Peter?

mama38

Mitä olette Peter-nimestä pienelle poikavauvalle? Kaikki kommentit ovat tervetulleita! Kiitti!

14

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieli solmussa

      Kaunis nimi ja tykkään kovasti. Ainoa asia on kun kaikki ihmettelee miten lausutaan. Peeter, peette, piitö...
      helpointa oli laitta Pete tai Petteri, mutta jos olette ulkomaalaisia niin kiva nimi se on. Itse lausun aina automaattisesti peetter.

    • vii.

      Itsekin lausun nimen aina "Peetter" mutta se voi olla eri lausumistapa kuin mitä olette itse ajatelleet. Sinänsä kaunis nimi ja mielestäni kivempi kuin esim. Petteri.

      • mama38

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?


      • Juupajuuuuuh
        mama38 kirjoitti:

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri


      • mmmmmmmmmmm
        Juupajuuuuuh kirjoitti:

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.


      • ....

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?


      • mama38
        .... kirjoitti:

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?

        Kaikki tuntemani peterit ovat suomenruotsalaisia ja heidän nimi lausutaan peetter. Siksi en olisi edes osannut ajatella "suomalaisittain" muuta ääntämistapaa. Emme itse ole suomenruotsalaisia, asumme kuitenkin aluella jossa jonkin verran heitä asustelee. pidän vain kovasti nimestä ja haluaisin sen antaa pojallemme nimeksi mutta vielä mietityttää... Petteriä tai Petriä emme halua.


      • Primrose
        mmmmmmmmmmm kirjoitti:

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.

        Peterit ovat olleet käytännössä Pekkoja tai Pietareita. Ruotsinkielinen, suomea huonosti taitava kirkkoherra vain on kirjannut heidän nimensä oman näkemyksensä mukaan. Tämä ilmiö ei koske ainoastaan Pekka-Peter -nimeä, vaan kaikkia suomalaisia etunimiä pitkälle 1800-luvulle asti.


    • Anonyymi

      Peter lausutaan "Peetter", hieno nimi.

    • Anonyymi

      Mieluummin Peter kuin Petteri tai Petri.

      Peter on hieno nimi.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      Svedupetteri. Peetär.

    • Anonyymi

      Kaunis nimi ja tykkään kovasti.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe