Onko sille käyttöä?
Ei onnistu käyttönotto mitenkään, vaikka olen liittymäsopimuksesta varmistanut Elisan s.postipalvelimen tunnuksen, salasanan, ja niitä, sekä Ubuntun salasanaa mättänyt vaikka missä järjestyksessä, mutta ei vaan toimi..
Mitähän tässä voi tehdä väärin?
Evolution-sähköpostin käyttönotto?
8
985
Vastaukset
- Linux-Pro
Tuollaiset kädettömät nyypät pysykööt kaukana GNU/Linuxista jos ei osaamista löydy!
- .........
Pro pystyy neuvomaan muita ongelmissa, tuollainen kommentti on joko jonkun Win-teinin tai muuten idiootin käsialaa. Häpeä urpo.
- hölöttäjä222
voi tehdä väärin...
Olisiko tuolla apuja: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?PHPSESSID=6b828076d42d663a5a294bdcaff0be46&action=search2
:) Oletko vaihtanut ubuntun salasanaa. Muistelen, että salasanaksi mulla kelpasi se jonka laitoin siinä ubuntun asennuksen yhteydessä. En tiedä onko kyseessä sama juttu, mutta mulla se toimi noin. Sen salasanan saa kyllä muutettua, en muista mistä se tehdään.
- Spostimies
- Capslock on saattanut jäädä päälle.
- Mene Evolutionin asetukset / sähköpostitilit / omat tiedot ja sinne tietysti vielä oma sähköpostiosoitteesi. Sitä et maininnut tuossa viesissäsi.
- Sitten vielä Vastaanotto ja palvelintyyppi POP toimii ainakin minulla. Lisäksi samasta kohdasta Vastaanotto ja sinne Palvelin-kohtaan sinun pitää kirjoittaa se mitä Elisalta käsketään. Soita ja kysy. Lähetysasetuksiin itselläni (sonera) pitää laittaa kohtaa Palvelin sama mikä oli Vastaanoton kohdassa Palvelin oleva teksti.
Kyllä se noilla lähtee.- ???
Nyt hämää se, kun aina loikkaa ilmoitus:
"Avaa oletusavainnipun lukitus syöttämällä salasana.
Sovellus "evolution" (/usr/bin/evolution) haluaa päästä käsiksi oletusavainnippuun, mutta avainnippu on lukittu.
Salasana: ..............
Siihen ole syöttänyt Ubuntun salasanan vaikka kuinka monta kertaa, mutta ilmoitus palaa uudelleen.
Alunperin Ubuntun asennuksessa laittamastani salasanasta olen muuttanut vain alkukirjaimen pieneksi, ja muualla Ubuntu sen hyväksyy.
Muutoin neuvoillasi Evolution alkoi vastaanottamaan, kun aiemmin vain lähetti.
Mutta tuo jatkuva ilmoituslätkä menee yli hilseen.. - Veikk
??? kirjoitti:
Nyt hämää se, kun aina loikkaa ilmoitus:
"Avaa oletusavainnipun lukitus syöttämällä salasana.
Sovellus "evolution" (/usr/bin/evolution) haluaa päästä käsiksi oletusavainnippuun, mutta avainnippu on lukittu.
Salasana: ..............
Siihen ole syöttänyt Ubuntun salasanan vaikka kuinka monta kertaa, mutta ilmoitus palaa uudelleen.
Alunperin Ubuntun asennuksessa laittamastani salasanasta olen muuttanut vain alkukirjaimen pieneksi, ja muualla Ubuntu sen hyväksyy.
Muutoin neuvoillasi Evolution alkoi vastaanottamaan, kun aiemmin vain lähetti.
Mutta tuo jatkuva ilmoituslätkä menee yli hilseen..Ubuntun salasana ei kelpaa Evolutioniin. Sähköpostin käyttäjätunnus ja salasana on syötetty tilin asetuksiin ja kun ne on sinne tallennettu, ei niitä tarvitse joka kerta antaa. Tämän lisäksi Evolution voi kysyä salasanaa, ennenkuin noutaa postin. Tämä salasana on luotu siinä vaiheessa, kun Evolution on otettu käyttöön. Minulla oli tämä käytössä taannoin, mutta sain sen jotenkin poistettua, nyt en vain muista, miten?
Kannattaa katsoa, että näppäimistö on ehyt ja sen asetukset oikein, tulostaa sen, mitä pitääkin.
Evolution on hyvä sähköpostiohjelma, mutta jos sitä ei salasanan vuoksi saa toimimaan, kannattaa kokeilla vaikka Thunderbird-ohjelmaa. - ???
Veikk kirjoitti:
Ubuntun salasana ei kelpaa Evolutioniin. Sähköpostin käyttäjätunnus ja salasana on syötetty tilin asetuksiin ja kun ne on sinne tallennettu, ei niitä tarvitse joka kerta antaa. Tämän lisäksi Evolution voi kysyä salasanaa, ennenkuin noutaa postin. Tämä salasana on luotu siinä vaiheessa, kun Evolution on otettu käyttöön. Minulla oli tämä käytössä taannoin, mutta sain sen jotenkin poistettua, nyt en vain muista, miten?
Kannattaa katsoa, että näppäimistö on ehyt ja sen asetukset oikein, tulostaa sen, mitä pitääkin.
Evolution on hyvä sähköpostiohjelma, mutta jos sitä ei salasanan vuoksi saa toimimaan, kannattaa kokeilla vaikka Thunderbird-ohjelmaa.salasanaa kyselee edelleenkin, ja sen sulatan, mutta perään tulee edelleenkin myös tuo:
"Avaa oletusavainnipun lukitus syöttämällä salasana.
Sovellus "evolution" (/usr/bin/evolution) haluaa päästä käsiksi oletusavainnippuun, mutta avainnippu on lukittu.
Salasana: .............."
..ja tuon estämällä pelaa normaalisti.
Ubuntun Thunderbird on tietenkin käytössä.
Halusin Evolutionin käyttöön vain sen vuoksi, se kun pelaa esim. eri sivustojen palaute- yms. yhteydenottolinkeistä suoraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701439
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3291042- 43885
- 39729
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html156720- 47671
- 52561
- 116558
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521