Olisin kiinnostunut tietämään, millä perusteilla johtokuntien yms. vanhempien toimikuntien puheenjohtajat valitaan? Olen muutaman kerran ihmetellyt valintoja, joten haluaisin kuulla eri koulujen valintaperusteista. Mielestäni tällaisissa tehtäväissä tulisi olla ihmisiä, jotka hyväksyvät erilaiset ihmiset.
Millä perusteilla henkilöt valitaan?
7
509
Vastaukset
- steineräippä
Itse olen pannut merkille, että kyseiset henkilöt ovat onneksi usein perehtyneet perusteellisesti antroposofiaan ja steinerpedagogiikkaan. Heillä on riittävät valmiudet kehittää koulua ja sen metodeita. Mukana on paljon vanhempia, joita ei koulun maailmankatsomus kiinnosta, siksi on ymmärrettävää, että he ovat harvemmin kehittämässä koulua puheenjohtajan ominaisuudessa.
- steinerfaija.
Eli yhdistyksen hallituksen valitsee yhtiökokous. Jos haluaa vaikuttaa, kannattaa osallistua. Se on ihan sama juttu joka puolella. Vähän niinkuin vaaleissa. Jos ei äänestä, ei voi vaikuttaa ;o)
- sama äijä kun tuo edellinenkin
YHDISTYSkokous tietenkin. Ei YHTIÖ o)
- sydämiin laajuutta
sama äijä kun tuo edellinenkin kirjoitti:
YHDISTYSkokous tietenkin. Ei YHTIÖ o)
Miksi valitaan se, kuka valitaan. Toivoisin, että tuollaisiin tehtävääin valittaisiin henkilöitä, jotka pystyvät hyväksymään erilaisia ihmisiä. Vai onko se antroposofiaan perehtyminen sama, kuin rotuopin allekirjoittaminen eli että jotkut ovat luonnostaan huonompia ja ei toivottuja.
- valintoja ihmettelevä
sydämiin laajuutta kirjoitti:
Miksi valitaan se, kuka valitaan. Toivoisin, että tuollaisiin tehtävääin valittaisiin henkilöitä, jotka pystyvät hyväksymään erilaisia ihmisiä. Vai onko se antroposofiaan perehtyminen sama, kuin rotuopin allekirjoittaminen eli että jotkut ovat luonnostaan huonompia ja ei toivottuja.
edustajat ovat sellaisia, jotka toimivat avoimin, puhtain kortein. Ihmisystävällisyys / - vihamielisyys näkyy pitkälle. Mitenkäs se sanonta menee. "Huono kello kilkattaa kauaksi..." Joten valintoihin mukaan sydämen ihmisrakkautta ja hyväksyntää.
- takapihoille joutunut
valintoja ihmettelevä kirjoitti:
edustajat ovat sellaisia, jotka toimivat avoimin, puhtain kortein. Ihmisystävällisyys / - vihamielisyys näkyy pitkälle. Mitenkäs se sanonta menee. "Huono kello kilkattaa kauaksi..." Joten valintoihin mukaan sydämen ihmisrakkautta ja hyväksyntää.
ensisilmäyksellä näyttää. Joku pitää hienoja, pyhiä kulisseja yllä, mutta takapihoilla tapahtuu kamalia! Selvittäkää asioita, pyydän!
sydämiin laajuutta kirjoitti:
Jäsenistö ehdottaa keskuudestaan ehdokkaita ja äänestää siitä, kuka valitaan, jos ehdokkaita on enemmän kuin paikkoja. Se on sitten jäsenistöstä kiinni, ketä on ehdolla ja kenet valitaan, jos jäsenistö arvostaa natsismia, tulee valituksi natseja. Jos jäsenistön mielestä ulkonäkö on pääasia, saadaan hallituksesta hyviä kuvia. Kuten edustuksellisessa demokratiassa yleensäkin, sellaisia henkilöitä äänestetään, joidenka äänestäjä katsoo voivan ajaa hänen etuaan.
Periaatteessa tuollaisen vähemmän aktiivisen porukan, kuten vanhempainyhdistyksen, voisi helposti vallata jos pitää huolen, että omalle asialle uskollisia jäseniä on paikalla enemmistö. Käytännössä paikalla on monesti kourallinen ihmisiä. Periaatteessa homma on varmaan hyvinkin avointa, mutta käytännössä jäsenitöä ei tunnu kiinnostavan. Näinhän se menee ihan missä tahansa yhdistyksessä. Jäseneksi liitytään kannatussyistä, varsinkin jos jäsenmaksu on pieni tai sitä ei ole lainkaan, mutta toiminta sinällään ei kiinnosta.
Tämä on kokemukseni viiden eri yhdistyksen nykyisenä tai entisenä jäsenenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2903277Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit253104TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.242047- 1331932
Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e351844Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1191681Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71420Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21243Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91163- 391152