Seuraan aktiivisesti kahden eri koirarodun keskustelupalstaa, ja vaikka sielläkin aina joskus trolleja ilmenee kuten kaikilla keskustelusivuilla, niin kuitenkin siellä on keskustelu ja mielipiteiden vaihtaminen asiallista ja jopa rakentavaa.
Asioista voidaan olla eri mieltä ja niistä ihan napakasti vääntääkkin, mutta koskaan siellä ei jutun taso ole sellaista p*skanjauhantaa, provoilua ja härkkimistä kuin täällä kissasivuilla. Täällä kun tuntuu olevan vain kourallinen trolleja ja muita MINÄ ITSE TIEDÄN KAIKEN-tyyppejä jotka pilaavat kaiken yrityksen edes vähän hedelmälliseen ja monipuoliseen keskusteluun. Aina on se/ne tietoviisaat jotka vesittävät kaiken mitä muut yrittävät sanoa ja ne provoparat joiden elämäntarkoitus on vaan ärkittää ja saada aikaan tappelua. Säälittävää.
Jos täällä esim. linkittää jonkun asiallisen sivun jossa on tietoa kissan luovutusiästä eli 12 viikkoa, niin jo trollikuoro huutaa että ei ole tieteellistä, ei ole tutkittua jne. ja jos yrittää sanoa etten kissaani kiusaa vaikka sitä ulkoilutankin valjaissa, niin jo saa kuulla olevansa eläinrääkkääjä tjtn! Tässä vain pari esimerkkiä tyypillisestä kissakeskustelusta, joka tosiaankin on kuin pikkupissisten riitelyä siitä onko Brad vai Justin ihqumpi!!!
Ja sitten kun näiltä pikku provoilta yrittää saada oikein kunnon vastausta jossa he perustelevat asiallisesti omaa näkemystään muutenkin kuin MUTU, ei saa muuta vastausta kuin sitä jänkkäämistä ja jankkaamista ts. heillä ei sitten kuitenkaan ole antaa voita leivän päälle! Ja sitten kun pinna alkaa kiristymään, aletaan tosi lapselliseksi eli veetuilemaan muille palstalaisille ja apinoimaan heidän kirjoituksiaan omiin teksteihin = kanamaista, lapsellista ja typerää!
Eli, vaikka sanotaan että kissat ovat älykkäämpiä ja fiksumpia eläimiä kuin koirat, niin miksi kissojen omistajat ovat paljon tyhmempiä ja lapsellisempia kuin koirien omistajat? Vai oletteko te kaikki muka pentuja?
Kissaihmiset, mikä vikana?
23
480
Vastaukset
- kissoja ja koiria täälläkin
Kylläpä katsot asiaa yksipuolisesti.
Ensinnäkin luovutusiästä on monta eri käsitystä ja sen tosiasian tuominen ei näytä joidenkin hermoille sopivan. Toinen seikka on se, ettei luovutusiästä ole todellista tietoa olemassakaan. Senkin kertominen näyttä saavan jotkut raivon partaalle.
Mitä tulee kissojen ulkoiluttamiseen, niin suurimmat ryöpytykset niskaansa saavat vapaan ulkoilun kannattajat. Heitä saisi solvata ja haukkua oletettavasti sinunkin mielestäsi, mutta pienikin arvostelu omaa käytäntöä kohtaan koetaan loukkaukseksi.
Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, ettei erilaisten käsitysten kertominen ole provoilua.- kertoisit
ne todelliset tiedot ja sen tutkimusmenetelmän jota jo pyydettiin. Jatketaan sitten tästä aiheesta asiallisella linjalla.
Tosin tuossa mainitset, että on ..käsitystä...eli aikaisempaan luovutusikään ei ole olemassa tieteellistä faktaa. Kokemukset myös ovat osoittaneet sen olevan pennulle jopa haitallista. - niitä todellisia
kertoisit kirjoitti:
ne todelliset tiedot ja sen tutkimusmenetelmän jota jo pyydettiin. Jatketaan sitten tästä aiheesta asiallisella linjalla.
Tosin tuossa mainitset, että on ..käsitystä...eli aikaisempaan luovutusikään ei ole olemassa tieteellistä faktaa. Kokemukset myös ovat osoittaneet sen olevan pennulle jopa haitallista.tietoja asiasta ei ole olemassakaan. Eipä mene noin yksinkertainen asia millään perille. Miksi ihmeessä minun pitäisi joku tutkimusmenetelmä keksiä?
Nyt lähden ulos katselemaan mitä kissat ovat puuhailleet. Palaillaan illalla asiaan, jos nyt asiaa keksit kirjoituksiisi. - ap.
aloituksessa mitään omista käsityksistäni tai mielipiteistäni, annoin ainoastaan kaksi esimerkkiä niistä yleisimmistä tappelunaiheista palstalla ja miten ne menee!
Jokaisella on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseen kuten yllä jo kirjoitinkin, eri asia vaan on, että miten sen tuo julki ja miten ottaa vastaan toisten mielipiteitä ja jopa asiantuntijoiden kirjoituksia jne. Jokainen luetunymmärrystaitoinen ihminen kyllä kirjoituksista - puolesta ja vastaan - eroittaa kyllä ne turhat riidanhaastajat, provoilijat ja MINÄ ITSE-tyypit jotka eivät haluakkaan ottaa huomioon toisten mielipiteitä ja ehkä jopa parempaa tietoa!
Erilaisten näkemysten ja mielipiteiden kertominen ei ole provoilua jos osataan keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti, mutta aika täällä näköjään osaa muuta kuin rummuttaa omaa ja äitinsä mielipidettä tai tosiaankin loukuttaa leukojaan trollina.
Minä nimenomaan kuulutankin asiallista, mielipiderikasta ja mielenkiintoista keskustelua jota onneksi saa parilla koirapalstalla käydä vaikka erilaisia mielipiteitä sielläkin riittää. Siellä ei vaan alennuta lapsellisuuksin. - sinä itse
niitä todellisia kirjoitti:
tietoja asiasta ei ole olemassakaan. Eipä mene noin yksinkertainen asia millään perille. Miksi ihmeessä minun pitäisi joku tutkimusmenetelmä keksiä?
Nyt lähden ulos katselemaan mitä kissat ovat puuhailleet. Palaillaan illalla asiaan, jos nyt asiaa keksit kirjoituksiisi.pyydät tai vaadit tieteelllistä tutkimusta myöhemmästä eli 12 viikon luovutusiästä ja sen hyödyllisyydestä. On kai meillä muilla oikeus vaatia sinulta niitä myöskin siitä aiemmasta luovutusiästä, eikö niin? Sinä kerroit, että se tutkimus on niin helppoa toteuttaa, joten kerro se muillekin miten se helposti tehdään.
Mikä on sen todellisempaa tietoa aiheesta, ellei se vuosien kokemus mitä tuon myöhemmän luovutusiän puolestapuhujat omaavat? On esitetty jo moneen kertaan, että siellä on todellista kokemusta takana, mutta se ei sinulle riitä.
Minun puolestani tämä saa jäädä tähän, koska trollin ruokkiminen vain lisää riitelyä. - on monesti
sinä itse kirjoitti:
pyydät tai vaadit tieteelllistä tutkimusta myöhemmästä eli 12 viikon luovutusiästä ja sen hyödyllisyydestä. On kai meillä muilla oikeus vaatia sinulta niitä myöskin siitä aiemmasta luovutusiästä, eikö niin? Sinä kerroit, että se tutkimus on niin helppoa toteuttaa, joten kerro se muillekin miten se helposti tehdään.
Mikä on sen todellisempaa tietoa aiheesta, ellei se vuosien kokemus mitä tuon myöhemmän luovutusiän puolestapuhujat omaavat? On esitetty jo moneen kertaan, että siellä on todellista kokemusta takana, mutta se ei sinulle riitä.
Minun puolestani tämä saa jäädä tähän, koska trollin ruokkiminen vain lisää riitelyä.kerrottu 12 viikon tueksi olevan tutkimustuloksia, niin tietenkin kysyn niiden perään. Itse n ole nähnyt ainoatakaan ja jos sellainen olisi, se taatusti olisi esitetty kotimaisilla kissasivustoilla. En ole myöskään ajanut alempaa luovutusikää. Sen olen toistuvasti kertonut. Vääristelet tyypillisen provon tapaan myös sen, että olisin väittänyt tutkimusta helpoksi. Esitin vain kantanani, ettei sen tekeminen ole mahdotonta kuten yksi trolli väitti.
On myös monesti esitetty, että todellista kokemusta takana on myös niillä, jotka ovat eri mieltä luovtusiästä. Sen jätät kätevästi huomiotta.
Kiitos jos lopetat trollauksen. Jo on aikakin. - varsin hyvin
ap. kirjoitti:
aloituksessa mitään omista käsityksistäni tai mielipiteistäni, annoin ainoastaan kaksi esimerkkiä niistä yleisimmistä tappelunaiheista palstalla ja miten ne menee!
Jokaisella on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseen kuten yllä jo kirjoitinkin, eri asia vaan on, että miten sen tuo julki ja miten ottaa vastaan toisten mielipiteitä ja jopa asiantuntijoiden kirjoituksia jne. Jokainen luetunymmärrystaitoinen ihminen kyllä kirjoituksista - puolesta ja vastaan - eroittaa kyllä ne turhat riidanhaastajat, provoilijat ja MINÄ ITSE-tyypit jotka eivät haluakkaan ottaa huomioon toisten mielipiteitä ja ehkä jopa parempaa tietoa!
Erilaisten näkemysten ja mielipiteiden kertominen ei ole provoilua jos osataan keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti, mutta aika täällä näköjään osaa muuta kuin rummuttaa omaa ja äitinsä mielipidettä tai tosiaankin loukuttaa leukojaan trollina.
Minä nimenomaan kuulutankin asiallista, mielipiderikasta ja mielenkiintoista keskustelua jota onneksi saa parilla koirapalstalla käydä vaikka erilaisia mielipiteitä sielläkin riittää. Siellä ei vaan alennuta lapsellisuuksin.No kyllä aloituksesta ilmeni varsin selvästi mielipiteesi ja käsityksesi ja niiden mukaan kirjoitit aloituksen vain toisen osapuolen näkökannasta.
Jos olet yhtään lukenut Suomi24-koirapalstoja, niin niissä se meno vasta hurjaa on. Tämä on kevyttä menoa sen rinnalla. Aloituksessa vertasit koirien rotupalstoja tähän. Vertailu ontuu melkoisesti, sillä rotupalstoille pitää yleensä rekisteröityä ja niissä on toimiva moderointi. Osalle rotupalstoista pitää jopa kirjoittaa omalla nimellä. - 3+5
varsin hyvin kirjoitti:
No kyllä aloituksesta ilmeni varsin selvästi mielipiteesi ja käsityksesi ja niiden mukaan kirjoitit aloituksen vain toisen osapuolen näkökannasta.
Jos olet yhtään lukenut Suomi24-koirapalstoja, niin niissä se meno vasta hurjaa on. Tämä on kevyttä menoa sen rinnalla. Aloituksessa vertasit koirien rotupalstoja tähän. Vertailu ontuu melkoisesti, sillä rotupalstoille pitää yleensä rekisteröityä ja niissä on toimiva moderointi. Osalle rotupalstoista pitää jopa kirjoittaa omalla nimellä.mutta sano rehellisesti, että jos esim. keskustellaan kissojen luovutusiästä ja ulkoilusta, niin millä puolella esitetään järkeviä perusteluja ja perusteluja tukevia linkkejä, ja millä puolella tosiaankin provoillaan ja haastetaan riitaa?
Ja ainakaan Suomi24 koirarotupalstoilla ei ole rekkautumispakkoa tai moderointia sen paremmin kuin täällä kissapalstallakaan.
Ja ennen kuin alat minuakin nälvimään, niin vastauksena voin kertoa että itselläni on maalla 2 ulkokissaa joiden luovutusikää en edes tiedä, mutta provoilua en siedä silti olipa asia mikä tahansa kyseessä. - 544+78
3+5 kirjoitti:
mutta sano rehellisesti, että jos esim. keskustellaan kissojen luovutusiästä ja ulkoilusta, niin millä puolella esitetään järkeviä perusteluja ja perusteluja tukevia linkkejä, ja millä puolella tosiaankin provoillaan ja haastetaan riitaa?
Ja ainakaan Suomi24 koirarotupalstoilla ei ole rekkautumispakkoa tai moderointia sen paremmin kuin täällä kissapalstallakaan.
Ja ennen kuin alat minuakin nälvimään, niin vastauksena voin kertoa että itselläni on maalla 2 ulkokissaa joiden luovutusikää en edes tiedä, mutta provoilua en siedä silti olipa asia mikä tahansa kyseessä.Provoilua ja riitelyä esiintyy molemmilla puolilla. Järkeviä perusteluja ei ole esitetty lainkaan, koska niiden tueksi ei ole mitään asiallista tietoa esitettävänä. Sen sijaan on esitetty linkkejä kertomuksiin, jotka eivät perustu oikein mihinkään kunnolliseen tietoon.
Rotujärjestöjen omilla palstoilla on rekkauspakko ja toimiva moderointi. Samoin useilla muilla suosituilla koirapalstoilla. Suomi24-koirapalstoilla meno on välillä melko villiä. Tämän palstan "tunnelmointi" on kevyttä verrattuna siihen.
Miksi alkaisin sinua nälvimään? Tuollainen erikoinen asenteellisuus on juuri sitä mikä saa aikaan riitelyä. - cj
on monesti kirjoitti:
kerrottu 12 viikon tueksi olevan tutkimustuloksia, niin tietenkin kysyn niiden perään. Itse n ole nähnyt ainoatakaan ja jos sellainen olisi, se taatusti olisi esitetty kotimaisilla kissasivustoilla. En ole myöskään ajanut alempaa luovutusikää. Sen olen toistuvasti kertonut. Vääristelet tyypillisen provon tapaan myös sen, että olisin väittänyt tutkimusta helpoksi. Esitin vain kantanani, ettei sen tekeminen ole mahdotonta kuten yksi trolli väitti.
On myös monesti esitetty, että todellista kokemusta takana on myös niillä, jotka ovat eri mieltä luovtusiästä. Sen jätät kätevästi huomiotta.
Kiitos jos lopetat trollauksen. Jo on aikakin.Jos et netistä löydä tietoa, mene kirjastoon tai kirjakauppaan ja hanki luettavaksi sellainen kirja joka käsittelee kissan kehitystä. Sieltä selviää syy siihen miksi suositus luovutusiäksi on 12 viikkoa.
Vaikka 2000-lukua eletään, ei internetin maailmasta ihan kaikkea löydä. - löytyykö.
cj kirjoitti:
Jos et netistä löydä tietoa, mene kirjastoon tai kirjakauppaan ja hanki luettavaksi sellainen kirja joka käsittelee kissan kehitystä. Sieltä selviää syy siihen miksi suositus luovutusiäksi on 12 viikkoa.
Vaikka 2000-lukua eletään, ei internetin maailmasta ihan kaikkea löydä.Luulisi edes löytyvän maininnan kirjasta, jossa asia kerrotaan. Sitä et sinäkään osannut kertoa. Kirjastossa on tullut vietettyä aikaa kissakirjojenkin parissa ja kovin vaihtelevia käsityksiä niissä on.
- Xisca & Chiste
Tämä Suomi24 kissapalsta on nykyisin kutistunut lähinnä muutaman aiheen viikosta toiseen käsittelyksi, koska ne ovat pomminvarmoja tapoja saada palstalle vipinää = rähinää!
Toisaalta tämä palsta voisi olla informatiivinen ja mukavakin, jossa niin aloittelevat kuin kokeneetkin kissojen omistajat voisivat kysellä ja keskustella kissoista, ja rupatella välillä muutakin mukavaa elämästämme mirrien kanssa..
Mutta kun ei!
Olette varmaan huomannut saman kuin me kanssa, että moni todella oikeasti tietävä ja asiallinen kirjoittaja on poistunut sivuilta vähin äänin, eikä ihme, sillä onhan niitä muitakin kissapalstoja olemassa ja paljon paljon asiallisempia ja kivempiä joissa kirjoitella!
Mutta toisaalta, tämä Suomi24 on kuitenkin ehkä se ensimmäinen ja helpoin löydettävissä oleva kissapalsta varsinkin uusille kissaihmisille, joten heidänkin takiaan toivoisi että entiset vakkaritkin palstan uudelleen löytäisivät ja infoa jakaisivat meille kaikille.
Kannattaisi hyödyntää näitä kokeneita ihmisiä ja alan opiskelijoita joita täällä kyllä on, mutta pääasia kun vaan tuntuu olevan se oma napa, sen tuijottaminen ja that´s it.
Jonkin aikaa ollaan nyt eletty täällä kuin pellossa ilman sefua, ja jos sama tyyli jatkuu, saamme ihan varmasti YP´n niskaamme tai sitten meille määrätään kaitsijaksi uusi sefu - halutaanko taas tiukan kurin pitävä ja surutta poistoja tekevä seriffi, sellainen joka meidän viimeisimpämme oli?
Vaikka toisaalta, asiallinen ja puolueeton seriffi voisi olla ok. Siis sellainen joka kitkisi ainakin nuo pahimmat provoilut täältä pois, mutta toki antaisi mahdollisuuden kipakammallekin keskustelulle kunhan se vaan pysyisi asiallisena!- sissikka
sen takia en mielelläni minäkään täällä enää edes keskustele kissoista.. Itse käyn lähes päivittäin www.lemmikkipalstat.net osoitteessa lukemassa keskusteluja, sieltä olen myös saanut mahtavia vinkkejä milloin mihinkin probleemaan omien kisujen kanssa. Siellä myös ihania tarinoita ja ihmiset kypsempiä ja keskustellaan muustakin kuin kissan oikeasta luovutusiästä....
- kitii
Itse en ole huomannut viime aikoina liiempää häiriköintiä, toisin kuin vielä kuukausia sitten kun palstalta löytyi kokonaisia keskusteluketjuja joissa lähinnä vängättiin kahden asian välillä samoin perusteluin ja parjattiin muita keskustelijoita sen minkä kerkesi. Itse kun ilmoitin että laitan ylläpidolle viestiä tälläisestä ketjusta (ei mielestäni millään muotoa ollut asiallista keskustelua) niin tuli heti lokaa niskaan ja laitettiin sanoja suuhun ym.
Noh..katsotaan mihin tämä menee. Itse olen kyllä sitä mieltä, että mieluummin tiukan linjan sefu kuin palsta vapaasti häiriköitä valtoimenaan. - 3+4=7
oli varsin levotonta aikaa, ja joskus viikonloputkin ja ei kai tarvitse arvailla syytä. Toki aikuisissakin on loanheittäjää ja provoilijaa, mutta kyllä surin osa trolleista on nuoria tai sitten lapsellisia aikuisia.
Olen itsekin kyllästynyt vatkaamaan näitä muutamia top3-4 aiheita, mutta oikeastaan kaikki muut aloitukset jäävät sitten vain vastauksen tai parin pituisiksi.
Olisi kiva keskustella vähän pitempään ja moninaisemmin kun vain kysy ja vastaa, mutta ei meistä kissaihmisistä siihen taida olla.
Joskus vaan kissallinenkin ihminen kaipaisi vähän kissamaista kirjoitteluseuraa ajankulukseen ja olisi kiva vaihdella mielipiteitä ja jopa kulumisia niin kissoista kuin vähän muustakin aihetta sivuavasta. Vaikka joskus lipsahtaisi off topic´kin.- Nath
Ei millään pahalla. Mutta minusta tämä teidän keskustelunne on sinnällään aika turha. On varmaan kiva purkaa tunteita ja omia mielipiteitään ihan niin kuin useimmat muutkin, keskustelusta päätellen, täällä tekevät.. Nytkin minä sanon vain oman mielipiteeni. Mutta mutta.. Vaikka te tässä kuinka paljon märehtisitte, ei se asia sillä muutu minnekään.
Ihmisillä on aina väärää tietoa. Ja on ihmisiä joille on annettu väärää tietoa oikeana usein joltain tuntemaltaan henkilöltä ja siksi he väittävät kivenkovaa vastaan. Ihan miten vain. Huomioikaa, että Suomi24 on suomen aktiivisimpia mestoja netissä.. Ihmisiä on monelaisia ja sille ei voi mitään. Kaikilla on kumminkin oikeus saada äänensä kuuluville, vaikka joiltain tietenkin puuttuvat yleiset tavat. Jne.. - Uuuuups!
Nath kirjoitti:
Ei millään pahalla. Mutta minusta tämä teidän keskustelunne on sinnällään aika turha. On varmaan kiva purkaa tunteita ja omia mielipiteitään ihan niin kuin useimmat muutkin, keskustelusta päätellen, täällä tekevät.. Nytkin minä sanon vain oman mielipiteeni. Mutta mutta.. Vaikka te tässä kuinka paljon märehtisitte, ei se asia sillä muutu minnekään.
Ihmisillä on aina väärää tietoa. Ja on ihmisiä joille on annettu väärää tietoa oikeana usein joltain tuntemaltaan henkilöltä ja siksi he väittävät kivenkovaa vastaan. Ihan miten vain. Huomioikaa, että Suomi24 on suomen aktiivisimpia mestoja netissä.. Ihmisiä on monelaisia ja sille ei voi mitään. Kaikilla on kumminkin oikeus saada äänensä kuuluville, vaikka joiltain tietenkin puuttuvat yleiset tavat. Jne..uusiksi ja kerro että mitä helvettiä sä oikein tuolla kirjoituksellasi ajoit jäljestä!
- Eläinlover
Uuuuups! kirjoitti:
uusiksi ja kerro että mitä helvettiä sä oikein tuolla kirjoituksellasi ajoit jäljestä!
Varmaan sitä se yritti kertoa, että kissaihmiset on tyhmempiä kuin koiraihmiset...
Mikäköhän minä olen kun mulla on Kissoja, koiria, rottia ja hevosia? - 19+13
Eläinlover kirjoitti:
Varmaan sitä se yritti kertoa, että kissaihmiset on tyhmempiä kuin koiraihmiset...
Mikäköhän minä olen kun mulla on Kissoja, koiria, rottia ja hevosia?Voi kauhea paikka! Nyt vielä rottaihmisetkin tulevat tänne tappelemaan ;)
- HooVee
jauhat vaan muka fiksuu paskaa vaikka et mistään mitää tiedä :P mene kotiis
- 65
miksi aloittaja olisi trolli?
Ja kuinka voit arvostella kenenkään kirjoituksia kun itse et tuon parempaan pysty?
Oletko pikkupentu vai päissäsi? - mene kotiis
65 kirjoitti:
miksi aloittaja olisi trolli?
Ja kuinka voit arvostella kenenkään kirjoituksia kun itse et tuon parempaan pysty?
Oletko pikkupentu vai päissäsi?enkä ole päissäni enkä pentu vaan reippaast yli kakskymppine. Ja itse taidat olla aloittaja. Ja tähän että täällä kirjoittelevat vain trollit yms. en ole itse ainakaan tälläistä huomannut vaan fiksua ja asiallista keskustelua on suurin osa ja fiksusti vastataan toisille jotenka en tarvitse tämän enempää perusteluja ja oletkos koskaan kuullut sanan vapaudesta?
- 15+1
Hassua, itse olen huomannut täysin päinvastaista. Olen näillä kissasivuilla enemmän pyörinyt, koska kaksi kissaa löytyy. Nyt olen koiraa hankkimassa, ja olen noita koirakeskusteluja seurannut, ja tuntuu että joko sinne kirjoittelevat lähinnä 13-vuotiaat pikkutytöt joilla on perheessä koira, tai sitten ihmiset ovat muuten vaan todella lapsellisia ja kaikkitietäviä. Toki en haluaa yleistää, on siellä paljon asiallisiakin kommentteja. Tänne kissapuolelle kun kirjoittaa kysyäkseen vaikka kissan käytöksestä tai terveysasioista tai ruokavaliosta, niin yleensä tulee asiallisia ja tietäviä vastauksia. Koirapuolella taas näihin aiheisiin saa jotenkin tosi syyttäviä vastauksia, eikä haluta edes auttaa, tyyliin että oma vikasi jos koirasi käyttäytyy huonosti, oisko kannattanu kouluttaa. Jos joku kysyy, että minkä rotuinen koira meille sopisi kun haluamme kiltin ja helpon koiran, niin saa paljon vastauksia että hanki kuule lelukoira, tulee ainakin helpoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334169Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122634Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412382Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436- 481179
- 781087
- 59963
- 45946
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921