaansa.
      Päivänä muutamana ökyrikas mökkiläinen karautti bemarillaan pihaan ja tivasi kuivan koivuklapien irto mottihintaa. Kerroin hinna olevan 48 € pihaan toimitettuna.
      Pikkusikaaria röyhyttänyt ekonomi naureskeli hinnan olevan liian korkean ja tinki hintaa.
      Teki tarjouksen 40 ja vajaan pinoon aseteltuna.
      Ilmaista työtä en ole tottunut tekemään joten kerroin hinnan olevan edelleen 48 € motti pihaan toimitettuna.
      Bemarin omistaja suivaantui ja tiuskaisi auoon noustessaan " maajussi kusettaa rehellistä puun ostajaa"
      Muutama tuttu klapi kauppias oli saanu saman puuntarvitsijan vieraakseen.
      Kaikista paikoista bemari oli lähtenyt kiukkuisen tuntuisesti pois, tietenkin suivaantunut ekonomi ruorissa.
      Eräälle isännälle oli jopa tokaissut ja minun rahoja tämä kyläpahanen ei tule saamaan.
      Samainen hintatietoinen herrasmies oli nähty kantavan peräkärryynsä paikallisesta huoltoasema/ baari kombinaatista huomattavan määrän pusseihin pakattua koivuklapeja.
      Jossain vaiheeessa kun ko.herra sytyttelee saunaansa mun pakkaamilla puilla ja huomaa maksaneensa
      "hieman" korkeammanhinnan huoltoaseman pitäjälle vs. mun 48 € irtomottihintaa.
      Tosin huoltiksenhalot on helpompi käsitellä kun ne on pusseissa. Mutta sitä saa mitä tilaa.
      Eli diplomi ekonomi tilasi halkoja huoltikselta jotka oli tulleet minulta.
      Kaikki oltiin varmaankin tyytyväisiä, minä, huoltamoyrittäjä ja tietenkin pääkaupunkilainen diplomi ekonomi.

      • näin..

        pitää rahan kiertää, jotta pääsemme lamasta eroon.


      • melkonoomi

        Diplomi ekonomi luottaa bensa-aseman laadunvalvontaan ostaessaan mieluummin klapit sieltä.


      • Anonyymi

        Ekonomi osaa laskea...ostaa ensin sahan , siihen bensat ja öljyt ym.oheistuotteet.
        Turva vaatteet , kypärän ja tietenkin kengät vielä. Astelee metsään ja alkaa kaateleen koivuja.
        Koivut on kaadettuna metässä , sitten kuljetus kaluston millä vie pelipaikalle. Sekään ei pyhällä hengellä kulje , polttoainetta tarvii vähäsen. Laanilla pitää miettiä millä sahaan pöllit , myös halkomisen. Halvin on pokasaha ja halkomakirves. Vaihtoehtona on tietenkin ostaa kunnon klapikoneen se maksaa n.10000 €...
        Klapien logistiikkakin maksaa jotain.
        Tästä sitten ynnäämään, mistä kertyy klapi pussien hinta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekonomi osaa laskea...ostaa ensin sahan , siihen bensat ja öljyt ym.oheistuotteet.
        Turva vaatteet , kypärän ja tietenkin kengät vielä. Astelee metsään ja alkaa kaateleen koivuja.
        Koivut on kaadettuna metässä , sitten kuljetus kaluston millä vie pelipaikalle. Sekään ei pyhällä hengellä kulje , polttoainetta tarvii vähäsen. Laanilla pitää miettiä millä sahaan pöllit , myös halkomisen. Halvin on pokasaha ja halkomakirves. Vaihtoehtona on tietenkin ostaa kunnon klapikoneen se maksaa n.10000 €...
        Klapien logistiikkakin maksaa jotain.
        Tästä sitten ynnäämään, mistä kertyy klapi pussien hinta!!!

        Niin ja jos tarvitsen vain kymmenen koivuklapia ensi viikonloppuna, niin miten täällä Helsingin keskustassa kannattaisi ne hankkia?
        Ostaa nuo kymmenkunta huoltikselta vitosella, vai tehdä kuten yllä kirjoitettiin? Siinä unohtui muuten pieni, mutta oleellinen pointti, että kaikilla ei ole metsää, johon noine hankkimine varusteineen menisi tekemään ne kymmenkunta koivuklapia. Ja pitäähän koivuklapien vielä antaa kuivuakin, joskus joku on sanonut sen vaalivan noin vuoden kuivatuksen, jos sen tekee ilman koneellista kuivatusta.

        Ei, kyllä edelleen ostan nuo klapit vitosella ne muutamat kerrat vuodessa, kun niitä tarvitsen.
        Olen muuten emeritus ekonomi, joskaan en diplomi-emeritusekonomi.


    • mitensenottaa -tyhmä

      Ostathan sinäkin bensa-asemalta munkkikahvit. Kaupasta saisit puolenkilon jopa kilon kahvipaketin samaan hintaan.

      • ota näin

        ei kukaan järki-ihminen jätäkään kahvipakettia ostamatta.
        Paitsi tietysti diplomi-ekonoomi, joka bemarilla ajaa.


      • Anonyymi
        ota näin kirjoitti:

        ei kukaan järki-ihminen jätäkään kahvipakettia ostamatta.
        Paitsi tietysti diplomi-ekonoomi, joka bemarilla ajaa.

        Sä sanoit järki-ihminen ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä sanoit järki-ihminen ...

        Valkenikohan ekonomille ettei agrin kanssa kannata olla missään tekemisissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe