Minusta dobberi on myös - ei kaunis rotu!

SirusSidas

Tahaton ilkeys on turhaa, joo - minä olen 62 vuotias nainen, itsellä ei ole ollut dobbermanni, mutta lähisukulaisella kyllä - sen jälkeen kuin koira kasvoi kukaan ei uskaltanut käydä siinä perheessä.
Koira oli todella uhkaava.
Minä kävin pari, kolme kertaa kunnes totesin että suotta minä siellä käyn ja tulen pahalle mielelle -sekä koiran että itseni vuoksi;
koira oli sidottu KEITTIÖNpöydän jalkaan!
Kun kahvittelimme, koira murisi pöydän alla.
Koira EI ollut hallinnassa kenelläkään.
Minun mielestäni dobberman ei ole kaunis rotu, se on aivan liian aggressiviinen ja uhkaava.
Sen, joka tämän kieltää, ei halua kuulla totuutta.
Ja minäkin allekirjoitan se mitä joku täällä kirjoitti - että sen kus lähetät poliisin ja sefun pakeilleni, minä lupaan myös tarjota kahvit - jos ei Suomesa saa mielipiteitään sanoa.

Wellkommen välkommen tervetuloa!

29

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirakuisk.

      Voihan Venäjä näitä...

      Mitäpä jos perehtyisit rotuun ja menisit katsomaan jonnekin vaikka dobberin pentuja. Kenties sinulle itsellesi voisi sitten tulla dobermanni ja johan alkaisi lyyti kirjoittaa eri laila. Sitten hävettäisi nämä järjettömät hyökkäilyt, korvannipukka punoittaisi teillä siellä ja dobberi nukkuisi varpaiden päällä.

      Miksette muuten vaihtelun vuoksi kirjoita vaikka spanieliosastolle kuinka pöyristtyttävää on spanielin lurppakorvaisuus ja se, että kerran naapurintytön spanieli katsoi uhkaavasti viistoon ja teillä tipahti rillit ojaan.

      Tai ei, unohtakaa viimeinen. Menkää dobermanneja katsomaan. Sulakaa.

      • toopeliman

        vanhalle ämmälle enää mitään koiraa. Sehän kuolee kohta ja sitte on orpo koira.


    • Neandra

      Kuules muori.. Sukulaisillasi on dobermanni, tunnet siis yhden rodun edustajan ja väität tuntevasi koko rodun? ymmärsinkö oikein? Mielipiteensä saa ilmaista, olen samaa mieltä, mutta mihin se perustuu? Yhteen koiraan jota ei ole osattu kouluttaa ja kasvattaa oikein! "koira ei ollut hallinnassa kellään" No onko se koiran vika että se ei ole hallinnassa?? Ei sitä koiraa hallintaan pyhällä hengellä saa..varmasti saa dobermannista agressiivisen ja uhkaavan mutta ihan saa koiran omistaja peiliin katsoa ja miettiä miksi. Itseäni on purrut collie ja kyseisellä koiralla ei kaikki ollut ihan kotona.. siispä päätin että Lassiekin on agressiivinen ja uhkaava.. se joka tämän kieltää ei halua kuulla totuutta.

      • Ei viitsitä

        No ei ole mikään ihme, jos koira oli hullu, jos kerta keittiönpöydän jalkaankin se oli sidottu. Kertoo paljon kuinka huonoja omistajat ovat! Mikään koira ei ole uhkaava tai aggressiivinen, ellei siihen anneta aihetta ja osaamattomuus ja huono kohtelu saavat koiran käyttäytymään arvaamattomasti. Miksi edes viitsit kirjoittaa tämmöistä tänne?


      • Mummo - muttasiitä huolimatta myös IHMINEN !

        Taidatkin harrastaa ikärasisimia?
        Kas, jokainen joka ei kuole - vanhenee - mutta ei tarvitse nimitellä muoriksi tai mummeliksi siitä huolimatta.


      • Neandra
        Mummo - muttasiitä huolimatta myös IHMINEN ! kirjoitti:

        Taidatkin harrastaa ikärasisimia?
        Kas, jokainen joka ei kuole - vanhenee - mutta ei tarvitse nimitellä muoriksi tai mummeliksi siitä huolimatta.

        Pyydän anteeksi mikäli loukkasin..en ole väittänyt ettet olisi ihminen..tämähän kun kuuluukin niin aiheeseen.. Mutta tietynlaista rasismia myös sinun puolestasi...tiettyä rotua kohtaan.


      • toopeliman

        varmaan sukuvika niillä, ku suksi ei luista


    • aggressiivisen ja uhkaavan koiran omistaja

      Voi mummerus, toivon, että satut joskus meidän tielle, ja hyppäät ojaan karkuun kamalaa ja uhkaavaa ja aggressiivista koiraani, joka kävelee nätisti vierelläni. Saanpahan mahtavat naurut ainakin!

      Uskomatonta. On se harmi, ettei suomessa peritä tyhmyysveroa, olisi valtio velaton kokonaan.

      • kilktkjkke

        peto köllii selällään ja vieraat lapset sitä rapsuttelee ja pussailee.
        Ikinä en ole ANTANUT koiran ärähtää kellekään. Jos se ärähtäisi niin kyyti olisi perkeleellisen kylmää.
        Ihmisen pitää olla se, joka määrää tilanteen vaarallisuuden. Myös äitini, joka oli ennen koirapelkoinen, saa komennettua koiramme miten päin vain haluaa. Hän on oppinut luottamaan ainakin meidän koiriin.

        Aloittajan tuttavaperheen koira on luultavasti ollut kuriton, eli sitä ei olla osattu kasvattaa. Pöydän jalassa kiinni, voi hyvänen aika millaista menoa! Kyllä vastaavia kurittomia koiria on joka rodussa. Ystäväni pitkäkarvainen collie ei voi sietää lapsia vaikka sitä ei koskaan ole lapsi kiusannut.

        Meillä käy joka päivä liuta lapsia. Muutama heistä pelkää kaikkia mahdollisia koiria. Silloin vain pyydän tai lapsemme pyytää koiran pois luota tai ihan vain istumaan. Koira tottelee, koska perheen alimmalla ei ole lupaa olla tottelematta.

        Pihallemme on tullut vieraita ihmisiä ja koira antaa heidän tulla, koska olemme itsekin paikalla. Heti vaan nyhjää pyytäen hellyyttä ja esittelee vieraille pallot ja luut ja antaa sen luun vielä syliinkin jos vieras sen huolii.

        Missään rodussa ei kaikki yksilöt ole samanlaisia. Suurimmaksi osaksi koirien käytösongelmat johtuu koiran omistajan tietämättömyydestä.

        Moni tuttuni on myöntänyt, että heitä pelotti kun kuulivat, että meillä on dobberi. Nyt koiramme on ihailtu ja joudun toppuuttelemaan ihmisiä, etteivät ihan suin päin lähtisi itselleen dobberia hankkimaan. Heillä kun ei ole edes se seurakoira hallussa niin kuinkas sitten dobberin kanssa käy?

        Tunnen erään miehen, joka pelkää kun naiset ajavat autoa. Hän siis pelkää kaikkien naisten ajotaitoa. Aikamoista yleistämistä, eikös vaan?


      • MadamMedusa

        En ole tietääkseni antanut sinulle lupaa mummotella minua.
        Ja olet oikeassa:
        tyhmyysveroa sietäisi maksaa jos hankkii sen rodun edustajaa mitä täällä ei saa mainita ettei joku vedä herneitä nenuunsa...


      • Neandra
        MadamMedusa kirjoitti:

        En ole tietääkseni antanut sinulle lupaa mummotella minua.
        Ja olet oikeassa:
        tyhmyysveroa sietäisi maksaa jos hankkii sen rodun edustajaa mitä täällä ei saa mainita ettei joku vedä herneitä nenuunsa...

        Kysyn nyt ihan suoraan että olet siis todella valmis leimaamaan dobermannin pahaksi koiraksi yhden koiran takia jonka käytös johtuu huonosta kasvatuksesta? Jos perustat mielipiteesi noin hataralle pohjalle miten kehtaat tulla sen tänne ilmaisemaan? Täälä on paljon mielipiteitä asioista kun asioista ja minä kunnioitan toisten mielipiteitä, mutta en tälläisia jotka ei perustu yhtään mihinkään!

        Niinhän ne lehdet vähän väliä kirjottaa kun dobberi hyökkäsi dobberi raateli.. ikäviä juttuja todellakin.. turhaan aletaan sitä koiraa vaaralliseksi sättimään kun se on ihminen joka on vaarallinen ja itse on luonut sen vaarallisen tilanteen ja vaarallisen koiran.


      • ExtraFlagandt
        Neandra kirjoitti:

        Kysyn nyt ihan suoraan että olet siis todella valmis leimaamaan dobermannin pahaksi koiraksi yhden koiran takia jonka käytös johtuu huonosta kasvatuksesta? Jos perustat mielipiteesi noin hataralle pohjalle miten kehtaat tulla sen tänne ilmaisemaan? Täälä on paljon mielipiteitä asioista kun asioista ja minä kunnioitan toisten mielipiteitä, mutta en tälläisia jotka ei perustu yhtään mihinkään!

        Niinhän ne lehdet vähän väliä kirjottaa kun dobberi hyökkäsi dobberi raateli.. ikäviä juttuja todellakin.. turhaan aletaan sitä koiraa vaaralliseksi sättimään kun se on ihminen joka on vaarallinen ja itse on luonut sen vaarallisen tilanteen ja vaarallisen koiran.

        Vastaan ihan suoraan:
        eihän kyse ole y h d e s t ä dobbermanista, vaan liian monista jotka eivät ole omistajansa hallinnassa!


      • Neandra
        ExtraFlagandt kirjoitti:

        Vastaan ihan suoraan:
        eihän kyse ole y h d e s t ä dobbermanista, vaan liian monista jotka eivät ole omistajansa hallinnassa!

        Saanko sitten kysyä miksi riehut pelkistä dobermanneista? On niin paljon koiria jotka eivät ole hallinnassa kellään ja oli rotu mikä hyvänsä! Ei se ole mikään dobermannin yksinoikeus olla uhkaava. Ja niinkun sanoin, peiliin saa agressiivisen koiran omistaja katsoa niin kohdista tuo energiasi vaikkapa sukulaisiisi, kysäise missä meni vikaan ja kannattiko?


      • AtarToGo
        Neandra kirjoitti:

        Saanko sitten kysyä miksi riehut pelkistä dobermanneista? On niin paljon koiria jotka eivät ole hallinnassa kellään ja oli rotu mikä hyvänsä! Ei se ole mikään dobermannin yksinoikeus olla uhkaava. Ja niinkun sanoin, peiliin saa agressiivisen koiran omistaja katsoa niin kohdista tuo energiasi vaikkapa sukulaisiisi, kysäise missä meni vikaan ja kannattiko?

        Dobbermanni vain on niin verenhimoisen näköinen, kuolaa suu auki ja se katse.....


      • Neandra
        AtarToGo kirjoitti:

        Dobbermanni vain on niin verenhimoisen näköinen, kuolaa suu auki ja se katse.....

        Voi kyynel...


      • toopeliman

        osteoporoosikinttunsa vielä...


      • acapulco...
        MadamMedusa kirjoitti:

        En ole tietääkseni antanut sinulle lupaa mummotella minua.
        Ja olet oikeassa:
        tyhmyysveroa sietäisi maksaa jos hankkii sen rodun edustajaa mitä täällä ei saa mainita ettei joku vedä herneitä nenuunsa...

        Kun näin keskustelupalstalla asian otit puheeksi; en tarvitse sinulta lupaa yhtään mihinkään, jännä juttu. Eli jos huvittaa voin muoritella, ihan samalla lailla kun sinä saat kertoa yleistyksiä rodusta, jota et selvästikkään tunne. Eipä ole herneitä nekussa minulla, olisipa vaan kovin päivääni piristävää jos joskus sattuisit meidän lenkkireitille.

        Mutta onneksi jokainen saa hankkia juuri sellaisen koiran kuin haluaa. Ja olla sitä mieltä asioista mitä itse tykkää... tiedän ainakin itse mitä mieltä olen sinusta :)

        Onnea elämääsi, ja kaikkea hyvää.


    • frfknrkgmr

      minä tiesin pienenä yhden dobberin joka hampaat välkkyen puolusti omaa pihaansa enkä tietenkään pikkutyttönä uskaltanut mennä lähellekään. loput dobberitapaukset ovatkin olleet ihania lössyköitä jotka rakastavat koko sydämestään omistajaansa ja jopa vieraita :) jos olisin yhtä ahdasmielinen kuin aloittaja niin voisin sanoa että kerran kouluttamaton bichon frise meinasi hyökätä kimppuuni joten ne ovat mielestäni rumia, aivan liian aggressiivisia ja uhkaavia :P se, joka tämän kieltää, ei halua kuulla totuutta

      • tossut turpee allwe

        labradorin noutaja, siis se perinteienen sokeain koira, joka vaahto suusta roiskuen puolustaa pihaansa joka ainoalta ohikulkijalta. Perhe on täysin ***perkeleen lässytttäjiä eli eivät osaa kasvattaa koiraansa.
        Oi ei, elä ny viiti haukkua plaa plaa, koira on suu vaahdosa käymässä ohikulkijoiden kimppuun. No, miä meen sisälle ku siä et minuu kuuntele. Eli ihminen menee sisälle ja labradorin noutaja jää pihalle suu vaahdossa raivoisasti haukkumaan.

        Jos tuo koira sattuisi mulle räyhäämään niin perkkele löisin sille luun kurkkuun ja alistaisin sen sillä tavalla mitä en omille koirille tarvitse käyttää. Eli makaisin koiran päällä pitäen sen kuonosta kiinni.
        Omat suojelukoirat tottelee käskyä -EI- RIITTÄÄ- tai IRTI-. Näitä meidän dobbereita komentaa ja saa komentaa myös meidän lapset ja heidän ystävät. KOira ei saa ärähtää ihmiselle, ei perkele!!"!!


    • taiska

      Minä sain pitää omaa Dobberiani vain 7.5 vuotta. Sydän ei enää jaksanut sykkiä ja oma tyttöni kuoli elokuussa pois. Pennusta asti se oli minun ja ystävieni ilona. Koirani ei milloinkaan ollut kenellekään agressiivine, päinvastoin.
      Sanoisin, että rodusta riippumatta, koiran käytös tulee kasvatuksesta ja siitä, miten koiraa kohtelee. Monesti, kun koira on tullut omistajansa kanssa vastaan, on koira vedetty pois, eikä annettu haistella ja tuttustua, vaikka kumpikin koirista olisi halunnut. Tällainen käytös opettaa vastapuolelle, että vastaantulevassa koirassa on sitten jotain sellaista, että siihen ei saa tutustua.
      Pelko luo aggressiivisuutta.
      Nimim. Klaara.

      • YlväsPylväs

        Y l v ä s ????


      • hampaaton pikkukoira lullukka

      • taiska
        YlväsPylväs kirjoitti:

        Y l v ä s ????

        Olisi ehkä hyvä, jos menisit puheterapeutille, jotta osaisit lukea ja kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä. EHKÄ opit erottamaan luetun tekstin tarkoituksen. Kansalaisopistossa tms, saattaisi olla runoihin perehtyneitä kursseja, joihin sinun ylväs - pylväs saattaisi istua. Olisit ensi keväänä opistosi YLVÄS PYLVÄS, johon Dobberiuroksetkin kus...pissaisivat Ylvään pylvään kunniaksi, ylväästi.


      • RottaPotan
        taiska kirjoitti:

        Olisi ehkä hyvä, jos menisit puheterapeutille, jotta osaisit lukea ja kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä. EHKÄ opit erottamaan luetun tekstin tarkoituksen. Kansalaisopistossa tms, saattaisi olla runoihin perehtyneitä kursseja, joihin sinun ylväs - pylväs saattaisi istua. Olisit ensi keväänä opistosi YLVÄS PYLVÄS, johon Dobberiuroksetkin kus...pissaisivat Ylvään pylvään kunniaksi, ylväästi.

        Hehhee yo todistuksessa ei merkintää lukihäiriöstä mutta, sinulla jokin paha häiriö kylläkin kun jaksat / viitsit puolustaa sitä rumaa rotua jonka nimeä ei saa mainita.
        Kohta tulee varmasti rasisti syytös peräti...
        hauuuuuu hauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


      • ;-)
        RottaPotan kirjoitti:

        Hehhee yo todistuksessa ei merkintää lukihäiriöstä mutta, sinulla jokin paha häiriö kylläkin kun jaksat / viitsit puolustaa sitä rumaa rotua jonka nimeä ei saa mainita.
        Kohta tulee varmasti rasisti syytös peräti...
        hauuuuuu hauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

        Ei YO-papruihin mitään lukihäiriömerkintää laiteta. Mainitsit varmaan nuo YO-paprut, koska halusit kertoa kaikille olevasi ylioppilas. Oi kuinka hienoa. Tiesitkö, että niin on aika moni muukin. YO-papruilla ei tee paskankaan vertaa! Jollet ole valmistunut yliopistosta, niin koulutuksellasi arvostusta et saa!


    • :-)
      • koirakuisk.

        Ei niin.

        Tässä vastapainoksi lutuinen pikkukoira, joka ei mitenkään vaikuta demoniselta... :D

        http://www.youtube.com/watch?v=NWOu6jDtQbw

        Noi punasilmät voivat oikeasti olla aidot, rodulla joillain rubiinisilmäisyyttä. Vakuuttava ominaisuus selkeästi tietyissä yhteyksissä.


    • teet siis

      ulkonäkö- ja luonneanalyysin yhden ainoan tuntemasi yksilön perusteella???!!!

      Tuliko mieleesi että sen ainoan tuntemasi yksilön käyttäytyminen johtuu kusipäisestä omistajasta? Vika kun on AINA siellä narun korkeammassa päässä eli ihmisessä.

    • ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe