Mitä olette Peter-nimestä pienelle poikavauvalle? Kaikki kommentit ovat tervetulleita! Kiitti!
Peter?
14
1470
Vastaukset
- kieli solmussa
Kaunis nimi ja tykkään kovasti. Ainoa asia on kun kaikki ihmettelee miten lausutaan. Peeter, peette, piitö...
helpointa oli laitta Pete tai Petteri, mutta jos olette ulkomaalaisia niin kiva nimi se on. Itse lausun aina automaattisesti peetter. - vii.
Itsekin lausun nimen aina "Peetter" mutta se voi olla eri lausumistapa kuin mitä olette itse ajatelleet. Sinänsä kaunis nimi ja mielestäni kivempi kuin esim. Petteri.
- mama38
En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?
- Juupajuuuuuh
mama38 kirjoitti:
En osannut ajatella ollenkaan tota ääntämisongelma mahdollisuutta... Jotenkin olen pitänyt niin itsestäänselvyytenä että nimi suomessa lausutaan peetter. Onko teillä mahdollisesti omia lapsia tai tuttavien lapsia, jotka ovat Peter-nimisiä?
Jag heter Peter... :D
Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petri - mmmmmmmmmmm
Juupajuuuuuh kirjoitti:
Jag heter Peter... :D
Siis oikeesti, mieluummin Petteri ta Petrion hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.
- ....
Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
Miten olisi nimi Petter? - mama38
.... kirjoitti:
Juu, mulle tuli sama lausumisongelma mieleen. Suomessa lausuisin varmaan nimen automaattisesti "Peter" kuten se kirjoitetaankin, paitsi jos poika olisi englantilainen niin sitten se olisi "piitö". Peetter ei tulis mieleenkään, ellen olisi kuullut vaikka hänen itsensä tai hänen vanhempiensa lausuvan sitä niin.
Miten olisi nimi Petter?Kaikki tuntemani peterit ovat suomenruotsalaisia ja heidän nimi lausutaan peetter. Siksi en olisi edes osannut ajatella "suomalaisittain" muuta ääntämistapaa. Emme itse ole suomenruotsalaisia, asumme kuitenkin aluella jossa jonkin verran heitä asustelee. pidän vain kovasti nimestä ja haluaisin sen antaa pojallemme nimeksi mutta vielä mietityttää... Petteriä tai Petriä emme halua.
- Primrose
mmmmmmmmmmm kirjoitti:
on hyvin suomalainen nimi... Mummoni haudan lähettyvillä Pohjois- Savossa on kymmenittäin miehiä joiden nimi on ollut Peter. Todella suosittu joskus on vaan tainnut jäädä unholaan nukyisin.
Peterit ovat olleet käytännössä Pekkoja tai Pietareita. Ruotsinkielinen, suomea huonosti taitava kirkkoherra vain on kirjannut heidän nimensä oman näkemyksensä mukaan. Tämä ilmiö ei koske ainoastaan Pekka-Peter -nimeä, vaan kaikkia suomalaisia etunimiä pitkälle 1800-luvulle asti.
- Anonyymi
Peter lausutaan "Peetter", hieno nimi.
- Anonyymi
Mieluummin Peter kuin Petteri tai Petri.
Peter on hieno nimi.- Anonyymi
Samaa mieltä
- Anonyymi
Svedupetteri. Peetär.
- Anonyymi
Kaunis nimi ja tykkään kovasti.
- Anonyymi
Samaa mieltä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392060
- 49846
- 85844
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7721Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691- 66616
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27610- 43487
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78467