Apua kaivataan todella!

kultsi+

Eli yksinkertainen kysymys:

Voiko kultaistanoutajaa ottaa rivitalokolmioon? Tämä siksi, että kyseessä olisi myös ensimmäinen koira ja minulla on vain hyviä kokemuksia kavereiden kultseista eli tahtoisin myös siksi kovasti.

Olen myös harkinnut pienempiä rotuja kuten sheltti, kääpiöpiseri, pinseri, kavaljeeri, papillon ja tiibetinspanieli.

olisikohan noista pienemmistä roduista joku parempi 70 neliön asuntoon, mitä mieltä olette?

5

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilona2

Koirahan lähinnä lepäilee sisätiloissa ja varsinainen aktiviteetti tapahtuu ulkona. Onnea pennunhankintaan!

• Kultsupoika..

Moikka! Meidän perhe asustaa 69,5 neliöisessä kolmiossa. Ihmisiä on 4, kissoja 2 ja 1 kultainennoutaja. Tila ei todellakaan ole kertaakaan tuntunut liian pieneltä koiran kannalta koska kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, koira on sisällä rauhallinen ja pääasiassa makoilee/nukkuu. Jotta saat koirasi käyttäytymään rauhallisesti sisällä, tarvitsee sen saada tarpeeksi aktiviteettia ulkona. Tarpeeksi lenkkeilyä, mutta sen lisäksi aivo/nenätyöskentelyä. Tsemppiä pennun hankintaan!

• Juukyllävoi

Voi hyvä tavaton. Luulevatko ihmiset koiran todella juoksevan päivät pitkät asuntoa päästä päähän ja siksi tarvitsevan jotain maratonirataa :O

Voi. Voi ottaa.... mutta se on eri asia, jos tietää NOIN vähän koirista ja eläimistä, pitäisi ehkä hieman perehtyä koiranpitoon ensin, ennen kuin päättää mitä koiraa, tai alkaa sitä yhtään hankkimaan.

• mie vaan

olen samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa.

Jos täältä saitilta pitää aikuisen ihmisen kysyä, että voiko ottaa koiraa 70 neliön asuntoon niin kannattaa tutustua koiriin enemmän ennen kuin hankkii koiran, muuten voi tulla yllätyksenä moni muu isompi "ongelma" kuin asunnon koko.

• possuvain
        mie vaan kirjoitti:

olen samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa.

Jos täältä saitilta pitää aikuisen ihmisen kysyä, että voiko ottaa koiraa 70 neliön asuntoon niin kannattaa tutustua koiriin enemmän ennen kuin hankkii koiran, muuten voi tulla yllätyksenä moni muu isompi "ongelma" kuin asunnon koko.

Koirakirjoissa ei sanota moniko neliöiseen asuntoon voi koiran ottaa (korjatkaa jos olen väärässä). Vaikka ei tietäisi sitä, voi kyllä tietää koirista sitä sun tätä. Aina saa kysyä, jos ei tiedä, leimautumatta tyhmäksi. Ärsyttää ihmiset, jotka tulevat sanomaan, että mitä sinä koiraa hankkimaan, ku ei tuokaa asia ole hallussa. Ainakin aloittaja kysyy, tyhmempää olisi jättää kysymättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe