kärryä kaventamaan

ihan yllättäenkö?...

jostain jäi mieleeni että tieto yli 12m yhdistelmien maks leveydestä joka siis tän vuoden lopussa muuttuu 5 cm. kapeammaksi, olis tullut silloin kun em yhdistelmätkin! eli jos pari vuotta vanha kärry jää seisomaan ylileveyden takia, pitää katsoa peiliin ja miettiä kukas se tyhmä onkaan?

16

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaventaja

      Niin kavennushan koskee kylläkin moduulimittaisia eli yli 22-metrisiä yhdistelmiä. Lämpöeristettyjä kuormatiloja määräys ei koske. Itse olen ihmetellyt, miksi uusien ylileveiden kuormatilojen rekisteröimistä ei kielletty, kun lakia muutettiin EU-määräysten mukaiseksi. Laissa oli nimittäin 10 vuoden siirtymäaika. Silti niitä ylileveitä kuormatiloja tehtiin uusia lähes siirtymäajan loppuun asti.

      • Hihhuli

        asiaa! Vastasit nimittäin kysymykseesi jo itse. Miten "ylileveiden" kuormatilojen rekisteröinti olisi voitu kieltää kun ne kuitenkin ovat laillisia 22m asti?
        Itse "ongelma" sensijaan on vain osoitus omien lainsäätäjiemme munattomuudesta, asia olisi pois päiväjärjestyksestä kun EU:lle ilmoitusluontoisesti kerrottaisiin että kansallisen poikkeuksen nojalla meillä ajoneuvon suurin leveys on 2,60m, piste. Toinen vaihtoehto, jos kilttejä halutaan olla, olisi muuttaa kaikkien yhdistelmien max-pituus 25,25 metriin, taas olisi kotimaan liikenteessä 2,60m laillinen.


      • tukkirekka
        Hihhuli kirjoitti:

        asiaa! Vastasit nimittäin kysymykseesi jo itse. Miten "ylileveiden" kuormatilojen rekisteröinti olisi voitu kieltää kun ne kuitenkin ovat laillisia 22m asti?
        Itse "ongelma" sensijaan on vain osoitus omien lainsäätäjiemme munattomuudesta, asia olisi pois päiväjärjestyksestä kun EU:lle ilmoitusluontoisesti kerrottaisiin että kansallisen poikkeuksen nojalla meillä ajoneuvon suurin leveys on 2,60m, piste. Toinen vaihtoehto, jos kilttejä halutaan olla, olisi muuttaa kaikkien yhdistelmien max-pituus 25,25 metriin, taas olisi kotimaan liikenteessä 2,60m laillinen.

        räntää päässä, joka ei osaa tilata kapeampaa kärryä, ennen kun se lailla kielletään, kyllä se nyt vaan on jokaisen oma vika.


      • oma moka
        tukkirekka kirjoitti:

        räntää päässä, joka ei osaa tilata kapeampaa kärryä, ennen kun se lailla kielletään, kyllä se nyt vaan on jokaisen oma vika.

        sitten oma vika jos ostanut laittoman levyisen kuljetusyksikön jo ennen kuin tällaisesta mitään tiedettiin.
        Nyt joku hullu suostuis 24 pitkiin sillä että sais pitää 2,60 leveyden. Mitä h-vettiä!
        Näin munatonta sakkia Suomessa on että ei tämmöistäkään asiaa osata omaksi eduksi päättää.
        Mutta Urpilaiset ja Gutzeninat ja Sinnemäethän siellä on päättämässä... oikein järjen jättiläiset.
        Liikenteeseen jää kuitenkin eristetyt kuormakorit nykyisillä mitoilla niin miten tästä voidaan tehdä näin vaikeaa. Ja mitä tekee skal? Ja vielä jäseneksi tässä vasta kyselivät, tuollaiseen hameväkeen en ikinä liity.


      • tukkirekka
        oma moka kirjoitti:

        sitten oma vika jos ostanut laittoman levyisen kuljetusyksikön jo ennen kuin tällaisesta mitään tiedettiin.
        Nyt joku hullu suostuis 24 pitkiin sillä että sais pitää 2,60 leveyden. Mitä h-vettiä!
        Näin munatonta sakkia Suomessa on että ei tämmöistäkään asiaa osata omaksi eduksi päättää.
        Mutta Urpilaiset ja Gutzeninat ja Sinnemäethän siellä on päättämässä... oikein järjen jättiläiset.
        Liikenteeseen jää kuitenkin eristetyt kuormakorit nykyisillä mitoilla niin miten tästä voidaan tehdä näin vaikeaa. Ja mitä tekee skal? Ja vielä jäseneksi tässä vasta kyselivät, tuollaiseen hameväkeen en ikinä liity.

        jaksa muistaa, milloin ensimmäisen kerran annettu jatkoaikaa 2,6 leveälle laatikolle, mutta kauan siitä on, joten jos silloin olisi alettu ostamaan kapeampia loovia, niin olisi ne vanhat leveät jo aika syönyt pois, tätä tarkoitan.


      • oma moka
        tukkirekka kirjoitti:

        jaksa muistaa, milloin ensimmäisen kerran annettu jatkoaikaa 2,6 leveälle laatikolle, mutta kauan siitä on, joten jos silloin olisi alettu ostamaan kapeampia loovia, niin olisi ne vanhat leveät jo aika syönyt pois, tätä tarkoitan.

        silloin kauan sitten kun sitä jatkoaikaa ensimmäisen kerran myönnettiin, jos vain olisi näillä asiasta päättävillä ollut järki käytössä ja ilmoitettu asian olevan näin:
        Suomessa voidaan ajaa 2,60 leveillä autoilla.


      • tukkirekka
        oma moka kirjoitti:

        silloin kauan sitten kun sitä jatkoaikaa ensimmäisen kerran myönnettiin, jos vain olisi näillä asiasta päättävillä ollut järki käytössä ja ilmoitettu asian olevan näin:
        Suomessa voidaan ajaa 2,60 leveillä autoilla.

        joo, sopii ne tielle, mutta kun nyt on tiedossa suomen päättäjien eu-tottelevaisuus, niin sen mukaan vaan täytyy elää.


      • jep jep...
        Hihhuli kirjoitti:

        asiaa! Vastasit nimittäin kysymykseesi jo itse. Miten "ylileveiden" kuormatilojen rekisteröinti olisi voitu kieltää kun ne kuitenkin ovat laillisia 22m asti?
        Itse "ongelma" sensijaan on vain osoitus omien lainsäätäjiemme munattomuudesta, asia olisi pois päiväjärjestyksestä kun EU:lle ilmoitusluontoisesti kerrottaisiin että kansallisen poikkeuksen nojalla meillä ajoneuvon suurin leveys on 2,60m, piste. Toinen vaihtoehto, jos kilttejä halutaan olla, olisi muuttaa kaikkien yhdistelmien max-pituus 25,25 metriin, taas olisi kotimaan liikenteessä 2,60m laillinen.

        Kalustoa uusiessa muuttaa yhdistelmän pituutta siten että saa koko pätkästä laillisen. Tälläistähän tämä elämä on eu Suomessa. Pykäliä piisaa joka lähtöön muuallakin kuin kuljetus alalla.


      • Long John
        jep jep... kirjoitti:

        Kalustoa uusiessa muuttaa yhdistelmän pituutta siten että saa koko pätkästä laillisen. Tälläistähän tämä elämä on eu Suomessa. Pykäliä piisaa joka lähtöön muuallakin kuin kuljetus alalla.

        ehkä juu, mutta kun tarttee tilavuutta niin kolme metriä on aika paljon pois tilistä.


      • JR
        Long John kirjoitti:

        ehkä juu, mutta kun tarttee tilavuutta niin kolme metriä on aika paljon pois tilistä.

        No ei tota lakia ole vielä allekirjoitettu,ni ei niitä kärryjä silloin tatte vielä kaventaa,veikkaanpa,et menee nurin koko pykälä.On se niin typerä ehdotus,jos keski euroopassa ajettaan puoliperillä,mitkä on 255 leveitä,niin mitä helvetin väliä sillä on täällä kotimaanajossa olevalla moduulilla onko se 260,vai 255 leveä. itellä moduuliyhdistelmä yksityisajossa ja 260 leveä pressukapelli,enkä varmasti kavenna,ennenkun toi typerä laki on allekirjoitettu ja astuu voimaan


      • 2,55
        JR kirjoitti:

        No ei tota lakia ole vielä allekirjoitettu,ni ei niitä kärryjä silloin tatte vielä kaventaa,veikkaanpa,et menee nurin koko pykälä.On se niin typerä ehdotus,jos keski euroopassa ajettaan puoliperillä,mitkä on 255 leveitä,niin mitä helvetin väliä sillä on täällä kotimaanajossa olevalla moduulilla onko se 260,vai 255 leveä. itellä moduuliyhdistelmä yksityisajossa ja 260 leveä pressukapelli,enkä varmasti kavenna,ennenkun toi typerä laki on allekirjoitettu ja astuu voimaan

        Olikahan se kesää 1997 annettiin siirtymäaika vuoteen 2007 ajaa olemassaoleva kalusto loppuun... Ja lukutaidottomien yrittäjien takia saatiin jatkoaika 2009 vuoden loppuun... Ja siirtymäajalla mahdollistettiin yhdistää vanha vetäjä tai kärry uuteen 2.55 leveään yksikköön ja ajaa sekin loppuun moduulimittaisena. Kaikilla on ollut samat tiedot käytettävissä siitäasti niin on aivan omaa tyhmyyttä tehdä 2.60 leveitä yksikköjä moduulimitoilla. Koska 2.55 leveään yhdistelmään mahtuu kaikki kuljetettavat tavarat, ainakin oman kokemusken mukaan. Nyt on vain että voivoi... Ja toivottavasti poliisi tarkkailee ensivuoden alusta yhdistelmien leveyksiä niin saadaan nämä uskonto 10 ja matikka 4 liikennöitsijät pois teiltä...


      • hyvä juttu
        2,55 kirjoitti:

        Olikahan se kesää 1997 annettiin siirtymäaika vuoteen 2007 ajaa olemassaoleva kalusto loppuun... Ja lukutaidottomien yrittäjien takia saatiin jatkoaika 2009 vuoden loppuun... Ja siirtymäajalla mahdollistettiin yhdistää vanha vetäjä tai kärry uuteen 2.55 leveään yksikköön ja ajaa sekin loppuun moduulimittaisena. Kaikilla on ollut samat tiedot käytettävissä siitäasti niin on aivan omaa tyhmyyttä tehdä 2.60 leveitä yksikköjä moduulimitoilla. Koska 2.55 leveään yhdistelmään mahtuu kaikki kuljetettavat tavarat, ainakin oman kokemusken mukaan. Nyt on vain että voivoi... Ja toivottavasti poliisi tarkkailee ensivuoden alusta yhdistelmien leveyksiä niin saadaan nämä uskonto 10 ja matikka 4 liikennöitsijät pois teiltä...

        loppujen lopuksi tää direktiivi on hyvä juttu saadaan 5 miljoonaa vedetyt vanhat kärryt pois teiltä .Näissä 5 miljonää ajetuissa on rungot jo hengenvaarallisia tien päällä. Meinaa voipi mennä vaikka poikki..


      • rtpirptä
        hyvä juttu kirjoitti:

        loppujen lopuksi tää direktiivi on hyvä juttu saadaan 5 miljoonaa vedetyt vanhat kärryt pois teiltä .Näissä 5 miljonää ajetuissa on rungot jo hengenvaarallisia tien päällä. Meinaa voipi mennä vaikka poikki..

        Ja lehmät lentää!


      • eroja on
        hyvä juttu kirjoitti:

        loppujen lopuksi tää direktiivi on hyvä juttu saadaan 5 miljoonaa vedetyt vanhat kärryt pois teiltä .Näissä 5 miljonää ajetuissa on rungot jo hengenvaarallisia tien päällä. Meinaa voipi mennä vaikka poikki..

        Eipä se niin sanottu ole tuo runkojen kesto, 80-lukulaisen Jykiläisen rungon päälle tehdään vielä kolmas lava kun kolmevuotias Berger joutaa purkuun. Tietysti kevytrakenteisen rungon kanssa on se hyvä puoli, että kun akselit ym. ovat kuitenkin pitkäikäisemmät kuin kärry, voi jarrupalojen vaihdot, tukijalkojen rasvaukset ja sellaiset hoitaa aina siinä välillä ennenkuin ne laitetaan uuden kärryn alle...


      • JR
        eroja on kirjoitti:

        Eipä se niin sanottu ole tuo runkojen kesto, 80-lukulaisen Jykiläisen rungon päälle tehdään vielä kolmas lava kun kolmevuotias Berger joutaa purkuun. Tietysti kevytrakenteisen rungon kanssa on se hyvä puoli, että kun akselit ym. ovat kuitenkin pitkäikäisemmät kuin kärry, voi jarrupalojen vaihdot, tukijalkojen rasvaukset ja sellaiset hoitaa aina siinä välillä ennenkuin ne laitetaan uuden kärryn alle...

        joutu sitten kärryn kaventamaan.kärry lähtee perjantaina kavennukseen ja samalla se hiekkapuhalletaan ja maalataan ja kapellit tulee paremmalla systeemillä toimimaan(ns.lokinsiipi kapelli.tän se eu nyt sit sai aikaan...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      102
      3551
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      312
      1914
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1727
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      97
      1592
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      414
      1545
    6. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1450
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      428
      1432
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1200
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      38
      1065
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      358
      1030
    Aihe