Rintsikoiden pito hävettää

heissuilivei

Olen 10 v tyttö,ja äidin kanssa tänään ostettin minulle ekat rintsikat.Olen nyt nelosluokalla,eikä kellään muulla ole meidän luokalta vielä rintsikoita.Olen koko tämän päivän miettinyt sitä että voinko pitää koulussa rintsikoita,kiinnittävätkö muut siihen huomiota jos minulla on rintsikat päällä koulussa.Ilmeisesti minun kannattaa käyttää niitä koska rintani ovat jo vähän kasvaneet.Entä onko vanhemmilla tytöillä minkälaisia kokemuksia ekoista rintsikoista.Nauroivatko pojat teille noista rintsikoista.Entä minkä ikäisenä aloititte itse rintsikoiden käytön.

93

5296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayura

      Tytöt aloksi nauroivat ja supattivat selän takana, kunnes itsekin tulivat siihen vaiheeseen. Poikia ei kiinnostaneet tytöt ylipäätään, saatikka rintaliivit.

      • pinkberry.

        itselläni rinnat alkoivat kasvaa vasta 7. luokalla ja se oli kyllä vielä nolompaa ku tuo et nelosella käyttää rintsikoita! :) ole onnellinen, ettei sinun tarvitse sitten vanhempana murehtia. :D vitosella ainakin on sitten jo vaikka kuinka monella.


      • jootää.
        pinkberry. kirjoitti:

        itselläni rinnat alkoivat kasvaa vasta 7. luokalla ja se oli kyllä vielä nolompaa ku tuo et nelosella käyttää rintsikoita! :) ole onnellinen, ettei sinun tarvitse sitten vanhempana murehtia. :D vitosella ainakin on sitten jo vaikka kuinka monella.

        Erittäin samaa mieltä pinkberryn kanssa! Mulla alkovat kasvaa VASTA kasilla, mikä oli ERITTÄIN nöyryyttävää.. Eli koska noin myöhään, olin viimeinen joten kukaan juurikaan kiinnittänyt huomiota, paitsi ehkä enemmän pitävät nykyisin tyttönä :'D Oikeesti, ei sun tartte hävetä, se on meinaan niiku.. kui sen nyt sanois.. naiseuden merkki? XD muut on vaan kateellisia tai ei välitä ollenkaa, usko pois. Pojatkaa mitään naura, korkeintaan tykkäävät ;DD


      • rintsikatonn
        pinkberry. kirjoitti:

        itselläni rinnat alkoivat kasvaa vasta 7. luokalla ja se oli kyllä vielä nolompaa ku tuo et nelosella käyttää rintsikoita! :) ole onnellinen, ettei sinun tarvitse sitten vanhempana murehtia. :D vitosella ainakin on sitten jo vaikka kuinka monella.

        no joo... ite oon 13 wee ja 7. luokalla, eikä mulla oo rintsikoita. ei yhtiäkään. enkä käytä mitään toppeja yms. vitosella kaikilla meidän luokkalaisilla melkee oli rintsikat, ja kutosel ja seiskal kaikilla. joo mut ei mulla. en oo mikää lauta.


      • Goldenlips

        Tuossa iässä minäkin ne ekat sain. Se oli järkyttävä näky, kun äiti toi valkoiset pienet pitsirintsikat. Paiskoin ne seiniin ja sanoin etten ikinä pidä niitä:D
        Myöhemmin tajusin että enään ne pienet lasten 'toppirintsikat' eivät riittäneet, tissit kasvoivat:) kävin sitten itse ostamassa mieleiseni rintsikat, pinkit hello kittyt. Ja muistan kans että kun tissini kasvoivat, häpesin niitä, ja pidin huppareita, mutta lopulta hyväksyin ne, ja nyt vasta niistä iloinen olenkin!;) kyllä ne minunkin kaverini selän takana supattivat ( heillä hädin tuskin vieläkään on alkanut murrosikää, kenelläkään ei ole ainakaan menkkoja;) ) Ja ei kukaan poika niistä ikinä kommentoinut, pikemminkin nykyään saa kuulla aina että: '' kivat tissit''. Mutta eipä olisi kivat tissit ellen rintsikoita käyttäisi(: Ihan ylpeänä voit niitä rintsikoita pitää(8 Ymmärrän että voi nolottaa jos ne jo 4 luokalla alkavat kasvamaan ( minullakin alkoi ), mutta ajatteleppa niitä tyttöjä jotka kuollakseen odottavat että tissit kasvavat yhdeksännellä luokalla /yläasteella.


      • whooooooooooot
        Goldenlips kirjoitti:

        Tuossa iässä minäkin ne ekat sain. Se oli järkyttävä näky, kun äiti toi valkoiset pienet pitsirintsikat. Paiskoin ne seiniin ja sanoin etten ikinä pidä niitä:D
        Myöhemmin tajusin että enään ne pienet lasten 'toppirintsikat' eivät riittäneet, tissit kasvoivat:) kävin sitten itse ostamassa mieleiseni rintsikat, pinkit hello kittyt. Ja muistan kans että kun tissini kasvoivat, häpesin niitä, ja pidin huppareita, mutta lopulta hyväksyin ne, ja nyt vasta niistä iloinen olenkin!;) kyllä ne minunkin kaverini selän takana supattivat ( heillä hädin tuskin vieläkään on alkanut murrosikää, kenelläkään ei ole ainakaan menkkoja;) ) Ja ei kukaan poika niistä ikinä kommentoinut, pikemminkin nykyään saa kuulla aina että: '' kivat tissit''. Mutta eipä olisi kivat tissit ellen rintsikoita käyttäisi(: Ihan ylpeänä voit niitä rintsikoita pitää(8 Ymmärrän että voi nolottaa jos ne jo 4 luokalla alkavat kasvamaan ( minullakin alkoi ), mutta ajatteleppa niitä tyttöjä jotka kuollakseen odottavat että tissit kasvavat yhdeksännellä luokalla /yläasteella.

        öööö.. "Ja muistan kans että kun tissini kasvoivat, häpesin niitä, ja pidin huppareita, mutta lopulta hyväksyin ne"


      • Goldenlips
        whooooooooooot kirjoitti:

        öööö.. "Ja muistan kans että kun tissini kasvoivat, häpesin niitä, ja pidin huppareita, mutta lopulta hyväksyin ne"

        :D ei. kyllä minä huppareita pidän vieläkin höppänä. Mutta katsos hupparit olivat 'isokokoisia' joista tissejä ei huomannut:) jos vaikka pidän hupparia, siihen voi helposti piilottaa pömppömahan, ymmärrätkö ?:) kun itse tykkään käyttää semmoisia rennompia pari kokoa isompia huppareita, esim poikakaverin, ja itse saan hyvin muotoni piilotettua huppariin;) ymmärrätkö? kyllä minä huppareista tykkään::)


      • 5342
        rintsikatonn kirjoitti:

        no joo... ite oon 13 wee ja 7. luokalla, eikä mulla oo rintsikoita. ei yhtiäkään. enkä käytä mitään toppeja yms. vitosella kaikilla meidän luokkalaisilla melkee oli rintsikat, ja kutosel ja seiskal kaikilla. joo mut ei mulla. en oo mikää lauta.

        hyi? sul näkyy nännit varmaan aina läpi


      • sukuonpahin2
        pinkberry. kirjoitti:

        itselläni rinnat alkoivat kasvaa vasta 7. luokalla ja se oli kyllä vielä nolompaa ku tuo et nelosella käyttää rintsikoita! :) ole onnellinen, ettei sinun tarvitse sitten vanhempana murehtia. :D vitosella ainakin on sitten jo vaikka kuinka monella.

        Mun tissit alko kasvaa vasta tänä vuonna ja olen 18. Nöyryyttävyyden huippu.


    • 17-year-old girl

      No mä en ainakaan muista, että ala-asteella olisi kukaan luokastani nauraa tai muuten kiusata..
      Kannattaa alottaa vaikka sellasilla melko huomaamattomilla ei-topatuilla rintsikoilla :)
      Muita kuitenkin, että sehän on vaan normaalia kasvua!

    • henn4

      poikia ei tuossa vaiheessa kiinnosta rintaliivit pätkän vertaa. minäkin olin ensimmäisiä luokallani joka sai rintaliivit, eikä siinä ollut mitään hävettävää. geneettinen perimä määrää, miten rinnat kasvavat. mutta niihin voivat vaikuttaa myös ruokailutavat ja liikunnanmäärä.

      toiset tytöt luokallasi tulevat kyllä vielä vaiheeseen, jolloin hekin menevät äitinsä kanssa ekoille rintsikkaostoksille. kaikille tulee se aika, eikä sitä pysty kiertämään:) nauti kehossasi tapahtuvista muutoksista: olet matkalla aikuisuuteen!

    • minä :)

      ei niitä kannata hävetä! Pikemminkin sitä jos niitä ei käytä! koska sehän on ns "oudon" näköistä jos niitä ei käytä :D tai no en mä osaa sanoa :D

    • äXDee

      Meidän luokal oli just outoo jos ei ollu o,,,,O Ja pojat vähät välitti :). kylhän ne jotenki rintoihin kiinnitti huomiota mut pikemminki sellasta kunnioittavaa XD.

    • ros-aM

      Ei kukaan niitä rintsikoita erota. Pistät vaan pari paitaa päällekkäin, jos epäröit. Parempi muutenkin käyttää niitä rintsikoita, kuin antaa nännien pilkottaa paidan läpi.

      Minulle eivät pojan nauraneet, eikä kukaan ihmeellisemmin kommentoinutkaan. Rintsikoita aloin käyttämään siinä 11-12-vuotiaana.

      Eli kanna rintsikkasi ylpeydellä, älä häpeile niitä :)

    • kokenut_

      kun olin kuudennella vitosluokalla (yhteisluokka) oli tyttö joka ei suostunut käyttämään rintsikoita, vaikka oli aika isot "luumut". mut ne oli semmoset terhakat, niin ei roikkunu. se kun käytti vähän paksumpia paitoja, niin ei näkyny läpi. mut kerran oli joku näytelmäharjoitus, ja kun oikein tarkasti katto nännit näkyi vähän läpi. se oli tosi upea näky vaikka en kehdannut kuin nopeasti ohimennen vilaista. se oli söpö tyttö muutenkin, jos olisin ollut rohkeampi, olisin tehnyt kysynyt "alax oleen" tai jotakin. silloin nää asiat ujostutti :) ei olis tullu mieleenkään kiusata tyttöjä jostain rintsikoista

      • norrikainen

        Ite alotin käyttään vasta 13-vuotiaana, olisin kenties tarvinnut vähän aikaisemmin ja silloinkin oli kovan työn takana uskaltaa mennä ostoksille. Olin tosi tyytyväinen kun vihdoin hankin :)
        Tosiaan mun luokallani ekat rintsikat tuli kuvioihin jo kolmannella luokalla, eli ei oo noloo. Valtaosa maailman naisista käyttää rintaliivejä, eli käytä säkin, jos tarvitset!


    • 10v

      Minäkin olen 10v tyttö ja 4 luokalla,minun ongelmani on vain se että kaikki topit ym. pullottavat rintojen kohdalta,mutta en uskalla sanoa äidilleni että tarvisin rintsikat ja joskus olen yksikseni (kaverin kanssa) kaupungilla,mutta en kehtaa hänenkään nähden kokeilla tai ostaa rintsikoita.(hänkin kyllä käyttää),mutta kun kaverini kenen kanssa olen kaupungilla on 13vuotta koska harrastan jalkapalloa 13-14 vuotiaiden kanssa.Ja vielä siitä ravinto ja liikuntamäärän vaikutuksesta,että onko se että liikkuu paljon rintojakasvattavaa vai päinvastoi?

      • yx.13wee.tyttöturust

        oon 13, ei oo viel kuukautisii, mut jotenki muistelen et rinnat vois kasvaa enemmän ku kuukautiset alkaa ? mul on ollu valkovuotoo jo kauan, äitil 15.v alko menkat, en tiiä sitte alkaako itelläki 15.v vai aiemmi, tuski sitä valkovuotookaa nii montaa vuotta voi olla, itellä ollu jo ehkä 1-3 vuotta..ei oo rintsikoitakaa :D rintsikoist puheen ollen, löytyykö mulle nii pientä kokoo ku päält 83 cm ja alta 73 ? joo vähä o mut jotkut sano et vois löytyy..en vaa sit uskalla pyytää :D


      • yxturkulaine13wee(:
        yx.13wee.tyttöturust kirjoitti:

        oon 13, ei oo viel kuukautisii, mut jotenki muistelen et rinnat vois kasvaa enemmän ku kuukautiset alkaa ? mul on ollu valkovuotoo jo kauan, äitil 15.v alko menkat, en tiiä sitte alkaako itelläki 15.v vai aiemmi, tuski sitä valkovuotookaa nii montaa vuotta voi olla, itellä ollu jo ehkä 1-3 vuotta..ei oo rintsikoitakaa :D rintsikoist puheen ollen, löytyykö mulle nii pientä kokoo ku päält 83 cm ja alta 73 ? joo vähä o mut jotkut sano et vois löytyy..en vaa sit uskalla pyytää :D

        nii siis luin tai muistan kuulleeni jostain ?


      • yks vaa

        Mäkään en uskalla sanoa äidilleni. Mäkin oon 10v. Ja mua häiritsee kun kaikki muut on meidän luokalta semmosia lautoja ja mulla on isot tissit. Mulla on yhet rintsikat mut käytän niitä jos oon yksin. Niilä mun kavereilla ei oo tissei ollenkaa ja mulla on. Ja ne nauraa jos käytän rintsikoit.:(


    • gggf

      No oisit nyt ylpee kun sul on jo murrosikä alkanu! O.o

      • fghsdf

        HAHHAHHAHHAHHAAA


    • jepaanäinmullajoojhj

      Koska aika monet sai rintsikat aikasin mun luokalt. Eikä kukaan niist supissu saatika nauranu selän takana, ei todellakaa. Pojat ei juuri kiinnittäny huomiota tähän itseasiaassa päinvastoin, jos ei ollut rintsikoita ja oli kuitenkin jotkut rinnat nii näyttäähän se tyhmälle jos ne näkyy läpi!

    • Ninuska94

      Itellä rinnat alko kasvamaan siinä kutosluokalla, mutta ekat rintsikat hankin vasta seiskalla. Sillon hiukan hävetti ku itellä ei ollu kun muut sellaisia piti, joten itsellekin oli sillon hankittava. Tytöt on mielenlaadultaan hyvin erilaisia toisiinsa verrattuna (ei kyllä pitäs edes verrata) eli jotkut on tosi ylpeitä varhain puhjenneista muodoistaan ja kantavat rintsikoita ylpeydellä, kun taas toiset eivät halua paljastaa omaa kehoaan eikä muotojaan muille. Omalla kohdalla on että olen iloinen että olen pian naisen mitoissa (ysiluokkalainen olen), mutta kotipuolessa minun on hankala liikkua topissa isäni ja isoveljeni silmien edessä kun rintsikoiden olkaimet näkyvät. Älkää ymmärtäkö väärin, mitään pervoja he eivät ole. Päinvastoin he eivät koskaan sano kropastani mitään eikä puhu seksistä kuulteni - ja olen ihan tyytyväinen. Häpeily johtuu siitä että kun murroikä alkaa tytöllä tulemaan myös keho alkaa muokkautua ja saattaa olla hiukan noloa myöntää olevansa jättämässä lapsuuden viattomuutta taakseen.

      Mutta ei kannata häpeillä kasvavia muotoja tai naisellisuuteen kuuluvia rintsikoita! Ole ylpeä rinnoistasi (älä kuitenkaan heittäydy liian leuhkaksi)!

      • paskatnnnn

        Ylpeä??? NEVER!!!!! End kyl koskaan tuu Lee ylpee rinnoist. Huppari pääl ni kaikki peittyy...


      • rintsikkafunny

        Äiti osti mulle topatut rintsikat 75A kun olin nelosen keväällä ja 10 vanha. En millään meinannu kehdata laittaa niitä kouluun, vaikka rinnat oli kasvanu niihin just sopiviks.
        Mä olin eka meidän luokalla jolla oli rintsikat. Uskalsin laittaa ne päälle, kun äiti rohkas.
        Luokassa tytöt katteli pitkään ja välkällä mun piti näyttää niitä veskissä melkein kaikille. Moni oli tosi kateellinen , kun ne oli ihan lautoja.
        Pojista vaan yks huomioi mun liivit ja hakeutu aina lähelle, että sai vähän koittaa niitä. Kerran se kysy, että saaks hän vähän kourii niitä päältä, niin mä annoin luvan, koska se oli niin kiva poika.
        Muuten tuntu, että pojatei juurikaan ollu kiinnotuneita. Jotkut opet katto pitkään,mutta kukaan ei sentään sanonu mitään.
        Vitosella kun koulu alko, niin kahdella muullakin oli rintsikat ja ne oli kans hankkinu topatut.
        Mä en koskaan peitelly rintsikoitni, vaan annoin niitten näkyä, ku mun äitiki sano, että rintsikat on tytöillä luonnollinen asia, eikä niitä mitenkään tartte peitellä, vaan antaa olla niinku ne on ja ne saa näkyä, kunhan ei pidä niitä tyrkyllä.


    • ksljfewuoit4o3t5pog

      10 vuotiaalle on khyl aika aikasta viel ostaa rintsikoita, mut jos murrosikä jo alkanu ja rinnat kasvanu nii nopeesti nii mikäs siinä käyttää kuka tarttee.mun mielest siinä ei oo mitää ihmeellist.mitä sille voi jos tekee niinku parhaaks näkee, sitäpaitsi on aika lapsellista nauraa ja supattaa toiselle selän takana asiasta, jolle ei voi mitään.käytä rintsikoita, jos tartteet ne.ehkä supattajat ovat kateellisia kun ei itselläkään ole vielä rintsikoita ?

      • jukuku

        no ite aloin käyttää semmosta toppimallista ku olin 10v., mutta ite rintsikoit 12v. sehän riippuu iha ihmisest....
        Meidän luokan pojat kattoo enemmä takamusta....


    • Auttaja

      Oon 11 vuotias tyttö, ja pidän myös rintsikoita, eikä kukaan sitä koulussa huomaa jos sinäkin käytät.
      Minäkin aloitin rintsikoiden käytön sinun ikäisenäsi, ne voivat ensin tuntua epämukavilta mutta kyllä niihin tottuu.
      Ja jos et halua että luokkasi tytöt tietävät että käytät rintsikoita älä laita niitä kun teillä on liikuntaa, niin et voi jäädä kiinni.

    • tyttö 98

      Meiän luokal oli niin et nelosel osal oli ja vitosell oli kaikil paitsi 3 ja itte kuuluin tohon 3 porukkaan eikä ne pojat mitään tee vaikka huomaisivat.

    • idaabcd

      Ei mulle kukaa ainakaa nauranu tai kiusannu ku aloin käyttään.
      Ja miks ostit ne sitte, jos et viiti käyttää?

    • Tyttötypy_93

      Jos tuntuu, että pitää käyttää, niin käytä niitä. :) Tiedän, ettei se oo helppoo kun on epävarma. Kuten jo tuolla mainittiinkin, laita vaikka kaksi paitaa päällekkäin. Kokeile vaikkapa viikonloppuna yksiksesi esim. WC:ssä laittaa niitä päällesi ja harjoittele hakasien availua. Mikäli tuntuu, että pitää käyttää. :)
      Myös ne toppimalliset on hyvä aloitus. :)

      Itse olin kuutosluokan puolivälissä, kun rinnat alkoivat kasvaa. Vasta seiskalla aloin käyttämään rintaliivejä ja nyt olisi outoa olla ilman, kun tätä ikää on jo 16. Pojat ei nauraneet niille, koska niitä kiinnostu enemmän tuo takapuoli... Myöhemmin vasta ne, mitä tässä etumuksessa on.

      Rohkeasti vain, kysy vaikka äidiltäsi neuvoja. :)

      • höööhh

        Meidän luokan ala-asteen liikkatunneilla jotkut tytöt kehuskelivat rintsikoillaan toisille tytöille että "kattokaa, mulla on tän ja tän kupin rintsikat!" Mun mielest se oli lapsellista.


      • röökibiatch.
        höööhh kirjoitti:

        Meidän luokan ala-asteen liikkatunneilla jotkut tytöt kehuskelivat rintsikoillaan toisille tytöille että "kattokaa, mulla on tän ja tän kupin rintsikat!" Mun mielest se oli lapsellista.

        must ois nolompaa olla ilma rintsikoit.


    • uskallusta peliin

      Mielestäni saat olla ylpeä, että olet saavuttanut jo kasvun kohti naisellisia muotoja. Itse olin kolmosluokalla kun ostimme minulle ensimmäisit rintaliivini ja nelosluokalla menin jo 70B kupissa. Itse olen hyvin rintavasta perheestä, joten rintojen kasvu tulee sieltä.
      Itse olin pienessä koulussa, joten rintaliivien käyttäminen pelotti ensin, mutta uljas esimerkki kun olin, muutkin uskalsivat ostaa ensimmäiset rintaliivinsä häpeämättä.
      Käytä ihmeessä niitä rintaliivejäsi ja ole ylpeä ! niissä ei ole mitään häpeämistä :) kaikki tulevat joskus siihen vaiheeseen, että tarvitsevat rintaliivit

    • Pikkusiskonen

      Pojat nyt nelosella mistään rintsikoista mitään tajua, eikä kiinnitä niihin mitään huomiota, ellet nyt tahallasi oikein vilauttele. Ehkä se tuntuu aluksi vähän jännittävältä, nähdä muiden reaktio, alkavatko muut hihitella ja puhua sinusta pahaa keskenään, ja muuta sellaista.

      Mutta voin sanoa, ei se heidän elämäänsä vaikuta jos sulla on rintsikat, tai ei pitäisi. Minäkin olin ikäisenäsi ainut luokallani joka käytti rintaliivejä. (Tai oikeastaan, yksi tyttö käytti, mutta hän oli lauta, ja piti vaan koska hänen bestiksensä käytti niitä) Ensin muut vähän kuiskutti ja osoitteli selkäni takana olkaimiani tms. Mutta seuraavana vuonna, aika monella oli rintsikat, eikä se tuntunut enää yhtään jännittävältä pitää rintsikoita koulussa, sillä se oli yhtäkkiä muuttunut aivan normaaliksi, vaikka se oli sitä nuorempanakin, ei vain tuntunut siltä silloin, varsinkin jos oli ainut joka rintsikoita käytti.

      Nyt luokallani melkein kaikilla tytöillä on rintsikat, ja välituntisin puhumme joskus niistä, ja jaoimme omia kokemuksiamme, ja annoimme vinkkejä toisillemme, ihan liittyen rintsikoihin, mutta monesti myös muihin murrosikään kuuluviin asioihin.

      • neite

        Totta! Ainakaan itse en varmaan koko ala-asteen aikana huomannut sellaisten vaatekappaleiden - kuin rintaliivit - olemassaoloa. Olin toki kiinnostunut tytöistä ja kovin ihastunut kehen sattuu, mutta tyttöjen ulkonäössä aloin kiinnittämään huomiota rintoihin ehkä 8-luokalla, jolloin seurustelin ensi kerran ja rintojen ja rintsikoiden olemassaolon noteeraaminen tuli ajankohtaiseksi.


    • Tsih?

      Minäkin olen 10 v tyttö ja äitini osti minulle "rintsikat". Niissä ei ole kuppeja mulla ne ovat rintaliivit. MUn mielestä siinä ei ole mitään hävettävää! Käytä vaan :D Mä aloitin 7vuotiaana. EIKÄ NAURANU! Ne just tykkää.. Ulala

    • saanaaa

      mulla on sulle vaa yks yksinkertainen ohje: ei rintsikoiden pitämistä kannata hävetä, se kuuluu murrosikään. sinun ekäisenäsi se saattaa hävettää ja tuntua tyhmältä. mutta muutkin luokallasi joutuvat hankkimaan rintsikat joskus. ei kannata hävetä. jokainen kehittyy omaan tahtiinsa. minusta sinun ei kannata huolehtia siitä, kiinnittävätkö muut huomiota jos sinulla on rintsikat koulussa. tee niinkuin parhaaksi näet, älä kuuntele toisia ja välitä heistä. jotkut saattavat nauraa toiselle rintsikoista siksi koska itsellä ei vielä ole ! [:

    • POIKA :)

      No sillonku yhelle meijän luokkalaiselle tytölle söpöin :D ni sille tuli rintsikat ni ei me sitä naurettu ketään ei sanonu mitään ääneen, mut kyl mä ainaki vaan mietin etttä silläki on jo tissit kasvanu :D ei se mitenkää noloo ollu hyvä vaan

    • Menkat on alkanu :(

      Käytä vaan...Mä oon 12w..Mä alotin toppien käytön kymmenen-veenä...On jo suht isot rinnat..Tänä kesänä rupesin käyttää 75A,75AA ja 75B kuppeja..Meijän luokan pojat on sellasia taukkeja ,et ei ne ees oo kiinnostutnu tytöistä saati rinnoista...Ei ees surustelusta ,vaikka alle puolet meijän luokan tytöistä on..

    • Girl _98

      Joo.. oon 13 vee ja mulla on yhet sellaset teiniliivit (niissä se viiru keskellä) Ja ne on kupin muotoon ommeltu.. Ne on kokoa 170 vaikka oon ite 163.. SOPIVAT..Niin ja on mulla niitä toppi mallisiikin mutta ne on jo vähän liian pieniä ku näkyy nännit läpi. Aion ostaa koulun alkuun parit teiniliivit ja sitten yhet kunnon rintsikat..

      • hahaööö

        teiniliivit? :D


    • 70B

      älä, itte mietein kans et mitkä vitun teiniliivit? :D:D:DD

    • tytsy97

      xD repesin ''teiniliivit''! minkä kokosii rintsikoita ostatte kaupoista? :/

    • dfy57

      Ei sun ikäsiä poikia vielä sellaset kiinosta(:
      Ja kyllä ne tytöt aluks saattaa jotain puhua, mutta sitteku
      ne tulee siihe vaiheesee niin ne ymmärtää.
      Ja kuka sun rintsikoita näkee koulussa ?
      Ethä sä pelkillä rintsikoilla siellä ole :D
      onhan sulla hyvä tyttö paita päällä ! :D

    • OOOOOOOOOOOOOOHOHOH

      Älä huoli, pojat on kiinnostunu pelkästä jalkapallosta ja pokemonkorteista tuon ikäsenä. Ja sun ei kannata miettii että mitä muut ajattelee ! oo itsevarma! ja jos susta tuntuu että sun tarvis käyttää nii sit anna mennä vaa ;> ostan muuten itse 65-A kokosia, ja olen 11, pian 12.

    • Miia:)

      Epäilen paljon että nelosluokkalaisia poikia ei kiinnosta tytön perse/tissit, eihä niil ol ees murrosikä alkanu.. Enemmän niit alkaa kiinnostaa sillo ku menee seiskal.. Ja se on sun asia jos pidät rintsikoita, ei se kuulu muille, itse aloin käyttää "vasta" 11-12-vuotiaana, mutta ei siinä mitään noloa ole. Tissit kuuluu naiseuteen.

    • kantsii vaa pitää

      Jos ei rintsikoita pidä niin nännit näkyy paidan läpi ja rinnat heiluu pahasti jos esim. joukset. Joten kantsii pitää niitä. :)

    • Tyttö 96

      Mä ainakin tiedän mitkä on teiniliivit!! Ootte vitun noloja jos ette oo koskaa kuullu!!! no on aina kiva valistaa tyhmiä!!!! XD

      • Neiti_92

        Ja mites sinä, "Tyttö 96", valistit meitä "tyhmiä"? Et itsekään kertonut, mitkä nämä ns. teiniliivit ovat.
        Joten älä kettuile tai sano että se on noloa. Eivät kaikki sitäpaitsi käytä mitään -96-syntyneiden ihQ-teinixpissisten käyttämiä sanoja tai sanontoja.
        Eli valista ihmeessä meitä "tyhmiä" ja kerro mitkä nämä teiniliivit ovat.


    • Erottuva...

      mulla ekat ''rintsikat'' urheiluliivit jo tarhassa ekalla aloin käyttää kupillisia a70. ei kukaan välttämättä edes kiinnitä huomiota joa et tyyliin laita valkoista paitaa ja niin värikkäitä rintsikoita että ne näkyvät 5km päähän :)

    • Joku ihme tyyppi

      Pitäskö alkaa käyttämään jo rintaliivejä? olen nimittäin 5lk. kasvavat aika vauhtia

      • ei hätiä

        kandee puhuu äitis kanssa se tietää millon on oikee aika :)


    • heelp!

      minulla on sellainen "ongelma" kun pidän esim. toppia, niin meinaa paidan läpi näkyä nännipiha, jjaaa kun taas käytän rintsikkatoppia, niin ne näkyvät läpi, mitä tehdä heelp!

      • toiylempi kirjottaja

        korjaan

        siis kun käytän rinsikkatoppia topin alla.


    • hheivain

      Rintaliivien käyttö ei ole häpeä! Ne tukevat rintoja suojaavat niitä.
      Jos jotkut supattelevat ja nauravat, siitä ei kannata välittää, sillä heille tulee sama tilanne parin vuoden päästä.

    • Joku...

      No mä alotin 11vuotiaana eli nyt xD. Vaa pari viikkoo sitte. Ei niitä kukaa huoma eikä mulle ilkuttu eikä kukaa kattonu sinne päinkää! Oo kuule iha huoleti!

    • HöyRyPÄÄÄ

      Tää ei oo yhtä paha kuin muiden mut mul olis teille tytöille kerrottava yks juttu: Meidän luokal on (4lk) yks tyttö joka käyttää aitoja rintsikoita vaikka painaa jotain... 30 kiloo ja se on sitten laiha(ja 140cm pituna) :O :O :O

      • 12.vTyttönen

        No ei rintsikoiden käyttö ole noloa niinkuin joku aiemmin taisikin mainita niin rinsikat tukevat ja suojaavat rintoja. Itse aloin käyttämään ekoja rintsikoitani kun olin reilu 10v vanha eikä kukaan huomannut saati kiusannut siitä pojatkaan ei edes huomanneet että käytin rintsikoita jo silloin. Ja olen 6lkl niin jotkut luokkalaiseni painavat 35kg ja suurin osa painaa semmoiset 35-50kg ja suurin osa luokaltani on semmoiset 140-165cm pitkiä


    • öööööö.

      minulla nännit on kauheet kun ne näkyy ja ovat vähän sellaset pallomaiset, kovat. tissit ei oo vielä kasvaneet ollenkaan. meidän luokalla ei oo vielä kellään muulla kasvaneet tissit ku mulla, mitä oon pukkarissa huomannut. nännit ovat olleet jo monta kuukautta tuomoset. pojat on kyllä huomanneet ja yrittäneet hiplatakkin.. milloin ne muuttuu sellasiksi mitä isommilla on?

    • vimeoboy
    • hjehjled

      Ei se ole noloa käyttää rintsikoita nelosluokalla. Itse olen kuudennella luokalla ja kaikilla on rintsikat. Viitosella suurimalla osalla oli ja nelosellakin jollain. Meidän luokan pojat katsoo enemmän takamusta ja vieläkin kutosella yksi meidän luokkalainen poika sano ehkä meiän luokan suosituimmalle pojalle: "kato tol on rintsikat". Se suosittu sano et onkos se joku ihme kun ollaan kutosella?!. Ei siiis kannata välittää, vaikka jotain sanookin. On vaan kateeellisia! :)

    • joku vaa

      Se on noloo sitten,kun innat alkaa jo näkyy paidan läpi.. itsellä huonoja kokemuksia,kun 7 luokan alus en tajunu et paidasta näkyy läpi. pojat tietysti katto ja sit, kun talusin laittaa rintsikat, oli noloo kun kuulin,ku yks poika sano "oho tol on rintsikat" se oli noloo... suosittelen niitten käyttöö :)

    • joku

      Ei tossa mitään noloa ole :) Sain itse ekat rintsikat 12 vuotiaana, mutta jokaisella on oma tahtinsa. Tytöt ei naureskelleet tietääkseni ollenkaan, koska he olivat itsekkin samassa vaiheessa. Ehkä se on enemmän noloa jos rinnat näkyy paidan läpi ;) Pojatkaan ei juuri mitään varmaan ees huomanneet, tosin niitä ei vielä edes kiinnosta tai jos kiinnostaa niin ne korkeintaan tykkää :DD

    • mLKSNCKI

      Kaikki auttamaan/vastaamaan!!!

      Tarviinko rintsikoita kun päältä on jotain 75cm?
      Käytän kokoo 70aa, rintisikoita jos ei oo kaaritukee, mut on muuten ihan oikeiden rintsikoitten näköset. Ja nännit näkyy läpi jos en käytä alla niitä :< HELP

    • joomoi:)

      ei siinä ole mitään hävettävää, että käytät rintaliivejä 4 luokalla, jokainen kehittyy omaa tahtiaan!:)
      itse aloin käyttää rintaliivejä myös 4 luokan lopulla, vaikka suurin osa luokkani tytöistä alkoi käyttää niitä vasta kutosella...

    • 70A-kuppi

      Ensimmäiset kunnon rintaliivit ostin 5 luokalla, ja koko oli 65-70AA, nyt se on 70A...
      Ei pojat nauraneet ollenkaan eikä myöskään tytöt koska jotkut meidän luokkalaisista käytti rintsikoita ennen minua.... Pojat oli oikeastaan iloisia, sillä rintsikat saavat tissit näyttämään kivemmiltä...

      • POIKIEN RINTALIIVIT

        Nimimerkki "janne ." osti rintsikat??
        Ennen kuulumatonta että ostit äitisi kanssa rintaliivit.....


    • herutissi

      mulle ostettiin ensimmäiset rintsikat 5-6lk aikoina. ja koko taisi näin alkuksi olla se 65-70AA. muistan kun osa luokkamme tytöistä oli alkanut käyttämään rintsikoita kesälomalla, ja sehän tietty oli uutta sitten osalle luokkaa. Pikku hiljaa varmaan kaikilla luokkamme tytöillä oli edes jonkinlaiset liivit, eikä niistä tullut mitään suurta numeroa. Poikia ei tosiaankaan näyttänyt kiinnostavan mitenkään erikoisemmin rintsikoiden käyttö, vaikka tokihan sen huomaa eri paitojen kanssa:) ja et oo ainut joka tuossa iässä rintsikoita käyttää, ja kohta muutkin tytöt varmasti liittyvät joukkoon;)

      • oåävbl

        Moi ! Mulle ostettiin ekat rintsikat ehk kuukaus sitte oon 10 ja meen vitoselle mulla on 70D rinnat onks ne isot mun ikäselle??


      • oåävbl

        Moi ! Mulle ostettiin ekat rintsikat ehk kuukaus sitte oon 10 ja meen vitoselle mulla on 70D rinnat onks ne isot mun ikäselle??


      • sama ku äsko
        oåävbl kirjoitti:

        Moi ! Mulle ostettiin ekat rintsikat ehk kuukaus sitte oon 10 ja meen vitoselle mulla on 70D rinnat onks ne isot mun ikäselle??

        Sen piti olla 70B eikä D


    • rintarottingilla!

      jeba! mun rinnat alko kasvaa noin 5-6 .lk .ja mä en tajuu tota sun luokaa!! mun luokal o ennemminki -mitä isommat tissit sitä parempi..se o iha mukavaa ku alko kasvaa..ja pojist sen verra et ne kyl sit kattoo niit tissei et se joko häiritsee tai o kivaa! mun luokal ol 2 sellast poikaa ketkä katto IHAN KOKO AJAN tissei!! jos nil juttel ni ne katto sillee et-tissit,silmät,tissit,silmät! ja vaik ei nil ees juttelis ni ne töllää tissei vaa..ite ku kerra jutteli toisel pojist ku rupees töllää tissei et- hei mitäs tölläät?katse ylös!:D

    • yeahh

      mulla alko murrosikä joskus kolmosluokan lopulla, mut hankin rintsikat vasta paljon myöhemmin (vaikka ois kyl pitäny hankkii aikasemmin). =Dd ei pojat tai tytöt supatellu mun selän takana tms, tai kommentoinu muutenkaa. :)

    • NIintälleen

      Joo... ite äitin kaa hankittin samanikäsenä ja sillon kaikki katto... kiersi jopa huhuja, et käytän silikoonejäXD voi niitä, mutta eipä siinä mitään, ihan hyvin voit käyttää...
      oo rauhassa vaan edelläkävijä, koska vuoden kahden päästä kaikkilla muillakin on.

    • No worries

      Mä olen 5 luokalla ja ihan lauta haluisin ees jonkulaiset rinnat. Ja jos joku supattelee selkäs takana, ne on vaan kateellisii usko pois :)

      • amaho

        mul o jonku kokoset rinnat:D


    • HOMOMOOO

      TE LAUDAT TUNKEKAA JALKKIS PALLOT TISSEIKSI JA SIIHE ISOT RINTSIKAT JA TOPPI OOT VITOSELLA KAVERISI OVAT VITUN KATEELLISIA

    • Amaho

      oon 11 ja meiän muutki luokkaliset käyttää rintikoit mitä pahaa jos on ruvennu kasvaa ei se sun vika oo jos ne on ruvennu kasvaa

    • Jeeeee9999

      Mä alotin rintsikoiden käytön joskus 5. luokalla. Eikä kukaan kattonut mitenkään oudosti,koska eihän sitä välttämättä huomaa,ellei joku erityisesti tsiigaile muiden rintoja,ja rintsikoita.. :D

    • Moi!

      No ku itse sain rinta liivit olisko ollut vitos luokalla niin pojat kiusas kävi käsin kokeilemassa tuosta olalta että tuntuuko rintaliivin olkaimet ja sit yks poika puhu must ruokalas muille pojille. ''Sil on niin isot et se tarvii rintsikat''

      Vaikka oli parilla muulla tytöllä ennen muo niin ei niit kiusattu tai kiusoteltu, mut kuiteskin mun rinnat on hyvin pienet A kuppi. ;O

    • HEEELP!!

      No kuule oon 13- v ja pojat nauraa PIENISTÄ rinnoista!!

      Sä oot oikeesti onnekas mun mielestä!!!!

      Mul on rintsikat (koko 65aa). Ne on ihanan tuntuset ja näköset mut mul on ongelma.

      Miten mä uskallan käyttää niit????? Mitä mun ÄITI JA KAVERIT AJATTELEE?? Mun rinnat on nii pienet nii mitä jos ne ajattelee et mä oon ihan lauta enkä tarvii rintsikoit??????



      Mun äiti osti mulle ne rintsikat mut se ajatteli(kai) niit tulevaisuuteen enemmän!!!!!

    • 13-v EPÄTOIVOINEN

      No mä oon 13-v ja sillon ne pojat nauraaPIENILLE RINNOILLEenemmänki. !!!

      Mul on rintsikat (koko 65aa). Ne on ihanan tuntuset ja näköset mut mul on ongelma.

      Miten mä uskallan käyttää niit????? Mitä mun ÄITI JA KAVERIT AJATTELEE?? Mun rinnat on nii pienet nii mitä jos ne ajattelee et mä oon ihan lauta enkä tarvii rintsikoit??????


      Mun kavereil on rintsikoit mut eniten mua pelottaa mun PERHE!!!!!!



      Mun äiti osti mulle ne rintsikat mut se ajatteli(kai) niit tulevaisuuteen enemmän!!!!!

      • Vannhna

        ALAASTEELLA POJAT NAURESKELEE ISOILLE TISSEILLE. PIENET ON IN JA RINTALIIVIT OUT. YLÄASTEELLA TAAS TOISTEPÄIN.


    • 12v

      Itselläni sellaisia kevyitä rintsikoita kokoa 65aa. Ei kukaan niistä oo kiusannut tms. , mutta tänään koulussa yks semmonen meidän luokan poika tuli vaan yhtäkkiä mun selän taakse ja kutitti jotenkin kainaloista... Sitten se (kai ihan vahingossa/epähuomiossa) meni ja möläytti että : mä tunsin että sulla on liivit! Melkoisen noloa... Meidän luokalta tytöistä kyllä jo kuudella kymmenestä on liivit tai ainakin sellainen toppi. Ja on hyvä asia että sinulla on rintsikat, ne ovat omaksi parhaaksesi! :)

    • 10v

      Itselläni ei ole rintsikoita, olen 10v. Rinnat ei oo kasvanu viel mut kun nänneistä puristaa tuntuu sellanen patti.. Itse käytän joskus sellasia minitoppeja, mutta auttakaa! Aina jos käytän niitä, hyvä kaverini joka istuu vieressäni luokassa tulee tunnustelemaan kädellä selkääni ja tuijottaa hartioitani jos niissä on kahdet olkaimet (eli toppi ja "rintsikat") ja sitten se alkaa torumaan mua koska mulla on sellane toppi siel alla. Ja toinen ongelma, joskus käytän ripsarii koulus. Samainen kaveri tuijottaa aina silmiäni ja jos huomaa er mul on ripsariii alkaa hinkkaan sitä pois ja huutamaan mulle. Haluaisin oikeat rintsikat, koska luulisin että rintani alkaisivat pian kasvaa.. Mutta en tiedä miten kertoisin äidille. Kerran kävimme ostamassa mulle alus vaatteita, tuijotin niitä lasten pikkutissiliivejä ja vähän tunnustelinkin niitä. Äiti ei huomannut mtn:( ja mietin mitä mun isosisko,isä,äiti,bestis(Se joka aina tunnustelee selkääni ja hinkkaa ripsarit) ja poikaystävä miettis.. (aloin mun poikakaverin kaa eile:D siitäkää en oo uskaltanu kertoo kellekää.)

    • jätski hirmu

      Mä sain ekat rintsikat 11 vuotiaana :)

      • JB fani

        Aloin käyttää sellaisii toppimallisia rintsikoita ja olin 11 vuotias. Jotku kaverit tunnusteli mun selkää mut sitte kun ne itekki alko käyttää mua aiemmin nii
        ne ehkä tajua et se ei haittaa. Pojat ei ajattele ollenkaan sellasii. Älä huoli.


    • Riintsikaaat

      Itse aloin käyttää joskus 10 vuotiaana "minitoppia" olin eka luokastamme ja nyt 6 luokalla melkein kaikilla on. Aion kohta siirtyä kuppeihin.

    • rintsikatonihanat

      Mä aloin jo vitosella käyttään kuppeja, enkä yhään hävenny, että mulla on meidän luokan ekat oikeet kuppirintsikat.
      Pojat on tullu pari kertaa kourimaan ja kokeileen selästä ja olkapäältä, et onks mulla oikeesti rintsikat.
      Pari ihan lautaa tyttöö on hihitelly ja nauranu, että toi käyttää topattuja, vaikka sillä ei oikeesti oo tissejäkään. Menin kerran voikassa riisuun niitten silmien eteen, että ne näkee, et onks mulla oikeesti tissejä, vai fekkaaks mä vaan.
      Kysyin sitt tytöiltä, että onks ne unohtanu rintsikkansa kotiin, kun täällä ei näy ko lautoja vaan?
      Tytöt mulkas pahasti, mutta huutelu ja naureskelu mun liiveistä loppu siihen.

    • Anonyymi

      Oon KUTOSELLA, kohta 13v. Sain eilen ekat rintsikkani. KAIKKI kaverit nauraa D: luulis et muillaki ois jo, mut eipä oo

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe