mitähän tulee, jos olen isännöitsijänä siirtänyt omelle tililleni toisesta taloyhtiöstä 10 000 euroa ja toisesta n. 20 000 euroa? minulla oli tilinkäyttö oikeus yhtiöiden tileihin isännöitsijänä..
en ole kiistänyt tekoani ja kummankin osapuolen kanssa olen sopinut maksavani rahat takaisin..
meneeko kuitenkin yleiselle syyttäjälle?
minulla on puhdas rikosrekisteri siis ei aikaisempia juttuja
tuleeko sakkoa ja ehdollista? ja sitten se rikosrekisteri merkintä, kauanko siellä pysyy merkintänä?
Törkeä kavallus
7
1417
Vastaukset
- että silleen
Mikäli rikosilmoitus on tehty, menee syyttäjälle ja käräjille. Ei tule sakkoja, törkeän kavalluksen minimirangaistus on 4kk vankeutta. Ensikertalaiselle annetaan yleensä ehdollista vankeutta.
RL 28 luku 4§:
"Törkeä kavallus
Jos kavalluksessa
1) kohteena on erittäin arvokas omaisuus tai suuri määrä varoja,
2) aiheutetaan rikoksen uhrille tämän olot huomioon ottaen erityisen tuntuvaa vahinkoa tai
3) rikoksentekijä käyttää hyväkseen erityisen vastuullista asemaansa
ja kavallus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kavalluksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi."- Helmunt Schwein
Joo, tuleehan siihen sitten vielä muutakin. Rangaistuksen lisäksi kavallettu summa takaisin ja omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
Koska rangaistus on todennäköisesti ehdollinen, niin rikosrekisterimerkintä on voimassa viisi vuotta. Poliisin rekisterissä teko näkyy 50 vuotta. - kartsa 22
Helmunt Schwein kirjoitti:
Joo, tuleehan siihen sitten vielä muutakin. Rangaistuksen lisäksi kavallettu summa takaisin ja omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
Koska rangaistus on todennäköisesti ehdollinen, niin rikosrekisterimerkintä on voimassa viisi vuotta. Poliisin rekisterissä teko näkyy 50 vuotta.ison nipun ammatteja joihin et ikinä pääse enään.samoin sossu jos tutkii rekisteriä niin ei usko sinua ja et saa sieltäkään mitään eli tervemenoa leppoisa elämä.
- jjjfr
kartsa 22 kirjoitti:
ison nipun ammatteja joihin et ikinä pääse enään.samoin sossu jos tutkii rekisteriä niin ei usko sinua ja et saa sieltäkään mitään eli tervemenoa leppoisa elämä.
painu sossupummi rectumiin, ei viestiketjun aloittaja ole maininnut olevansa työtön!
- enneujniko
jjjfr kirjoitti:
painu sossupummi rectumiin, ei viestiketjun aloittaja ole maininnut olevansa työtön!
Hmmmmmm....aloittaja mainitsi anastaneensa varoja kahdesta taloyhtiöstä, joissa on isännöitsijänä. Jos on jossain isännöintitoimistossa töissä, niin ainakin siitä lafkasta on pian ulkona.
- mm
paljon saa kun kavaltanut 20000 mutta aikoo maksaa sovittelun kautta takas kaiken? joutuuko vankilaa?
- 19
Eli siis kun kavaltaa tarpeeksi, on mahdollista päästä ehdonalaisella (=ei todellista rangaistusta) eikä saa sakkoja (=oikea rangaistus)? Eli ei siis kannata näperrelllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482879Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672037- 401767
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371722Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321411Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328955Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782