Peter?

mama38

Mitä olette Peter-nimestä pienelle poikavauvalle? Kaikki kommentit ovat tervetulleita! Kiitti!

14

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieli solmussa

      Kaunis nimi ja tykkään kovasti. Ainoa asia on kun kaikki ihmettelee miten lausutaan. Peeter, peette, piitö...
      helpointa oli laitta Pete tai Petteri, mutta jos olette ulkomaalaisia niin kiva nimi se on. Itse lausun aina automaattisesti peetter.

    • vii.

      Itsekin lausun nimen aina "Peetter" mutta se voi olla eri lausumistapa kuin mitä olette itse ajatelleet. Sinänsä kaunis nimi ja mielestäni kivempi kuin esim. Petteri.

      • mama38

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?


      • Juupajuuuuuh
        mama38 kirjoitti:

        En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri


      • mmmmmmmmmmm
        Juupajuuuuuh kirjoitti:

        Jag heter Peter... :D
        Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.


      • ....

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?


      • mama38
        .... kirjoitti:

        Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
        Miten olisi nimi Petter?

        Kaikki tuntemani peterit ovat suomenruotsalaisia ja heidän nimi lausutaan peetter. Siksi en olisi edes osannut ajatella "suomalaisittain" muuta ääntämistapaa. Emme itse ole suomenruotsalaisia, asumme kuitenkin aluella jossa jonkin verran heitä asustelee. pidän vain kovasti nimestä ja haluaisin sen antaa pojallemme nimeksi mutta vielä mietityttää... Petteriä tai Petriä emme halua.


      • Primrose
        mmmmmmmmmmm kirjoitti:

        on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.

        Peterit ovat olleet käytännössä Pekkoja tai Pietareita. Ruotsinkielinen, suomea huonosti taitava kirkkoherra vain on kirjannut heidän nimensä oman näkemyksensä mukaan. Tämä ilmiö ei koske ainoastaan Pekka-Peter -nimeä, vaan kaikkia suomalaisia etunimiä pitkälle 1800-luvulle asti.


    • Anonyymi

      Peter lausutaan "Peetter", hieno nimi.

    • Anonyymi

      Mieluummin Peter kuin Petteri tai Petri.

      Peter on hieno nimi.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      Svedupetteri. Peetär.

    • Anonyymi

      Kaunis nimi ja tykkään kovasti.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2060
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      721
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      66
      616
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      487
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      467
    Aihe