kuolema

kummastellen

Areenassa Prisma-ohjelmassa käsitellään kuolemaa ja kuoleman prosessia sen verran kuin länsimaissa kyetään sitä käsittelemään. Voi katsoa enää 2 päivää.

http://areena.yle.fi/ohjelma/29a29a16e941b54f0f8fab1f2ed1dff3

ps. tiibetinbuddhalaisuudessa tekstejä vastaavista asioista on jo sadoilta vuosilta. Mm. delog-henkilö on sellainen, joka saattaa näyttää kuolleeelta viikon ja palata eloon kertomaan, mitä näki. Nämä on dokumentoitu. http://www.exoticindiaart.com/book/details/IDI022/

4

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiiiii

      kääntää englantia, mutta mulla ei ole aikaa ja tekstiä on tuijotettava pitkään. Se ei käy. Luin kuitenkin alun, mutta sitten silmät tulivat kipeiksi. Siinä oli helvetistäkin. En ole nähnyt helvettiä , vaikka olen kyllä ollut hereillä henkimaailmassa. Sellaista muistelisin, että siellä oli sellaisia kapseleita tai jotain munia, joissa oli nukkuvia henkiä eikä niitä saanut mennä herättelee. Oon varmaan itteki voinu olla joskus sellasessa nukkumassa.

    • voi olla rannaton..."
      • moniajattelija

        siitä, että olen toiminut järjestyneessä ja hyväntahtoisessa ympäristössä henkimaailmassa on. Enkä ole ainoa joilla näitä aika tavallisia kokemuksia on. Tunnen itse kaksi muuta henkilöä. Tiedän tuntemattomien ihmisten elämistä ja rakennuksia sisältä käymättä ensin niissä ja sen miten maisemat ovat muuttuneet. Todellinen maailma lopulta on sellainen kuin Raamatussa ja buddhalaisuudessa kerrotaan. Se on kaikilla tasoilla ja sinne jokainen kaipaa tietämättään. Se on ykseys. Ajattelen jotenkin siten, että molemmat maailmat ovat yhtä totta. Systeemi ja ykseys. Systeemi palvelee tarkoitusta. Se on kyllä vähän nen on aika monimutkaista, että en tiedä varmaa. Tämän maailman arvot ja käytäntö ovat pelkkää hullutusta ja siksi uskossa olevat ovat taas normaalin näkemyksen mukaan hihhuleita. Minulla oli se kokemus, että sain kurkistaa siihen ykseysolotilaan, mutta tipuin samantien entistä tyytymättömämpänä takaisin. Saatte sellaista mitä korva ei ole kuullut, silmä nähnyt eikä ...Ihmiset kulkevat kohti parempaa olotilaa. Mitään tulimerta en usko olevankaan. Se on ehkä pappien keksintöä niin kuin uskontunnustuskin. Mutta vaikka ihmisillä on henkinen ykseysolotila esimerkiksi kristityllä niin aina löytyy kapeakatseista ajattelua, koska ihminen on edelleen kuvioissa eikä tiedä. En tiedä mitä ajattelisin kuolleitten kirjasta, se ei kuulosta siltä mitä olen nähnyt. Toisaalta buddhalaiset opit ovat ihan selkeitä ja muu buddhalainen ajattelu.


      • moniajattelija
        moniajattelija kirjoitti:

        siitä, että olen toiminut järjestyneessä ja hyväntahtoisessa ympäristössä henkimaailmassa on. Enkä ole ainoa joilla näitä aika tavallisia kokemuksia on. Tunnen itse kaksi muuta henkilöä. Tiedän tuntemattomien ihmisten elämistä ja rakennuksia sisältä käymättä ensin niissä ja sen miten maisemat ovat muuttuneet. Todellinen maailma lopulta on sellainen kuin Raamatussa ja buddhalaisuudessa kerrotaan. Se on kaikilla tasoilla ja sinne jokainen kaipaa tietämättään. Se on ykseys. Ajattelen jotenkin siten, että molemmat maailmat ovat yhtä totta. Systeemi ja ykseys. Systeemi palvelee tarkoitusta. Se on kyllä vähän nen on aika monimutkaista, että en tiedä varmaa. Tämän maailman arvot ja käytäntö ovat pelkkää hullutusta ja siksi uskossa olevat ovat taas normaalin näkemyksen mukaan hihhuleita. Minulla oli se kokemus, että sain kurkistaa siihen ykseysolotilaan, mutta tipuin samantien entistä tyytymättömämpänä takaisin. Saatte sellaista mitä korva ei ole kuullut, silmä nähnyt eikä ...Ihmiset kulkevat kohti parempaa olotilaa. Mitään tulimerta en usko olevankaan. Se on ehkä pappien keksintöä niin kuin uskontunnustuskin. Mutta vaikka ihmisillä on henkinen ykseysolotila esimerkiksi kristityllä niin aina löytyy kapeakatseista ajattelua, koska ihminen on edelleen kuvioissa eikä tiedä. En tiedä mitä ajattelisin kuolleitten kirjasta, se ei kuulosta siltä mitä olen nähnyt. Toisaalta buddhalaiset opit ovat ihan selkeitä ja muu buddhalainen ajattelu.

        onkohan se alunperin positiivinen kuva ykseydestä? Pyhä tuli oli zarathusthralaisillakin. Rakkauden tulimeri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe