Elvis pani laulun kuin laulun täysin uusiksi ja osallistui usein levytyssessioissaan sovituksen tekoon aivan ratkaisevasti - jopa niin paljon, että sen varjolla rahanhimoinen manageri Parker 50-luvulla suostutteli laulujen säveltäjät myöntymään rojaltien maksamiseen Elviksellekin. Kun Elvis sai tämän selville, hän kieltäytyi vastaanottamasta näitä rahoja.
On kuitenkin ainakin yksi Elvis-hitti (vuodelta 1966), jonka sovitus on mahdollisimman tarkka kopio aikaisemmasta versiosta. Ketty Lester uudelleenlämmitti vanhan hitin "Love Letters" vuodelta 1945 vuonna 1962. Elvis kopioi Lesterin esityksen fraseerausta myöten niin tarkasti kuin kykeni. Syytä en tiedä - ja eihän Elvis tietenkään tehnyt mitään kiellettyä! Sitä paitsi tämä Elviksen ensimmäinen levytys kappaleesta "Love Letters" lyö Lesterin laudalta mennen tullen.
Elviksen 70-luvulla uudelleenlämmittämästä "Love Lettersistä" en enää niin paljon pidä tukkoisesta äänestä johtuen.
Love Letters
Selvis
0
375
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313894- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442584Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292208
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381809
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477