Evolution-sähköpostin käyttönotto?

???

Onko sille käyttöä?
Ei onnistu käyttönotto mitenkään, vaikka olen liittymäsopimuksesta varmistanut Elisan s.postipalvelimen tunnuksen, salasanan, ja niitä, sekä Ubuntun salasanaa mättänyt vaikka missä järjestyksessä, mutta ei vaan toimi..
Mitähän tässä voi tehdä väärin?

8

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linux-Pro

      Tuollaiset kädettömät nyypät pysykööt kaukana GNU/Linuxista jos ei osaamista löydy!

      • .........

        Pro pystyy neuvomaan muita ongelmissa, tuollainen kommentti on joko jonkun Win-teinin tai muuten idiootin käsialaa. Häpeä urpo.


    • hölöttäjä222
    • Oletko vaihtanut ubuntun salasanaa. Muistelen, että salasanaksi mulla kelpasi se jonka laitoin siinä ubuntun asennuksen yhteydessä. En tiedä onko kyseessä sama juttu, mutta mulla se toimi noin. Sen salasanan saa kyllä muutettua, en muista mistä se tehdään.

    • Spostimies

      - Capslock on saattanut jäädä päälle.
      - Mene Evolutionin asetukset / sähköpostitilit / omat tiedot ja sinne tietysti vielä oma sähköpostiosoitteesi. Sitä et maininnut tuossa viesissäsi.
      - Sitten vielä Vastaanotto ja palvelintyyppi POP toimii ainakin minulla. Lisäksi samasta kohdasta Vastaanotto ja sinne Palvelin-kohtaan sinun pitää kirjoittaa se mitä Elisalta käsketään. Soita ja kysy. Lähetysasetuksiin itselläni (sonera) pitää laittaa kohtaa Palvelin sama mikä oli Vastaanoton kohdassa Palvelin oleva teksti.

      Kyllä se noilla lähtee.

      • ???

        Nyt hämää se, kun aina loikkaa ilmoitus:

        "Avaa oletusavainnipun lukitus syöttämällä salasana.
        Sovellus "evolution" (/usr/bin/evolution) haluaa päästä käsiksi oletusavainnippuun, mutta avainnippu on lukittu.
        Salasana: ..............

        Siihen ole syöttänyt Ubuntun salasanan vaikka kuinka monta kertaa, mutta ilmoitus palaa uudelleen.
        Alunperin Ubuntun asennuksessa laittamastani salasanasta olen muuttanut vain alkukirjaimen pieneksi, ja muualla Ubuntu sen hyväksyy.

        Muutoin neuvoillasi Evolution alkoi vastaanottamaan, kun aiemmin vain lähetti.
        Mutta tuo jatkuva ilmoituslätkä menee yli hilseen..


      • Veikk
        ??? kirjoitti:

        Nyt hämää se, kun aina loikkaa ilmoitus:

        "Avaa oletusavainnipun lukitus syöttämällä salasana.
        Sovellus "evolution" (/usr/bin/evolution) haluaa päästä käsiksi oletusavainnippuun, mutta avainnippu on lukittu.
        Salasana: ..............

        Siihen ole syöttänyt Ubuntun salasanan vaikka kuinka monta kertaa, mutta ilmoitus palaa uudelleen.
        Alunperin Ubuntun asennuksessa laittamastani salasanasta olen muuttanut vain alkukirjaimen pieneksi, ja muualla Ubuntu sen hyväksyy.

        Muutoin neuvoillasi Evolution alkoi vastaanottamaan, kun aiemmin vain lähetti.
        Mutta tuo jatkuva ilmoituslätkä menee yli hilseen..

        Ubuntun salasana ei kelpaa Evolutioniin. Sähköpostin käyttäjätunnus ja salasana on syötetty tilin asetuksiin ja kun ne on sinne tallennettu, ei niitä tarvitse joka kerta antaa. Tämän lisäksi Evolution voi kysyä salasanaa, ennenkuin noutaa postin. Tämä salasana on luotu siinä vaiheessa, kun Evolution on otettu käyttöön. Minulla oli tämä käytössä taannoin, mutta sain sen jotenkin poistettua, nyt en vain muista, miten?

        Kannattaa katsoa, että näppäimistö on ehyt ja sen asetukset oikein, tulostaa sen, mitä pitääkin.

        Evolution on hyvä sähköpostiohjelma, mutta jos sitä ei salasanan vuoksi saa toimimaan, kannattaa kokeilla vaikka Thunderbird-ohjelmaa.


      • ???
        Veikk kirjoitti:

        Ubuntun salasana ei kelpaa Evolutioniin. Sähköpostin käyttäjätunnus ja salasana on syötetty tilin asetuksiin ja kun ne on sinne tallennettu, ei niitä tarvitse joka kerta antaa. Tämän lisäksi Evolution voi kysyä salasanaa, ennenkuin noutaa postin. Tämä salasana on luotu siinä vaiheessa, kun Evolution on otettu käyttöön. Minulla oli tämä käytössä taannoin, mutta sain sen jotenkin poistettua, nyt en vain muista, miten?

        Kannattaa katsoa, että näppäimistö on ehyt ja sen asetukset oikein, tulostaa sen, mitä pitääkin.

        Evolution on hyvä sähköpostiohjelma, mutta jos sitä ei salasanan vuoksi saa toimimaan, kannattaa kokeilla vaikka Thunderbird-ohjelmaa.

        salasanaa kyselee edelleenkin, ja sen sulatan, mutta perään tulee edelleenkin myös tuo:

        "Avaa oletusavainnipun lukitus syöttämällä salasana.
        Sovellus "evolution" (/usr/bin/evolution) haluaa päästä käsiksi oletusavainnippuun, mutta avainnippu on lukittu.
        Salasana: .............."

        ..ja tuon estämällä pelaa normaalisti.

        Ubuntun Thunderbird on tietenkin käytössä.
        Halusin Evolutionin käyttöön vain sen vuoksi, se kun pelaa esim. eri sivustojen palaute- yms. yhteydenottolinkeistä suoraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1439
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      329
      1042
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      729
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      156
      720
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      47
      671
    7. 52
      561
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe