Aurinko on verenpunainen

tomppa2006

Vanha mies
kuuntelee Pelle Miljoonaa
muistelee nuoruutta
ja katsoo taivaanrantaa

Niinhän se aurinko
on tänään verenpunainen
kysyy rakkaaltaan
vieläkö muistat aikaa

uuden aallon musiikin

Oikein hyvin
muistuu sanat mieleen
alkaa hyräily
kahden vanhan villin lapsen

"Tuuli muuttuu kylmemmäksi..."

10

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tästä ei voi kuin tulla hyvälle tuulelle! :))

      Kiiiitos hymystä ja tästä tunteesta... 'moottoritie on kuuma..' ;D

      Ehdottomasti vihreen peukun arvoinen!

      • tomppa2006

        ...tulin onnelliseksi, kun luin viestisi...

        Tämä oli niitä runoja runoja, jotka on kirjoitettava "Koska sydän sanoo niin".
        Kiitos palutteesta, joka saa entisen synkkien runojen kirjoittajan uskomaan hyvän tuulen runojen vaikutukseen.


    • Minanoita

      -aurinko on veren punainen
      Taivas kasvaa synkemmäksi,
      mitä mukanaan tuo huominen,
      kuiskauksia kuuluu maailmalta kuin
      tukahdutettuja tuskanhuutoja....

      Pelle Miljoona, Juokse villi lapsi...

      Tää täällä on kanssa nuorena kuunnellut
      Pelleä, jopa osannut laulun sanat ulkoa...

      Kiitos Tomppa jopa tulikin mennyt nuoruusaika
      hetkeksi mieleeni:)

      • tomppa2006

        ...juuri noin se menee, sinä muistit sen...

        Mukava huomata täällä nuoruusmuistojen nostalgista tunnelmaa. Minulle tuli hyvät fiilikset, kun luin viestiäsi. Kiitos.


    • niiskuneiti-niiu

      ...koska sydän sanoi niin...

      Mielettömän nostalgisen ihanan runon kirjoitit.
      Diggaan täysillä, kuten diggasin aikoinaan Pelle Miljoonaa. Yo-kirjoituksetkin, keväällä -81 menivät Pellen lumoissa. Albumit Viimeinen syksy sekä Moottoritie on kuuma löytyvät vieläkin vinyylikokoelmastani...
      Ah, mitä muistoja runosi nostikaan pintaan, kiitokset siitä. :)

      On syksy taas ja tuuli muuttuu kylmemmäksi...älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkii on...

      Ihanaa että Olet ja että tällä runollasi Kosketit.
      :)

      • tomppa2006

        ...samat vinyylilevyt hyllyssä...

        Ja melkein samoihin aikoihin pakerrettiin kirjoitusten parissa. Muistoja halusin herättää henkiin tällä runolla, tunnen onnistuneeni melko hyvin tehtävässä. Kiitos paljon hyvästä ja kannustavasta palautteesta. Olen oikein otettu, siis todella.


    • ..Yhtyä teidän karaokekuoroon....
      Ottaa toivon kipinän mukaan.

      Hienoo Tommy =)

      • tomppa2006

        ...täällä on 1970- ja 80-luvut voimissaan...

        Eikä tässä vielä nyt niin kovin vanhoja ja ikäloppuja olla, vaikka vanhoja muistellaankin.

        *hymyilee*


    • runo jo sitten onkin ja hyvä sellainen,
      nopeasti sen kirjoitit, vai oliko jo
      valmiiksi mietitty? :)

      Minä puolestaan en Pelle Miljoonaa, hmmm...
      juurikaan kuuntele, mutta maailmahan on täynnä musiikkia. :)

      • tomppa2006

        ...mietitty, kyllä rustasin ihan kokonaan eilen...

        Kerran aikaisemmin olen kirjoittanut pyynnöstä runon, tämä tuli sinun inspiroimana ja houkuttelevana ehdotuksena. Pelle Miljoonan kappale soi silloin mielessäni sinun runoa lukiessani ja siltä pohjalta aloin sitä väsätä.

        Vahinko ettei nyt osunut ihan sinun musiikkimakuusi, mutta olen erittäin hyvilläni tämän runon saamasta palautteesta. Kuin myös sinun palautteesta kultainen kiitos.

        Sinä muistit minua.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe