En tiedä onko oikea paikka mutta kysympä täältä kuitenkin.
Eli paljonko suurinpiirteen kannattaa varata mukaan tuota rahapuolta kun aloittaa uuden elämän ulkomailla.
Britteinsaarille olen muuttamassa mutta paljonkohan kannattaa säästää vuokratakuurahoja yms... että pärjäileepi sitten ensimmäiseen tilipäivään asti, siinähän menee aikaa ennekuin saa työstä ekan palkan.
Miten te olitte varautuneet taloudellisesti maailmalle lähtöön??? Kertokaa kokeneemmat ja viisaammat.
Talousapua.
3
481
Vastaukset
- BaileCliath
Takuuvuokra on yleensä yhden kuukauden vuokran suuruinen, mutta voi olla joskus enemmänkin. Jonkin verran pääomaa on siis syytä olla varastossa ennen lähtöä. Omia kokemuksia on lähinnä naapurisaarelta Irlannista, ja siellä sellaiset 1500-2000€ meni ennen kuin elämä lähti omillaan rullaamaan.
- MIR2
Rahan maara riippuu siita, kuinka monta on menossa ja mita viet mukanasi.
Meidan lapsiperheella meni viisinumeroinen summa euroja ennen toiden alkuakaan, kun ostimme auton (valttamattomyys naissa maisemissa), vuokrasimme talon (1 kk takuu 2 vk vuokrat ennen avainten luovutusta), ja ostimme peruskalusteet neljan mh:n taloon.
Tama Euroopan ulkopuolella mutta sama kuvio patee missa tahansa, summat vain vaihtelevat. - hannele76
MIR2 kirjoitti:
Rahan maara riippuu siita, kuinka monta on menossa ja mita viet mukanasi.
Meidan lapsiperheella meni viisinumeroinen summa euroja ennen toiden alkuakaan, kun ostimme auton (valttamattomyys naissa maisemissa), vuokrasimme talon (1 kk takuu 2 vk vuokrat ennen avainten luovutusta), ja ostimme peruskalusteet neljan mh:n taloon.
Tama Euroopan ulkopuolella mutta sama kuvio patee missa tahansa, summat vain vaihtelevat.yksi saa pienelläkin summalla paljon ja toisilla rahaa palaa.
meillä lähtö uuteen-seelantiin häämöttää edessä ja viisihenkiselle perheellemme olemme nyt koonneet n 30 000€ starttirahaa. mitä olen kuullut ja laskeskellut niin ei pitäisi olla ongelmaa sen kuluttamisessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708