Ratsastusmahdollisuus Soussessa?

ratastaja

Ollaan perheen kanssa lähdössä muutaman viikon kuluttua Sousseen ja tekisi mieli siellä mennä ratsastamaan. Missä hinnoissa mahtaa ratsastustunnit olla? Onko hankala löytää ratsastustallia? Ja ennen kaikkea, kannattaako tällaisten "sunnuntairatsastajien" siellä mennä laisinkaan hevosen selkään?

7

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tintturan

      Kantaouissa ei tarvitse mennä kun rannalle, niin jo kaupitellaan hevosta, kamelia ja mönkijää... Monastirissa on ratsastustalli jossa minä kävin. Ratsastimme meren rannalla auringonlaskun aikaan ja tosi hienoa oli. Tunnin hinta oli 18 DIN.

    • öskljaölfkjöldskj

      Me kävimme kaverini kanssa juuri Soussessa, tultiin viikko sitten takas. Käytiin Monastirissa Sahara Beach Hotel-nimisessä paikassa ratsastamassa rannalla tunti. Ostettiin se Deturin oppaalta, hintaa tuli 35 dinaaria per naama (jos ostat suoraan tallilta, saat varmaan halvemmalla!!). Mutta voin kertoa että oli todella hintansa väärti juttu, meilläkin ratsastustaidot vähän niin ja näin (minä oon ratsastanut n.4 vuotta ja kaveri muutaman vuoden joskus lapsena) mutta saatiin just sopivat hevoset. Oli aivan upea kokemus!! suosittelen erittäin lämpimästi!! Kuviakin löytyy jos kiinnostaa, laitan mailiosotteen pyydettäessä :)

      • lokakuun matkailija

        Löytyisikö talleille nettisivuja? Ja oliko hevoset kilttejä ja turvallisisa?¨
        Ja saiko kypäriä lainata tallilta?
        Kuinka pitkä matka Soussesta tuonne Monastiriin on?
        Onko Soussen lähettivillä jotain ratsastustarvike liikkeita, kun joku oli aiemmin johonkin törmännyt jossain siellä...?
        Kiitos!


      • kjhkihkjhkjhkhkjhkjh
        lokakuun matkailija kirjoitti:

        Löytyisikö talleille nettisivuja? Ja oliko hevoset kilttejä ja turvallisisa?¨
        Ja saiko kypäriä lainata tallilta?
        Kuinka pitkä matka Soussesta tuonne Monastiriin on?
        Onko Soussen lähettivillä jotain ratsastustarvike liikkeita, kun joku oli aiemmin johonkin törmännyt jossain siellä...?
        Kiitos!

        Joo, hevoset olivat erittäin kilttejä, toisen meistä ratsu oli melkeinpä liiankin laiska. Kypärät saa lainaksi tallilta, mut ne oli kyllä tosi huonokuntosia..Monastir on ehkä about parinkymmenen minsan taksimatkan päässä Soussesta. Tuossa linkki kyseisen hotellin sivuille, ei siellä siitä tallista taida olla mitään erityisemmin mutta kumminkin. http://www.iberostar.com/EN/Monastir-hotels/Iberostar-Sahara-Beach_3_85.html?pest=1069
        Itse en nähny Soussessa mitään ratsastustarvikeliikettä, mutta en tiedä vaikka siellä sellanen oliskin.


      • rattastelija
        kjhkihkjhkjhkhkjhkjh kirjoitti:

        Joo, hevoset olivat erittäin kilttejä, toisen meistä ratsu oli melkeinpä liiankin laiska. Kypärät saa lainaksi tallilta, mut ne oli kyllä tosi huonokuntosia..Monastir on ehkä about parinkymmenen minsan taksimatkan päässä Soussesta. Tuossa linkki kyseisen hotellin sivuille, ei siellä siitä tallista taida olla mitään erityisemmin mutta kumminkin. http://www.iberostar.com/EN/Monastir-hotels/Iberostar-Sahara-Beach_3_85.html?pest=1069
        Itse en nähny Soussessa mitään ratsastustarvikeliikettä, mutta en tiedä vaikka siellä sellanen oliskin.

        Onko joku käynyt El Kantaouissa ratsastelemassa?
        Millainen se paikka oli?
        Vielä tuosta Monastrin tallista, että kävitte siis meren rannalla ratsastamassa, niin oliko paljon porukkaa mukana? Ja opas oli varmaan myös mukana? Köpöttelittekö vain käyntiä vai myös vauhdikkaammin?
        Pitääkö tunti varata ennen tallille menoa vai saako paikkoja vielä paikan päältä?
        Kiitos vielä! :)


      • ratsastellu myös

        Kannattaa ottaa vain taksi ja pyytää ajamaan suoraan ko. paikkaan. Vapaita heppoja löytyy varmasti ja jää ne turhat välikädet pois. Oppaan kautta ostettaessa maksat noin puolet liikaa.. Sen puolikkaan käytät taksimatkaan:O) Mutta niinkuin täällä todettiin hiekkarannalla on kiva laukkailla..


      • lsdjlfksjladfkj
        rattastelija kirjoitti:

        Onko joku käynyt El Kantaouissa ratsastelemassa?
        Millainen se paikka oli?
        Vielä tuosta Monastrin tallista, että kävitte siis meren rannalla ratsastamassa, niin oliko paljon porukkaa mukana? Ja opas oli varmaan myös mukana? Köpöttelittekö vain käyntiä vai myös vauhdikkaammin?
        Pitääkö tunti varata ennen tallille menoa vai saako paikkoja vielä paikan päältä?
        Kiitos vielä! :)

        Me varattiin siis ihan matkaoppailta se tunti mut niinkun tossa joku sanoikin niin kannattaa vaa hypätä taksiin ja mennä paikanpäälle niin jää ne turhat välikädet siitä pois ja pääsee hiukan halvemmalla. Mukana oli siis minä, kaverini ja eräs tallin työntekijä-mies. Se mies ratsasti sellasella aika tulisen oloisella orilla, meille annettiin kiltimmät tammat. Se mun tamma ei vaan oikeen välittänyt siitä orista ja kun se mies välillä ratsasti suht lähellä mua niin meinasi hieman ruveta jänskättää..
        Ne meille annetut hepat tosiaan oli kilttejä ja se mun kaverille annettu polle jopa laiska. Turistien seassa rantsussa paahdettiin, eikä tosiaan köpötelty koko aikaa vaan ihan täyttä laukkaakin päästeltiin menemään hiljasemmilla pätkillä. Täydemmillä pätkillä sitten vaan ravailtiin tai mentiin käyntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe