HP Compaq nx-sarjan viat

Kirjoittelen kolmen koneen oireista siltä varalta, että jollain olisi kokemusta samoista vioista.

Ensimmäinen tapaus on nx9010, joka satunnaisesti käynnistyy uudelleen parin minuutin käytön jälkeen. Koneessa on XP Pro.

Kaksi muuta ovat nx5000 ja nx7300. Näillä on saman tyyppinen oire. Koneet eivät aina käynnisty, jollei tasohiiren kohdalta vähän kohota tai laita alle jotain koroketta.
nx5000 (XP Pro) saattaa naksuttaa kiintolevyä pitkään, jollei asento ole sopiva. Vika ei kuitenkaan ole kiintolevyssä.
nx7300 (Vista Bus) ei tee yhtikäs mitään, ennen kuin asettuu. Tämä kone voi myös jämähtää kesken kaiken myöhemmin.

4

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NX5000/NX7300: Melko tyypillisiä laaduttoman komponenttikokooonpanon aikaansaamia kontaktihäiriöitä, ilmeisesti emolevyissä. NX9010:ssa voi olla tietysti softavikaakin, mutta se ei selviä kuin testaamalla toiminta esim. jollain Live Linux -CD:llä, vaikka Knoppixilla tai PCLinuxOS:llä.

• Voit kokeilla

Kannattaa asentaa ohjelmistot uudelleen, ainakin Vista sillä korjaantuu. Sillä toimenpiteellä on ihmeen moni vika korjaantunut, ei siellä tarvita kuin joku koodekki on viottonut viruksia tulee ja viruksen torjunta ohjelmat poistaa niitä, "siinä pesuveden mukana voi mennä jotain tärkeää". nx5000 on kysymysmerkki voisi korjaantua avaamalla ja liittimiä tarkistamalla. Esim irrota kiintolevy ja laita takaisin paikoilleen.

• "Koneet eivät aina käynnisty, jollei tasohiiren kohdalta vähän kohota tai laita alle jotain koroketta."

Ja oletit tuota kiintolevyn viaksi niin millä perusteilla? : D

• Voit kokeilla
        Kollimaattori kirjoitti:

"Koneet eivät aina käynnisty, jollei tasohiiren kohdalta vähän kohota tai laita alle jotain koroketta."

Ja oletit tuota kiintolevyn viaksi niin millä perusteilla? : D

Siellä koneessa sisällä on mahdollissta jokin liitos löysällä, ei sen tarvitse olla välttämättä kiintolevyn.
        Jos meisseli pysyy kädessä niin ei nämä koneet nyt niin ihmeellisiä ole, etteikö näitä itse pysty avaamaan.
        Oman koneeni olen joutunut purkamaan täysin palasiksi, vähän vastaavan vian vuoksi, eli irroitin kaiken mitä irti lähti ja kasasin koneen, sen jälkeen on toiminut temppuilematta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2132
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1959
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1059
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      818
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      789
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe