Käsi ylös, kuka haluaa

HTZA

mahtua, sievään, pieneen, arkkuun ja neljällä samanlaisella kantajalla?
40 vuoden päästä.

Pois Jauhot, Perunat, Makaronit, Riisi, Pavut ja Herneet.
Vihanneksista vain ne jotka kasvavat maan päällä.
Jääkaapissa vain ja ainoastaan oikeaa Voita.
Maatalossa kirnuttua.

40 lisävuotta olis kiva, lanteet pyöreänä, peppu tiukkana ja decoltee näyttämisen arvoinen. Ei yhtään Transrasvaa missään.
eikö vain?
Ja niin terveenä että voi itse panna maate.

38

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivellä.istuja

Vähän eppäilen et miut kapseloidaan sellaiseksi harmaaksi tuubiksi joka lähetetään avaruuteen ja kuusta sitten pamautetaan lasersäteellä kohti, jahka oon riitävän kaukana ja olen avaruustuhkaa. Jossain, missälie on pieni laatta jossa on hologrammina tärkeimmät historia tiedot ja kuva, jos joku joskus hipaisee infonappulaa.

• HTZA

isompi tuubi ja laatta.
        Tietysti hoikkina ja ohuina versioina.
        Ja minun laattani lentää ilman turhia täytteitä.

• kivellä.istuja
        HTZA kirjoitti:

isompi tuubi ja laatta.
        Tietysti hoikkina ja ohuina versioina.
        Ja minun laattani lentää ilman turhia täytteitä.

Prototyypit tuppaa aina olemaan jonkinverran raamikkaampia kuin kehitellymmät versiot. Olet fiksusti sisäistänyt tämän :-)

• HTZA
        kivellä.istuja kirjoitti:

Prototyypit tuppaa aina olemaan jonkinverran raamikkaampia kuin kehitellymmät versiot. Olet fiksusti sisäistänyt tämän :-)

saunassa, olisi sinulle oikein.
        Luulisin löytäväni oikean paikan.

• kivellä.istuja
        HTZA kirjoitti:

Juhannukseen 2010 on vielä aikaa koska vastoissa pitää olla hyvä tuoksu. Ajattelin pitää elinistön puhdistuskuureja nyt piemeällä vuodenajoalla ja ostin elomarkkinoilta kuivattua jauhettua karpaloa ja mustaherukkaa 100 gramman pussit ja 60 tl eli 20 gr viherjauhetta jossa on nokkosen-, voikukan-, poimunlehden-, maitohorsman-, vuohenputken- ja siankäesämönlehtiä. Laitanpahan niitä kookosmaodon tai kerman kanssa uunimunakkaaseen.

• HTZA
        kivellä.istuja kirjoitti:

Juhannukseen 2010 on vielä aikaa koska vastoissa pitää olla hyvä tuoksu. Ajattelin pitää elinistön puhdistuskuureja nyt piemeällä vuodenajoalla ja ostin elomarkkinoilta kuivattua jauhettua karpaloa ja mustaherukkaa 100 gramman pussit ja 60 tl eli 20 gr viherjauhetta jossa on nokkosen-, voikukan-, poimunlehden-, maitohorsman-, vuohenputken- ja siankäesämönlehtiä. Laitanpahan niitä kookosmaodon tai kerman kanssa uunimunakkaaseen.

jatkat koko talven, niin en minä enää raaski, vihtominen olisi kuin surmaisi Satakielen.

• henri|
        HTZA kirjoitti:

ikää, jos saa vihtua saunassa

• ddfse3et
        henri| kirjoitti:

ikää, jos saa vihtua saunassa

kyllä kai SE pidentää ikää...ja saa aikaan uusiakin ikiä...kihkhhiihkh

• Mutta tarkoititko, että voinsyönnillä elää satavuotiaaksi. Ja sitte kun kuolee, Olis vielä neljä sata-vuotiasta kantajaa. Kyllä kantajat sais olla nuoria miehiä, vanhoista tutisevista ukoista saa pelätä, putoavatko itse sinne hautaan vai pudottavatko arkun, viimeksi oli niin käydä, kun oli pari vanhempaa kantajaa.
      Auttaako se voinsyönti tuohon näköön, se kun on tuo lanteiden pyöreys ja pepun tiukkuus vähän turhia, jos ei niitä näe, no on se tuntoaisti, muttaonko se enää niin hyvä.

• HTZA

Ajattelin löytää täältä kätensä nostavat, he kyllä kantavat 100v. vaikka pienen Norsun.
        SIlmille tekee hyvää Mustikka ja aito voi.
        Älä liioittele Mustikan kanssa, kaksi ruokalusikallista viikossa riittää.
        Voita yksi lusikallinen päivässä.

• PimuF.

Hyvä ruoka on myös nautinto...liiallinen tiukkuus ja tarkkailu elämässä muutenkin....ei sovi meikäläiselle, sen verran bohemisuutta löyttyy;))...Mistä hitsistä sitä sit nauttisi jos ei vielä tässä iässä myös ruoasta...? Eihän siellä kunnalliskodista saa kun jotain makaronivelliä korkeintaan? Kun siinä iässä on...Ja ainahan sitä kunnon riskejä arkun kantajia löytyy...miks ihmeessä sitäkin pitäisi funtsia? Etukäteen..? Ei snaijjaa...

Joo, Bebe...hyvää tarkoitat...mut..näinki ihan hyvä.

tsau:
      Pimu

• HTZA

Kaksi mehukasta porsaankyljystä, voissa paistettuna. Kaalisuikaleita ja pari Broccolia, erilaisia Sipulirenkaita, pehmitettynä voissa. Haluamasi aromit ja mausteet, Pippuri, Chili, Curry jne.
        Kermassa haudutettuja Paprikoita.
        Jälkiruoaksi Litra oikeata Jäätelöä.
        Desi mansikoita.

Kylmäsavuvasikkaa, voi-kerma-yrtti-kastike, sakeaksi kokoon keitettynä.
        Sitruuna-Voi haudutettuja Nokkosen versoja.
        Ananasmehu-Rahkahyydykettä.
        Skottilainen Whiskey-paukku.
        Jne.

• kawe
        HTZA kirjoitti:

Kaksi mehukasta porsaankyljystä, voissa paistettuna. Kaalisuikaleita ja pari Broccolia, erilaisia Sipulirenkaita, pehmitettynä voissa. Haluamasi aromit ja mausteet, Pippuri, Chili, Curry jne.
        Desi mansikoita.

Jne.

veisi viikon, kun pikkuhiljaa pupeltelisi, mutta takuu tavaraa. Nautinnon terveysvaikutus täytyy huomioida kompensoivana tekijänä, yhdessä hyvän seuran lisäksi.Kun ihminen nauraa oikein ääneen se rentouttaa kroppaa, sanotaanhan, että nauru pidentää ikää.

Ruoka jota syömme on käsiteltyä ja sisältää aineita jotka lisäävät allergioita ym kremppoja.
        Vielä minun lapsuudessani söimme oman pellon viljoja ja lähimetsien marjoja, itse tehtyä viiliä, käsittelemätöntä maitoa, oman maan juureksia. Ei syöty sipsejä, ei karkkeja eikä juotu limskoja tai pullovesiä. Leikittiin normaaleja leikkejä, ei desinfioidussa ympäristössä, joten ehkä saimme jonkinlaisen perussuojan eikä kenelläkään ole allergioita, meidän lapsillakaan.
        Se oli silloin eikä paluuta niihin aikoihin tarvitsekaan olla, mutta joskus tulee mieleen miksi kaikki on niin teollista, varmaan se on hinta tekijä, eikä Helsinkiin voi perustaa miljoonalle ihmiselle luomuruokaa tuottavaa tilaa, kuka hullu siihen työhön alkaisi.
        Sekosinkohan nyt lopullisesti nostalgiassani, iäkäs isänikin soitti tänään, no voikaa te hyvin...

• PimuF
        HTZA kirjoitti:

Desi mansikoita.

Jne.

yksi peruna riittää tai kaksi ruokalusikallista riisiä...Kasviksia kun lisäsin runsaasti...niin jäi...samoin punaista lihaa ei tee kovin paljon edes mieli..Mutta, meillä nousisi KAPINA jos, tuon ruosta jättäisin kokonaan tarjoamatta perunaa, pastaa,tai riisiä...

Opetella täytyy pienin askelin..Itse olen ylpeä jo siitäkin että, kasvisten määrä on kolminkertaistanut tuon Italialaisen keittiön myötä...ja saan kunditkin näin niitä syömään..Kuitenkin jos, pysyvää ruoka-tottumuksia aikoo muuttaa uuteen suuntaan...niin paras edetä askel kerrallaan...Tuo oma lautaskoko ja ruuan määrä on myös puoliintunut..Ei enää nälkä samoilla tavoin...Huomioi tämä...että, olen myöhäisherännäinen tämän suhteen;))

Ikäni kun olen suomalaisille työmiehille ruokaa laittanut (kaikille kolmelle edellisekin miehelleni)..jotka tekivät fyysisesti raskasta työtä...niin tuli siinä sitten itsekin samalla syötyä väärin...sitä kalorimäärää en olisi tarvinut...ja vihanneksia suomalaiset miehet moniakaan eivät juuri syö...salaateista nyt puhumattakaan..

t.Pimu

• paapuuri

Ei tarvitse mahtua arkkuun, eikä kantajiakaan tarvita, minut poltetaan.
      Ihan sama milloin ja missä kunnossa se tapahtuu, kunhan olen silloin kuollut.

• ----------------...........

Raato pakataan arkkuun joka tapauksessa, siis siinä pukitaan uuniin. Logistiikka välttämätöntä, juusee.

Pahviarkut halpoja ja ekologisia. Ite oon parikymmentä vuotta suunnitellut tekeväni arkun itelle laudasta. Siinä vois pitää suksia tuolla varastossa delaamista odotellessa.

=DW=

• HTZA

Mutta se ei ollut aloituksen pointti.
        Haluaisin vain että kaikki palstan kaverit lähtisivät samaan aikaan, 101,5 vuotiaana, Syyskuun 22.
        Simpsakkoina ja sievinä, solakoin vartaloin. Säästyis kaasuakin.
        Järkevästi syöneenä.
        Olis kiva pyytää 90v. palstan ihmiset kantamaan, ne meidän palstan, muka 50v, Juniorit.
        G.J , paapu ja kaikemnmaailman Pirret.
        Handek, k-k, ja mitä niitä pojankloppeja nyt on.
        :)
        H.

• paapuuri
        ----------------........... kirjoitti:

Raato pakataan arkkuun joka tapauksessa, siis siinä pukitaan uuniin. Logistiikka välttämätöntä, juusee.

Pahviarkut halpoja ja ekologisia. Ite oon parikymmentä vuotta suunnitellut tekeväni arkun itelle laudasta. Siinä vois pitää suksia tuolla varastossa delaamista odotellessa.

=DW=

Minulla on varattuna aaltopahvia ja paalinarua, kyllä niillä saadaan yks mummo kasassa kestämään sen aikaa,
        että kärristä kipataan uuniin.
        Ei kovin pitkiä matkoja tarvitse kannella.

Mikset käyttäis vierassänkynä, yövieraat vois vähetä rajusti ;))

• paapuuri
        HTZA kirjoitti:

Mutta se ei ollut aloituksen pointti.
        Haluaisin vain että kaikki palstan kaverit lähtisivät samaan aikaan, 101,5 vuotiaana, Syyskuun 22.
        Simpsakkoina ja sievinä, solakoin vartaloin. Säästyis kaasuakin.
        Järkevästi syöneenä.
        Olis kiva pyytää 90v. palstan ihmiset kantamaan, ne meidän palstan, muka 50v, Juniorit.
        G.J , paapu ja kaikemnmaailman Pirret.
        Handek, k-k, ja mitä niitä pojankloppeja nyt on.
        H.

Emmää haluu, oon aina vierastanut tuollaisia ryhmäjuttuja ;((

• PimuF.

onneksi ei eletä keski-aikaa..

tsau;

Pimu

• PimuF.
        paapuuri kirjoitti:

Emmää haluu, oon aina vierastanut tuollaisia ryhmäjuttuja ;((

kato pitkän täihtemen suunnitelema. PKS- suunnitelma vai mitenkä se nyt meni?...Hatsa kato johtaa meitä niin kuin firman toimitusjohtaja..totellaan vaan...Voidaan sit saada se palkankorotus..Ei tartte lähtee kadulle ilotytöiks? Nyt ei ole lakon aika...kandee neuvotella hyvä sopimus.

t.Pimu

• henri|

jos sairastuu, tai tulee joku onnettomuus, ja joutuu kipujen kanssa lopun elämään.

• HTZA

ainut kipu mikä tulee, tulee liiasta kananmunasta.
        Ja se kyllä poistuu, ainakin peiton alla.
        Sitten on, aika vaikeaa, selittää nauruaan poistuvalle puolisolle.
        Toinen nauru alkaa kun hän tulee takaisin, kunnon vatsakipu säilyy pitkään peiton alla.
        En suosittele, mutta laskepa paineet auton penkkiin -20c pakkasella.
        Se tuntuu säilyvän siellä parikin viikkoa.

Proteiinipitoinen ruokavalio ei näytä johtavan syöpään.

• paapuuri
        HTZA kirjoitti:

Toinen nauru alkaa kun hän tulee takaisin, kunnon vatsakipu säilyy pitkään peiton alla.

No hyi helkkari, haistelet sie autos penkkejä joka päivä ;(((

• PimuF.
        HTZA kirjoitti:

sellainenkin tutkimus...että, ¨punainen liha...sitä jos liikaa mässäilee..Proteiiniähän saa myös soijasta..Mutta, ei hitsi...kuka haluaisi syödä pelkästään jotain aneemisen näköisiä soijapatukoita...

Siinähän se just...hyvä ruoka on kauniisti tarjoituna on myös silmän ja mielen ruokaa..

t.Pimu

• dsewww2e32
        HTZA kirjoitti:

suolenmutkat ja siellä kun se mätänee...yyyyyöööökkkkk!!!!
        voisinkin myydä sut biologiseks aseeks tuonne jonnekkin..

• HTZA
        paapuuri kirjoitti:

No hyi helkkari, haistelet sie autos penkkejä joka päivä ;(((

kulta, vain pakkasella..

• HTZA
        dsewww2e32 kirjoitti:

Proteiini toimii, on se sitten Tofusta tai porsaasta.
        Ei kasviksien proteiini ole mitään ihmettä.

• Tga
        HTZA kirjoitti:

ja kuulin,mut en puhunut mitään...

• PimuF.
        dsewww2e32 kirjoitti:

egoistinen en osaa olla että, päässäni moisia miettisin...Pääasia että, hyvästä ruoasta saan nauttia..ja hyvässä seurassa...ja taatusti meillä ei mistään pieruista ruokapöydästä puhella...jotain rajaa..tarvittaessa osaan kaasuni pidättää...En ole metsässä kasvanut..;)) Kuten ei miehenikään eikä kundi...emme ole brutaaleja;))...mutta kiitos kuitenkin tarjouksesta..

• Meriläinen

tää oli siiiis niin tylsä alotus ettei mun konekaan halunnut avata koko ketjua.
      Mä menen toivottavasti arkkuun raitiina ja keuhkot puhtaana, muistan kuinka lähden täältä.
      Se on mun toiveeni, ja sitten savuna ilmaan, ja tuhkana mereen.

• k/k

Hautaan,aitoa ameriikkalaista höpötystä,kaikkee sitä saksalainen keksii

• Meriläinen
        k/k kirjoitti:

Hautaan,aitoa ameriikkalaista höpötystä,kaikkee sitä saksalainen keksii

tuo tänne ensin cocacolan ja kaikki mäkkärit ym turhan ja sitten alkaa vastahyökkäyksen normaalia elämää kohtaan ja sitten pitäisi olla kaikkea muuta.
        Ei kiinnosta kumpikaan malli, mie vaan elelen ja kattelen.

• Meriläinen kirjoitti:

tuo tänne ensin cocacolan ja kaikki mäkkärit ym turhan ja sitten alkaa vastahyökkäyksen normaalia elämää kohtaan ja sitten pitäisi olla kaikkea muuta.
        Ei kiinnosta kumpikaan malli, mie vaan elelen ja kattelen.

Otetaan välimatkaa,aina kun aletaan oikein kiihkeesti julistamaan ja paasaamaan yhren asian totuutta,ollaan ohuella jäällä.

• PimuF.

hivenaineet sun muut. Pysyt terveenpänä. Flunssapöpöt eivät niin iske...Eihän mikään taa elämää pidemmäksi tai muuta...mutta ehkä vähän terveempänä pysyy...En itse muista milloin olisin viimeksi esim..sairastanut flunssaa...

Jos, syö näitä mäkkärin sun muiden tuotteita yksipuolisesti...ne kun on jo yksin valmistettu siten, ettei niissä jäljellä mitään todellisia ravinto-aineita ja kuituja joita tarvitset ei juuri nimeksikään...niin vievät toki sen nälän..mutta, ovat vähän sellaista vain vastan täytettä..Ranskalisetkin sitten kun siellä valmistetaan siinä samassa öljyssä...että, kovin terveellistä ei ole...Jos, ranskalaisia tai purilaisia mieli...niin tee mieluummin itse...Suomalaisista perunoista saa upeita ranskanperunoita...ovat maukkaita...ja öljy jota käytät on puhdasta...Kundille joskus paistan...

Pitsankin voi paistaa itse...ei kovin vaikeaa;)) mutta moninkerroin terveellisempi vaihto-ehto kun valmispizza..

Jos, kovasti suosimme näitä lisäaineita niin sitten nuo vitaamit eivät taas pure..ja kierre tavallaan valmis...

t.Pimu

• Lähtövalmis

ikäinen ihminen alkaa ruuan kanssa ronkkelehtimaan! Tuskin pystyt enään millään ihmedieeteillä vaikuttamaan elinikäsi pituuteen.

Syö kaikkea, mutta vähän, lopeta tupakanpoltto ja harrasta liikuntaa joka päivä, niin paino laskee ja aikaa jää muuhunkin kuin oman navan tarkkailuun.

• .,,,,,,,,,,,,

Vihanekset kasvavat aina maan päällä. Maan alla eläviä kasveja sanotaan juureksiksi. Tietenkin on olemassa kasveja, jotka kasvavat sekä ja että, noh, sienet, kaitpa se tryffelikin on sieni. Mutta vissiin sienet ei ole juureksia eikä vihanneksia, vaikkeivat eläinkuntaan kuulukkaan.

Noin muuten, se ja sama.

=DW=

• PimuF.

sentään sana sanalta opettaa;)) Luulisi tämän ikäisten jo kokemuksesta tietävän...on se sitten juures, sieni tai vihannes...sama millä nimellä..;)) Pääasia että yrität popsia..riittävästi...

ei tarvitse purkista ostaa vitamiineja..Ne ovat kalliita. Mieluummin minäkin kulinaristina ruokaa syön kuin tabletteja...

t.Pimu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      74
      7617
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      128
      3037
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1884
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      69
      1709
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      126
      1540
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe