Ei paukkuarka, mutta... VINKKEJÄ

Rinko3

Ilmeisesti viime syksynä kävi kämmi ja koira jäi paineen alle kun ase laukaistiin. Paine aiheutti mitä ilmeisemmin kipua koiran korviin ja nyt parivuotias koira vieroksuu haulikkoa. Koira ei sinäänsä ole paukkuarka, vaan lähinnä ärsyyntyy nähdessään haulikon. Taipumuskokeissa lopetti haun siihen kun näki haulikon, vaikka itse laukausta ei pelännyt.

Olisiko kellään kokemusta vastaavanlaisesta ongelmasta? Koira nuuskii kyllä haulikkoa kun se on maassa, tai kädessä, mutta heti kun otetaan ampuma-asentoon, koira yrittää päästä tilanteesta pois.

1

392

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boommscare

Oma koira oli paukkuarka, ja koulutin siitä vielä toimivan pelin siedättämällä. Eli ensin lähdetään pienestä äänestä liikkeelle, ja sitä mukaa kun koira tottuu, ärsykettä kasvatetaan. Sun tapauksessa ottaisin ensin ilmakiväärin ja lopsuttelisin tyhjänä jonkin matkan päästä koirasta. Koiran reaktioista pitäisi pystyä päättelemään, mihin suuntaan siedätystä viet, eli kestääkö se käytetyn tason vai. Nämä on kärsivällisyyttä vaaativia hommia, mutta kun oikotietäkään ei oikein ole. Siinä vaiheessa kun pääset jahtihommiin, niin riistavietti alkaa peittämään pelkoa, eli koira yhdistää ja sietää aseen käytön metsästyksen yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      194
      1855
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      977
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      127
      902
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      210
      704
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      656
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      60
      655
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      624
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      602
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe