Kysyisin vain että kuinka paljon tulisi yhteensä n. maksamaan, jos hankkisi marsun ( tietty hintaan sisältyy mm.marsu,häkki,tarvikkeet, aloitusruuat jne) :) Ja sitten toinen asia: Onko marsu saman hintainen, kuin kani vai halvempi? Ps. Marsun ostaisin sitten kyllä ihan vaan eläinkaupasta:) Onko tietoa?
Marsun hankinta maksa?
27
2277
Vastaukset
- -.-
Idiootti!! Marsuja tulee olla aina välttämättä kaksi !!
- kuikui
Muistaakseni marsupaketti (2 marsua tarvikkeet) oisko ollu 169€. Varma tieto ei oo, mut aina välillä lueskellu eläinkaupasta tietoja ja kuunnellu myyjien puheita. Ja tosiaan, vähintään se 2 marsua pitää olla. Ja kyllä se marsu taitaa halvempi olla
- Elf333
kuikui kirjoitti:
Muistaakseni marsupaketti (2 marsua tarvikkeet) oisko ollu 169€. Varma tieto ei oo, mut aina välillä lueskellu eläinkaupasta tietoja ja kuunnellu myyjien puheita. Ja tosiaan, vähintään se 2 marsua pitää olla. Ja kyllä se marsu taitaa halvempi olla
Muistathan,että marsujen ylläpitokin maksaa.Hyvänlaatuista heinää,kunnollista marsupellettiä ja kuivikkeita täytyy ostaa.Lisäksi tulevat mahdolliset eläinlääkärikulut,jotka voivat olla melkoinen menoerä.Tätä kaikkea kannattaa miettiä ennen mahdollista hankintaa...
- Kanimarsufani_09
Elf333 kirjoitti:
Muistathan,että marsujen ylläpitokin maksaa.Hyvänlaatuista heinää,kunnollista marsupellettiä ja kuivikkeita täytyy ostaa.Lisäksi tulevat mahdolliset eläinlääkärikulut,jotka voivat olla melkoinen menoerä.Tätä kaikkea kannattaa miettiä ennen mahdollista hankintaa...
Kiitos kaikille vastanneille Tarkoitinkin vain sitä aloitusmaksua ja tiedän kyllä että eläinlääkärikin maksaa ja ruuat ja heinät häkkiin. Kai sitten niitä pitis kaksi olla..
- Marsvin
Kanimarsufani_09 kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille Tarkoitinkin vain sitä aloitusmaksua ja tiedän kyllä että eläinlääkärikin maksaa ja ruuat ja heinät häkkiin. Kai sitten niitä pitis kaksi olla..
Meidän marsuista toinen kävi viime talvena leikkauksessa ja sitten kun hän ei ollut herännyt, niin mulle ja mun pikkuveljelleni tultiin heti sanomaan se. Silloin en tiennyt ollenkaan mitä olisi pitänyt tehdä, mutta onneksi kun luulin silittäneeni häntä viimeistä kertaa, hän (Nalle) avasi silmät ja yritti heti jutella meille jotakin! voi että kun olin onnellinen! (tämä ei liity mitenkään aiheeseen,mutta jos joku omistaa jo marsun/marsuja haluaisin kuulla sen/niitten nimet.) meidän marsut ovat (kuten jo olen kertonutkin) Nuppu ja Nalle.
- marsu8284848
kuikui kirjoitti:
kävin eilen katsomassa eikä oo pakko olla 2 marsuu jos se on poika marsu nii se pärjää iha hyvi ja noin 200 euroa marsu paketti
- eieijaeieiei
Ei todellakaan pärjää poikamarsut yksin, marsu on laumaeläin.
- eieijaeieieiei
Kukaan toivottavasti ei yksin enää nykypäivänä marsuja pidä. Olen kasvattanut kohta jo 20v marsuja että kokemusta kyllä löytyy ja tietoa, ja marsu todellakin on laumaeläin.
- 047
marsu8284848 kirjoitti:
kävin eilen katsomassa eikä oo pakko olla 2 marsuu jos se on poika marsu nii se pärjää iha hyvi ja noin 200 euroa marsu paketti
Marsuja pitää olla aina vähintään kaksi muuten yksinäinen marsu voi kuolla masennukseen tai yksinäisyyteen
- Anonyymi
Elf333 kirjoitti:
yleensä marsut elää noin kasi vuotta, ja jos ne sairastuu ne yleensä lopetetaan
- Marsuttelia..
Miksi ostat eläinkaupasta?ja muista ostaa vähintään kaksi marsua.missä päin suomea asut?minulla olisi myynnnissä marsun poikasia.
- MARSUUUUU2UU
ei tarvi olla 2 marsua
- Zedä
Kyllä tarvitsee. Miltään hyvältä myyjältä ei edes saa marsua yksineläjäksi, eli jos joku sellaisen myy, niin tuskin on poikasella muutkaan asiat kunnossa :/
- yyyyyyyy
Meidän marsut oli molemmat ainakin kania halvempia.
- Marsvin
Joo,nuo toiset on kyllä ihan oikeassa. kaverillani on marsu joka ei liiku melkein ollenkaan, kun sen kanssa ollaan vaan kerran viikossa,ja sillä ei ole minkäänlaista lajitoveria. Meillä on kaksi marsua (Nuppu ja Nalle) ja ne juoksentelee ihan jatkuvasti.(myös välillä vähän riiteleekin...) Että tietysti se lajitoveri olisi marsun kannalta paras juttu. Ihminenkään ei pysty korvaamaan toista marsua...
- Marsvinin veli
Kani on tietysti kalliimpi kuin marsu ,mutta se elää kuitenkin vähän pidempään. Meidän marsut maksoivat 40 euroa kpl. Ja ne ovat ostettu jämsästä eläinliike Onnista ,hyvin läheltä ,koska me asumme itse jämsänkoskella. Eläinliike Onni ei ole valitettavasti ENÄÄ käytössä eläinliikkeenä. (TERVEISET NUPULTA JA NALLELTA!)
- Marsvin
Marsvinin veli kirjoitti:
Kani on tietysti kalliimpi kuin marsu ,mutta se elää kuitenkin vähän pidempään. Meidän marsut maksoivat 40 euroa kpl. Ja ne ovat ostettu jämsästä eläinliike Onnista ,hyvin läheltä ,koska me asumme itse jämsänkoskella. Eläinliike Onni ei ole valitettavasti ENÄÄ käytössä eläinliikkeenä. (TERVEISET NUPULTA JA NALLELTA!)
joo, eläinliike Onni ei ole enää käytössä. sieltä sai aina hyvät heinät ja muut tärkeät jutut marsuille.Onneksi on avattu joku toinenkin eläinliike. Ilja jo kertoikin että paljonko marsumme maksoivat,ja vähän muutakin tietoa...(kannattaa ostaa marsu tai kani!)
- Anonyymi
Marsvinin veli kirjoitti:
kanit voi maksaa jopa 28 euroa.
- hurttafani
Meillä on kotona 2 marsua... Me saatiin toinen ilmaseksi ja toinen makso eläinkaupassa 40€. Marsuja pitää olla vähintään kaksi, paitsi siinä on yks huono puoli siinä mielessä että jos on 2 marsua ja toinen sitten kuolee niin se toinenkin kuolee. Se toinen kuolee siihen kun se ikävöi sen kuollutta kamua, eli se kuolee suruun :(. Marsut elää 5-7 vuotiaiksi. Marsu kaikki tarvikkeet samalla kerralla ostettuna maksaa eläinkaupassa n. 150€-200€... Marsulle/marsuille ei saa ostaa marsunhäkkiä!!! Pitää olla kaninhäkki, koska marsulle marsunhäkki on liian pieni, ja marsu kärsii marsunhäkissä. 2 marsua kaikki tarvikkeet maksaa suun. ehkä sen 170€-200€.
- Nin...ni
miten niin toinen kuolee suruun? voihan sille ostaa uuden kaverin!
meillä oli kolme marsua, alle pari viikkoa sitte yks(kuikku, tyttö)kuoli raskausmyrkytykseen. :' (
- kokemusta on
hankinta yhteensä noi 60-70€. siihen sitten marsun koko elin ikä ajatellaan mahdolliset eläin lääkärikulut ja ikä noi 5-10 vuotta niin helposti tulee kuluja 500-700 riippuen siten ell reissuista
- tanja& masit
marsu maksaa 40-60e ( toki halvempia ja kalliimpia on)
häkki 70-120e ( mitä isompi häkki sen parempi)
jotkut marsut ja kanit ovat samanhintaisia ei kaikki (yhes eläinkaupas marsu ja kani makso kumpikin 60e)
juomapullo, kupit ym. n.15e
ruoat ja purut n. 15e riittää ainakin joksikin aikaa:p - Nin...ni
meillä marsu maksoi viimeksi 65 e/nenä. ja jos häkki maksaa n. 100 euroo(kunnon, iso häkki!!) ja plus muut "pienemmät" tarvikkeet= siitä tulis vähän päälle 200 euroo! että eipä mitään ihan halpaa hommaa!
kannattaa vielä käydä kysymässä paikallisesta eläinkaupasta!! : ) - An$Qu
Meidän marsut (Nelli ja Ninni) ovat nyt 1,5 nuoden ikäisiä vauvoja. Meillä muistaakseni marsut oli kappale noin. 65 euroa ja häkki noin 80 euroa (120 cm kaninhäkki) Siihen olen sitten itse rakentanut toisen kerroksen. Joo, kannattaa niihin eläinlääkärikuluihinkin varautua. Itse ainakin käytät tyttöni vähintään kerran vuodessa eläinlääkärillä.
"Aloituspaketti" sisältää
- heinää
- pellettejä
- vesipullo
- ruokakuppi
- kuivikkeet
- heinäkori (meillä on käytössä sellainen lasten pyörän tavarakori, jonka saa kätevästi kiinni häkin seinään)
- C- vitamiinia
- kuljetusboksi tuleviaa matkoja varten (pienen kissan boksi on hyvä)
- pehmeä harja
- kynsisakset
'Tässä siis oli näitä hyödyllisiä tarvikkeita :D - Anonyymi
Mulla on kaksi marsua toinen marsu maksoi 30 e. Ja toinen taas 50e.marsujen häkki marsoi 60e. Ja juomapullot 12e. Ja heinäsäkki 10e.ja purut 17e.ja ruoka kipot 4e. Jos haluat lisää tietoa kysy netissä.
- Anonyymi
Meillä on kolmella marsuvanhuksella ns. taikakuutioista tehty häkkin en vaan enää muista että mitä ne maksoi kun siitä on jo noin 6 vuotta aikaa kun ne ostettin. Marsut maksoivat 40 paikkeilla.
- Anonyymi
Marsu on laumaeläin, jos haluat vain yhden lemmikin niin osta sellainen joka viihtyy yksin. Älä osta lemmikkieläinkaupasta, se on helppoa ja nopeaa muttet tiedä minkälaisista vanhemmista ja oloista lemmikkisi silloin tulee. Jos et osaa arvostaa lemmikkiäsi sen verran, että näkisit vaivaa siihen niin kannattaakohan sinun elävää olentoa edes ottaa?
Mutta vastauksena kysymykseen.. jos 500e löytyy heti taskusta ja jää vielä rahaa seuraavan kuun eläinlääkärireissuun päivystysaikana niin etköhän pärjää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399