Tietokartano sotku

Sai taas lukea ikäviä uutisia että työpaikkoja siirretään taas Kuopioon. Samaan aikaan Varkauden vanha ylimielisyys korostui. On vaikea uskoa että ei olisi voinut ensin neuvotella ja luoda koko keskisavon kattava Tietokartano. Milloinkahan täällä hoksataan että kun annetaan palvelut Kuopioon tuotettavaksi myös menetetään ne verotulot jotka täällä olisi itse tuotettu. Toisin sanoen tuotetaan ne kalliimmin siitä syystä. Olisikohan näiden pelkästään poliittisesti pätevien päättäjien aika kysyä niiltä jotka näistä asioista jotain tietääkin. Nämä maakunnalliset yhteistyöt ruokkii vain maakuntakeskuksia ottakaa järki käteen vihdoinkin.

10

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteyksien käyttäjä

      Tsupari ja Kh puhuvat, että työpaikkoja pitää löytyä lisää. Nyt niitä olisi, mutta annetaanpa Kuopioon. Perustelut: Kuukausihinta on 3300 euroa. Kallis kuulemma. Mikä on uuden palvelun hinta? Ei ole mitään tietoa kellään. Investoinnit 5,5 miljoonaa, arvio. Todelliset kulut siis about 8 miljoonaa. Sitä varten pitää palkata 20 ihmistä, palkat sivukuluineen 6-8 tonnia. Sitten uskotaan kaupungin ICT-päällikön sanoja, että muka halvempaa on.

      Tällä vältytään hieman yli 60 tonnin pääomittamiselta, mutta menetetään samalla muutama työpaikka ja kohta maksetaan kalliilla kuukausimaksulla samat palvelut Kuopiosta. On aika rajua hommaa.

      Entäs kun sopimus loppuu Tietokartanon kanssa? Mistä otetaan palvelut siksi aikaa? Halvinta olisi olla ilman sähköpostia se puoli vuotta-vuosi, kunnes tuo uusi organisaatio on pystyssä. Ai niin, mutta pitäishän ne olla yhteydet ainakin lääkäreillä ja ....tuopa ei tullut taas kellekään mieleen päätöstä tehdessä. Tietokartano varmaan toimittaa ne, mutta hinta lienee 33 000 euroa kuussa...

      Homma haisee taas kerran ja pahasti!

      • Varkkila

        että uusi kaupunginjohtaja on tullut saneeraamaan putiikin alas, niinkuin olen jo muutaman kerran kirjoittanutkin. Kustannuksista viis, mutta porukkaa lähtee kaupungin palkkalistoilta ja uusia ei oteta.
        Sama tilanne erikoissairaanhoidossa. Kustannuksista välittämättä, lähetetään potilaat Kuopioon...Loppulasku onkin sitten ihan omaa luokkaansa.


      • PUHKEAAKO KUPLA ?
        Varkkila kirjoitti:

        että uusi kaupunginjohtaja on tullut saneeraamaan putiikin alas, niinkuin olen jo muutaman kerran kirjoittanutkin. Kustannuksista viis, mutta porukkaa lähtee kaupungin palkkalistoilta ja uusia ei oteta.
        Sama tilanne erikoissairaanhoidossa. Kustannuksista välittämättä, lähetetään potilaat Kuopioon...Loppulasku onkin sitten ihan omaa luokkaansa.

        Vaan poliittiset päättäjät tekevät lopulliset päätökset...ja niin sai kansa mitä halusi---MUUTOSTA--- KD.n johdolla


      • agitaattori08

        Joroisten kunnanjohtaja se on nyt sitten sitä mieltä, että eipä liitytäkään Varkauden kanssa kimppaan. Heti neuvottelujen alussa tehtiin tällainen takinkääntö ja lähdettiin Kuopion kelkkaan.

        Eipä taas ajateltu vaan uskottiin yhtä virkamiestä, joka petasi itselleen hienon johtajan paikan. Kohta ei ole yhtään alaista, mutta on iso palkka. Mitähän tekis päivät pitkät?

        Tulikohan kellekkään mieleen, että onko Kuopion päässä samat terveydenhuollon ohjelmistot? Eipä taida olla. Joroisissa ja Varkaudessa on, mutta nythän Varkaus joutuu vaihtamaan. Eipä ole Joroisten mummon helppo tulla päivystykseen, kun ei ole noita yhteisiä historiatietoja. Halpaahan se uuden järjestelmän hankkiminen Varkauteenkin on, Joroisissa se maksoi koulutuksineen sellaiset puoli miljoonaa. Aikaa on tosin muutama vuosi, joten on ne hinnat pikkasen nousseet.

        Ihan tuntuu kuin ei olisi ajateltu ihan loppuun saakka tätä päätöstä....


      • Varkkila
        PUHKEAAKO KUPLA ? kirjoitti:

        Vaan poliittiset päättäjät tekevät lopulliset päätökset...ja niin sai kansa mitä halusi---MUUTOSTA--- KD.n johdolla

        Paljonko tehtiin todellisuudessa selvityksia esim. teollisuushallin lunastuksen yhteydessä???? Informoitiinko kaupungin päättäviä elimiä riittävästi? On helppoa puuskaista helpotuksesta, että työpaikkoja säästettiin ja peitellä loppusumma sinne kehitysfirman velkoihin. Koko kaupunkikonserni hukkuu velkoihin ja kohta mennään Puumalan malliin: Kaikki on kaupan.
        Kuitenkin kaupunginjohtaja esiintyi ihan kuvan kanssa, aivankuin hän olisi pelastanut Varkauden sillä kertaa
        Kaupunginjohtaja on se keulahahmo, joka toimii virkamiehenä kaupunkilaisten edun valvojana. Kaupunkilaisten etua ei välttämättä ole pienen toimintaryhmän edut, joita tällä hetkelläkin yritetään toteuttaa (tontit, yritystuet, toiminta-avustukset, instituutit)
        Mielestäni nyt olisi aika tuon keulahahmon lyödä nyrkillä pöytään ja lopettaa nämä haihatukset ja miljoonien tuhlausyritykset (Monitoimihallit yms.) Jos kerran on kovat ajat taloudessa ja vielä kovempaa on tulossa, niin eikö se olisi aika aloittaa säästötoimet?


    • Luottamus hakusessa

      Kaupunginjohtaja ja kaupungin hallitus tarkoitti seudullisella yhteistyöllä (KESKI-SAVO)
      Taisi mennä viimeinenkin uskottavuus yhteistyön todellisesta halusta naapureilta,vielä kun julistettiin,että päätöstä on valmisteltu jo vuoden alusta. Puheet ja teot eivät oikein kohdanneet eli suomeksi sanottuna kaupungin hallituksella on totaalisesti puurot ja vellit sekaisin.

      • ollioja

        Mutta, eikös tämä ole ymmärrettävä asia. Kaikkien pääpolitiikkojen palkanmaksajanhan on Kuopiossa. Sakky, Pohjois-Savon pelastuslaitos, Pohjois-Savon poliisi jne. Aika luontevaa, eikö vaan? Rähmällään on oltava sinne, kenen lauluja laulaa. Äänestäjistä ja omasta kylästä viis... Laitetaanpa torventoitottaja asialle ja idis julki lausumaan, tehdäään nauhakaupunki... Iisalmihan tuntuu olevan SS:n mukaan kovinkin innokas! Lepikkohan on ollut jo ajat sitten Kuopioon vetoinen. Nyt on voimassa suuruuden ideologia, jota kaikki kynnelle kykenevät kannattaa.....


      • ollioja kirjoitti:

        Mutta, eikös tämä ole ymmärrettävä asia. Kaikkien pääpolitiikkojen palkanmaksajanhan on Kuopiossa. Sakky, Pohjois-Savon pelastuslaitos, Pohjois-Savon poliisi jne. Aika luontevaa, eikö vaan? Rähmällään on oltava sinne, kenen lauluja laulaa. Äänestäjistä ja omasta kylästä viis... Laitetaanpa torventoitottaja asialle ja idis julki lausumaan, tehdäään nauhakaupunki... Iisalmihan tuntuu olevan SS:n mukaan kovinkin innokas! Lepikkohan on ollut jo ajat sitten Kuopioon vetoinen. Nyt on voimassa suuruuden ideologia, jota kaikki kynnelle kykenevät kannattaa.....

        Miksi lähteä melkein sata kilometriä pohjoiseen jossa on vain velkainen kaupunki miksi ei esim. Helsinki liitytään siihen. Ei ole velkaa on paljon valtion virastoja logistiikka hoidettu hyvin on tekninen yliopisto jne. Siellä asuu ja vaikuttaa maan vaikutusvaltaisimmat ihmiset mm. StoraEnson pääkonttori. Meitä ei pidettäisi typerinä savolaisina vaan stdilaisina. Saataisiin ratikkalinja Puurtilasta Häyrilään. Eikö kuulostaisi hiukan kivemmalta kuin kurjalanperä Kuopio vai mikä se nyt oli.


      • bruno2 kirjoitti:

        Miksi lähteä melkein sata kilometriä pohjoiseen jossa on vain velkainen kaupunki miksi ei esim. Helsinki liitytään siihen. Ei ole velkaa on paljon valtion virastoja logistiikka hoidettu hyvin on tekninen yliopisto jne. Siellä asuu ja vaikuttaa maan vaikutusvaltaisimmat ihmiset mm. StoraEnson pääkonttori. Meitä ei pidettäisi typerinä savolaisina vaan stdilaisina. Saataisiin ratikkalinja Puurtilasta Häyrilään. Eikö kuulostaisi hiukan kivemmalta kuin kurjalanperä Kuopio vai mikä se nyt oli.

        Meillähän on jo oma sanomapainokin täällä joka painaa Helsingin sanomia. Ei sitten aamulla enää tarvii katsoa pelkkiä valokuvia WL:stä.


    • Vaihtoonko?

      mieltä kanssasi.puhutaan seutuyhteistyöstä ja tehdään toista.Ei kovin uskottavaa.Voi.voi hallitusta.viedään kuin kuoriämpäriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe