Ajatusviiva

Crell

Osaan kirjoittaa Wordillä tavuviivan, mutta miten saa ajatusviivan?

16

12885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölöttäjä222
    • lisää merkki

lisää merkki > yleiset välimerkit ja siitä jompi kumpi EN dash tai EM dash

• löytyyy

ctrl ja miinus sieltä numeronäpäimistöltä

• tukiry

ns. laskinpuolelta

• tukiry

• ninni83!!!!
        tukiry kirjoitti:

vinkin tarjosi http://exet.nettisivu.org/

olen pohtinut tätä viimeiset 7 vuotta ja gradun lähdeluettelonkin tein aikoinaan kopioiden tuota yhtä ajatusviivaa kun en koskaan hiffannut mistä sen saa :) nyt olen siis jälleen viisaampi!

• Jartsu 65
        ninni83!!!! kirjoitti:

olen pohtinut tätä viimeiset 7 vuotta ja gradun lähdeluettelonkin tein aikoinaan kopioiden tuota yhtä ajatusviivaa kun en koskaan hiffannut mistä sen saa :) nyt olen siis jälleen viisaampi!

VIELÄ SUUREMPI KIITOS!

Olen tutkinut wordin omia ohjeita ties kuinka monta kertaa ja näin helposti se sitten kävi.

• Ajatusviiva

Entä jos ei ole sitä numeronäppäimistöä vaan pikkuläppäri ilman laskin osaa?

• mööööööööööööööööööö

Vitun ajatusviiva.

• AltF4

Ajatusviivan saa niin että yrittää kirjoittaa välikkeellistä yhdysmerkkiä, kuten "Word -dokumentti". Word muuttaa sen sitten muotoon "Word –dokumentti" ja sen jälkeen sanoo että se on väärin. >_

• Just joo

Tuo oli varmaan tarkoitettu vitsiksi, mutta ihmiset voivat ottaa sen tosissaan.

Kai nyt kaikki ovat jo käyneet kääntämässä Wordista pois sen järjettömän automaattisen ”korjauksen”, että se muuttaa välilyönnin jälkeisen yhdysmerkin ajatusviivaksi.

• teterterterterte

-
      Onnistuuko painamalla yhtäaikaa AltGr ja viivanäppäin?

• SFS5966

• tetertertetetrrt
        SFS5966 kirjoitti:

Onnistuu, jos on suomalaisen standardin SFS 5966 mukainen näppäimistöasettelu. Windowsissa se ei ole vakiona, mutta löytyy täältä.:
        https://www.cs.tut.fi/~jkorpela/uusinappis.html

Käytinkin linuxia :-)

• tetertertetetrrt kirjoitti:

Käytinkin linuxia :-)

Samoin, joten asiaa sen kummemmin ajattelematta pidin aloittajan kysymystä typeränä.

Taas jotain, jota Windows ei osaa, tai tekee Microsoftin oman "teollisuusstandardin" mukaisesti.

• LightFly

Word tekee automaattisesti tavallisesta viivasta ajatusviivan kun kirjoittaa jotain viivan perään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      161
      6462
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      52
      1872
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1600
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1132
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      327
      1059
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      49
      999
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      960
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      908
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      908
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      897
    Aihe