Peter?

mama38

Mitä olette Peter-nimestä pienelle poikavauvalle? Kaikki kommentit ovat tervetulleita! Kiitti!

11

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieli solmussa

      Kaunis nimi ja tykkään kovasti. Ainoa asia on kun kaikki ihmettelee miten lausutaan. Peeter, peette, piitö...
      helpointa oli laitta Pete tai Petteri, mutta jos olette ulkomaalaisia niin kiva nimi se on. Itse lausun aina automaattisesti peetter.

    • vii.

      Itsekin lausun nimen aina "Peetter" mutta se voi olla eri lausumistapa kuin mitä olette itse ajatelleet. Sinänsä kaunis nimi ja mielestäni kivempi kuin esim. Petteri.

      • mama38

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?


      • Juupajuuuuuh
        mama38 kirjoitti:

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri


      • mmmmmmmmmmm
        Juupajuuuuuh kirjoitti:

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.


      • ....

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?


      • mama38
        .... kirjoitti:

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?

        Kaikki tuntemani peterit ovat suomenruotsalaisia ja heidän nimi lausutaan peetter. Siksi en olisi edes osannut ajatella "suomalaisittain" muuta ääntämistapaa. Emme itse ole suomenruotsalaisia, asumme kuitenkin aluella jossa jonkin verran heitä asustelee. pidän vain kovasti nimestä ja haluaisin sen antaa pojallemme nimeksi mutta vielä mietityttää... Petteriä tai Petriä emme halua.


      • Primrose
        mmmmmmmmmmm kirjoitti:

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.

        Peterit ovat olleet käytännössä Pekkoja tai Pietareita. Ruotsinkielinen, suomea huonosti taitava kirkkoherra vain on kirjannut heidän nimensä oman näkemyksensä mukaan. Tämä ilmiö ei koske ainoastaan Pekka-Peter -nimeä, vaan kaikkia suomalaisia etunimiä pitkälle 1800-luvulle asti.


    • Anonyymi

      Peter lausutaan "Peetter", hieno nimi.

    • Anonyymi

      Mieluummin Peter kuin Petteri tai Petri.

      Peter on hieno nimi.

    • Anonyymi

      Svedupetteri. Peetär.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe