bensa-aseman polttopuut.

enoletyhmä

monet ääliöt oikeesti ostaa jostain bensa-asemalta tollasia klapipusseja joissa noin 10 puuta ja maksaa kymmnenen euroa.

Sitte ku ite yrittää myydä vähän isompaa satsia noin kuutiota jollekin urpolle ni johan aletaan tinkaamaan. saatna. 50e/kuutio myisin pelkää hyvää koivua ja sitte urpo kehtas sanoo et saat 40e. sanoin että joo mee vaan ostaa sitte sieltä bensa-asemalta ja löin luurin korvaa.

11

4730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puunpolttaja

      puukuutiot heittokuutioita vai pinokuutioita, nimittäin ihmiset on totutettu heitto kuutioihin ja silloin pyytämäsi 50 euroa on kyllä kohtuuton hinta, sen sijaan jos kyseessä on pinottu kuutio niin hinta on koivupuille kohtuullinen.

      Katselin netistä polttopuiden pyyntihintoja ja mielestäni ne alkaa olla jo siinä tasossa että eipä juuri kannata ainakaan lämmitystarkoituksiin ostaa puuta kun kilovattihinta alkaa jo nyky hinnoilla lähestyä öljyllä tai sähköllä tuotettavan energian hintaa.

    • ostin juuri

      noin 3 heittomottia.
      Vaikutti kohtuulliselta.

    • Klapeja pusseissa ja irtona kotiin toimitettuna 48€/m3

      saa ostaa huoltoasemalta saunaansa puut. Samoin takaansa.
      Päivänä muutamana ökyrikas mökkiläinen karautti bemarillaan pihaan ja tivasi kuivan koivuklapien irto mottihintaa. Kerroin hinna olevan 48 € pihaan toimitettuna.
      Pikkusikaaria röyhyttänyt ekonomi naureskeli hinnan olevan liian korkean ja tinki hintaa.
      Teki tarjouksen 40 ja vajaan pinoon aseteltuna.
      Ilmaista työtä en ole tottunut tekemään joten kerroin hinnan olevan edelleen 48 € motti pihaan toimitettuna.
      Bemarin omistaja suivaantui ja tiuskaisi auoon noustessaan " maajussi kusettaa rehellistä puun ostajaa"
      Muutama tuttu klapi kauppias oli saanu saman puuntarvitsijan vieraakseen.
      Kaikista paikoista bemari oli lähtenyt kiukkuisen tuntuisesti pois, tietenkin suivaantunut ekonomi ruorissa.
      Eräälle isännälle oli jopa tokaissut ja minun rahoja tämä kyläpahanen ei tule saamaan.
      Samainen hintatietoinen herrasmies oli nähty kantavan peräkärryynsä paikallisesta huoltoasema/ baari kombinaatista huomattavan määrän pusseihin pakattua koivuklapeja.
      Jossain vaiheeessa kun ko.herra sytyttelee saunaansa mun pakkaamilla puilla ja huomaa maksaneensa
      "hieman" korkeammanhinnan huoltoaseman pitäjälle vs. mun 48 € irtomottihintaa.
      Tosin huoltiksenhalot on helpompi käsitellä kun ne on pusseissa. Mutta sitä saa mitä tilaa.
      Eli diplomi ekonomi tilasi halkoja huoltikselta jotka oli tulleet minulta.
      Kaikki oltiin varmaankin tyytyväisiä, minä, huoltamoyrittäjä ja tietenkin pääkaupunkilainen diplomi ekonomi.

      • näin..

        pitää rahan kiertää, jotta pääsemme lamasta eroon.


      • melkonoomi

        Diplomi ekonomi luottaa bensa-aseman laadunvalvontaan ostaessaan mieluummin klapit sieltä.


      • Anonyymi

        Ekonomi osaa laskea...ostaa ensin sahan , siihen bensat ja öljyt ym.oheistuotteet.
        Turva vaatteet , kypärän ja tietenkin kengät vielä. Astelee metsään ja alkaa kaateleen koivuja.
        Koivut on kaadettuna metässä , sitten kuljetus kaluston millä vie pelipaikalle. Sekään ei pyhällä hengellä kulje , polttoainetta tarvii vähäsen. Laanilla pitää miettiä millä sahaan pöllit , myös halkomisen. Halvin on pokasaha ja halkomakirves. Vaihtoehtona on tietenkin ostaa kunnon klapikoneen se maksaa n.10000 €...
        Klapien logistiikkakin maksaa jotain.
        Tästä sitten ynnäämään, mistä kertyy klapi pussien hinta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekonomi osaa laskea...ostaa ensin sahan , siihen bensat ja öljyt ym.oheistuotteet.
        Turva vaatteet , kypärän ja tietenkin kengät vielä. Astelee metsään ja alkaa kaateleen koivuja.
        Koivut on kaadettuna metässä , sitten kuljetus kaluston millä vie pelipaikalle. Sekään ei pyhällä hengellä kulje , polttoainetta tarvii vähäsen. Laanilla pitää miettiä millä sahaan pöllit , myös halkomisen. Halvin on pokasaha ja halkomakirves. Vaihtoehtona on tietenkin ostaa kunnon klapikoneen se maksaa n.10000 €...
        Klapien logistiikkakin maksaa jotain.
        Tästä sitten ynnäämään, mistä kertyy klapi pussien hinta!!!

        Niin ja jos tarvitsen vain kymmenen koivuklapia ensi viikonloppuna, niin miten täällä Helsingin keskustassa kannattaisi ne hankkia?
        Ostaa nuo kymmenkunta huoltikselta vitosella, vai tehdä kuten yllä kirjoitettiin? Siinä unohtui muuten pieni, mutta oleellinen pointti, että kaikilla ei ole metsää, johon noine hankkimine varusteineen menisi tekemään ne kymmenkunta koivuklapia. Ja pitäähän koivuklapien vielä antaa kuivuakin, joskus joku on sanonut sen vaalivan noin vuoden kuivatuksen, jos sen tekee ilman koneellista kuivatusta.

        Ei, kyllä edelleen ostan nuo klapit vitosella ne muutamat kerrat vuodessa, kun niitä tarvitsen.
        Olen muuten emeritus ekonomi, joskaan en diplomi-emeritusekonomi.


    • mitensenottaa -tyhmä

      Ostathan sinäkin bensa-asemalta munkkikahvit. Kaupasta saisit puolenkilon jopa kilon kahvipaketin samaan hintaan.

      • ota näin

        ei kukaan järki-ihminen jätäkään kahvipakettia ostamatta.
        Paitsi tietysti diplomi-ekonoomi, joka bemarilla ajaa.


      • Anonyymi
        ota näin kirjoitti:

        ei kukaan järki-ihminen jätäkään kahvipakettia ostamatta.
        Paitsi tietysti diplomi-ekonoomi, joka bemarilla ajaa.

        Sä sanoit järki-ihminen ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä sanoit järki-ihminen ...

        Valkenikohan ekonomille ettei agrin kanssa kannata olla missään tekemisissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe