naapurin bokseria ulkoiluttamaan?

naapurin koiraa kyttaillessa

Terve koirain ystavat!

Tilanne on etta itse nautin muutaman tunnin lenkkireissuista, ja naapurissa on mielestani puoliturhautunut bokserin poika. Omistajat ovat vanhoja eika koira ole juurikaan koulutettu tai kavelytettykaan. Ennenko menen niiden puheille ja kysylemaan koiraa lenkkikaverikseni, niin mita mielta olette? Saisinko siihen jotain otetta? Kannattaako. Itse en ole mitenkaan ekspertti koirien suhteen mutta yhta sun toista on mieleen jaanyt elaman varrella.

3

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SanttuJ.

      Ideasi kuulostaa ainakin kokeilun arvoiselta. Siinä hyötyy sekä sinä että naapurisi koira. Kannattaa varmaan lähestyä naapuria hieman varovaisesti etteivät kuitenkaan loukkaannu. Ihmisillä kun on tapana vetää mitä ihmeellisismpiä johtopäätöksiä ja loukkaantua välillä aivan tyhjästä.

      Mitä pärjäämiseen tulee niin esimmäisen viikon aikana selviää paljonkin. Siinä kerkeää tutustua toisiinsa ja huomata koiran heikot kohdat ja taipumukset. Yllätyksiin siis kannattaa varautua vaikka omistajat saattavat kertovat jotain asioita koiran lenkkeilykäytöksestä. Jos omistajilla on joitain tiettyjä "käytösmalleja" tai metodeja esim. ohitustilanteissa niin kannatta kysyä. Tällöin on jo valmis käytösmalli päässä ja tilanteista selviää helpommin.

      Nämä vinkit nyt tuli ainakin mieleen. Itsekkään en mikään expertti ole. Kunhan vain olen paljon vieraita koiria elämäni varrella lenkittänyt. Rotevin tais olla 50 kg jässikkä. Jäisellä tiellä meinasi vähän jännittää. ;)

    • turbann

      hhei olen bokserin omistaja ja itsellänikin on tapana käydä hölkkäilemssä koirani kanssa, enkä siis pidä ajatustasi hullumpana! ihana että tuollaisia naapureita löytyy vielä joita jaksaa kiinnostaa! bokserin omistajana voin veikata että omistajat ovat ostaneet koiran mutta jättäneet sen koulutuksen kesken ja nyt he ajattelevat koulutuksen olevan liian myöhäistä eivätkä he enää kykene lähteä koiran kanssa lenkille vaikka siitä voisi koulutuksella tulla mahtava kaveri. suosittelen siis että lähestyt omistajia varovasti kuten edellinenkin vastaaja totesi omistajat voivat ottaa sen itseensä jollakin kierolla tavalla. :') Yhddyn taas edelliseen ja suosittelen että jos saat koiran lenkkikaveriksesi kysy omistajilta heidän metodinsa kävelyillä. Ja suosittelen myös juoksuvyötä ! silloin ei haittaa koiran vetäminen juoksua sillä lantio vahvempi kuin pitelisi pelkällä kädellä ja plussana käden normaali liikerata joka ei onnistu jos hihna kädessä koiran vetäessa (juoksu vyö on siis leveä vyö joka tulee lantion kohdalle ja siihen laitetaan koirann hihna kiinni) Rohkeasti siis vain asiaa kysymään saattaa olla että saat elämäsi mukavimmat lenkkihetket! :)

      • koirakuisk.

        Samaa mieltä, hyvä ajatus aloittajalla ja toivottavasti aloittajan boksulenkit ovat onnanneet ok.

        Että miten asian kanssa kävi, aloittaja? :)

        Toivottavasti aloittaja ei myöskään ollut liian hentorakenteinen ja boksu liian rämäpäinen mörssäri, ettei boksun lenkitys jäänyt viimeiseksi teoksi. Pientä mustaa huumoria, älkää pahastuko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe