Hamsteriagility

Agilityhamsteri

Moi! Omistan Syyrialaisen uros hamsterin . Voisiko sille opettaa agilityä? Olen yrittänyt opettaa sitä niin että olen laittanut kynistä muutaman esteen mutta se on vaan rynninyt läpi O.o Ja jos se hyppää niin miten saan sen tajuamaan että niin pitää tehdä kun se ei ota herkkua kun yritän antaa vaikka makupalan tai salaattia ... Onko sopiva aika jos olen sen kanssa n. puoli tuntia päivässä vai pitäisikö olla enemmän?

9

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsdsdsds

      En usko että hamsua voisi kovin helposti saada tajuamaan miten pitäisi tehdä. Tuskin kovinkaan moni hamsu agilityä osaa.

    • Mievaan..
    • jatka vain ;)

      Mitä käytät herkkuna? Kaupan herkkunapit eivät aina tee kauppaansa mutta auringonkukansiemenet ovat yleensä suurta herkkua :)
      Jotkut hamsterit eivät edes tarvitse herkkua, riittää kun käsillä muodostaa "seinän" ja sillä tavalla vähän ohjaa .
      Puoli tuntia on pitkä aika, parin-viiden minuutin treenit ovat hyviä :)
      Liiallinen harjoittelu tekee agilitystä tylsää hamsterin mielestä, mutta joittenkin hamsterien mielestä agi on jo alusta alkaen tylsää.
      Ja hamsterien esteiden tulisi olla tukevia, jos hamsteri saa jotain kaadettua/hajotettua niin se tekee sen uudelleen(taitaa olla hauskaa niitten mielestä) mutta pidä huolta että esteet on sopivan korkuisia, ja hamsterit yleensä kiipeävät esteen yli useammin kuin hyppäävät :D
      Tämä siis koskee niin kääpiöitä kuin syyrialaisia

    • Käytän kuorittuja auringonsiemeniä Sulolla (joka menee tuossa videossa) ja on oppinut todella upeasti. Itse en reenaa viittä minuuttia vaan joku 20 min (;

    • pippuri

      Mulla on semmonen talvikko ja pari kertaa oon kokeillu agilitya sen kanssa mutta se esteitten ''hyppääminen'' ei oikeen onnistu ku en oikeen keksi mistä pitäs ne esteet rakentaa. Pitäskö sen hamsterin kanssa treenata joka päivä kun on minulla noita harrastuksia sen verran että en joka päivä oikeen kerkee.... Ja vois olla siitä hamsteristakin kiva että ois muutakin kuin niitä esteitä. Itse olen käyttänyt vessapaperirullia putkina ja kynää & viivotinta ''pommpulautana'' jonka yli on kävellyt. Pujotteluakin olen kokeillut.....

      • Mie vain

        Ei tarvi joka päivä :) Muutaman kerran viikossa riittää ja hamsterille sopiva harjoitus aika kerralla on 2-5 minuuttia.
        Jotta hamsterisi hyppäisi voit aloittaa oikein matalasta esteestä ja sitten korotat sitä pikkuhiljaa. Ja oikeastaan hamsterit eivät hyppää vaan kiipeävät esteen yli :D
        Hyppyesteen voi tehdä pahvista, puusta, ja kaikesta muusta sen sellaisesta :) Omalla talvikollani käytän legoja :D


    • Wauts
    • torstinen

      Kiitos:)) Torstin seuraajat Sulo ja Simo ovat myös tuossa petsiessä katso tiedot niin pääset katsomaan niidenkin videoita. (;

      -Peppi(:

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      861
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe