Olen lueskellut ko. rodusta netistä, ja olen saanut käsityksen, että useilla shiboilla on taipumusta vahvaan dominoivuuteen, eivätkä siksi välttämättä tule toimeen eritysesti samaa sukupuolta olevien koirien kanssa.
Netissä on lähes kaikki niin ympäripyöreää tietoa, että haluaisin kuulla ihmisten omia kokemuksia enemmän.
Onko tämä luonteenpiirre siis yleinen shiboilla? Kuinka hankalia muuten ovat luonteeltaa asteikolla 1-10?
Shiba
7
476
Vastaukset
- enonvene
Tutustu sivustoon
http://www.suomenshiba.fi/- _Emma_
Täällä ei kyllä kannata kysellä mitään jos odottaa ihmisten kertovan jotain omia kokemuksiaan asioista, heti vaan tyrkätään joku linkki eteen. Sanoin, että olen lukenut shibasta netistä. Varmaan aika todennäköistä että olen ko. sivustoon tutustunut, eikö? Kyseessä kuitenkin on rotuyhdistyksen sivut...
Mutta annetaan sitten asian olla ettei synny taas kauheita riitoja täällä. - jelp
_Emma_ kirjoitti:
Täällä ei kyllä kannata kysellä mitään jos odottaa ihmisten kertovan jotain omia kokemuksiaan asioista, heti vaan tyrkätään joku linkki eteen. Sanoin, että olen lukenut shibasta netistä. Varmaan aika todennäköistä että olen ko. sivustoon tutustunut, eikö? Kyseessä kuitenkin on rotuyhdistyksen sivut...
Mutta annetaan sitten asian olla ettei synny taas kauheita riitoja täällä.Pari shibaa olen nähnyt koirapuistoissa, olivat aivan loistopakkauksia, tulivat kaikkien kanssa toimeen, touhukkaita ja veikeitä. Mutta olivat kyllä nuoria, toinen ihan joku 6 kk pentu ja toinen muistaakseni vuoden kieppeillä.
- Shiruke
Meillä on tämän viikon (vähäinen aika kylläkin) ollut hoidossa kämppiksen shiba. Se on ollut vilkas ja pirteä, mutta haukkuu ainakin, kun naapuri ramppaa omalla asunnollaan.
Lenkillä olen huomannut, että se ei tule muiden koirien kanssa kovin hyvin toimeen ja on aina vähän kysymysmerkki, mitä tapahtuu. Kämppiksenikin sanoi, että se on aina ollut sellainen.
Kerran se kiersi yhden kettuterrierin niin kaukaa kuin suinkin ja erään bassetin kanssa yhteen törmättyään vaihdettiin haukkuja molemmin puolin ja me lenkkeilijät yritimme vaivalloisina pahoitella koirien puolesta.
Muuten tämä shiba on toiminut moitteettomasti ja osaa tehdä paljon temppuja :3
Hankalaksi en kyllä häntä sanoisi. Vähän itsepäinen.- _Emma_
näistä. Viitsii sentään joku vastata kunnollakin, kiva juttu. :)
Kertokaa muutkin kokemuksistanne.
- yksishiba
Shibat ovat oman arvontuntoisia, eli en ole tavannut vielä aikuista shibaa joka antaisi toisten samaa sukupuolta olevien koirien höykyttää itseään. On yksilöitä jotka hienosti osaavat olla jos toinenkaan koira ei päälle käy. Narttu shiboista en osaa sanoa tarkemmin. Ei ne mitään mahdottomia ole, jossain välissä testaavat kuitenkin omistajansa.
- _Emma_
Selvä, aika hyvin tuo kuvaa sitä mielikuvaa joka minulla shiboista on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288248- 2342788
- 262631
- 1662058
- 1211931
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61755Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 801262
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41195