Hei!
minulla on Sonyn digipokkari, n. 4 vuotta vanha ja huomasin vasta, että laturista lähtee kumma ääni kameraa ladattaessa. Tasaisesti jatkuva "piippaus" kuuluu voimakkaammin ilmeisesti verkkolaitteesta, mutta pienempää ääntä kuuluu myös itse kamerasta silloin, kun se latautuu. Aiemmin en ole ääniä huomannut.
Onkohan laturissa vikaa ja uskaltaako sitä edelleen käyttää? Pitäisikö käyttää kameraliikkeessä katsottavaa/kuunneltavana?
Kiitos vastauksista!
Kameran laturi piipaa - vikaa?
2
557
Vastaukset
- Kumpeli
Mullakin lähtee Olyn ja Sonyn latureista (ja läppärin muuntajasta jne jne...) ihan omanlaisia ääniä, eikä niissä ole mitään toimintavikaa ollut. Tietääkseni kaikista latureista ja muuntajista lähtee ääntä, toisissa se on helpommin kuultavissa esim. laitteen kotelon mallista ja kokoamistavasta riippuen. Mikäli laturi tai kamera alkaa kuumeta (kannattaa joskus kokeilla kesken latauksen) tai alkaa tulla omituista pistävää hajua, kannattaa lopettaa latausvälineen käyttö ja hankkia toinen tilalle, ihan vaan varmuuden vuoksi.
- Kumpeli
Mikäli siellä kamerapäässä tuntuu epätavallista kuumotusta latauksen aikana, ei välttämättä latauspiuhan vaihto muuntajineen auta, vaan vika voi olla myös kameran sisällä olevassa akussa ja todennäköisesti onkin. Lämpenee ne toki latauksen aikana normaalistikin, mutta se ei yleensä "polta" sormia, epätavallisen kuumenemisen huomaa kyllä melko helposti kokeilemalla ja haistelemalla. Usein siihen liittyy pistävä haju, jolloin jotain on joko jo rikki, tai sitten aivan kohta menossa särki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko532301Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy182171Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1671854Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82321339Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1271269Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861144Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661065Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.101952- 84887
Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70862