avioehto vanhoilla päivillä..:))

yks päkäpää

Olemme -50 "nuoripari" jotka ovat avioitumassa.Tilasin ajan oikeusaputoimistoon avioehdon tekemistä varten.Mies oli sitä mieltä että netistä löytyvät "sopivat pohjat" avioehdolle...No, en kuitenkaan halua vaarantaa omien lasteni perintöä, koska miehelllä myös lapsia 2:ta eri liitosta.Ovat jo nykyään aikuisia, kaikki.

Syy, miksi tänne kirjoittelen on se ettei mies oikein pitänyt siitä että varasin ajan OAT:n...Miksi?Mielestäni meillä ei ole kaikki ihan simppeliä: sillä ostimme OK-talon jokunen vuosi sitten puoliksi.Mulla ennen ok-talon ostamista rivarikolmio jonka myytyäni sain kivat rahat...Sijoitin ne tähän ok-taloon, joten mulla velkaa 75% vähemmän kuin miehellä.Lisäksi pientä maaplänttiä,ym. varallisuutta; pikkasen.

Miehellä ei mitään omaisuutta tällä hetkellä.Hänellä kuitenkin erittäin varakkaat vanhemmat, joten joskus voi periä sieltä jotakin,(ja hänen vanhempansa ovat tehneet testamentin jolla sulkevat lastensa aviopuolisot pois) mulla taas taitaa mennä perinnössä omien vanhempien kohdalla "pakkasen puolelle"...
En halua häneltä mitään enkä hänen kauttansa mitään...Haluan vain elää mieheni kanssa loppuelämäni.

OAT:sta sanottiin että meidän on tehtävä myös keskinäinen testamentti, koska molemmilla on omia lapsia...Mitä se sitten tarkoittaakin?
Aattelin varmentaa sen ettei pienet elämäntyöni kukkaset mene mieheni lapsille, vaan omilleni.Mut taitaa olla joskus niin etten (jos mieheni kuolee ennen minua)pysty asumaan talossamme, mutta mies pystyy,(jos minä kuolen ennen häntä) koska minulla pienempi velka taloomme?Eikös pankki kuitenkin aina ota omansa?Vaikkei vainajan mitään tarvitsekkaan maksaa....?

2

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

>>Mut taitaa olla joskus niin etten (jos mieheni kuolee ennen minua)pysty asumaan talossamme, mutta mies pystyy,(jos minä kuolen ennen häntä) koska minulla pienempi velka taloomme?Eikös pankki kuitenkin aina ota omansa?Vaikkei vainajan mitään tarvitsekkaan maksaa....?>OAT:sta sanottiin että meidän on tehtävä myös keskinäinen testamentti, koska molemmilla on omia lapsia...Mitä se sitten tarkoittaakin?>Aattelin varmentaa sen ettei pienet elämäntyöni kukkaset mene mieheni lapsille, vaan omilleni.>ostimme OK-talon jokunen vuosi sitten puoliksi.Mulla ennen ok-talon ostamista rivarikolmio jonka myytyäni sain kivat rahat...Sijoitin ne tähän ok-taloon, joten mulla velkaa 75% vähemmän kuin miehellä.

• ykspäkäpää

Sijoitin 70%:sti kolmiosta saamani rahat ok-taloomme.Otin lisäksi hieman lainaa...Olen hieman vanhempi miestäni ja puhuimme kyllä esittämästäsi laskutavasta jakaa talon omistus tuossa suhteessa.Päädyimme kuitenkin 50/50 ratkaisuun, koska en enää halunnut suurta asuntolainaa(maksanut asuntolainaa tähän päivään saakka, ja jatkuu vieläkin)enkä enää eläkkeellä halua(enkä pysty)maksaa asuntolainaa.Miehellä taas, kuten kerroin; varakkaat vanhemmat ja mahdollisesti hän saa sieltä jotakin sekä riihikuivaa rahaa...Tähän taustaan nojasimme.Lisäksi miehellä isompi palkka kuin minulla.
        Kiitos selkeästä vastauksesta.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 482
      7140
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2551
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2548
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      157
      1844
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1728
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1138
    7. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1133
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1125
    9. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      2
      1055
    10. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1054
    Aihe