Miehellä uusi

bellael

Onko raamatun mukaista avioitua uudelleen, vai onko se syntiä Jumalan edessä?

En aikaisemmin joutanut tätä asiaa miettimään, kun lapset olivat vielä kotona, mutta nyt kun lapsetkin ovat muuttaneet pois niin kaipaisin toveria.

Nyt tunnen itseni välillä todella yksinäiseksi.

Olen iloinen mieheni puolesta, että hänellä menee hyvin sen uuden vaimon kanssa, mutta hän on sitä mieltä, että minun ei sovi lasten tähden ottaa uutta puolisoa tähän meidän yhteiseen kotiimme.

Talo jäi minulle ja lapsille erossa, eikä sitä olla mitenkään ositettu. Nyt kysynkin teiltä viisaammilta, että onko miehelläni oikeus kieltää minua tuomasta uutta miestä meidän yhteiseen taloomme?

Minä olen vihdoinkin 11v jälkeen rakastunut ja haluaisin solmia uuden avioliiton, jos se ei ole syntiä Jumalan silmissä? Enkä haluaisi myöskään muuttaa pois kodista, joka on minulle ollut aina rakas jo senkin vuoksi, että kaikki naapurit ovat kuin omaa perhettä ja työpaikkakin on 15 min. kävelymatkan päässä.
Auttakaa..

13

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsouk en Lai

      Jos talo on omistusasunto, sinun ja x-kumppanisi nimissä, niin omaisuuden oikeudenmukainen jako järjestyy lainoppineiden kanssa yhdessä. X- miehesi on toisen kanssa, joten sinulle hän on vainaja. Hänen suhteensa sinulla ei ole mitään estettä uudelleen avioitumiseen. Pidän nettipalstaa vääränä paikkana tällaisten asioiden käsittelemiselle. Ilmoittamasi "tiedot" tapahtumista viittaavat vahvasti siihen, että tämä on tsoukki jonka tarkoitus on järjestää mahdollisimman paljon ristiriitaisia kirjoituksia. Ja avaaja nauraa likaista naurua keskustelijoiden kustannuksella.

      • tel,lel,lal

        kirjoittaja, netti on nimetön, "vainajani elossa" tyylisi on antiromanttinen,


      • Tsouk en Lai
        tel,lel,lal kirjoitti:

        kirjoittaja, netti on nimetön, "vainajani elossa" tyylisi on antiromanttinen,

        __________


    • teu

      Mutta kirjoitan jonkun sana jos se ei olekkaan . Kun miehesi meniuusiin naimisiin . olet jo ollut vapaa hänen laistaan, Ymmärrän kyllä , tokkopa sulla on sellaisia ystäviä joiden kanssa tälläisita asioistakeskustelee ,
      naapuritkin oli niikuin perheenjäseniä , ei heidän kanssa voi puhua ota nyt kuitenkin selvää mitä ne sanois,
      sinun aikeistasi .

    • Nämä avioliittoon ja -eroon liittyvät asiat ovat vaikeita ja myös kipeitä. Asioiden jatkossa riippuu paljon siitä, mikä eron on aiheuttanut. Jeesus puhui haureuden takia eroamisesta. Haureutta harjoittanut aviopuoliso tultuaan hylätyksi, ei ole tavallaan toiseen avioon kelvollinen.

      Koska tapaustanne ei voida tuntea, voidaan kuitenkin sanoa, että miehesi avioiduttua toisaalle, olet hänen laistaan eli sidonnaisuudestaan vapaa. Nimittäin ei olisi kristillistä mennä vaatimaan toiseen naiseen sidottua miestä itselleen. Sitähän se takaisin palaaminen merkitsisi.

      Olivatpa asiat miten tahansa, niin Jumalan armo ja Jeesuksen ristintyö kattaa katuvalle myös tämän alueen asiat. Emme voi sanoa, että kaikki muut, mutta tätä ei. Kun Jumala antaa anteeksi, niin se on täydellistä, mitään ei ole Hänen muistossaan.

      Me ihmiset muistamme itsestämme ja toisistamme kaikenlaisia asioita ja siksi me rukoilemme: Anna meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin anteeksi annamme...

      • pitäisi m ielestäni jotenkin saattaa päätökseen, koska se pitää yllä vanhaa sidonnaisuutta ehkä uutta avioliittoa häiritsevällä tavalla. Ja tilanne on kuin miehesi olisi tilapäisesti lainassa. Selvittäkää välinne kokonaan tunteiden ja omaisuuden tasollakin.


    • teu

      onko heidät vihitty

      • teu

        uskotko ,


    • lovely woman

      ala nauttimaan elämästä. Älä edes ajattele, ettet voisi. teillä on varmasti paljon hyviä hetkiä edessä. Minusta on ihanaa, että olet löytänyt uuden ihmisen, jonka haluaisit rinnallesi. On tyypillistä mihele yrittää uskonnon tai lapsien avulla kiristää sinua elämään yksin, mutta älä suostu siihen. Sinulla on oikeus elää ja kokea uusi onni. ihmisen onni ei syntiä. Toki kateelliset ihmiset niin yrittävät lietsoa uskomaan. Ole rohkea ja tee päätös ja aloita uusi elämä. Olet sen ansainnut. olen iloinen puolestasi. tiedän monta, joiden mies hilluu missä hyvänsä, mutta naisen pitäisi nöyristellä kotona. Ei se niin mene.

      • ella---

        Erona vain talon tilalla osake.. Sovinismi jyllää.


    • teu

      varkaudella .
      Kerro myös totuus , koko asiasta.

      • teu

        Ja jos ihmisien vastauksiin pelkästään haetaan , ihmisten vastauksia , on tuo aikaisempi kysymys , hyvä
        esittää uudelleen , onko tuo ns. miehesi bellael . Vihkimätön , niinkuin nimi vähän viittaa. Ja kuinka puhtaat
        paperit oli ittelläs , täältä on suurin uutis voima jo laantunut , tartu van kynään .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      152
      2431
    2. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      76
      1789
    3. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      12
      1587
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      92
      1520
    5. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      89
      1361
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      7
      1276
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      61
      1100
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      12
      1034
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      45
      994
    10. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      112
      956
    Aihe