Peter?

mama38

Mitä olette Peter-nimestä pienelle poikavauvalle? Kaikki kommentit ovat tervetulleita! Kiitti!

14

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieli solmussa

      Kaunis nimi ja tykkään kovasti. Ainoa asia on kun kaikki ihmettelee miten lausutaan. Peeter, peette, piitö...
      helpointa oli laitta Pete tai Petteri, mutta jos olette ulkomaalaisia niin kiva nimi se on. Itse lausun aina automaattisesti peetter.

    • vii.

      Itsekin lausun nimen aina "Peetter" mutta se voi olla eri lausumistapa kuin mitä olette itse ajatelleet. Sinänsä kaunis nimi ja mielestäni kivempi kuin esim. Petteri.

      • mama38

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?


      • Juupajuuuuuh
        mama38 kirjoitti:

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri


      • mmmmmmmmmmm
        Juupajuuuuuh kirjoitti:

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.


      • ....

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?


      • mama38
        .... kirjoitti:

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?

        Kaikki tuntemani peterit ovat suomenruotsalaisia ja heidän nimi lausutaan peetter. Siksi en olisi edes osannut ajatella "suomalaisittain" muuta ääntämistapaa. Emme itse ole suomenruotsalaisia, asumme kuitenkin aluella jossa jonkin verran heitä asustelee. pidän vain kovasti nimestä ja haluaisin sen antaa pojallemme nimeksi mutta vielä mietityttää... Petteriä tai Petriä emme halua.


      • Primrose
        mmmmmmmmmmm kirjoitti:

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.

        Peterit ovat olleet käytännössä Pekkoja tai Pietareita. Ruotsinkielinen, suomea huonosti taitava kirkkoherra vain on kirjannut heidän nimensä oman näkemyksensä mukaan. Tämä ilmiö ei koske ainoastaan Pekka-Peter -nimeä, vaan kaikkia suomalaisia etunimiä pitkälle 1800-luvulle asti.


    • Anonyymi

      Peter lausutaan "Peetter", hieno nimi.

    • Anonyymi

      Mieluummin Peter kuin Petteri tai Petri.

      Peter on hieno nimi.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      Svedupetteri. Peetär.

    • Anonyymi

      Kaunis nimi ja tykkään kovasti.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      748
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      43
      699
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      106
      652
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe