Kertoisitteko, mikä ruoka MAISTUU koirallenne parhaiten? Eli koiran kuivaruoka(täysravinto), ei kotiruoka. Tässä vähän ihmeissäni vähän yli vuoden vanhan sakemannin ruokahaluttomuudesta... napsii silloin tällöin vähän raksujaan mutta ei syö kunnolla. Kokeiltu on royal caninia, jahti&vahtia, ja 1st Choicea, mutta ei vaan maistu...
Vinkit enemmän kuin tervetulleita. Pentuna veti kyllä royal caninia niin että kuppi vaan kolisi, mutta ei enää.
Maistuva koiran ruoka?
9
4274
Vastaukset
- koiralle...
on yleensä naudanmaha ja usein myös maistuvinta.
Olen itse ostanut mahat suoraan teurastamolta ja paloitellut ne noin kahen ja puolen kilon palasiksi ja pakastanut.
Sopivia annoksia omistamalleni itäsaksan seisojalle, joka on työkoira ja sen energiatarve on varsin suuri. Silloin ja tällöin olen lisännyt Rainbowin maksalaatikkoa sekaan. En ole käyttänyt kuppia, joten en tiedä sen kolisevuudesta. - NoDoMil
Vielä sillon kun meille kuivaruokaa koirille ostettiin niin hyviksi ja maistuviksi osoittautuivat Pro Pac ja Pro Plan.Näitä kumpaakin saa pienemmisäkin pusseissa joten voi kokeilla kelpaako.
Meillä kuitenkin nyt kun koirat ovat baffanneet 5kk-2 vuoteen niin kuivaruoka ei enään kelpaa oli se sitten mitä tahansa =) - koirakuisk.
Hei,
oletko kokeillut välillä laittaa kuivanapujen päälle piimää ja antanut seoksen seistä jonkin aikaa, kunnes tarjoilet sen koiralle? Tai sitä että liottaa välillä napuja pieneen määrään veteen ja sekaan voi laittaa vielä pieniä paloja esim. lihaleikkeleistä?
Pelkät kuivanaput voivat aiheuttaa koirille aina sellaisinaan nautittuina turpoamisia vatsassa ja sitten epämieluisuuden tunnetta vatsaan ja vatsavaivojakin kuten ilmavaivaa. Välillä kannattaa liottaa piimään tai veteen, piimä myös rauhoitta vatsaa ja hyvä kalsiumisssa. - gtfr
James Wellbelovedin kuivamuonaa. Koska vehnälle allerginen...mutta pitäisi olla laadukasta ainakin! Pentumme ahmii suorastaan. On toki muutenkin hyvä ruokahalu.
- raksu baari
Kiitos kaikille vastauksista, myös nimimerkille "koiralle...." vaikka kysyinkin kuivaruuista.
Erityiskiitos NoDoMil:lle, kokeilen Pro Pac:ia ja Pro Plania.
koirakuisk. : -olen laittanut päälle välillä piimää,välillä viiliä, raejuustoa, kananmunan keltuaista. Nappulat kuuluu antaa yli 10 kk koiralle aina ehdottomasti kuivina, ei siis pehmeiksi kostutettuina. Tämän ohjeen olen saanut sekä kasvattajalta että koiranruokaa myyvän liikkeen myyjiltä. Pennulle ruoka kostutetaan. Kuivina (ja isona nappulakokona) nappulat siksi, että hampaat saavat työtä, kun rouskuttavat nappulat hienoksi.- muuttunut, silloin koostumus muuttuu myös ja voi
olla että siksi ei maistu koiralle, koira voi myös olla vain tosi kyllästynyt samaan ruokaan. Onko varma ettei ole kipeä, se vähentää ruokahalua, lähistöllä voi liikkua juoksunarttu mikä saattaa vaikuttaa. Onhan koiralla tarpeeksi puuhaa ja sen kanssa leikitään, ettei ole masentunut ja siksi ei ruokakaan maistu.
Nappulan joukkoon voi kokeilla jauhelihaa, sydäntä, maksaa, mahaa, kalkkunaa, br lihaa, melkein mitä vain sattuu saamaan. Tietysti sen mukaan miten koiran vatsa kestää. - kultsi noutaja
muuttunut, silloin koostumus muuttuu myös ja voi kirjoitti:
olla että siksi ei maistu koiralle, koira voi myös olla vain tosi kyllästynyt samaan ruokaan. Onko varma ettei ole kipeä, se vähentää ruokahalua, lähistöllä voi liikkua juoksunarttu mikä saattaa vaikuttaa. Onhan koiralla tarpeeksi puuhaa ja sen kanssa leikitään, ettei ole masentunut ja siksi ei ruokakaan maistu.
Nappulan joukkoon voi kokeilla jauhelihaa, sydäntä, maksaa, mahaa, kalkkunaa, br lihaa, melkein mitä vain sattuu saamaan. Tietysti sen mukaan miten koiran vatsa kestää.hyvin toi Power of Naturen Country Chicken.Edullinen luomuruoka.
- koirakuisk.
Tästä on sitten näköjään eri käytäntöä ja suositusta. Itse suosin sekä-että-käytäntöä, välillä koira saa kuivana naput ja parina päivänä viikosta kostutettuina ja esim. puuropiimäseoksessa. Meillä toiminut erittäin hyvin ja hampaat oikein hyvässä kunnossa. Eli tarkoitushan ei tuossa ollut se että AINA annetaan naput kostuttettuina vaan siinä, että välillä tehdään näin. Tiedän myös muota koiraihmisiä jotka tekevät samoin eikä koirilla ole hammaskalustoissa pehmenemisiä. Koirat saavat kuivanapujen pureskelun lisäksi purtavaksi myös luita ja muita asioita eli ei olle pelkkien kuivanapujen armoilla.
Mutta kukin tekee kuten parhaimmaksi tekee, itse suosin vaihtelevuutta.
- Luffeliini
Mulla nyt 16 viikkoinen pentu ja kasvattajan ohjeen mukaan ostin Royal Caninia ja se ei tunnu maistuvan. Ajattelin nyt kokeilla joko ANF:n tai Canidaen penturuokia. Vaikuttavat kyllä ainakin paremmilta kuin tuo Royal Canin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302295
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292148Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121559Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131454Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961111
- 171057
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18828Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks121791