1 maxi aski kuukaudessa tupakkaa

pösssyttelijä

Terve

En ole ikinä polttanut mutta nyt jostain syystä alkanut pitämään tupakan rauhoittavasta ja rentouttavasta olotilasta. Olen aina vihannut tupakkaa sen terveysvaikutuksien takia mutta kysyn onko esimerkiksi 1 maxi aski (28kpl) kuukaudessa radikaalisti terveyttä muuttama pahe. Tottakai se vaikuttaa mutta kuinka nopeasti tupakan vaikutuksen noinkin vähissä määrin näkyvät? Mikäli jo tuolla määrällä pystyy pilaamaan terveytensä lopetan välittömästi sillä omaan kuitenkin lujan itsekurin enkä jää riippuvaiseksi asioista.

Kuitenkin nautin polttamisen tunteesta niin voiko edes tuota yhtä askia kuukaudessa sallia itselleen? En kaipaa nyt turhaa moralisointia vaan ihan omia kokemuksia ja vinkkejä. Tiedän kyllä että se vaikuttaa terveyteen mutta kun tupakkaan kuolleita haen niin nämä jotka ovat elämänsä polttaneet vaikka askin päivässä niin ovat silti sairastuneet 50-60 vuoden iässä keuhkosyöpään niin ainakin itse kuvittelisin että 1 aski kuukaudessa ei minua hautaan veisi.

Infotkaas pössyttelijät!

27

5009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juups,,,,,,

tuollanen määrä nyt juuri mitään ole vielä.

• pl

Se lähtee aski kuussa ja jne...lopulta olet ketju polttaja. Miten olisi nuuska?

• eqwewqe
        pl kirjoitti:

Se lähtee aski kuussa ja jne...lopulta olet ketju polttaja. Miten olisi nuuska?

mitäköhän poika/tyttöystävä sanois nuuskan vetämisestä? :D ei ainakaan mua kiinnostais

• mayura
        eqwewqe kirjoitti:

mitäköhän poika/tyttöystävä sanois nuuskan vetämisestä? :D ei ainakaan mua kiinnostais

Vaikea arvata onko se nuuska nyt pienempi paha. : D

• eddie the head

tupakka ganjaan.

• ...

''eddie the head'' voisi kertoa että miten ganjaa voisi polttaa ilman tupakkaa?

• asdaeq

voi sitä syödäkkin

• daaaaaa

Piipusta..bongista? daaaaaaaaaaa

• rfgthjklöä

Jos poltat viisi savuketta päivässä ja urheilet, vastaa se rasitukseltaan samaa kuin asuisit kaupungin ydinkeskustassa.

• ...

Eihän tuollainen määrä yleensä kovin paljon terveyteen vaikuta. Ja kun sen verran on itsekuria, ettei anna sen määrän kasvaa, niin tuskin pahempaa riippuvuuttakaan pääsee syntymään.

Ihan vaan vinkkinä, että jos tykkäät nautiskella, niin kokeilepa joskus sikaria (mieluiten ihan oikeaa kunnon sikaria, eikä mitään lähikaupan pikkusikaria(kyllä nekin joskus ihan hyviä voivat olla)). Sikareissa on se etu, ettei niiden savua vedetä henkeen, joten keuhkot eivät rasitu samalla tavalla kuin savukkeita poltettaessa. Lisää tietoa sikareista vaikkapa täältä: http://www.amanita.fi/phpBB3/

• Lopetin

Kyse ei ole siitä, kuinka paljon poltat, jos sairauksia ajatellaan. Keuhkosyövän voit saada 5 tai 50 vuoden päästä, eikä siinä kysytä, paljonko olet polttanut; askin vai 10 askia kuussa.

Vaikka suhteellisen vähäinen tupakan polttosi ei radikaalisti huonontaisi kuntoasi, se silti heikentää keuhkoja. Tupakka sisältää n. 5000 erilaista myrkkyä, eikä siitä pääse yli eikä ymäri.

Tupakoinnin lopettaminen on AINA paras vaihtoehto. Usein käy niin, että maxista kuussa tulee pian maxi viikossa. Sinuna siis lopettaisin jos vain selkärankasi kestää.

Tsemppiä siis sille. :)

• dialio

ei tuollaisessa määrässä mitään vaaraa ole...tupakka on hieno asia

• agaeheah
        dialio kirjoitti:

ei tuollaisessa määrässä mitään vaaraa ole...tupakka on hieno asia

olen polttanut pari viikossa, joskus menee enemmän joskus vähemmän, mutta kuitenkin siinä 3-10 tupakkaa per. viikko. kerran mennyt viikossa yli 10 kahden vuoden sisällä ja pari kertaa jäänyt alle 3, joskus jopa nollaan. olen nyt 15-vuotias ja aloitin 13-vuotiaana eikä ole mitään terveyshaittoja näkynyt.

• Humanisti90

No edes tuo Maxi-aski viikossa ei ole vielä kovin paha määrä. 28 tupakkaa seitsemälle päivälle tekee yhtä kuin 4 tupakkia per päivä. Kyllä tuolla määrällä jo riippuvuuden silti saa...

Varsinkaan Maxi-aski kuussa ei taida pahentaa terveyttäsi kovinkaan radikaalisti, tupakkaa sitä paitsi moititaan aivan liikaa. Ja tuskin tuo tupakan antama huuma ja nautinto kestää paria kuukautta pidempään, joten on helppoa lopettaa varsinkin jos polttaa noin vähän. Itsekin tykkään nautiskella muutaman röökin viikossa, tulee jotenkin rento ja hyvä olo. On se hienoa maata vaikkapa nurmikolla ja suihkautella savukiehkuroita ilmoille suustaan ja katsella sen nousua taivaalle...

• 10+2

Olethan tietoinen siitä, kuinka sademetsiä raivataan tupakkaplantaasien tieltä?

• .................

Tai sitten voi kasvattaa itse omat kessut.

• kokemusmies

Jos lopetat nyt, niin vasta kolmen vuoden päästä riskisi saada keuhkosyöpä puolittuu. Tuolla määrällä saat helposti sen tai keuhkoahtauman parin vuoden sisään. Onnea vaan surkealle elämällesi!

• Terveydenhoitaja

Tupakkaa ei kannata polttaa! Saat vain syövän ja hampaasi huononevat ja lisäksi hengityksesi haisee pahalle. Älä missään nimessä edes kerran kuukaudessa polta! Tupakka on vienyt monen hengen, kun kaiken näköisiä syöpiä siitä on aiheutunut. Älä pilaa terveyttäsi!

• lääkäti sano

jos polttaa vaikka esim 5-10savuketta päivässä ja olet alottanu 15v, niin mitään syöpiä EI tule jos lopettaa tupakoinnin ennen 55v ikävuotta!!! ite ainaki uskon tohon,

• neeeber111
        lääkäti sano kirjoitti:

jos polttaa vaikka esim 5-10savuketta päivässä ja olet alottanu 15v, niin mitään syöpiä EI tule jos lopettaa tupakoinnin ennen 55v ikävuotta!!! ite ainaki uskon tohon,

entäs jos potkaset tyhjää jo ennen 55v!!

• asdaadf
        neeeber111 kirjoitti:

entäs jos potkaset tyhjää jo ennen 55v!!

turha sitä enään sitte o lopettaa.

• Anonyymi
        asdaadf kirjoitti:

turha sitä enään sitte o lopettaa.

Ei vittu🤣

• laitonta nykyään

Ei varmaan polteta sitä tupakkaa enää, jos ollaan alle 18-vuotiaita. Tupakan polttaminen alle 18-vuotiaana on nykyään laissa kiellettyä. Näin on ollut lokakuun 2010 alusta alkaen, silloin kun tuli uusi tupakkalaki voimaan.
      Itse teenkin tätä maailmaa paremmaksi ja ilmiannan poliisille joka ikisen alle 18-vuotiaan tupakoitsijan.

• pro-smoker

Tietenkin ganjaa voi polttaa ilman tupakkaa. Itse en tupakkaa yrtin sekaan pistä syystä koska se pilaa mielestäni maun. Myös savun haittavaikutukset kasvavat tupakan seassa polttaessa.
        Erittäin yleinen, ja mielestäni miellyttävinkin tapa on polttaa lasibongista kerralla pieni määrä puhdasta kukkaa. Myös hasista voi polttaa raakana bongista murentamalla biitti aivan pieneksi bongin pesän ritilän päälle. Sitten vaan sytkärillä kuumentamaan ja reilu imaisu bongista.

• Haistasinävittu
        pro-smoker kirjoitti:

Tietenkin ganjaa voi polttaa ilman tupakkaa. Itse en tupakkaa yrtin sekaan pistä syystä koska se pilaa mielestäni maun. Myös savun haittavaikutukset kasvavat tupakan seassa polttaessa.
        Erittäin yleinen, ja mielestäni miellyttävinkin tapa on polttaa lasibongista kerralla pieni määrä puhdasta kukkaa. Myös hasista voi polttaa raakana bongista murentamalla biitti aivan pieneksi bongin pesän ritilän päälle. Sitten vaan sytkärillä kuumentamaan ja reilu imaisu bongista.

Itse poltan tavallisen askin kuussa. Miten ihmeessä se voisi haitata terveyttä niin radikaalisti, että saisi heti vuoden sisään jonkun keuhkosyövän?

Lainatakseni suurta matkailugurua Riku Rantalaa: "Elämästä saa, ja pitääkin nauttia." Ihmiset tykkäävät kiusata tupakoitsijoita kalliilla hinnoilla sekä terveyspropagandalla. Ja sitten ihmetellään miksi Virosta ja Venäjältä salakuljetetaan halpaa tupakkaa... Venäjällä hyvän askin saa 5 kertaa halvemmalla kuin kapitalisti-sikojen asuttamasta Suomesta.

Tupakka on nautintollinen kokemus.

• daaaaaaa täällä taas
        pro-smoker kirjoitti:

Niinpääääääääääää! Daan ohjeita ei ssiis tarvittukkaan

• sdawdad

Kyllä tuo yksi Maxi/kuukausi voi jotenkin vaikuttaa terveyteesi. Riippuu, poltatko joka päivä yhden vai poltatko vain viikonloppuisin. Riippuvuus syntyy helpommin tuolla yksi per päivä, ainakin oman kokemuksieni perusteella. Mieluummin vaikka kerran viikossa poltat sen 5-6, kuin joka päivä yhden.

Tupakka vaikuttaa ihmisiin eri tavalla, joku voi vetäistä vaikka 3 maxia kuukaudessa eikä sen pahempia haittoja näy, jollekin riittää tuo 1 aski kuukaudessa heikentämään kuntoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27