Kenkien sisäkäyttö

Kotibileet

Riisutteko kengät kotibileissä?Jos ei pakko tai kaverikin menee kengissä? mikä on yleinen käytäntö?Itse en yleensä riisu jos ei mainita .T.tyttö kengissä

35

1914

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytsykkä123456789

      Eikö sen nyt järkikin sano, ettei toisten kotona olla kengät jalassa, oli sitten bileet tai mitkä hyvänsä. Tee omassa kodissasi mitä tykkäät, mutta on todella epäkohteliasta saapastella paskasissa kengissä toisen ihmisen kotiin. Tietysti, jos illan isäntä/emäntä antaa luvan, niin sitten. Muuten ei missään nimessä!

      • krisse---

        naisten ainaki kuuluu käyttää kenkii sisäl juhlis.. sehän kuuluu asuun ;) ja muutenki ite ainaki pettyisin jos porukka riisuis! harva siit kehtaa valittaa vaik sitä haittaiski...


      • Vaan
        krisse--- kirjoitti:

        naisten ainaki kuuluu käyttää kenkii sisäl juhlis.. sehän kuuluu asuun ;) ja muutenki ite ainaki pettyisin jos porukka riisuis! harva siit kehtaa valittaa vaik sitä haittaiski...

        Jos kyseessä on nuorten järjestämät kotibileet niin ainakaan itse en ole ensimmäisenä riisumassa kenkiä,tapaus kohtaisesti,yleensä kun tunnelma kohoaa ei kengät haittaa ja harvoin kengissä irtolikaa jos kaupunki olosuhteet,kukin tyylillään.


      • Periaatteestakin jo

        Luuletteko että näin kylmillä lattioilla voi kulkea sukkasillaan? ei takuulla, kengät on jalassa aamusta iltaan, sisällä tai ulkona. Kesällä samoilla kengillä sisällä tai ulkona, talvella sisällä sisäkengät ja ulkona ulkokengät. Yksinkertaista. En osaisi edes kävellä ilman kenkiä kunnolla.


      • No voi viddu
        krisse--- kirjoitti:

        naisten ainaki kuuluu käyttää kenkii sisäl juhlis.. sehän kuuluu asuun ;) ja muutenki ite ainaki pettyisin jos porukka riisuis! harva siit kehtaa valittaa vaik sitä haittaiski...

        Mie kantasin sut niskasta pihalle jos et ottais kenkiä jalasta kun käsketään. Kulje kotonas pazkasilla kengillä.


    • no olipa kerran

      Kengät katoaa ja ne tallataan jos ne jätetään eteiseen. Joku hikisukka menee röökille sun popot jalassa ja littaa ne kaiken päätteeks vielä ni ei se oo kivaa. Mä otan kengät pois mut samalla mä piilotan ne kanssa...

      • justjoo..

        jalassa jos mahdollista,niin muuten ei tiedä lähteissä missä ovat,muutenkin koko ajan härdelli eteisessä.


    • näinonnn

      Jos kyseessä todella on kotibileet jonne porukka lampsii tennareissa ja skeittareissa niin en tahtois olla siivoojana niiden pippaloiden jälkeen.

      • Sitten

        Täällä kysellään ,mikä on käytäntö ja keskustellaan,vaihtoehtoja on kaks,siivousta tulee kuitenkin jos porukkaa.niin riisutteko tennarit ?


      • Yleensä
        Sitten kirjoitti:

        Täällä kysellään ,mikä on käytäntö ja keskustellaan,vaihtoehtoja on kaks,siivousta tulee kuitenkin jos porukkaa.niin riisutteko tennarit ?

        Siis itse pidän kengät jalassa jos ei erikseen joku käske riisuun.Mielestäni käyttämäni muotisaappaat ovat osa pukeutumistani ja korot tuovat muutaman lisä sentin,lisäksi jos kaadat nämä eteisen lattialle ja muut astelevat yli,onx kivaa,näinkin on käynyt.Myös omat vieraani saavat itse päättää kenkiensä käytöstä luonani vieraillessa.


      • kelit,
        Yleensä kirjoitti:

        Siis itse pidän kengät jalassa jos ei erikseen joku käske riisuun.Mielestäni käyttämäni muotisaappaat ovat osa pukeutumistani ja korot tuovat muutaman lisä sentin,lisäksi jos kaadat nämä eteisen lattialle ja muut astelevat yli,onx kivaa,näinkin on käynyt.Myös omat vieraani saavat itse päättää kenkiensä käytöstä luonani vieraillessa.

        Vähän on kelejä katsottava,useinhan ne jalkaan jää,samasta syystä kuin aikaisemmissa viesteissä on todettu.


    • ....

      mut mä riisuisin tosi likast mennä jonku himaa sun likasil kengillä

      • Likaset

        Kyse ei aina ole likasista kengistä ,ne voi tarkistaa eteisessä ja eteisessä pitäisi olla kynnysmatto johon voi pyyhkiä kaiken varoiks.On muut periaatteet jos puhtaita kenkii ei vois pitää.


      • sssssss0
        Likaset kirjoitti:

        Kyse ei aina ole likasista kengistä ,ne voi tarkistaa eteisessä ja eteisessä pitäisi olla kynnysmatto johon voi pyyhkiä kaiken varoiks.On muut periaatteet jos puhtaita kenkii ei vois pitää.

        Mun synttäreil,osa riisu ja toiset tuli kengis.


      • Olivat
        sssssss0 kirjoitti:

        Mun synttäreil,osa riisu ja toiset tuli kengis.

        Mä ainakin pidin korkosaappaat jalassa, kun olin vkl kotibileis,mix riisua kun ei näyttänyt haittaavan.Helpompi käydä röökilläkin ulkona.


      • ...............
        Olivat kirjoitti:

        Mä ainakin pidin korkosaappaat jalassa, kun olin vkl kotibileis,mix riisua kun ei näyttänyt haittaavan.Helpompi käydä röökilläkin ulkona.

        mut jos olit kylässä ni kannattaahan se röökiki vetää sisällä ;)


      • Tavat
        ............... kirjoitti:

        mut jos olit kylässä ni kannattaahan se röökiki vetää sisällä ;)

        Ne oli yhen likan kotona,ei siel röökii saanut sisällä vetää ja ihan mukava välillä käydä ulkona,eikä isompaa vaivaa,kun kenkii ei tarvinnut riisuu.Sit ois aika härdelli jos riisuis etuovelle ja sit hakeen kun meet takaovesta röökille ja samaa moneen kertaan,vielä varsisaappaat,joten jalassa käytännölliset ja komeet.2


      • ---
        Tavat kirjoitti:

        Ne oli yhen likan kotona,ei siel röökii saanut sisällä vetää ja ihan mukava välillä käydä ulkona,eikä isompaa vaivaa,kun kenkii ei tarvinnut riisuu.Sit ois aika härdelli jos riisuis etuovelle ja sit hakeen kun meet takaovesta röökille ja samaa moneen kertaan,vielä varsisaappaat,joten jalassa käytännölliset ja komeet.2

        mun mielest voi ihan hyvin pitää kengät jalassa jos on vaik korkkarit tai muut tommoset mut jos vaik jotku paskaset lenkkarit ni ei sitte, tai sit jos emäntä/isäntä antaa luvan... mieti haluisitko omassa kämpässäs talsittavan kengät jalassa ja toimi sit sen mukaa...


      • Näin,siis
        --- kirjoitti:

        mun mielest voi ihan hyvin pitää kengät jalassa jos on vaik korkkarit tai muut tommoset mut jos vaik jotku paskaset lenkkarit ni ei sitte, tai sit jos emäntä/isäntä antaa luvan... mieti haluisitko omassa kämpässäs talsittavan kengät jalassa ja toimi sit sen mukaa...

        Yleensä olen kengät riisunut näissä pikkubileissä,mut jos enempi porukkaa niin empä enää riisu,sillä jokin aika sitten ,astuin bileissä kantapään pullonkorkkiin,korkki oli väärinpäin ja perkele että sattui ja monta päivää,joskus voi olla lasikin rikkoontunut ja joku pala jäänyt,kaikkee ei voi huomata, kun kaikkee touhuu.


      • juttu..
        Näin,siis kirjoitti:

        Yleensä olen kengät riisunut näissä pikkubileissä,mut jos enempi porukkaa niin empä enää riisu,sillä jokin aika sitten ,astuin bileissä kantapään pullonkorkkiin,korkki oli väärinpäin ja perkele että sattui ja monta päivää,joskus voi olla lasikin rikkoontunut ja joku pala jäänyt,kaikkee ei voi huomata, kun kaikkee touhuu.

        Nyt kun kelitkin kuivia,niin ei oo mitään tarvetta riisuu,kauniit saappaat saavat jäädä jalkaan


    • 123456789

      tottakai aina kengät pois aika epäkohteliasta mennä sisälle sotkemaan paikkoja

      • On kai

        Nyt on kyse lähinnä puhtaista kengistä,ne voi tarkistaa ja lisäksi eteisestä pitäisi löytyä kynnysmatto avuksi.


      • ei---
        On kai kirjoitti:

        Nyt on kyse lähinnä puhtaista kengistä,ne voi tarkistaa ja lisäksi eteisestä pitäisi löytyä kynnysmatto avuksi.

        ei riisuta


      • ölööklö
        ei--- kirjoitti:

        ei riisuta

        Kyllähän juhlissa varsinkin talviaikaan on sisäkengät erikseen, eikä ulkokengissä sisällä olla.


      • voivoi´´
        ölööklö kirjoitti:

        Kyllähän juhlissa varsinkin talviaikaan on sisäkengät erikseen, eikä ulkokengissä sisällä olla.

        Mun synttäribileisiin kaverit tuli kengät jalassa tai siis olivat ne jalassa.


      • hetheheh
        voivoi´´ kirjoitti:

        Mun synttäribileisiin kaverit tuli kengät jalassa tai siis olivat ne jalassa.

        No oliko se sun mielestä hyvä juttu?


      • Vappu-.-
        hetheheh kirjoitti:

        No oliko se sun mielestä hyvä juttu?

        Tuliko vappujuhlista siivottavaa.


      • Sienna97
        hetheheh kirjoitti:

        No oliko se sun mielestä hyvä juttu?

        No oli tietenkin, itselläni 8cm mary janet


    • newrock 1

      kesällä ei tarvi riisuu

    • tequilastiletto

      Mielestäni "kotibileissä" käytäntö on se, että pojat riisuvat omat tennarinsa jne, koska yleensä pojat kävelevät samoilla kengillä sekä juhliin/kaupungille/festareille, joka paikkaan käytännössä.. Tytöillä periaatteessa sama käytäntö, ellei ole korkokengillä liikenteessä (avokorkokengät, en tarkoita mitään bootseja jne) ... Kannattaa toki katsoa, millainen lattia kämpässä on, meinaan, kaikki ei tykkää, että menet kännipäissäsi naarmuttamaan kalliit parketit stiletoillasi. .

    • red x

      Ehdottomasti naisen asuun kuuluu kengät.

    • sinttii_

      Kyllä mä ne pois otan, mut yleensä ku lähen tommosii ni mulla on semmoset kengät joista ei ees haittais jos pöllittäs.. Paitsi tietty talvella vois ärsyttää. Ja ku on kavereittenkans ni ei ne ees vie toisten kenkii (:

    • jalassa

      yleensä on bileis kengät jalassa,mix riisuis.

    • Just just

      Meilläpäin on itsestäänselvyys, että taloon tullessa otetaan kengät pois. Täällä potkitaan takaisin katuojaan sellaiset, jotka kehtaa tulla kengät jalassa eteistä pidemmälle.

      Taas tuli todistettua, miten huonotapaisia ja sivistymättömiä nuoret ovat. Kyllä jokainen fiksu ihminen tajuaa ottaa kengät pois toisten kotona.

    • Saapaslöytääparinsa

      Olin Espanjassa vaihto-oppilaana ja käytin korkokenkiä ja -saappaittani joka päivä sisällä ja ulkona myös perheessä, jossa asuin.

      Jatkoin opiskelujani Hesassa, jossa seuraavana kesänä tulin menneeksi puutarhabileisiin. Ylläni oli hihaton kukkamekko, jalassani helteestä huolimatta mustat stay-upit ja puolisääreen ulottuvat piikkikorkosaappaat. Kiinnitin huomioni kauluspaiyaan, mustiin farkkuihin ja bootseihin sonnustautuneeseen komeaan mieheen...

      No nykyisin olemme pari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe