Aurinko on verenpunainen

tomppa2006

Vanha mies
kuuntelee Pelle Miljoonaa
muistelee nuoruutta
ja katsoo taivaanrantaa

Niinhän se aurinko
on tänään verenpunainen
kysyy rakkaaltaan
vieläkö muistat aikaa

uuden aallon musiikin

Oikein hyvin
muistuu sanat mieleen
alkaa hyräily
kahden vanhan villin lapsen

"Tuuli muuttuu kylmemmäksi..."

10

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tästä ei voi kuin tulla hyvälle tuulelle! :))

      Kiiiitos hymystä ja tästä tunteesta... 'moottoritie on kuuma..' ;D

      Ehdottomasti vihreen peukun arvoinen!

      • tomppa2006

        ...tulin onnelliseksi, kun luin viestisi...

        Tämä oli niitä runoja runoja, jotka on kirjoitettava "Koska sydän sanoo niin".
        Kiitos palutteesta, joka saa entisen synkkien runojen kirjoittajan uskomaan hyvän tuulen runojen vaikutukseen.


    • Minanoita

      -aurinko on veren punainen
      Taivas kasvaa synkemmäksi,
      mitä mukanaan tuo huominen,
      kuiskauksia kuuluu maailmalta kuin
      tukahdutettuja tuskanhuutoja....

      Pelle Miljoona, Juokse villi lapsi...

      Tää täällä on kanssa nuorena kuunnellut
      Pelleä, jopa osannut laulun sanat ulkoa...

      Kiitos Tomppa jopa tulikin mennyt nuoruusaika
      hetkeksi mieleeni:)

      • tomppa2006

        ...juuri noin se menee, sinä muistit sen...

        Mukava huomata täällä nuoruusmuistojen nostalgista tunnelmaa. Minulle tuli hyvät fiilikset, kun luin viestiäsi. Kiitos.


    • niiskuneiti-niiu

      ...koska sydän sanoi niin...

      Mielettömän nostalgisen ihanan runon kirjoitit.
      Diggaan täysillä, kuten diggasin aikoinaan Pelle Miljoonaa. Yo-kirjoituksetkin, keväällä -81 menivät Pellen lumoissa. Albumit Viimeinen syksy sekä Moottoritie on kuuma löytyvät vieläkin vinyylikokoelmastani...
      Ah, mitä muistoja runosi nostikaan pintaan, kiitokset siitä. :)

      On syksy taas ja tuuli muuttuu kylmemmäksi...älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkii on...

      Ihanaa että Olet ja että tällä runollasi Kosketit.
      :)

      • tomppa2006

        ...samat vinyylilevyt hyllyssä...

        Ja melkein samoihin aikoihin pakerrettiin kirjoitusten parissa. Muistoja halusin herättää henkiin tällä runolla, tunnen onnistuneeni melko hyvin tehtävässä. Kiitos paljon hyvästä ja kannustavasta palautteesta. Olen oikein otettu, siis todella.


    • ..Yhtyä teidän karaokekuoroon....
      Ottaa toivon kipinän mukaan.

      Hienoo Tommy =)

      • tomppa2006

        ...täällä on 1970- ja 80-luvut voimissaan...

        Eikä tässä vielä nyt niin kovin vanhoja ja ikäloppuja olla, vaikka vanhoja muistellaankin.

        *hymyilee*


    • runo jo sitten onkin ja hyvä sellainen,
      nopeasti sen kirjoitit, vai oliko jo
      valmiiksi mietitty? :)

      Minä puolestaan en Pelle Miljoonaa, hmmm...
      juurikaan kuuntele, mutta maailmahan on täynnä musiikkia. :)

      • tomppa2006

        ...mietitty, kyllä rustasin ihan kokonaan eilen...

        Kerran aikaisemmin olen kirjoittanut pyynnöstä runon, tämä tuli sinun inspiroimana ja houkuttelevana ehdotuksena. Pelle Miljoonan kappale soi silloin mielessäni sinun runoa lukiessani ja siltä pohjalta aloin sitä väsätä.

        Vahinko ettei nyt osunut ihan sinun musiikkimakuusi, mutta olen erittäin hyvilläni tämän runon saamasta palautteesta. Kuin myös sinun palautteesta kultainen kiitos.

        Sinä muistit minua.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe