Rantasaunaan tulee kiuas hormiin yläliitoksella,eli tarvii kattoon palonsuojalevyn. Minkälainen levy pitäisi olla ja mistä saa? mikä pitää olla levyn mitat,onko kellään tietoa? Kiitos.
Palonsuojalevy
9
1768
Vastaukset
- juubelox
Niin ja millä tiivistän hormiliitoksen?
- Käykö Keuhko
mutta arvaan että pitäisiköhän sen olla sydämen muotoon leikattu vähintään?
- vastaus cccc
Tuo levy on nimeltään luja A. Yleensä puusauna vaatii levyn kattoon, jos kiukaan päältä on alle 120 cm kattoon. Riippuu varmaan vähän kiukaastakin, mutta kiukaanvalmistajita löytyy suojavaatimukset. Vaikka kiukaan etäisyys kattoon olisi yli 120 cm, niin kyllä tuo levy katon tummumista hidastaa etenkin jos saunaa lämmitetään useita tunteja päivässä. Rumahan se kyllä on. Levy pitää kiinnittää tapeilla, siten että väliin jää ilmarako, jotta viilentävä ilma pääsee kiertämään.
Hormin liitokseen laittaisin tulenkestävää eriste"villaa" noin 1 cm putken ympärille.- sauna hullu
Jep. tuossa kaikki olennainen. Levyyn sen verran että kyseessä minerit luja ja ilmarako 3cm.
- juubelox
Jeps,Kiitos neuvoista. Mikähän se villa mahtaa olla nimeltään mikä kestää kuumaa?
- vaude ville
juubelox kirjoitti:
Jeps,Kiitos neuvoista. Mikähän se villa mahtaa olla nimeltään mikä kestää kuumaa?
Valkonen punottu..rautakaupan setä kipasee hyllylle kun sanot että läpiviennin tiivistämiseen jotain? Eli nimike hakusessa itselläkin vaikka monessa kohteessa on tuota tarvinnut. Samalla tavaralla lasit eristetään luukuista oli se sitte kiukaan tai takan lasiluukku. Eli punottu lämmönkestävä ..jokinvilla?
- juubelox
vaude ville kirjoitti:
Valkonen punottu..rautakaupan setä kipasee hyllylle kun sanot että läpiviennin tiivistämiseen jotain? Eli nimike hakusessa itselläkin vaikka monessa kohteessa on tuota tarvinnut. Samalla tavaralla lasit eristetään luukuista oli se sitte kiukaan tai takan lasiluukku. Eli punottu lämmönkestävä ..jokinvilla?
Kiitos,hienoa että täältä saa asiallisia neuvoja. Näillä eväillä homma onnistuu.Kiitos kaikille vastanneille.
- Met. katto
Omaan saunaan tuli kiukaan päälle kattoon n. 1m x 1m eloksoitu alumiinilevy. Siis tietysti hieman katosta irti, että ilma kiertää välissä. Hintaluokka oli n. 50€.
Metallilevyjä voi valita materiaalin, hinnan ja ulkonäön perusteella monia erilaisia.- juubelox
Joo,arkimarketista ostin metallisenlevyn misan tekemän.Siisti kuin sika pienenä 39 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006