Olisikohan tuosta sittenkin apua

Enontekiölläköhän se oli, ainakin jossain Lapissa, muuttui kuntalaisten elämä kun kuntaan saatiin alkoholikauppa.
Keskarien myynti väheni ja kovien lisääntyi rajusti ja eikä kumma, sillä kaikki sen seutukunnan ihmiset tietää, että vettä ei selkosille kannata kantaa, kyllä sitä siellä piisaa ja puhdastakin kaiken lisäksi.

Vaan seurasihan siitä muutakin. Keski-ikäisten alkoholista johtuvat kuolemat lisääntyivät sukupuolesta riippumatta.

Kun puhutaan noista eläkekustannuksista ja meidän yli- ikäisten poishoidoista, niin auttaisikohan tuo systeemi muuallakin?
Vanhoja eläkeläisiä olisi vähemmmän ja viinan ostajat toisivat verovaroja valtiolle.

3

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi*

Siinäpä yksi ratkaisu tilanteeseen. Ja saattaisi olla hauskakin-----pitäisi kyllä haastatella suurkuluttajia. Sitä "dagen"efter en ole kokenut, mutta nähnyt kyllä :D

Mieheni joka oli pilapiirtäjä teki piirroksen, jossa olimme matkalla vanhainkotiin, hänellä muovikassallinen viinapulloja kantamuksena.

Naurattaa kun sen kuvan näen silmissäni, kaikki tutisee meillä siinä, hiukset hapsottaa, hänellä kaulukset pystyssä, ja kengänkorot minulla lintassa.

Teki elämästämme kirjan minulle, siellä on mainoita tilannekuvia, tarkkailija kun oli ammattinsa puolesta.

• Keskioluen vapauttamista edelsi muutamanmoinen älämölö. Lunttasin googlesta sen verran, että kaljarekat jyrähtivät käyntiin uudenvuodenyönä 1969 klo 24.00.
      Varmaan nähdään uusintoja telkassa ja lööppejä lehtimediassa kun pian tulee 40v. 'mellakan' vapautumisesta.

Onhan oluen vapautuminen voinut monii viedä mananmajoillekin, tiedä häntä sitten. Tuskin meillä kovemmat aineet tulevat päivittäiskauppojen hyllyille

• Laskeskelin, että jos olisi unohtanut lopettaa tipattoman tammikuun lopulla 2007, niin nyt, menneessä viikonvaihteessa,olisi tullut tuhat (1000) tipatonta päivää täyteen.
      Onnea niille, joille tuli.
      Jos ko. henkilö olisi aloittanut samalla liikkumisen tehokuurin, niin kaipa sellaisesta ihmisestä on nyt kasvamassa yhteiskunnan suuri eläkekuluttaja. Tosin sairaala ja terveyskeskuskulut lienevät sitten vähäisemmät. Ainakin nyt alkuaikoina. No, tuohan on tietysti arvailua, voihan sitä tietysti tässä iässä tapahtua vaikka mitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82