vanhojen viestien tuominen

en tiiä

Minun piti vaihtaa pöytäkoneesta kannettavaan ainakin nyt väliaikaisesti.
pöytäkoneessa oli käyttiksenä XP ja tässä kannettavassta on Vista.
käytän molemmissa sähköpostiohjelmaa Microsoft Outlook.
ja nyt pitäisi hakea vanhat sähköpostit jotka on tallennettuna palvelimelle.
kuinkas tuo onnistuu vaihe vaiheelta. kun se kysyy viestien tallennuspaikkaa, niin en tiedä tarkkaa paikkaa.

4

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

Outlookin postit ovat tallentuneet profiilikansiossa olevaan pst-tiedostoon yhdessä osoitekirjan kanssa. Palvelimella olevat viestit saa näkyviin määrittelemällä postitilin ja lataamalla viestit paikelliseen pst-kansioon. Kannattaa käyttää imap-protokollaa jolloin viestit jäävät myös postipalvelimelle operaattorin varmuuskopioinnin piiriin.

Toimintajärjestys:

1. Vanhan koneen pst-tiedostojen varmuuskopiointi
      2. Postitilin määrittely uuteen Outlookiin
      3. Viestien yms. tuonti uuden koneen Outlookiin varmuuskopioiduista tiedostoista

• en tiiä

Eli tuon kyllä tietäisin, mutta pitääkö siis vanhasta koneesta varmuuskopioida viestit jonnekin muualle, vaikka ne on määritelty jätettäväksi palvelimelle ?
        ihan sitten turhaa, koska kun kone jämähtää yhtäkkiä niin jokainen viesti pitäisi heti varmuuskopioida eri paikkaan, mistä ne voisi sitten hakea.
        en ihan usko.

kun eilen jämähti kone joskus iltapäivällä viimeksi käytin.
        tänään ei ole suosstunut toimimaan, niin haluaisin nähdä ne viestit mitkä on tullut eilisen iltapäivän jälkeen.
        Niitä en olisi voinutkaan varmuuskopioida, kun en ole ollut näkemässä.

En tarvitsekaan niitä viestejä, mitkä olen jo nähnyt, ja niitä mitä en ole nähnyt en olisi voinut varmuuskopioidakaan.

Siis kysymykseni perustui siihen, että kun asetuksissa on "jätä viestin kopio palvelimelle", niin nyt pitäisi etsiä se paikka mistä ne saa palvelimelta tähän läppärin sähköpostiohjelmaan.
        se on joskus aikaisempina kertoina sujunut moitteetta ja helposti, nyt ei vaan jostain syystä onnistu.

• juhakorkeapudas
        en tiiä kirjoitti:

Eli tuon kyllä tietäisin, mutta pitääkö siis vanhasta koneesta varmuuskopioida viestit jonnekin muualle, vaikka ne on määritelty jätettäväksi palvelimelle ?
        ihan sitten turhaa, koska kun kone jämähtää yhtäkkiä niin jokainen viesti pitäisi heti varmuuskopioida eri paikkaan, mistä ne voisi sitten hakea.
        en ihan usko.

kun eilen jämähti kone joskus iltapäivällä viimeksi käytin.
        tänään ei ole suosstunut toimimaan, niin haluaisin nähdä ne viestit mitkä on tullut eilisen iltapäivän jälkeen.
        Niitä en olisi voinutkaan varmuuskopioida, kun en ole ollut näkemässä.

En tarvitsekaan niitä viestejä, mitkä olen jo nähnyt, ja niitä mitä en ole nähnyt en olisi voinut varmuuskopioidakaan.

Siis kysymykseni perustui siihen, että kun asetuksissa on "jätä viestin kopio palvelimelle", niin nyt pitäisi etsiä se paikka mistä ne saa palvelimelta tähän läppärin sähköpostiohjelmaan.
        se on joskus aikaisempina kertoina sujunut moitteetta ja helposti, nyt ei vaan jostain syystä onnistu.

Ilmeisesti posti on kuitenkin luettu palvelimelta jolloin viestit eivät välttämättä tule sähköpostiohjelmaan koska ne on merkitty ladatuiksi. Tämä ongelma tulee jos käyttää pop-protokollaa. Onko mahdollisuus käyttää webmailia?

• en tiiä
        juhakorkeapudas kirjoitti:

Ilmeisesti posti on kuitenkin luettu palvelimelta jolloin viestit eivät välttämättä tule sähköpostiohjelmaan koska ne on merkitty ladatuiksi. Tämä ongelma tulee jos käyttää pop-protokollaa. Onko mahdollisuus käyttää webmailia?

Siis tarkoitatko Webmaililla mitä? Ilmaisia sähköpostiohjelmia ? Vai tarkoitatko IMAP protokollaa ?

Tämä alkuperäinen asiani toistuu jatkuvasti, koneen vaihdon myötä. Olen tallentanut viestit ensin omiin kansioihini ja sieltä muistitikulle ja palauttanut ne sitten luettavaksi sähköpostiin. Ajattelen vaan että tuon voisi helpomminkin tehdä.
        Ja siinä tapauksessa kun kone rikkoutuu yllättäen, niin tätähän ei kerkiä tekemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe