Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

E-EPA + karnosiini = huimaus + tinnitus

EPA:n uhriko

Kuulostaako tutulta?
Olen syönyt 2-3kk 500mg E-EPA/Vrk 400mg karnosiinia/vrk. Korvisso soi kovempaa kuin laki sallii, pyörryttää ja epätodellinen olo. Kumpihan aine lienee syypää? Kaikki muut mahdolliset syyt oireille olen yrittänyt poistaa, ja melkeinpä nuo kaksi ovat enää jäljellä.

21

4423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • si.......

      Itse voisin kuvitella E-Epan olevan syy tähän.Kokeile olemaan vähän aikaa ilman niin sittenhän sen näkee.

    • blood pressure

      ...kenties matala verenpaine? kalaöljyt tekee verestä juoksevampaa ja saattaa kai laskea verenpainetta. sillon tietysti tulee huimausta. ite vedän 2000 mg e-epaa päivässä ja 800 mg karnosiinia.

      • EPA:n uhriko

        Veriarvot on kaikki tip top-hyvässä kunnossa.


    • D3
      • EPA:n uhriko

        Pitänee kokeilla lysiä sitten. Sen verta hyviä kokemuksia kalaöljyistä, ettei niiden käyttöä viitsi kokonaan poiskaan heittää.

        Mikähän muuten mahtaisi olla keskimäärin sopiva määrä EPA:a ja DHA:ta päivässä? Sen käsityksen olen saanut teksteistä, että EPA:a olisi oltava näistä kahdesta enemmän, mutta sitten kun katsoo kaloissa olevia pitoisuuksia, niin DHA:ta on noin kolme kertaa enemmän kuin EPA:a.


      • D3
        EPA:n uhriko kirjoitti:

        Pitänee kokeilla lysiä sitten. Sen verta hyviä kokemuksia kalaöljyistä, ettei niiden käyttöä viitsi kokonaan poiskaan heittää.

        Mikähän muuten mahtaisi olla keskimäärin sopiva määrä EPA:a ja DHA:ta päivässä? Sen käsityksen olen saanut teksteistä, että EPA:a olisi oltava näistä kahdesta enemmän, mutta sitten kun katsoo kaloissa olevia pitoisuuksia, niin DHA:ta on noin kolme kertaa enemmän kuin EPA:a.

        Sopiva määrä ???

        Ottaa lysiä taikka mölleriä ohjeen mukaan, niin se on sopiva määrä.

        DHA:ta tarvitaan.


      • EPA:n uhriko

      • EPA:n uhriko
        EPA:n uhriko kirjoitti:

        Niin oikea määrä, kun tuotteissa on eri määrä EPA:a ja DHA:ta suhteessa toisiinsa.
        Löysin etsimäni: http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/AU_en/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/241166
        Joskus aikoinani käyttänyt tuota, ja toimi hyvin :) En vain millään muistanut, että mikä tuote se oli.

        Näyttääpä olevan lysissäkin etyyliesteröityä EPA:a, eli E-EPA:a. Liekkö sitten DHA:an puute ongelma E-EPA-merkkisessä tuotteessa, jossa on vain iso mälli etyyliesteröityä EPA:a.

        Ei näistä ota selvää erkkikään...


    • karnosiinia syövä
      • EPA:n uhriko

        Et ilmeisesti kuitenkaan laske karnosiinia synteettiseksi vitamiiniksi?


      • D3
        EPA:n uhriko kirjoitti:

        Et ilmeisesti kuitenkaan laske karnosiinia synteettiseksi vitamiiniksi?

        Karnosiini EI ole vitamiini, mutta esim. tolosen karnosiinissa on synteettistä sinkkiä ja e-vitamiinia, joka tekee tuotteesta erittäin huonon.


      • tokoferoli
        D3 kirjoitti:

        Karnosiini EI ole vitamiini, mutta esim. tolosen karnosiinissa on synteettistä sinkkiä ja e-vitamiinia, joka tekee tuotteesta erittäin huonon.

        valita valmiste ilman vitamiineja jos kovin paljon pelottaa.
        Vaikkapa Leaderin karnosiini 400 mg.
        Melkein puolet halvempikin kuin tolosen


      • EPA:n uhriko
        tokoferoli kirjoitti:

        valita valmiste ilman vitamiineja jos kovin paljon pelottaa.
        Vaikkapa Leaderin karnosiini 400 mg.
        Melkein puolet halvempikin kuin tolosen

        Ahas. Tolosen mömmöjä olen syönyt. Meneepä karnosiinitki sitten uusiksi. Hyvähyvä.


      • USA:sta
        EPA:n uhriko kirjoitti:

        Ahas. Tolosen mömmöjä olen syönyt. Meneepä karnosiinitki sitten uusiksi. Hyvähyvä.

        Tuotakin kannattaa harkita:

        http://www.iherb.com/Now-Foods-L-Carnosine-500-mg-100-Vcaps/457?at=0

        Jos tilaa vähintään 60 dollarin edestä, saa vielä 5 %:n alennuksen. Postimaksu Suomeen on alle 80 dollarin ja alle 1,3 kilon paketeista vain 4 dollaria. Muita kuluja ei tule.


      • landefromtre
        USA:sta kirjoitti:

        Tuotakin kannattaa harkita:

        http://www.iherb.com/Now-Foods-L-Carnosine-500-mg-100-Vcaps/457?at=0

        Jos tilaa vähintään 60 dollarin edestä, saa vielä 5 %:n alennuksen. Postimaksu Suomeen on alle 80 dollarin ja alle 1,3 kilon paketeista vain 4 dollaria. Muita kuluja ei tule.

        Olen itse käyttänyt viime syksystä CardiOmega-kalaöljyvalmistetta, missä on E-EPA ja E-DHA:ta.
        Nyt jouluna huomasin tinnituksen voimistuneen, tiedä sitten johtuuko matalasta verenpaineesta vai stressistä.

        Tällä hetkellä käytän E-EPA 650 mg. Mietin että pitäisikö askin loputtua vaihtaa taas perus kalaöljyihin?


      • gdgjh
        landefromtre kirjoitti:

        Olen itse käyttänyt viime syksystä CardiOmega-kalaöljyvalmistetta, missä on E-EPA ja E-DHA:ta.
        Nyt jouluna huomasin tinnituksen voimistuneen, tiedä sitten johtuuko matalasta verenpaineesta vai stressistä.

        Tällä hetkellä käytän E-EPA 650 mg. Mietin että pitäisikö askin loputtua vaihtaa taas perus kalaöljyihin?

        mä käytin tolosen E-epaa pari kuukautta ja alkoi huimata..verenpaine oli 90/50 eli aika matala vaikka ei mulla koskaan korkea oo ollutkaan. Nyt käytän möllerin tuplaa ja verenpaine on 106/70 eli kait ihan kohtuullinen:) mutta vieläkin silloin tällöin huippaa..


      • Pyllynpyyhkijätäti
        D3 kirjoitti:

        Karnosiini EI ole vitamiini, mutta esim. tolosen karnosiinissa on synteettistä sinkkiä ja e-vitamiinia, joka tekee tuotteesta erittäin huonon.

        Ihan on pakko kirjoittaa, vaikka viesti tuskin enää menee perille.

        Sinkki on sinkki. Tarkista vaikka jaksollisen järjestelmän taulukosta. Yksi sinkkiatomi on siis yksi atomi sinkkiä. Lalla lalla lalla...

        Sinkki on alkuaine. Karnosiini, e-vitamiini ja vaikka pieru ovat kemiallisia yhdisteitä, jotka koostuvat näistä mm. sinkin edustamista alkuaineista. (tarkkaan ottaen pieru on muuten seos, jossa on eri yhdisteitä... sekaisin).

        Ymmärtääkö se, vai pitääkö vielä taivuttaa paksummasta betoniraudasta?

        Jos purkin kyljessä lukee luontaistuote, se ei tee siitä sen terveellisempää kuin syntetisoidustakaan. Lue, opi, näe, koe ja ennen kaikkea älä toista kaikkea mukavalta kuulostavaa pyhänä doktriinina, sinä vauva.

        Olet vauva.


    • EI-E-EPAA

      Herätelläänpä tätä keskustelua. Itse aloitin E-EPA:n syönnin muutama kuukausi sitten ja viikko siitä alkoi huimata, tinnittää ja tuli erittäin epätodellinen ja epämukava olo. Nyt lopetin syönnin, joten katsotaan miten nopeasti olo helpottaa.

      Löytyykö vielä muita kohtalotovereita?

      • E-EPAn ongelmat

        E-EPA, eli EPA etyyliesteröidyssä muodossa, ei sopinut minulle ollenkaan. Sain outoja tuntemuksia siitä, ja asiaa tutkittuani tulkin siihen tulokseen, että tuo on liian pitkälle prosessoitu muoto.

        Olen kokeillut monia kalaöljytuotteita, ja todennut, että markkinoilla on todella paljon heikkolaatuisia ja ei-toimivia tuotteita. Härskiintynyttä öljyä löytyi paljon. Löysin kaksi hyvälaatuista tuotetta. Tehon ja hyödyn aloin tuntemaan n. 1-2 viikon käytön jälkeen. Yksi oli Minami Nutrition ja toinen Barry Searsin tuote. Iherbistä pitäisi löytyä.


    • Pilleristi

      LYSI OMEGA-3 FORTE, ollut epätodellinen olo, huimausta jne jo hetken aikaa. Käyttänyt valmistetta 3-4 kk. Oon kyllä olettanut että johtuu jostain muusta, mutta jännästi oireet kyllä tuli noiden syönnin aloittamisen jälkeen. Olisi kiva kuulla jos jollakin oikeasti vaikuttanut nämä pillerit samalla tavalla ja oireilu loppunut kun lopettanut ne?

    • gunuG

      Syökää kalaa pari kertaa viikossa. Se riittää. E-Epat ja muut kalakapselit säännöllisesti otettuna tekevät maksastanne muusia ja nostavat kolesteroliarvoja.
      Jos on syönyt kalaöljykapseleita pitää esim. leikkausta ennen olla syömättä, että veri alkaa taas paremmin hyytyä ja leikkaushaavat mennä umpeen.
      Leikkaushaavat tihkuvat läpi verta kalaöljyn takia.
      Lääkärit ovat varoittaneet asiasta.
      Lopetin itse jo vuosia sitten, kokonaiskolesteroliarvo laski kaksi pykälää.
      Lääkäri syötätti turhaan statiineja ja kertoi myös kalaöljyjen haitoista ravintolisänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe