MIKSI MUSTA KUOLI?????????????????????????????????????????????????????????

korpinkynnestä kajahtaa!

Miksi Sirius Musta kuoli? huomaan, että monet väittävät tietävänsä, joten kertokaa minullekin!!!! Sirius oli yks mielenkiintoisimmista henkilöistä!!! itse epäilen, vaikka se onkin toiveajattelua, että hän heräisi henkiin!!!!!!!!!!!!!!! saman mieliset, ottakaa yhteyttä!!!!!!! tai edes fantasiakirjallisuudesta pitävät!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

28

3153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kettu

      en mäkään tiiä miks sirius kuoli
      mut se on tosi p**** juttu!!!
      ärsyttävää miks Rowling pisti sen kuolemaan!
      toivottavasti se herääkin henkiin!!

      • sirius4ever....

        oon varma että Sirius palaa seuraavassa kirjassa jotenkin... se olisi juuri niin Rowllingin tapaista.... Toivotaan parasta....


      • Nanna
        sirius4ever.... kirjoitti:

        oon varma että Sirius palaa seuraavassa kirjassa jotenkin... se olisi juuri niin Rowllingin tapaista.... Toivotaan parasta....

        ...taitaa asia olla niin ettei Sirius palaa. Rowling itse on sanonut, että kuolleet eivät herää henkiin. Hän on myös sanonut (Word Book Day - chatissa) että hänellä oli syynsä tappaa Sirius (syyt selvinnee seuraavissa kirjoissa). Kyllähän Sirius jotenkin varmaan säilyy kirjoissa (puheiden/tarinan tasolla), mutta tuskimpa herää henkiin. Kyllä näihin kuolemiin on varmaan parasta tottua, uskoisin että jatkuvat seuraavissakin kirjoissa.


    • PPPP

      Harry potter ei ole ihmisten luettavaa. Se on huono. Sirius oli vain vanha nahjus, hyvä että se kuoli.

      • Anonyymi

        Haista vittu senki hölmö. Sirius oli hyvä tyyppi


      • Anonyymi

        Taidat itekki lukee


    • Ällikällä lyöty

      ...mistä te oikee puhutte???Mis muka sirius olis kuollu??Kertokaa mulle.Mä en älyy.Mä oon lukenu kaikki kirjat.kerrotaaks se vasta vitosessa??Missä ja milloin se kuoli TÄHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
      Mä oon ällikällä lyöty pimu nyt.Kertokaa mullekin jooko.nyt en älyy.

      • Cho....

        Lue vitonen ni tiiät että siinä se Sirius kuolee. *niisk* ;'(


      • .anna.

        Sirius Musta kuoli sillee että sen serkku (Bellatrix Musta) loi taian Mustaa kohti,Sirius horjahti ja kaatu takanaan olevan verhon taakse jossa oli jonkinlainen kuolemanhuone. Sirius oli mun mielest ihana henkilö ja tavallaa rakastin sitä,niinku muitaki rowlingin henkilöitä!! Mut siit oon varma et me saahaa viel kuulla Siriuksesta.. Se muuten oli sukuu Malfoylle!!


    • Siriustar

      Oli ehkä huono ajatus laittaa tuo otsikoksi, koska kaikki eivät ole vielä kirjaa lukeneet. Mutta muuten olen 100% samaa mieltä kanssasi ja vaikka pelkäänkin, ettei Sirius enää palaa, toivon sitä silti... Jos vain Harry olisi tajunnut ne Siriuksen antamat peilit aikaisemmin, Sirius saattaisi nyt elää.... Rakas Harry Potter ja Feeniksin kiltani uhkasi kärsiä vakavista kosteusvaurioista, kun tajusin ( Harryn tajutessa) ettei Sirius palaa verhon takaa. Sitä verhoa olisi voinut selittää vähän, mikä se on ja miksi se on...

      • Naura

        Luulen, että kun luin kohdan jossa kerrottiin Siriuksen kuolleen, kärsi siitä enemmän perheen jäseneni kuin minä (jos se on mahdollista...) Kaamea huuto ja eieieiei voivottelut kaikuivat talossa PÄÄ-KIINNI!- huudon kanssa... Nyt on kyllä tyhjä olo kaiken sen jälkeen ja miksi?MIKSI? Miksi se Harry ei tajunnut niitä hemmetin peilejä?!?Voisi Sirius olla elossa eikä sitä Oljoa olisi tarvinnut uskoa. Ehkä lopetan tämän tähän ja Nenna... aiot varmasti kirjoittaa jossain vaiheessa tänne joten ihan itsesi vuoksi älä kirjoita mitään.


      • Cho....

        HARRY, OISIT AVANNU SEN PAKETIN JA LÖYTÄNY SIELTÄ SEN PEILIN JA PUHUNU SIRIUKSEN KAA SEN KAUTTA EIKÄ OIS TARVINNU MENNÄ SINNE VANHAN RUPIKONNAN HUONEESEEN JUTTELEMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Yhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...................
        WHYYYYYY???????????????????????????????????????


      • sirius is the best

        Varmaan ens kirjassa vähän valotetaan et mikä se verho oli tai ainakin henkilökohtaisesti toivon niin


      • Eräs
        Cho.... kirjoitti:

        HARRY, OISIT AVANNU SEN PAKETIN JA LÖYTÄNY SIELTÄ SEN PEILIN JA PUHUNU SIRIUKSEN KAA SEN KAUTTA EIKÄ OIS TARVINNU MENNÄ SINNE VANHAN RUPIKONNAN HUONEESEEN JUTTELEMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Yhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...................
        WHYYYYYY???????????????????????????????????????

        No voi helvetti! Ettekö te tyhmät tajua, ettei j.k rowling olsi antanut harryn avata sitä kirottua pakettia! Hän halusi tappaa siriuksen.


      • korpinkynnest kajahtaa!

        Hello Siriustar! kiva loytaa joku samanmielinen, haluaisin tietaa mailisi, niin voitais keskustella tarkemmin... itse luen Potteriani jo kolmatta kertaa, mutta hyppaan Siriuksen kuoleman yli. No, mailaa mulle!


    • Siriusta sureva...

      Eli ite itkin kun Sirius kuoli ja nyt oon vieläkin ihan masentunu... :´( Joten en muistanyt kyl kaikkee ulkoo mutkoitan keroo niinkun kirjassa

      ...Sirius väisti tain ja huusi
      - etkö parempaan pysty
      Seuraava taika osu suoraan rintaan Siriuksen silmät olivat naurussa enkkuin taika osui ja sitten niissä näkyi hämmästyneisyys,pelko ja järkkytyneisyys ja Sirius tippu holvikaarelta harmaan verhon läpi..

      Jotenki noin.. Mä oon vielä niin masentunu kun Sirius kuoli..Ja nytkin itkettää ihan pirusti..

      • Pat Bateman

        'hähä, etkös parempaan pysty, njäähä- ough! Aaaaaaaaaaaa...'

        Se jätkä kerjäs verta nenästään ku ryppyili kuolonsyöjälle. Eihän se ollut käyttänyt sauvaa kaksintaistelussa aikoihin, miten se kuvitteli pärjäävänsä serkulleen? Eipä taida järki juosta miehen päässä (tai siis, ei *tainnut*)


    • Ginny

      Nii!!! Älä muuta sano!!! Mä en tajuu miks J.K rowling päätti "tapattaa" sen ainoan henkilön joka oli sukua Harrylle ja joka oli hänelle tärkeä!!! Ehkä Rowlingilla on vaan mieletön halu lisätä dramatiikkaa, mutta mun mielestä sitä dramatiikkaa sais jostain muistakin tapahtumista!! Se nainen on pahasti häiriintyny (mutta kirjottaa kyllä ihan sairaan hyviä kirjoja!! =) ) Ihan ku harrylla ei ois ollu tarpeeks huolia jo ennestään!! Mäkin toivoin että Sirius olis palannu sieltä verhon takaa, en englannin kielistä kirjaa lukiessani suostunut tajuamaan että Sirius kuoli!! Mä vaan uskoin että se olis tullut takasin!! Vaan ei tullu... nyyh!!!

      Jos joku haluu mailailla aiheesta harry potter tai ihan muuten vaan niin osoite on: [email protected]

    • Nephilim

      Mistä te niin päättelette, että hän kuoli? Voipa ehkä palata takaisin seuraavassa kirjassa. Koska hänen ruumistaanhan ei koskaan löydetty...

      • lauren.90

        näin mäki ajattelen!! eihän sen ruumiista puhuttu mitää,joten voihan se olla eläväki!! eipä se ois kuoolu...se oli aivan paras ja harrylläki on nii paha olla...(heh heh)se ei saa olla kuollu...ite en muute jaksanu oottaa suomennosta joten luin 6 päivässä sen enkun kielisen... vähä oon hyvä(älkää ottako tosissaa!!!)


      • Siriusta suremaan jäänyt.

        Kyllä Sirius ilmeisesti on vainaa, mutta huomasin kuitenkin, että Rowling oli jättänyt Siriuksen kuolemaan epäkohtia. Sitä verhojuttua ei nimittäin selitetty sen tarkemmin, eikä myöskään missään tule ilmi, että Bellatrix olisi langettanut Siriukseen avra kedavran. Ja sitä "kohtalokasta iskua" ennenhän Belletrix oli lähettänyt punaisia kipinöitä. (tainnutusloitsu) Avra kedavrahan on vihreä väriltään.


    • loony

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Noni, onkoha tossa tarpeeks..:) Äh, ei tässäkään oo kerrassaan mitään ideaa, mutta mitäs se nyt oli Potteria lukiessa.. :D

    • Kuolee

      Välimerkkien käyttöä voisi kyllä hieman vähentää. tai ainakin opetella käyttämään niitä oikein. Minunkun on vaikea uskoa jonkun olevan tosissaan jos se joku noin vaahtoaa. Kyyllä sinua ymmärretään vaikka et tunkisikaan lauseen loppuun paria kymmnetä huutomerkkiä/kysymysmerkkiä.

      No niin sitten tähän sirius kysymykseen. Kuoli tai ei niin, ei sillä ole aina kirjoissa jotain syytä. ja kyllä Sirius kuoli, mutta en olisi niin varma etteikö sillä olisi joktain syytä. Mutta kyllä kirjailija voi tappaa kirjoissaan aivan kenet haluaa. raaka totuus. koettakaa sulattaa.

    • sanna

      mä olen sun kans samaa mieltä.
      sirius oli mun lempihahmo ja ehdottomasti paras
      henkilö koko kirjasarjassa. mä uskon kans et
      se herää vielä henkiin tai jotain...

      • Hermione Granger

        Niin et miten se 'harmaa verho' voi tappaa siriuksen? en oo lukenu kirjaa ja oon epätoivoinen..:'( *vollottaa*


      • Anonyymi
        Hermione Granger kirjoitti:

        Niin et miten se 'harmaa verho' voi tappaa siriuksen? en oo lukenu kirjaa ja oon epätoivoinen..:'( *vollottaa*

        Mä tällein 16vuotta myöhemmin niin elokuvassa se on avada kerava loitsu eikä Sirius herää!!!!!:(


    • Anonyymi

      Yksinkertaisesti siksi, että Rowling koki hetken oikeaksi hankkiutua hahmosta eroon. Tunnelma tiivistyy, Harry on entistä tiukemmassa paikassa... Oikein toimiva dramadurginen ratkaisu. Jos et satu tietämään, niin kirjailijalla on kaikki valta tarinassaan. Loppua lähestyttäessä laajaksi levinnyttä hahmogalleriaa oli tarpeen "harventaa", jotta jännitys säilyi ja paketti pysyi kasassa finaaliin asti. Olisi ollut tarinan kannalta erittäin epäuskottavaa, jos vain epäkivoja tyyppejä ja pahiksia olisi delannut.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.

        Pitkäksi venähtävän kirja/elokuvasarjan jännitys laskee, ellei myös hyville tyypeille käy kehnosti. Game of Thrones on loistava esimerkki siitä, kuinka katsoja joutuu koko ajan jännittämään suosikkihahmonsa puolesta, ja kuka tahansa saattaa menettää henkensä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe