Autojunalla lappiin

ufhdk

Mulla ei ole kokemusta makuuvaunuista, joten jos joku viitsis mua valaista. Tarkoitus olis lähteä Rovaniemelle 2 aik. ja lapset 3,5 v ja 9 kk. Mahdutaanko 2 hlön hyttiin ( uudet 2 kerros vaunut)? Entä mahtuuko vielä matkarattaita ottaan mukaan, saako esim. sängyn alle jemmaan? Kokemuksia/ mitä kannattaa huomioida ym. ym... Kiitos!!

2

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enemmänkin matkustellut

Ne hytit ovat sikapienet.
      2hh hyttiin ei millään mahdu tuota määrää. 2 aik, 2 lasta ja matkarattaat.
      sä et rattailla tee yhtään mitään kapealla junakäytävällä.Siis ei todellakaan mitään.
      Sängynalla on tilaa, muttei sinne mitään matkarattaita tungeta.
      Uudet 2 kerrosvaunut ovat vieläkin ahtaampi hyttisiä ja siellä ei todellakaan pyöri hytissä kuin yksi henkilö kerrallaan.
      Yläsänkyyn on hankalaa kiivetä ja lapsia siellä ei siis nukuteta ollenkaan.
      Jos saatte inva hytin, joka voisi olla isompi niin voisi olla mahkuja, mutta muutoin ottakaa suosiolla 2 hyttiä.
      Ottakaa eväät mukaan junaan eikä mitään ylimääräistä roinaa.
      Yöpaidat pussiin, thats it.
      Siellä ei ole tilaa yhtään ylimääräistä millekkään muuttokuormalle varsinkaan.
      Meillä ei ollut omasta autosta mukana todellakaan muuta kuin muovipussissa vaatteet. ja eväät, mitä haluaa illalla ja aamulla syödä.
      Sekä lukemista. Se mikä menee mahdollisimman pieneen tilaan, helppo kuljettaa.

• ruskamatkalainen

Edelliselle vastaajalle: kaikki eivät todellakaan matkusta junalla niin, että auto olisi matkassa. Junaan voi tulla isojen pakaasienkin kanssa.
        Tulin viime viikolla Rovaniemeltä yöjunalla, hytti oli vaunun 2. kerroksessa. Sängyt = kerrossängyt. Alasängyn alle ei mahdu mitään, oli peitetty umpeen. Sänkyjen takana oli isot "kolot", jonne rattaat mahtuu oikein hyvin, mutta luulen, että sitä tilaa ei ole kaikissa hyteissä. Kyllä hytteihin veivät melkoisen isojakin matkalaukkuja, joten kyllä sinne rattaatkin jotenkin saa mahtumaan. Hytissä myös suihku/wc-tila.
        Lasten tulisi tuollaisessa hytissä nukkua vieressä, mutta sängyt eivät ole parisänkyjä.

Alakerroksen hyteissähän on sellaisia, joissa kaksi hyttiä saa yhdistettyä. Kyllä VR neuvoo miten olisi viisainta tehdä, kannattaa kysyä heiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe