Volvot

kertokaappa

Ennen tehtiin niin hyviä autoja kuin osattiin, nyt tehdään vain niin hyviä kuin on riittävän hyvä. Sanokaapa missä vuosimallissa tämä taitekohta on Volvoilla?

22

3049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hebbuyurfukdfhilgli

      vuonna 87 kun sitten tuli itestään säätyvät jarrut ja suomessa nopeudenrajoitin. Ja toisen kerran loppuvuojesta 93kun tuli yhteispaineruisku kakstoistasiin.

      • Vianhakija

        Ei ole vielä Volvon koneissa common rail eli yhteispaineruiskutusta, pumppusumutin on ihan eri asia.


      • seeger
        Vianhakija kirjoitti:

        Ei ole vielä Volvon koneissa common rail eli yhteispaineruiskutusta, pumppusumutin on ihan eri asia.

        koneissa on commonrail.Painehan on pummpusuutin koneissa liki sama,2000bar.


      • hebbuyurfukdfhilgli
        seeger kirjoitti:

        koneissa on commonrail.Painehan on pummpusuutin koneissa liki sama,2000bar.

        no tuleppa tuohon pihalle kattomaan mikä on pumppusuutin ja yhteispaineruisku. fh yksi letku kannessa kaikille suuttimille ja f jokaiselle oma


      • ET VOI PÄÄTELLE
        hebbuyurfukdfhilgli kirjoitti:

        no tuleppa tuohon pihalle kattomaan mikä on pumppusuutin ja yhteispaineruisku. fh yksi letku kannessa kaikille suuttimille ja f jokaiselle oma

        jOO ET VOI SANOO NOIN JYRKÄSTI KULKEEKO 1 PUTKI VAI MONTA PUTKEA MIKÄ JÄRJESTELMÄ .KATSOPAS JAKOPUTKELTA VOI ERITYÄ ERIKSEEN NE PUTKET SUTIMILLE VAIKKA ON COMMON RAIL.


      • hebbuyurfukdfhilgli
        ET VOI PÄÄTELLE kirjoitti:

        jOO ET VOI SANOO NOIN JYRKÄSTI KULKEEKO 1 PUTKI VAI MONTA PUTKEA MIKÄ JÄRJESTELMÄ .KATSOPAS JAKOPUTKELTA VOI ERITYÄ ERIKSEEN NE PUTKET SUTIMILLE VAIKKA ON COMMON RAIL.

        NO SIKSI KIRJOTINKIN ETTÄ TULOO KATTOON ÄFFÄÄ JA ÄFFÄHOOTA TOHON PIHALLE KUN NÄKEE SELVÄSTI, ÄFFÄ RIVIPUMPULTA JOKA SUUTTIMELLE OMA LETKU JA ÄFFÄHOO KORKEAPAINE PUMPULTA JAKOTUKILLE YKS-LETKU JA TUKILTA SUUTTIMILLE OMAT LETKUT.


    • Ekasta Daffista kaupat tehty...

      Volvo on tehnyt vain ja ainoastaan paskaa. Vanha Fh malli oli ja on kestävä ja luotettava vehje. 16 tosin melko epätaloudellinen. Nyt tuossa pihassa on 4 uudempaa (viirusilmää) 06-08 mallisia ja 420, 440 ja 480 koneisia ja kyllä on Volvon korjaamoiden osoitteet jääneet päähän... Sähkövikaa, sähkövikaa ja i-shift vikaa, telin moottorit palaneet kolmesta (yksi on ilmalla) lolmessa on i-shift ja kahteen on jo koko vaihdelaatikko vaihdettu alle 400tkm... Vanhat oli 460 ja 520 koneisia ja eipä niistä menny kuin laturit 400tkm kohdalla, cooleri ja turbo 460:stä 600tkm kohdalla, ja milli niillä ajettiin... Normaalit kuluvat tietenkin vaihdettiin/uusittiin. Mutta kyllä näissä on jo nyt ollut enemmän vikaa yhteensä mitä vanhoissa F12- ja F16:ssa ja vanhoissa Fh:issa.

      • v-käyrä tapissa

        -08 i-shift FM, keskimäärin kaksi ylimääräistä varikkokäyntiä huoltovälillä. Jättänyt tienposkeen 5 kertaa, puolikuntoisena nilkutettu huoltoon useita kertoja. Kuormia järjestelty, laina-autoja haalittu, selitelty asiakkaille kun on taas rensselit levällään jossain päin suomea, kärryä haettu naapurin scanialla millon mistäkin. Korjaamopuolella levitellään käsiä ja viritellään käsittämättömiä purkkavirityksia, vikojen diagnosointi kestää kuukausia, korjaaminen kuukausia. Jälkimarkkinointi tarjoaa hyvityksenä lippahattuja ja paskaa automaattikahvia. Vaihtohyvitykset liikkuvat naurettavan ja vittuilun välimaastossa. Ei näin volvo, ei näin.


      • volvorulesssss
        v-käyrä tapissa kirjoitti:

        -08 i-shift FM, keskimäärin kaksi ylimääräistä varikkokäyntiä huoltovälillä. Jättänyt tienposkeen 5 kertaa, puolikuntoisena nilkutettu huoltoon useita kertoja. Kuormia järjestelty, laina-autoja haalittu, selitelty asiakkaille kun on taas rensselit levällään jossain päin suomea, kärryä haettu naapurin scanialla millon mistäkin. Korjaamopuolella levitellään käsiä ja viritellään käsittämättömiä purkkavirityksia, vikojen diagnosointi kestää kuukausia, korjaaminen kuukausia. Jälkimarkkinointi tarjoaa hyvityksenä lippahattuja ja paskaa automaattikahvia. Vaihtohyvitykset liikkuvat naurettavan ja vittuilun välimaastossa. Ei näin volvo, ei näin.

        jos möllit huollossa ei saa kuntoon!! Viittais ko,tapaus Kaivokselan murskaamolle.Niin
        ala-arvoista toimintaa en ole saanut missään.Laskut tähtitiedettä.


      • Mestari87
        v-käyrä tapissa kirjoitti:

        -08 i-shift FM, keskimäärin kaksi ylimääräistä varikkokäyntiä huoltovälillä. Jättänyt tienposkeen 5 kertaa, puolikuntoisena nilkutettu huoltoon useita kertoja. Kuormia järjestelty, laina-autoja haalittu, selitelty asiakkaille kun on taas rensselit levällään jossain päin suomea, kärryä haettu naapurin scanialla millon mistäkin. Korjaamopuolella levitellään käsiä ja viritellään käsittämättömiä purkkavirityksia, vikojen diagnosointi kestää kuukausia, korjaaminen kuukausia. Jälkimarkkinointi tarjoaa hyvityksenä lippahattuja ja paskaa automaattikahvia. Vaihtohyvitykset liikkuvat naurettavan ja vittuilun välimaastossa. Ei näin volvo, ei näin.

        ei mulla ainakaan omasta volvosta ole mitään pahaa sanottavaa. Auto on ajettu nyt pikkusen yli 300tkm ja mitään muuta ei ole rikkoutunut kuin kusipojan moottori. Normaalia kulumaa tietenkin on, ilmapusseja välillä uusittava ym. peilinlasia uusien typerien EU-direktiivien vuoksi, mutta autossa itsessään ei ole ollut mitään sanomista. Kaikkein paras kuorma-auto on FH Volvo (vuoden 2005 jälkeen), vaikka paljon sitä parjataankin. Taitaa olla käyttäjästä paljolti kiinni se, että miten auto kestää. Tuota omaa ajokkiani ajan vain minä, vaikken firmaa omistakaan. Kyllähän sen ymmärtää että kaikenlaista vikaa tulee kun kaikenlaisia kuljettajia on ketka antaa koneellekkin leipää niin saatanasti. Ei tartte yli 1700 kierrosta käyttää ikinä, volvossa ainakaan, siinä kun sitä alavääntöä oikeasti on. 420 vääntö loppuu vasta 1100 kierroksen korvilla, sitä ennen ei tarvi vaihtaa ainakaan alaspäin. ylöspäin isompaa aina 1500 paikkeilla viimeistään. pysyy löpötalouskin hyvässä kunnossa kun ajaa taloudellisesti, itsellä omassa ajokissa keskikulutus n. 36-40 l satasella 50tonnin painoilla. Ei paha? Ei muuta ku illanjatkot.


      • Fh12 2002.....
        Mestari87 kirjoitti:

        ei mulla ainakaan omasta volvosta ole mitään pahaa sanottavaa. Auto on ajettu nyt pikkusen yli 300tkm ja mitään muuta ei ole rikkoutunut kuin kusipojan moottori. Normaalia kulumaa tietenkin on, ilmapusseja välillä uusittava ym. peilinlasia uusien typerien EU-direktiivien vuoksi, mutta autossa itsessään ei ole ollut mitään sanomista. Kaikkein paras kuorma-auto on FH Volvo (vuoden 2005 jälkeen), vaikka paljon sitä parjataankin. Taitaa olla käyttäjästä paljolti kiinni se, että miten auto kestää. Tuota omaa ajokkiani ajan vain minä, vaikken firmaa omistakaan. Kyllähän sen ymmärtää että kaikenlaista vikaa tulee kun kaikenlaisia kuljettajia on ketka antaa koneellekkin leipää niin saatanasti. Ei tartte yli 1700 kierrosta käyttää ikinä, volvossa ainakaan, siinä kun sitä alavääntöä oikeasti on. 420 vääntö loppuu vasta 1100 kierroksen korvilla, sitä ennen ei tarvi vaihtaa ainakaan alaspäin. ylöspäin isompaa aina 1500 paikkeilla viimeistään. pysyy löpötalouskin hyvässä kunnossa kun ajaa taloudellisesti, itsellä omassa ajokissa keskikulutus n. 36-40 l satasella 50tonnin painoilla. Ei paha? Ei muuta ku illanjatkot.

        kun korjaamot ei selviydy edes perusjutuista.esim jarrupalojen vaihto(3kertaa jouduin käymään,ennenkuin sain kuntoon).Ohjaamon lämppärin puhallin,kolme kertaa vaihto! Pistoke oli
        vain irti!Naftasuodatinn,öljy suodattinet jää irti,hyvä ettei palanut koko kosla!!Öljyproput jää
        löysälle!kiristä sitten tienpäällä ite! Suomalaista laatutyötä!


      • tukkirekka
        Mestari87 kirjoitti:

        ei mulla ainakaan omasta volvosta ole mitään pahaa sanottavaa. Auto on ajettu nyt pikkusen yli 300tkm ja mitään muuta ei ole rikkoutunut kuin kusipojan moottori. Normaalia kulumaa tietenkin on, ilmapusseja välillä uusittava ym. peilinlasia uusien typerien EU-direktiivien vuoksi, mutta autossa itsessään ei ole ollut mitään sanomista. Kaikkein paras kuorma-auto on FH Volvo (vuoden 2005 jälkeen), vaikka paljon sitä parjataankin. Taitaa olla käyttäjästä paljolti kiinni se, että miten auto kestää. Tuota omaa ajokkiani ajan vain minä, vaikken firmaa omistakaan. Kyllähän sen ymmärtää että kaikenlaista vikaa tulee kun kaikenlaisia kuljettajia on ketka antaa koneellekkin leipää niin saatanasti. Ei tartte yli 1700 kierrosta käyttää ikinä, volvossa ainakaan, siinä kun sitä alavääntöä oikeasti on. 420 vääntö loppuu vasta 1100 kierroksen korvilla, sitä ennen ei tarvi vaihtaa ainakaan alaspäin. ylöspäin isompaa aina 1500 paikkeilla viimeistään. pysyy löpötalouskin hyvässä kunnossa kun ajaa taloudellisesti, itsellä omassa ajokissa keskikulutus n. 36-40 l satasella 50tonnin painoilla. Ei paha? Ei muuta ku illanjatkot.

        hyvää päivää, vai on 420sessä volvossa hurja alavääntö, äkki veikkaisin, ettet ole oikealla väntävällä koneella ikinä ajanut. kertokaa nyt pojalle, mitä alavääntö tarkoittaa.


      • volvo 20009
        tukkirekka kirjoitti:

        hyvää päivää, vai on 420sessä volvossa hurja alavääntö, äkki veikkaisin, ettet ole oikealla väntävällä koneella ikinä ajanut. kertokaa nyt pojalle, mitä alavääntö tarkoittaa.

        sehän on jakelu-autojen teholuokka!Tukkia ajaan 700hv Fh 16:lla.
        Toinen suomessa.Hyvin menee nousuissa.


      • tukkirekka
        volvo 20009 kirjoitti:

        sehän on jakelu-autojen teholuokka!Tukkia ajaan 700hv Fh 16:lla.
        Toinen suomessa.Hyvin menee nousuissa.

        seitensatanen vääntää täydellä teholla pikkupuolella, kun pienemmät kuustoistaset tiputti pienemmillä vaihteilla tehot alas, jottei voimansiirto mene rikki ja sitten mopo sisut ja mopo kaniat nousi metsässä mäet paremmin kuin muskeli volvot.


      • perrrrrrrrrrrrkle
        tukkirekka kirjoitti:

        hyvää päivää, vai on 420sessä volvossa hurja alavääntö, äkki veikkaisin, ettet ole oikealla väntävällä koneella ikinä ajanut. kertokaa nyt pojalle, mitä alavääntö tarkoittaa.

        Voihan se aika tajunnanräjäyttävältä ruutitynnyriltä volvon neljäkakskymppinenkin tuntua kun aapeeseen rampilta alamäkeen painaa lapun lattiaan jakopokan kanssa. Siinä sitä voima puhuu.


      • penti2
        tukkirekka kirjoitti:

        seitensatanen vääntää täydellä teholla pikkupuolella, kun pienemmät kuustoistaset tiputti pienemmillä vaihteilla tehot alas, jottei voimansiirto mene rikki ja sitten mopo sisut ja mopo kaniat nousi metsässä mäet paremmin kuin muskeli volvot.

        jos ei ois tuota rajontinta.Vähäniinkö konecranesin nostureissa,,
        20tn nosturilla ei tempaista 100tn taakkaa.


      • tukkirekka
        penti2 kirjoitti:

        jos ei ois tuota rajontinta.Vähäniinkö konecranesin nostureissa,,
        20tn nosturilla ei tempaista 100tn taakkaa.

        tuommoisia ruutitynnyreitä tehdään jotka ei kestä täysiä tehoja pikkuvaihteilla, metsässä sitä vääntöä tarvitaan eikä aabiskukon pöydässä.


      • setsemän sataa hv
        tukkirekka kirjoitti:

        tuommoisia ruutitynnyreitä tehdään jotka ei kestä täysiä tehoja pikkuvaihteilla, metsässä sitä vääntöä tarvitaan eikä aabiskukon pöydässä.

        esim jossain Kasselin noussuissa!Kannolta lähretään taidolla.Siinä vissi ero.


    • wwwwwwwwx

      1987 oli vielä suht hyväkulkuinen, senjälkeen rupes tuntuun että meno hyytyi siihen suunnilleen kahdeksankympin vauhtiin

      • Kapitalist-Riistäjä

        Kysymys kuuluu?!!!..Mitä olette hankkineet ja montako olette ajaneet loppuun!
        Siis kustannusvastuullisina!

        Eri asia on kuskin mieleen oleva auto ja ja mitä sen ylläpito maksaa sen omistajalle"haltijalle"

        Se on TYÖKALU millä saadaan tilit niin rengille niinkuin isännälle.
        Jos ei ole isäntää niin ei ole renkiä ja päinvastoin...


      • tukkirekka
        Kapitalist-Riistäjä kirjoitti:

        Kysymys kuuluu?!!!..Mitä olette hankkineet ja montako olette ajaneet loppuun!
        Siis kustannusvastuullisina!

        Eri asia on kuskin mieleen oleva auto ja ja mitä sen ylläpito maksaa sen omistajalle"haltijalle"

        Se on TYÖKALU millä saadaan tilit niin rengille niinkuin isännälle.
        Jos ei ole isäntää niin ei ole renkiä ja päinvastoin...

        se nyt ihan noin ole, minä olen isäntäkuljettaja muttei ole kuljettajaa eli renkiä, siis isäntäkuljettaja on olemassa ilman renkiä.


      • Roposnikkari 59
        tukkirekka kirjoitti:

        se nyt ihan noin ole, minä olen isäntäkuljettaja muttei ole kuljettajaa eli renkiä, siis isäntäkuljettaja on olemassa ilman renkiä.

        Volvon koneet on pumppusumutin koneita 7 litran koneet valmistaa Deutz. Idiootit jotka ei koneista tai autoista mitään tiedä vois olla hiljaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe