Areenassa Prisma-ohjelmassa käsitellään kuolemaa ja kuoleman prosessia sen verran kuin länsimaissa kyetään sitä käsittelemään. Voi katsoa enää 2 päivää.
http://areena.yle.fi/ohjelma/29a29a16e941b54f0f8fab1f2ed1dff3
ps. tiibetinbuddhalaisuudessa tekstejä vastaavista asioista on jo sadoilta vuosilta. Mm. delog-henkilö on sellainen, joka saattaa näyttää kuolleeelta viikon ja palata eloon kertomaan, mitä näki. Nämä on dokumentoitu. http://www.exoticindiaart.com/book/details/IDI022/
kuolema
4
343
Vastaukset
- niiiiii
kääntää englantia, mutta mulla ei ole aikaa ja tekstiä on tuijotettava pitkään. Se ei käy. Luin kuitenkin alun, mutta sitten silmät tulivat kipeiksi. Siinä oli helvetistäkin. En ole nähnyt helvettiä , vaikka olen kyllä ollut hereillä henkimaailmassa. Sellaista muistelisin, että siellä oli sellaisia kapseleita tai jotain munia, joissa oli nukkuvia henkiä eikä niitä saanut mennä herättelee. Oon varmaan itteki voinu olla joskus sellasessa nukkumassa.
- voi olla rannaton..."
Tiibetiläinen kuolleidenkirja kertoo yhden version.
http://www.uta.fi/laitokset/historia/sivut/kurssit/Tiibettilainenkuolleidenkirja.pdf
Kuoleman voittaminen kuuluu sisäisen pelkoon.Pelon voittaminen ,meditaatio.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolemanrajakokemus
Nykyaikainen aivotutkimus lähenee aihetta,ajan kanssa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Käpylisäke- moniajattelija
siitä, että olen toiminut järjestyneessä ja hyväntahtoisessa ympäristössä henkimaailmassa on. Enkä ole ainoa joilla näitä aika tavallisia kokemuksia on. Tunnen itse kaksi muuta henkilöä. Tiedän tuntemattomien ihmisten elämistä ja rakennuksia sisältä käymättä ensin niissä ja sen miten maisemat ovat muuttuneet. Todellinen maailma lopulta on sellainen kuin Raamatussa ja buddhalaisuudessa kerrotaan. Se on kaikilla tasoilla ja sinne jokainen kaipaa tietämättään. Se on ykseys. Ajattelen jotenkin siten, että molemmat maailmat ovat yhtä totta. Systeemi ja ykseys. Systeemi palvelee tarkoitusta. Se on kyllä vähän nen on aika monimutkaista, että en tiedä varmaa. Tämän maailman arvot ja käytäntö ovat pelkkää hullutusta ja siksi uskossa olevat ovat taas normaalin näkemyksen mukaan hihhuleita. Minulla oli se kokemus, että sain kurkistaa siihen ykseysolotilaan, mutta tipuin samantien entistä tyytymättömämpänä takaisin. Saatte sellaista mitä korva ei ole kuullut, silmä nähnyt eikä ...Ihmiset kulkevat kohti parempaa olotilaa. Mitään tulimerta en usko olevankaan. Se on ehkä pappien keksintöä niin kuin uskontunnustuskin. Mutta vaikka ihmisillä on henkinen ykseysolotila esimerkiksi kristityllä niin aina löytyy kapeakatseista ajattelua, koska ihminen on edelleen kuvioissa eikä tiedä. En tiedä mitä ajattelisin kuolleitten kirjasta, se ei kuulosta siltä mitä olen nähnyt. Toisaalta buddhalaiset opit ovat ihan selkeitä ja muu buddhalainen ajattelu.
- moniajattelija
moniajattelija kirjoitti:
siitä, että olen toiminut järjestyneessä ja hyväntahtoisessa ympäristössä henkimaailmassa on. Enkä ole ainoa joilla näitä aika tavallisia kokemuksia on. Tunnen itse kaksi muuta henkilöä. Tiedän tuntemattomien ihmisten elämistä ja rakennuksia sisältä käymättä ensin niissä ja sen miten maisemat ovat muuttuneet. Todellinen maailma lopulta on sellainen kuin Raamatussa ja buddhalaisuudessa kerrotaan. Se on kaikilla tasoilla ja sinne jokainen kaipaa tietämättään. Se on ykseys. Ajattelen jotenkin siten, että molemmat maailmat ovat yhtä totta. Systeemi ja ykseys. Systeemi palvelee tarkoitusta. Se on kyllä vähän nen on aika monimutkaista, että en tiedä varmaa. Tämän maailman arvot ja käytäntö ovat pelkkää hullutusta ja siksi uskossa olevat ovat taas normaalin näkemyksen mukaan hihhuleita. Minulla oli se kokemus, että sain kurkistaa siihen ykseysolotilaan, mutta tipuin samantien entistä tyytymättömämpänä takaisin. Saatte sellaista mitä korva ei ole kuullut, silmä nähnyt eikä ...Ihmiset kulkevat kohti parempaa olotilaa. Mitään tulimerta en usko olevankaan. Se on ehkä pappien keksintöä niin kuin uskontunnustuskin. Mutta vaikka ihmisillä on henkinen ykseysolotila esimerkiksi kristityllä niin aina löytyy kapeakatseista ajattelua, koska ihminen on edelleen kuvioissa eikä tiedä. En tiedä mitä ajattelisin kuolleitten kirjasta, se ei kuulosta siltä mitä olen nähnyt. Toisaalta buddhalaiset opit ovat ihan selkeitä ja muu buddhalainen ajattelu.
onkohan se alunperin positiivinen kuva ykseydestä? Pyhä tuli oli zarathusthralaisillakin. Rakkauden tulimeri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778