Voisiko joku selittää mitä tuo uuden ympyrän tolpan vuosiluu-valo-rengas taideteos esittää???
Liikenneympyrän
9
3037
Vastaukset
- Merimekko
Olisko merenpinnan korkeus ehkä?
Kovin korkealla näyttää meri olevan nyt 2009.- kaikenlaista sitä...
Taitaa olla matalalla vesi, kun on liikenneympyrä kuiva edelleen.
Vaan mikä se sininen viiva siinä lähempänä vuotta 2100 on, onkohan se maailmanloppu? - niin.
Ei ole kyse tuosta meidän lutakon korkeudesta vaan viiden suurimman meren keskimääräisetä vedenpinnan tasosta kyseisinä vuosina.
- Veneliikenneympyrä
Keskipohjanmaa-lehdessä olleen selityksen mukaan yhdeksän metriä korkea "mittatikku" kertoo havainnollisesti, kuinka meriveden pinta on laskenut kyseisellä alueella ja ajankohdan, jolloin paikka tulee vapautumaan meren peitosta. Ylimpänä oleva vuosiluku 1550 kertoo, että kyseisenä vuonna meri lainehti siellä tolpan huipun korkeudella, suurin piirtein keskellä tolppaa oleva vuosiluku 2009 kertoo meriveden korkeuden paikalla tänä vuonna ja tolpan juuressa oleva vuosiluku 2550 ennustaa, milloin kyseinen liikenneympyrä on kuivalla maalla.
Monumentin suunnitelleen omaperäisen tilataiteilijan nimi on Tapani Vuorinen.- Varattu nimimerkki
Onko liikenneympyrä nyt merenpinnan alapuolella?
- agrdta
ymmärrä tuota kohtaa missä lukee 2009 kun eihän se vesi nyt niin korkealla ole... vai oonko tyhymä? :)
- temppiv
agrdta kirjoitti:
ymmärrä tuota kohtaa missä lukee 2009 kun eihän se vesi nyt niin korkealla ole... vai oonko tyhymä? :)
tyhmä vissiin olet jos et ymmärrä noin yksinkertaista asiaa
- no.
Varattu nimimerkki kirjoitti:
Onko liikenneympyrä nyt merenpinnan alapuolella?
on.
- koronbeli
Varattu nimimerkki kirjoitti:
Onko liikenneympyrä nyt merenpinnan alapuolella?
Joo, kävin kans kattomassa, oli ympyrässä vettä melkeen puoltoista metriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371822
- 50818
- 69786
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7661Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15569Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141481- 52465