Yleensä täällä ollaan kehuttu niin sitä Mac:in KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄ, siis mac os x tai joku sellanen..
että se iLife pakkaus on uskomaton ja ja turvallista/helppoa surffata netissä jne... onhan se KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ silloin hyvä, mutta entä itse mac-tietokone? macin rauta? onko macin laitteistossa mitään hyvää verrattuna pc:seen, entä huonoa? Esim macin prosessori PowerPC verrattuna Inteliin ja AMD:hen, mitä hyvää mitä huonoa? Pystyykö mac ajamaan raskaita ohjelmia yhtä hyvin kuin pc, entä macin nopeus? Kaikki joka liittyy macin RAUTAAN! Onko mac itse TIETOKONEENA hyvä? ei pelkästään mac os x... ?
mac:in RAUTA
6
844
Vastaukset
- Jamac
Osathan on kaikissa tietokoneissa nykyään tehty Taiwanissa tms. Kovalevyt, cd/dvd-asemat on samaa tavaraa kun tavallisessa PC:ssä, eli Sonyä, Fujitsua, Hitatsia, Pioneeriä jne. Näytönohjaimet on ATI, GeForcea jne, tosin näytönohjaimet on jonkinverran flashätty Macciä varten. Muistit on Kingstonia ja Samsungia jne jne.. Applen raudan insinöörityö tehdään Function nimisessä Amerikkalaisessa firmassa ( http://www.function.com ), mikä on minun mielestäni onnistunut kyllä helvetin hyvin. Kaikki ratkaisut tuntuu toimivan kun junan vessa. Ja designi on tyylikästä. Apple tietenkin sitten suunnittelee emolevyn ja niinpoispäin, missä nyt ei minusta mitään ongelmaa ole. Prossut tulee nykyään IBM:ltä, G5 sarjan PowerPC prossut ja Motorolalta G4 sarjan PowerPC prossut.
Mac raudassa minusta suurin ongelma on siinä, että ainoastaan noita universaaleja osia (muistit, kovalevyt, optiseta asemat...) saa ns. kuoliaaksi kilpailluilta PC osaliikkeiltä. Tärkeämmät osat on ns. Applen takana ja niissä on hintaa. Mutta harvinaista taitaa olla jos niitä tarvitaan. Tietysti koneissa on maanantaikappaleita, lattialle pudonneita, takuuhuollettavia jne. jolloin tarvitaan uusia osia, niinkuin kaikissa tietokoneissa. Itse olen kumminkin valmiimpi uskomaan että PC markkinoilla on niin ahtaalle vedetyt katteet, että laatu ei ole optimaalista laadun kannalta, vaan myynnin kannalta.
Maccien (tuleva) prossu G5 on ainakin alla olevan linkin mukaan valittu maailman parhaimmaksi desktop prossuksi, en tiedä tämän lähteen luotettavuutta.
http://www.geek.com/news/geeknews/2004Mar/bch20040304024132.htm- PC-juuseri
Tykkäsin tuosta "junan vessa"-vertauksesta. Käyttö on epämukavaa ja lopuksi pestään kädet siitä paskasta.
- MacFinn
Ensinnäkin, Mac vain toimii. Kytket sitten digikameran tai skannerin tai printterin tai uuden näytönohjaimen, jne Se joko toimii tai sitten ei. 99 % toimii, ilman sen kummenpia asenteluja. Plug and Play, not plug and pray.
Mulla on 1 GHz G4 prossu. Eipä jää mikään homma kiinni väännöstä. Ja kun vertaan työkaverin Compaqin 2 GHz Inteliin, eipä G4 häviä väännössä. Toisaalta, toi keskustelu kumpi on nopeampi ei kiinnosta mua pätkääkään. Mä teen tällä työni eikä siinä ole viiveitä. Se riittää mulle. Jos hommat alkaa tökkiä, mä ostan uuden koneen.
Kokemus on osoittanut, että Applen rauta kestää keskimäärin käytössä pidempään kuin PC rauta.
Etsi vaikka eteesi joku G4 tornimalli, pyydä omistajaa avaamaan se ja katso. Se että koneet on hyvännäköisiä, ei riitä Applelle, sen pitää olla myös kuoren sisältä hyvin tehty. Älä edes mene katsoon uusia G5 koneita. PC puolella ei ole mitään, joka pääsis sisuskaluiltaan edes lähelle.
Eikä Apple käytä mitään halpaosia, vaan laatutavaraa. Sillä voi varmistaa, että ostaja saa mitä odottaakin.- Vastaaja
Eli toisinsanoen: Mac rauta on perseestä! Mikään ei vedä nopeudessa vertoja uusimmille PC:eille. Jos haluaa jotain tehdä, mikä syö tehoa, niin älä tee sitä Macilla vaan PC:llä!! Niinkuin joku täällä tapaa sanoa: (hiukan muokkaan)
"PC:llä ei voi tehdä mitään ja Macilla voi tehdä vain töitä. Osta siis konsoli." - mie
Vastaaja kirjoitti:
Eli toisinsanoen: Mac rauta on perseestä! Mikään ei vedä nopeudessa vertoja uusimmille PC:eille. Jos haluaa jotain tehdä, mikä syö tehoa, niin älä tee sitä Macilla vaan PC:llä!! Niinkuin joku täällä tapaa sanoa: (hiukan muokkaan)
"PC:llä ei voi tehdä mitään ja Macilla voi tehdä vain töitä. Osta siis konsoli."* Eli toisinsanoen: Mac rauta on perseestä! Mikään ei vedä nopeudessa vertoja uusimmille PC:eille. Jos haluaa jotain tehdä, mikä syö tehoa, niin älä tee sitä Macilla vaan PC:llä!!
Tehoa? PCssä? No way!!!
http://www.top500.org/list/2003/11/
Siinä sulle persettä!!! - MacFinn
Vastaaja kirjoitti:
"PC:llä ei voi tehdä mitään ja Macilla voi tehdä vain töitä. Osta siis konsoli."Mikähän nyt sitten olis tota tehoa syövää.
Elokuvan editointiko? Mikähän lienee markkinajohtajarauta tuolla. Mä annan vihjeen, valmistajan nimi alkaa A:lla.
Vai tarttisko ohjata levytysstudiota? Näitä M:llä alkavia näkyy kovasti levystysstudioissa.
Vai ihanko kuvia pitäis käsitellä? Ja millähän suurin osa graafisesta teollisuudesta kuvansa käsittelee.
Vai animaatiotako pitäis tehdä. No mitäs koneita se Pixar ostikaan juuri.
Ja nää, jotka ennen teki tieteellistä laskentaa Unix työasemilla ostaa nyt uutta rautaa, joissa pyörii Unix GUI:lla.
En mä väitä, etteikö kukaan noita tekis PC:lläkin mutta viisas ostaa Applen rautaa.
Eiköhän nämä uusimmat G5:set puolensa pidä, uusimpiakin PC:tä vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042945Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773