Jos sanon että mun täytyy nääläytyä, tiedätkö mitä mun täytyy tehdä?
Tiedätkö
29
602
Vastaukset
- Meriläinen
tulee mieleen nälkä, joten se vois olla laihduttaa.
Toisaalta se kuulostaa kuin tällääntyä silloin se vois olla itsensä laittoa juhlia varten.
Ei niin harmaanpunasta aavistustakaan.- viivi-amaldiina
kyllä vois ollakkin alkavan laihduttajan sanonta, alan nääläntyä kun ei sais syödä kakkea haluamaansa,,,,ehkä.
- Meriläinen
viivi-amaldiina kirjoitti:
kyllä vois ollakkin alkavan laihduttajan sanonta, alan nääläntyä kun ei sais syödä kakkea haluamaansa,,,,ehkä.
usko itse että on lähelläkään mutta kunhan kokeilin.
Taas niin hiljaista täällä on.
- manulleillll
kai se näälkään liittyy
onks se jotain lappilaista puhetta? - viivi-amaldiina
siistiytyä.
En ole koskaan sanaa kuulluutkaan.
Nälkään se ei liity, ei tekosesti voi nälkiintyä jos vatsa täys....:) - jotenkin ..
tuli mielen viereen?
. - hiluvilihei
Vaikea sanoa
# Nato - aviomiehen sisar
# Kyty - aviomiehen veli
# Näälä - vaimon veli
(Wikistä kopsattu)
En osaa johtaa sanaleikkiä kyllä, menisi vähän arveluttaville vesille :-) Siistit kohralleen,on tarkkaa hommaa täriä hiukset.
- kawe
lienee näälääntyä......
Kyllä se laittautua, pukeutua johonkin
tai
valmistautua, opetella
Murrealue voisi olla pohjoisesta kawe kirjoitti:
lienee näälääntyä......
tai
valmistautua, opetella
Murrealue voisi olla pohjoisestaSe on yhtä kun laittaa itsensä "sieväksi"
- nääläytyä
kawe kirjoitti:
lienee näälääntyä......
tai
valmistautua, opetella
Murrealue voisi olla pohjoisestaPäätalohan tekstissään sanoo, ei tarvitse nääläytyä peilin edessä.......
- HTZA
nääläytyä kirjoitti:
Päätalohan tekstissään sanoo, ei tarvitse nääläytyä peilin edessä.......
Hakemaan Päätalolta murresanoja ja kysely pystyyn.
Istutustööti (tai sinne päin) on hyvä alku.
Ja mikäs on glitsu? Kalamiehen "Pappi"?
"munamankeli"? "Peltipailakka?"
ja ketju jatkuu...
Ei Heevetti, älkää sortuko näihin älyttömyyksiin! HTZA kirjoitti:
ja ketju jatkuu...
Ei Heevetti, älkää sortuko näihin älyttömyyksiin!mennään kioskille ja koitetaan onneamme lotterissa,vaikka saapas pari tulis,tai muuten vaan tuetaan säätiöitä
- sormetko syyhysi
HTZA kirjoitti:
ja ketju jatkuu...
Ei Heevetti, älkää sortuko näihin älyttömyyksiin!vaan taas sorruit Sinäkin, kirjaimesi tähän ketjuun tuomaan.
- kawe
HTZA kirjoitti:
ja ketju jatkuu...
Ei Heevetti, älkää sortuko näihin älyttömyyksiin!munamankeli = polkupyörä
peltipailakka = moottorikelkka
mikä se näälääntyä on, vastaa kun kysytään ......... - HTZA
kawe kirjoitti:
munamankeli = polkupyörä
peltipailakka = moottorikelkka
mikä se näälääntyä on, vastaa kun kysytään .........muistaakseni, meikit naamaan ja tukka kuntoon. Ja menoksi.
- nääläytyä
HTZA kirjoitti:
muistaakseni, meikit naamaan ja tukka kuntoon. Ja menoksi.
Hyvin osasit lukea vastaukseni ylempää.....
- HTZA
nääläytyä kirjoitti:
Hyvin osasit lukea vastaukseni ylempää.....
ja vastauksesi antoi kyllä aivoilleni vinkin.
6v. sitten kun erosin, myin Päätaloni pois. Oli pieni järkytys kun mikään kauppa ei ollut kiinnostunut, vaikka olin myymässä sarjaa jossa oli kaikki, kuvakirjatkin.
Mutta eräältä kauppiaalta sain hyvän selityksen, Päätalo-ikäpolvi on kuihtumassa ja nuoria se ei kiinnosta.
Ja kiitos sinun ja tuon kirjasarjan, olin aika varma että kaunistumista se oli. - kivellä.istuja
HTZA kirjoitti:
ja vastauksesi antoi kyllä aivoilleni vinkin.
6v. sitten kun erosin, myin Päätaloni pois. Oli pieni järkytys kun mikään kauppa ei ollut kiinnostunut, vaikka olin myymässä sarjaa jossa oli kaikki, kuvakirjatkin.
Mutta eräältä kauppiaalta sain hyvän selityksen, Päätalo-ikäpolvi on kuihtumassa ja nuoria se ei kiinnosta.
Ja kiitos sinun ja tuon kirjasarjan, olin aika varma että kaunistumista se oli.Oletko ihan oikeasti jaksanut lukea koko sarjan? Itse en ole edes aloittanut, selailun joskus töissä kun yksi urhea vanhempi nainen (polviamputoitu) luki joka päivä niitä ja sanoi muutaman vuoden jälkeen : "... että ei jaksais enää yhtään, mutta kun tuli kehuttua että jaksan #"#¤"#¤!!!#¤---" .
kivellä.istuja kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti jaksanut lukea koko sarjan? Itse en ole edes aloittanut, selailun joskus töissä kun yksi urhea vanhempi nainen (polviamputoitu) luki joka päivä niitä ja sanoi muutaman vuoden jälkeen : "... että ei jaksais enää yhtään, mutta kun tuli kehuttua että jaksan #"#¤"#¤!!!#¤---" .
Kattellut vielä kuvakirjat kaupantekijäisiksi,viel tänäänkin luin kahvipöyräs "nälkämäkee"
- kivellä.istuja
koti-kiusattu kirjoitti:
Kattellut vielä kuvakirjat kaupantekijäisiksi,viel tänäänkin luin kahvipöyräs "nälkämäkee"
Ilmeisesti hänen teokset puhuttelevat miehisiä tuntoja vahvasti :-) ... Hyvä sinä: lukutoukka taidatkin olla.
- HTZA
kivellä.istuja kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti jaksanut lukea koko sarjan? Itse en ole edes aloittanut, selailun joskus töissä kun yksi urhea vanhempi nainen (polviamputoitu) luki joka päivä niitä ja sanoi muutaman vuoden jälkeen : "... että ei jaksais enää yhtään, mutta kun tuli kehuttua että jaksan #"#¤"#¤!!!#¤---" .
ja katellut kuvakirjatkin, käynnyt entisessä kotonaan, katellut kaupan "elämänluukut" seisonut äitevainaan valkamassa ja kuvitellut. Kolunut lävitse Taivalkosken, naapurikunnat, Saksalaisten rautatien rauniot, vankileiripaikan jne.
Se alkoi jo kouluaikana.
Luulenpa että se, osaltaan, teki minusta "supliikkimiehen" ja jonkinlaisen kirjoittajan. - kivellä.istuja
HTZA kirjoitti:
ja katellut kuvakirjatkin, käynnyt entisessä kotonaan, katellut kaupan "elämänluukut" seisonut äitevainaan valkamassa ja kuvitellut. Kolunut lävitse Taivalkosken, naapurikunnat, Saksalaisten rautatien rauniot, vankileiripaikan jne.
Se alkoi jo kouluaikana.
Luulenpa että se, osaltaan, teki minusta "supliikkimiehen" ja jonkinlaisen kirjoittajan.Täytynee sitten kun täytän 60 v vuotta aloittaa tuo 39 romaanin putki. Wikistä lunttasin ja huomasin että on kirjoittanut yhden kirjan (edesmenneen )äitini erään (edesmenneen) ystävättären kanssa. Tämänkään henkilön teoksia en ole lukenut.
- täällä..
nääläystä?
. - yks kottarainen
Aika hyvin, suurin osa tiesi, että sana tarkoittaa laittautumista johonkin lähtiessä. En tiedä mistä sana nääläytyä on alunperin lähtöisin, itse sen kuulin jo lapsena isäni sanomana. Asuimme laitasavossa, josta isäni kotoisin.
Hatsalle terveisiä, ei näihin tyhmiin aloituksiin ole pakko vastata, eikä ees lukea, jos noin närästää.- röyh röyh
samariinit sekasi.
Jopea tulee muuten telkusta, matkii Juha Mietoa = aivan just. - lekuri ..
röyh röyh kirjoitti:
samariinit sekasi.
Jopea tulee muuten telkusta, matkii Juha Mietoa = aivan just.on aivan paras. :))
. - HTZA
vakavasti ota :)
Nääläytyminen tarkoittaa jonkinlaista rasvausta, muinaiset, puiset, vesirattaan tms. puolat näälättiin ihralla.
Samasta syystä kun nyt käytetään voitelurasvoja ja öljyjä. Puupienat kestivät paljonkauemmin, muuten ne olisivcat kuluneet poikki, aika lyhyessä ajassa.
Joten näälää sinä vaan, naama rasvaiseksi ja laita pölyt pintaan (puuteri).
- Istualleen nukahtanut.
Nyt täytyy nälääntyä maaten:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 814502
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1224177Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀464163BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1803401- 1862683
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome612669Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582597Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main352582Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?682469Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik432142