VEIKKO HUOVINEN

myöhäinen

voitteko sanoo onko veikko huoviesen kirjoista tehty elokuvia, sarjoa tai jotai muuta telkkaan, jos ei oteta mukaan koirankynnen leikkaajaa,

15

2865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän

      Aikoinaan pyöri telkkarissa Havukka-ahon ajattelija (muistaakseni jopa 2 versioita , vanhempi 70-luvulta)

    • Pinnistelijä

      Koirankynnen leikkaajan kaltaiseksi elokuvaksi Veikko Huovisen tuotannosta on kuvattu Lampaansyöjät (Seppo Huunonen 1972, pääosissa Leo Lastumäki ja Heikki Kinnunen).

      Huovisen hauskoista novelleista (ainakin Rasvamaksassa, Ronttosauruksessa jne) tehtiin moniosainen tv-sarja joskus 1980- ja 1990-lukujen vaihteessa. Se on tullut ulos pari kertaa. En muista sarjan nimeä juuri nyt, taisi olla jotain Huoviseen viittaavaa. Sarja tuli muistaakseni Maikkarin puolelta, joten siellä ehkä joku tietää.

      Tuossa jo toinen mainitsi Havukka-ahon ajattelijan filmatisoinnin televisioon 1970-luvun alkupuolelta. Esitettiin muistaakseni neljässä, viidessä jaksossa. Aikansa klassikko sekin.

      Asiantuntijoita aiheeseen liittyen voisi löytyä vaikkapa Elokuva-arkistosta.

    • Tumppu

      On vaikea sanoa, onko Internet Movie Database tällä kertaa täydellinen, mutta käy nyt kuitenkin vilkaisemassa:

      http://www.imdb.com/name/nm0403251/

      Yleensä tuonne on listattu elokuvien lisäksi tärkeimmät tv-sarjat.

    • Sologdin

      Muistelen joitakin vuosia sitten nähneeni mainoksia kullanhuuhdontaelokuvasta, johon VH olisi tehnyt käsikirjoituksen.

    • Lisko

      Lyhyet erikoiset- sarja tuli joku vuosi sitten telkasta !

    • M46

      Hamsterit on tullut jossain vaiheessa sarjana, samoin Lentsu. Nämä noiden jo mainittujen lisäksi ainakin.

      • tyttönen -88-

        Olen itse kirjoittamassa esseetä Huovisesta (koulu pakottaa, en siis vapaaehtoisesti), nämä olen ainakin saanut selville:

        Näytelmiä
        Tiikeri ja leijona, Helsingin Kansallisteatteri, 1961
        Kultia, Tampereen Teatteri, 1974

        Elokuvat
        Koirakynnen leikkaaja, 2004
        Lampaansyöjät, 1972

        TV-sarjoja
        Havukka-ahon ajattelija, 1971
        Hamsterit, 1982
        Kolme miestä, 1984
        Lyhyitä erikoisia, 1985
        Rasvamaksa
        Ronttosaurus
        Konstan pylkkerö, 1993
        Lentsu, 1994

        Kuunnelmia
        Latvoilta jokisuulle, 1988


      • Hyvä lista
        tyttönen -88- kirjoitti:

        Olen itse kirjoittamassa esseetä Huovisesta (koulu pakottaa, en siis vapaaehtoisesti), nämä olen ainakin saanut selville:

        Näytelmiä
        Tiikeri ja leijona, Helsingin Kansallisteatteri, 1961
        Kultia, Tampereen Teatteri, 1974

        Elokuvat
        Koirakynnen leikkaaja, 2004
        Lampaansyöjät, 1972

        TV-sarjoja
        Havukka-ahon ajattelija, 1971
        Hamsterit, 1982
        Kolme miestä, 1984
        Lyhyitä erikoisia, 1985
        Rasvamaksa
        Ronttosaurus
        Konstan pylkkerö, 1993
        Lentsu, 1994

        Kuunnelmia
        Latvoilta jokisuulle, 1988

        ..koulu pakottaa ?? Ikäänkuin häpeäisit
        tekemääsi esseetä.
        On hyvä että koulussakin on tehtävä vaikkapa
        niin kuiva juttu kuin essee Huovisesta.
        Muutenhan elämä olisi pelkkää Miljonääri-Jussia.


      • hunni
        Hyvä lista kirjoitti:

        ..koulu pakottaa ?? Ikäänkuin häpeäisit
        tekemääsi esseetä.
        On hyvä että koulussakin on tehtävä vaikkapa
        niin kuiva juttu kuin essee Huovisesta.
        Muutenhan elämä olisi pelkkää Miljonääri-Jussia.

        ...on hyvä että "koulu pakottaa" lukemaan muutakin kuin Akua Ankkaa (vaikka sekin on hyvä).Juuri esitelmän kautta löysin Huovisen ja kyllä olen saanut monta kertaa ääneen nauraa kun olen Huovista lukenut!!!


    • ziili

      Teen itsekkin tällä hetkellä tutkielmaa Veikko Huovisesta ja Rasvamaksastaja olen saanut parikertaa nauraa oikein kunnolla :). Jos jollain olisi valmis tutkielma / esitelmä Huovisesta olisin iloinen, koska voisin ottaa mallia siitä. urlia tai mailia voisi laittaa. Jos joku haluaa keskeneräisen tutkielman niin voin antaa, valmiin saa ensi kuussa, jos muistan.
      Kiitos

      • S-d

        Tiedä häntä lukeeko tätä enää kukaan, kun on edellisestä viestistä jo aikaa vierähtänyt. Mutta joka tapauksessa Kari Väänänen ohjaa Havukka-ahon Ajattelijan elokuvaksi (valmistuu muistaakseni 2006), nimiroolissa Pirkka-Pekka Petelius.


    • Pekka
    • Anonyymi

      AINAKI HAMSTERIT UUSITTIIIN 1994
      LYHYKÄISET 1985-1986
      HAMSTERIT 1982 UUSITTU 1994
      HAVUKKA AHON AJATTELIJA 1970-1971

    • Anonyymi

      Tänään tulee teattereihin Hamsterit. Markku Pölönen ohjaa. Käsikirjoitus Pölönen/Paula Vesala. Sai hyvät arvostelut.

    • Anonyymi

      Se "Havukka-ahon ajattelijasta" 1970-luvun alussa tehty tv- sarja oli niin mainio, että tämä uusi elokuvaversio herättää vain myötähäpeää.

      Veikko Huovinen oli muistaakseni mukana sen ensimmäisen tv-sarjan käsikirjoituksen tekemisessä. Siinähän juonen kulkua ohjattiin lisäämällä muutamia kohtauksia, joita ei kirjan sivuilla ole. Yksi lisätty, vuoropuhelua sisältävä jakso on se, kun Konsta törmää maisterien kanssa Ooke Iso- Kilpukkaan Kainuun metsässä.

      Ookehan oli Konstan kavereita niiltä ajoilta, kun hän nuorena miehenä oleili ja työskenteli Tornionjokilaaksossa. Konsta hieman huolestui, josko Ooke paljastaa hänen menneisyydestään asioita, joita oli tullut sepittämällä muokanneeksi totuutta lennokkaimmiksi kuvauksiksi. Jotain Ooke ehtii maisteri Gronbergille Konstan menneisyydestä paljastaakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe