En tiedä onko oikea paikka mutta kysympä täältä kuitenkin.
Eli paljonko suurinpiirteen kannattaa varata mukaan tuota rahapuolta kun aloittaa uuden elämän ulkomailla.
Britteinsaarille olen muuttamassa mutta paljonkohan kannattaa säästää vuokratakuurahoja yms... että pärjäileepi sitten ensimmäiseen tilipäivään asti, siinähän menee aikaa ennekuin saa työstä ekan palkan.
Miten te olitte varautuneet taloudellisesti maailmalle lähtöön??? Kertokaa kokeneemmat ja viisaammat.
Talousapua.
3
485
Vastaukset
- BaileCliath
Takuuvuokra on yleensä yhden kuukauden vuokran suuruinen, mutta voi olla joskus enemmänkin. Jonkin verran pääomaa on siis syytä olla varastossa ennen lähtöä. Omia kokemuksia on lähinnä naapurisaarelta Irlannista, ja siellä sellaiset 1500-2000€ meni ennen kuin elämä lähti omillaan rullaamaan.
- MIR2
Rahan maara riippuu siita, kuinka monta on menossa ja mita viet mukanasi.
Meidan lapsiperheella meni viisinumeroinen summa euroja ennen toiden alkuakaan, kun ostimme auton (valttamattomyys naissa maisemissa), vuokrasimme talon (1 kk takuu 2 vk vuokrat ennen avainten luovutusta), ja ostimme peruskalusteet neljan mh:n taloon.
Tama Euroopan ulkopuolella mutta sama kuvio patee missa tahansa, summat vain vaihtelevat. - hannele76
MIR2 kirjoitti:
Rahan maara riippuu siita, kuinka monta on menossa ja mita viet mukanasi.
Meidan lapsiperheella meni viisinumeroinen summa euroja ennen toiden alkuakaan, kun ostimme auton (valttamattomyys naissa maisemissa), vuokrasimme talon (1 kk takuu 2 vk vuokrat ennen avainten luovutusta), ja ostimme peruskalusteet neljan mh:n taloon.
Tama Euroopan ulkopuolella mutta sama kuvio patee missa tahansa, summat vain vaihtelevat.yksi saa pienelläkin summalla paljon ja toisilla rahaa palaa.
meillä lähtö uuteen-seelantiin häämöttää edessä ja viisihenkiselle perheellemme olemme nyt koonneet n 30 000€ starttirahaa. mitä olen kuullut ja laskeskellut niin ei pitäisi olla ongelmaa sen kuluttamisessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191642
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36884Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673