Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kalliit harrastukset

juki551

4 ja 5 vuotiaat poikani ovat menossa musiikkikerhoon ja lukukausimaksu on 300 eur/lukukausi eli 600 eur kevääseen saakka per poika eli 1200 eur/vuosi poikien harrastuksiin. Voiko Tampereella löytää kalliimpaa harrastusta pojille? Jääkiekossa tulee varustehankinnat, taitoluistelusta pitävät mutta tuleeko siinä kalliit sali/kenttävuokrat eteen? Motocrossissa laitteet maksavat paljon mutta eihän sitä omaa pyörää tai carting autoa vielä tarvita. Mikä on tietämänne kallein harrastus (en tarkoita sitä että ostetaan kultaisia, timantein koristeltuja rantaleluja tms.).

9

1047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tamperemus

      Luen sivulta "Pirkanmaan musiikkiopiston musiikkileikkikoulu lukujärjestys 2009-2010. Tampere. Lukuvuosimaksut 2009-2010 5-6 vuotiaat 334 euroa, opetusta 70 min./vko" Eli luitko sinä oikeesti?

    • salibandy

      on myös melko hintavaa. Ylöjärven Pallossa syksy maksaa vähän vajaa 500€ ja keväällä toinen mokoma.

      • jääkiekkomamma

        Jos näin on niin sikamainen hinta.


      • Sorry...
        jääkiekkomamma kirjoitti:

        Jos näin on niin sikamainen hinta.

        Kyllä tuo summa olikin koko "lukuvuosi". Olin itse katsonut epähuomiossa, että olisi 2 erillistä maksua kun oli mainittu useampi eräpäivä.
        En tiedä, että minkä ikäisiä sinne otetaan.


      • Isä itsekin
        Sorry... kirjoitti:

        Kyllä tuo summa olikin koko "lukuvuosi". Olin itse katsonut epähuomiossa, että olisi 2 erillistä maksua kun oli mainittu useampi eräpäivä.
        En tiedä, että minkä ikäisiä sinne otetaan.

        On tuo silti aika tyyris minun makuuni. Esimerkiksi Valkeakoskella muskari maksoi 50€ / kausi eli satasen vuodessa. Ja nyt kun tyttömme opiskelee musiikkiopiston puolella haitarin soittoa, niin maksu on 200€/kausi 50€ soittimen vuokraa: tähän tosin kuuluu opetusta 2x45min musiikkitaitoa ja 1x30min soitonopetusta.


    • jääkiekkomamma

      Esim. 10-vuotiaalla jääkiekko maksaa 150-200 euroa kuukaudessa. Plus tietenkin kuskaamiset 4-6 kertaa viikossa ja varusteet ( joita kyllä voi saada etsimällä edullisesti).

      • kolmenlapsen isä 32v

        olen jo tovin kummastellut näitä nyky ajan maksuja eri harrastuksista esim kesällä "yleisurheilukoulu" 160€ muistan kun itse olin nuori ja harrastin yleisurheilua oli seuran jäsenmaksu 45mk ja aivan samanlaista harjoittelua on nykyäänkin paitsi että nuoret opettaa pienemmille miten hypätään tai juostaan kun silloin meitä opetti aikuiset...
        olen myöskin ihmetellyt jalkapallon ja salibandyn jäsenmaksuja jotka ovat 150-300€ eli onko nykyisin niin että lasten harrastamisella katetaan seurojen aikuisten kisamatkat ym ym saunaillat ja muut kinkerit vai miksi nykyisin seurat tarvitsevat niin paljon enemmän rahaa kuin ennen, tietysti nykyään kukaan ei tee mitään ilmaiseksi.
        JA SITTEN IHMETELLÄÄN KUN NYKYISIN LAPSET HARRASTAA PALJON VÄHEMMÄN KUIN ENNEN, VARMASTI KASVAISI LASTEN LIIKUNTA HARRASTAMINEN JOS JOKA PAIKASSA EI HETI PYYDETTÄISI 100€ TAI ENEMPÄÄ
        SE ON KIVA MAKSELLA JÄSENMAKSUJA 6-8 VUOTIAAN LAPSEN HARRASTAMISESTA JOS LAPSI EI ESIM PÄÄSE PELAAMAAN PELEISSÄ HETI ALUSSA JA KIINNOSTUS LOPAHTAA


      • dad-71
        kolmenlapsen isä 32v kirjoitti:

        olen jo tovin kummastellut näitä nyky ajan maksuja eri harrastuksista esim kesällä "yleisurheilukoulu" 160€ muistan kun itse olin nuori ja harrastin yleisurheilua oli seuran jäsenmaksu 45mk ja aivan samanlaista harjoittelua on nykyäänkin paitsi että nuoret opettaa pienemmille miten hypätään tai juostaan kun silloin meitä opetti aikuiset...
        olen myöskin ihmetellyt jalkapallon ja salibandyn jäsenmaksuja jotka ovat 150-300€ eli onko nykyisin niin että lasten harrastamisella katetaan seurojen aikuisten kisamatkat ym ym saunaillat ja muut kinkerit vai miksi nykyisin seurat tarvitsevat niin paljon enemmän rahaa kuin ennen, tietysti nykyään kukaan ei tee mitään ilmaiseksi.
        JA SITTEN IHMETELLÄÄN KUN NYKYISIN LAPSET HARRASTAA PALJON VÄHEMMÄN KUIN ENNEN, VARMASTI KASVAISI LASTEN LIIKUNTA HARRASTAMINEN JOS JOKA PAIKASSA EI HETI PYYDETTÄISI 100€ TAI ENEMPÄÄ
        SE ON KIVA MAKSELLA JÄSENMAKSUJA 6-8 VUOTIAAN LAPSEN HARRASTAMISESTA JOS LAPSI EI ESIM PÄÄSE PELAAMAAN PELEISSÄ HETI ALUSSA JA KIINNOSTUS LOPAHTAA

        >olen myöskin ihmetellyt jalkapallon ja salibandyn jäsenmaksuja jotka ovat 150-300€ eli onko nykyisin >niin että lasten harrastamisella katetaan seurojen aikuisten kisamatkat ym ym saunaillat ja muut >kinkerit vai miksi nykyisin seurat tarvitsevat niin paljon enemmän rahaa kuin ennen, tietysti nykyään >kukaan ei tee mitään ilmaiseksi.
        >JA SITTEN IHMETELLÄÄN KUN NYKYISIN LAPSET HARRASTAA PALJON VÄHEMMÄN KUIN ENNEN, VARMASTI >KASVAISI LASTEN LIIKUNTA HARRASTAMINEN JOS JOKA PAIKASSA EI HETI PYYDETTÄISI 100€ TAI ENEMPÄÄ
        >SE ON KIVA MAKSELLA JÄSENMAKSUJA 6-8 VUOTIAAN LAPSEN HARRASTAMISESTA JOS LAPSI EI ESIM >PÄÄSE PELAAMAAN PELEISSÄ HETI ALUSSA JA KIINNOSTUS LOPAHTAA

        Esim pk alueella seurat ovat oma aloitteisesti järjestäneet tiloja harrastuksille (esim tekonurmikenttiä, kuplahalleja). Jäsenmaksuista menee pikkuinen osa näihin. Lisäksi seurat ovat palkanneet oman toimintansa kehittämiseksi junioripäälliköitä tms. Jäsenmaksuista menee pikkuinen osa näihin.

        Jäsenmaksu on pieni osa lystiä. Toisin kuin voisi ajatella, kentistä, jne joutuu maksamaan vuokraa että sen harkkavuoronsa saa. Kuukausimaksuista menee pääosa näihin. Jos hyvä tuuri käy, niin valmentaja löytyy omien isien ulkopuolelta = osaa asiansa. Palkkaa kun ei voi maksaa, niin kulukorvauksina on kohteliasta maksaa edes bensat. Kuukausimaksuista osa tähän. pelipaidat, seura asut, turnaus maksuja, sarjamaksuja..

        Pikkuisia puroja, mutta alkaa jo olla aika lailla.

        Maalla maanviljelijät pitää peltoja paketeissa, ja kaupungeissa pientuloisten lapset ei harrasta, ainakaan yhtä lajia enempää.

        Politiikkojen valintoja. Kansakunta on kunnossa pellot paketissa, turmioon tuomittu jos vähävaraisenkin lapsi voisi harrastaa mitä vaan (=olisi vara harrastaa).

        Kepu on vallankahvassa, mitäs äänestitte.


      • ..Topias
        dad-71 kirjoitti:

        >olen myöskin ihmetellyt jalkapallon ja salibandyn jäsenmaksuja jotka ovat 150-300€ eli onko nykyisin >niin että lasten harrastamisella katetaan seurojen aikuisten kisamatkat ym ym saunaillat ja muut >kinkerit vai miksi nykyisin seurat tarvitsevat niin paljon enemmän rahaa kuin ennen, tietysti nykyään >kukaan ei tee mitään ilmaiseksi.
        >JA SITTEN IHMETELLÄÄN KUN NYKYISIN LAPSET HARRASTAA PALJON VÄHEMMÄN KUIN ENNEN, VARMASTI >KASVAISI LASTEN LIIKUNTA HARRASTAMINEN JOS JOKA PAIKASSA EI HETI PYYDETTÄISI 100€ TAI ENEMPÄÄ
        >SE ON KIVA MAKSELLA JÄSENMAKSUJA 6-8 VUOTIAAN LAPSEN HARRASTAMISESTA JOS LAPSI EI ESIM >PÄÄSE PELAAMAAN PELEISSÄ HETI ALUSSA JA KIINNOSTUS LOPAHTAA

        Esim pk alueella seurat ovat oma aloitteisesti järjestäneet tiloja harrastuksille (esim tekonurmikenttiä, kuplahalleja). Jäsenmaksuista menee pikkuinen osa näihin. Lisäksi seurat ovat palkanneet oman toimintansa kehittämiseksi junioripäälliköitä tms. Jäsenmaksuista menee pikkuinen osa näihin.

        Jäsenmaksu on pieni osa lystiä. Toisin kuin voisi ajatella, kentistä, jne joutuu maksamaan vuokraa että sen harkkavuoronsa saa. Kuukausimaksuista menee pääosa näihin. Jos hyvä tuuri käy, niin valmentaja löytyy omien isien ulkopuolelta = osaa asiansa. Palkkaa kun ei voi maksaa, niin kulukorvauksina on kohteliasta maksaa edes bensat. Kuukausimaksuista osa tähän. pelipaidat, seura asut, turnaus maksuja, sarjamaksuja..

        Pikkuisia puroja, mutta alkaa jo olla aika lailla.

        Maalla maanviljelijät pitää peltoja paketeissa, ja kaupungeissa pientuloisten lapset ei harrasta, ainakaan yhtä lajia enempää.

        Politiikkojen valintoja. Kansakunta on kunnossa pellot paketissa, turmioon tuomittu jos vähävaraisenkin lapsi voisi harrastaa mitä vaan (=olisi vara harrastaa).

        Kepu on vallankahvassa, mitäs äänestitte.

        Tässä keskustelussa on syytä erottaa onko kyse yritystoiminnasta vai urheiluseurasta. Muskareita ja muuta musiikin ja tanssin jne. opetusta järjestää usein yksityinen yrittäjä jolle se on työ josta pitää saada kulujen lisäksi palkkaakin. Ne on usein tosi kalliita jos tuntihintaa alkaa laskea.

        Joukkueurheilua järjestävät urheiluseurat ja joukkueen toimivat omakustannusperiaatteella eli pyrkivät ns. nollatulokseen kauden jälkeen. Mutta kuten edellä todettiin, kuluja on melkoisesti etenkin sellaisissa lajeissa joissa pitää vuokrata harjoituskenttä ( sähly, jääkiekko jne.).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe