Muistan lapsuudesta soitetun "Viipurin Vihtori"
ikivihreän kappaleen. Odotan, että paapat paiskaavat takkinsa naulaan ja pelit soimaan.
Lattia on liukas ja pelimannit valmiina soittamaan.
Kellohame laittoi tuolla Mummon Mökin kuntoon.
Mummot toivotetaan tervetulleiksi hyppelemään ja pakisemaan Pappojen kanssa.
Siis jalalla koreasti: Sekahaku!
PAAPANTUPA
40
1299
Vastaukset
- Kellohame®
Voe voe minkä teki--kyllä se ossaa nyt vokotella mummuja tuvalle,jos siellä haitarit soi kaikenaikaa..kyllä mullaki musiikkijalka on herkkä..tuota vois sannoo jo kieroiluksi:-)
Ekana täälä Vihtorin tuvassa posket hehkuen oottelen..Tiijä vaikka mitä kepposii se kevät viel saa aikaan täällä poikienpuolella.
Onnee vaan uudelle tuvalle!!toin punasen pelarguunian tulijaisiksi..laitan sen tohon ikkunalle..on vähä naisen käjen jälkee tuvassa.- Hajupoika
Tervetuloa toivotan Isännän poissaollessa.
Kun huomasin Sinun viestisi palstalla niin enhän malttanut olla vastaamatta kun tiedämme ettet taida olla aivan "eilisen teeren tyttö" ja jostain kummasta näen Sinussa jotain yhtäläiyyttä tuohon otsikon laulaja-hanuristityttöön.
Jos Paapan tupa tai Mummon Mökki olisi kotikulmillasi niin olisimme nuoruudessamme pyytäneen ilman muuta Violaa soittamaan tansseihimme. Hänet tulin lapsuudessani tuntemaan valokuvakorteistaan, joita hän lähetti "rapakon takaa" usein joulutervehdyksenä. Hän oli siellä tunnettu ja toi suomalaista hanurimusiikkia tunnetuksi myös nätisti laulaen.
Tämmöstä tämä, muisteluksista ei tule loppua.
Sekahaku:
Annamme Violan soittaa ensivalssin - kerro toiveesi:
http://www.fiftyrecords.com/kauppa/amcd1007_viola2.htm - Tupajäärä
Ennen sitä kokoonnuttiin takkatulen äärelle usein juuri mumman ja paapan puolelle. Ei siinä mitään radiota kuunneltu. Kylän ukot piippunysää poltellen usein isännän ramstakalla tulta kohennellessa ja jonkun tervaskannon takanperään heittäessä iltamyöhään turistiin. Muoriilla oli joku kudin ja sen kanssa tuli siihen miesten liki.
Perätuvassa karstattiin villoja ja mummon rukki oli tupakissan ohella ainut hyrrääjä. Sodassa olleet saattoivat siellä oppia soittamaan hyyliharppua, joka taisi olla ainut soittopeli
Seurantaloolla oli pianokin ja koululla harmooni.
Pohjoisempana oli kanteleensoittotaitoisia ja naapuripitäjäs joku ihme fiulinsoittaja.
Elomaan pirunkeuhkot, mutta kun hypellä sai vain näytelmäkappaleen jälkeen seurantaloolla puolitoista tuntia - se oli laki ennen.
- Isu
Meilläpäin isu tarkoottaa mummoa, muoria, isoäitiä
eikä muuta ku matot vain laatialta sivuhun ja pelit soimahan. Hiski Salomaan Lännen lokari oli useen soitettua lauantain toivotuus. Tämä Viola on isänsä puolelta tuolta melekeen naapurisa eli Kinnulasta kotoosin. Sen soittua ja laulua kuuli ratiosta aina joskus.
Mukavaa ku rookattihin.
Mä oon meiltä ja muut on meirän krannista.
Toiskan emäntä tuola kujalla toimitti ja lupas ottaa Vihtorin kynkkähänsä ja tuora tänne.
Ne on nuo miehet vähä sellaasia:"Vie sää mää vikajan."
Häjykki saa tulla ku eivät rupia rikuneeraamahan.- Vihtori
Ruotukaverin Vaalan Veneheitosta soitteli.
Se on yksinäinen leskimies. Lupasi tulla jos saa kyydin. Tiedän, että niillä kulmilla on yksinäisiä mummeleita. Jos pyytäisin ottamaan
sen häikiön mukaansa kun eivät ennestään tunne niin saanko puhemiehen paidan vai syytteen p..sta ! Tässä on vain pidettävä kieli keskellä suuta. Rehellisesti kun sanon niin tuon plarin aukaasin kun mumma sipisi korvaani jotain, että Vihtori, kirjutapa nätisti niinkuin silloin ennen nuorena. Otti kaulasta ja muiskautti poskelle.
Tässä sitä ollaan...kun akat on asialla.
- Hajupoika
Sopisiko ajatella jotta ensi suvena rookaataasihin vaikka täälä Kyröönjoen rantamilla
ku täälä on valamis tuparati orottamas vierahia.
Mä vain sanon notta pankaa sana kiertämähän.
Laihialaanen sanoos kohta jotta täs on puoli liikaa vaikkei ollu vielä saanukkaa.
Itte oon yrittäny opettaa jotta:
- Se on saatu mikä on tarittu.
Täs reklaamia kuvien kans:
http://www.isonkyron-kivikirkko.com/kotiseutumuseo.html- Outo
Kauniita kuvia ja mielenkiintoista näytti olevan, mutta mitenkä sitä uskaltautuu tämmöinen aivan sattumalta eksynyt ajatellakaan.
Kellä ei ole pääsiäisenä pesää, helluntaina heilaa niin, niin. Juureni ovat "komialla kirkolla" jottei matka jos asiasta muuten tosi tulee.
- Hajupoika
Sopisiko ajatella jotta ensi suvena rookaataasihin vaikka täälä Kyröönjoen rantamilla
ku täälä on valamis tuparati orottamas vierahia.
Mä vain sanon notta pankaa sana kiertämähän.
Laihialaanen sanoos kohta jotta täs on puoli liikaa vaikkei ollu vielä saanukkaa.
Itte oon yrittäny opettaa jotta:
- Se on saatu mikä on tarittu.
Täs reklaamia kuvien kans:
http://www.isonkyron-kivikirkko.com/kotiseutumuseo.html- Klaara
Huomasin jotain kotoista kirjoituksissa ja ajattelin kysyä, jotta passako tupahan tulla.
Tohtisko kysyä Vihtorilta, jotta klaaraasitkoa Klaaran kanssa.
Mittumaarin aikoihin olen juurillani ja siellä on hyvä tanssipaikkakin lähellä, jos Pohjankyröön lähdette. Kallioniemes on meno päällä. Parasta Pohjanmaalla. Hajupoika on ennestään tuttu,
mutta vähän ylypiän soorttinen. - Hajupoika
Klaara kirjoitti:
Huomasin jotain kotoista kirjoituksissa ja ajattelin kysyä, jotta passako tupahan tulla.
Mittumaarin aikoihin olen juurillani ja siellä on hyvä tanssipaikkakin lähellä, jos Pohjankyröön lähdette. Kallioniemes on meno päällä. Parasta Pohjanmaalla. Hajupoika on ennestään tuttu,
mutta vähän ylypiän soorttinen.Kyllä tohtii kirioottaa vähä kamalasti vaikka olin vieres kattomas. Toimitin tuolle Lehemäjoen flikalle, jotta tälläästä on vähä pruukattu.
Hiliaa joku on nykääsnyt, jotta oikeenko tosisnanna meinaatta?
Mun meinaamiseni on äkkiä havaattu. Tosimiehiä täs
kökäs tarvitahan. Mä oon tytyväänen jos kelepaan hupulaasen apulaaseksi. - Hiski
Hajupoika kirjoitti:
Kyllä tohtii kirioottaa vähä kamalasti vaikka olin vieres kattomas. Toimitin tuolle Lehemäjoen flikalle, jotta tälläästä on vähä pruukattu.
Hiliaa joku on nykääsnyt, jotta oikeenko tosisnanna meinaatta?
Mun meinaamiseni on äkkiä havaattu. Tosimiehiä täs
kökäs tarvitahan. Mä oon tytyväänen jos kelepaan hupulaasen apulaaseksi.Onko tämä yksityisaluetta vai saapiko tänne tulla piipahtamaan satunnainen matkailija ja säärohveetta.
Juttu on näin jotta viisaus ei ole kenenkään yksityiomaisuutta.
Hajupoika, sulle voip käydä kuin yhdelle Kutiaisen naapurille, näsäviisaalle.
Ostettiin atteekista naisten ehkäisykierukka ja näytettiin nenäkkäälle.
Vastasi mokoma: "Mistä vitusta ovat tuonkin vääntäneet."
Etpä taisisi kelvata kyytipojaksikaan.
Löytyisikö tilaa kahdellekin vääräleukaiselle ukolle, jos vainn kaveriksi ottaisin? - komia flikka
Hiski kirjoitti:
Onko tämä yksityisaluetta vai saapiko tänne tulla piipahtamaan satunnainen matkailija ja säärohveetta.
Juttu on näin jotta viisaus ei ole kenenkään yksityiomaisuutta.
Hajupoika, sulle voip käydä kuin yhdelle Kutiaisen naapurille, näsäviisaalle.
Ostettiin atteekista naisten ehkäisykierukka ja näytettiin nenäkkäälle.
Vastasi mokoma: "Mistä vitusta ovat tuonkin vääntäneet."
Etpä taisisi kelvata kyytipojaksikaan.
Löytyisikö tilaa kahdellekin vääräleukaiselle ukolle, jos vainn kaveriksi ottaisin?mitähän varten tuan hajupoijan pitää aina röhkiä
kun sika läävässä.ei se sitten millään taharo uskua notta sillä on viäläkin otta nokinen,
kun se heitettihin porstuan perälle siälä
nokiottas,piha´lle asti sitä yritettihin,mutta
piti valakoopalttooset tulla ja pistää rauhoottava piikki perseesehen ennenkun se rauhoottuu,nyt se luuloo jotta täälä saa riahua niinku lystää.mutta kun krannilaasia melekehen ollahan niin jonkinlaanen kuri pitää toiskaskin olla.Ei sitä lapualaasekkaan hyväksyny pihalle pistivät perskules viä.kyröönjoes sitä uitettihin yhyren kerran heti jäiren lähärön jäläkehen,mutta verettihin sitten pois kun niin rumasti huuti jotta ravukkin joes pelekäsivät ja sen koommin ei kyröönjoes oo rapuja näkyny,ny se sitten viälä tuata tunkioonsa pelemuuttaa jotta ei komialla kirkollakaan voi oikeen ennää viarahakkaan yäpyä
vaikka siälä on niitä maatila majootukaiakin,
vanahanplanssin latokahavilas vois tiätysti kupin kuumaa hörpätä vaikka porstuan kautta mutta se haisoo siäläkin.ei se nimiänsä laita tääläkään
vaihtaa kun mustalaane hevoosta,mutta haisoo sillä joka nimi ei oo moni tässäkään pirtis piipahtanu
kun haju on ovella vastas eri riapukerroos vaan. - Hajupoika
Klaara kirjoitti:
mutta vähän ylypiän soorttinen.- Häjyt häät ku ei yhtä rumista tullu, tokaasi Naarasluoman isäntä ku kotoväki kyseli, jotta
- Oliko komia vihkipari.
Luokkurikki kierti kauaattee ja häjyt oli ku rippikoulupoijat; ei puhunu ei pukahtanuit. Nurkkakamaris vain kaakkukahveethörppäsivät ja hyppäsivät kärryyllen laulaen;
- Ajetahan me poijat kyytillä,
kyllä valtio kyytin maksaa...
- En hä havaannu eres, jotta oliko ne käliyys
tai rauroos ollenkaa?
- kellohame®
Taitaa olla huonomaineinen paikka,ku ainoona tänne uskalsin pistäytyä.Olenkoha nyt silmätikkuna muille,kun ryntäsin het suunapäänä tuvalle,kyselemättä muita matkaani?
Näyttäs et henkimaailman mies tääll yksikseen hölisee ja ruttuaan vetelee tyhjille seinille..onha se pelargoonia vielä ikkunalla.Jääköön siihen muistoksi,näkevät et ol yksi rohkee neitonen ainaski,joka tuvalla pyörähti.Kevät mieltä Vihtorille ja muuttolintujen odotusta!!- Vihtorska
Vihtori on saanu paljon postiakin aivan tuntemattomiltakin. Vaikka tuo Pohjankyrön "Paapantupa" tuli netistä puoli vahingossa esille ainoana vinkkinä laistansa niin
Vihtori on kyllä hupinas.
Vaikka nyt on lauantai niin tuntuu, jotta:
"Ei pirä mennä syyhyttä saunaan."
Kyrönmaan ja varsinkin "Komian kirkon" liepeiltä olovat mummut on tärinät jotta Kallioniemen lavalla olis aiva omat hypyt jos asiata tuloo tosi.
Kurikkalaaset on luvannu oikiaa kropsua.
Laihian isännät tietää kuinka teherähän hyviä maltahia, notta jano ei yllätä.
Taisin tuos jolleki Sun tutulles vinkata;"Oliskohan tuo kellohame jo jostain vähä ´hiuki´ tai peräti eree puhki." Tarttis pian uuren tantun ja laittaa sen askaresverhaksi.
Tuu jos tuut, mutta jos toresata tuut niin tuu torstaina. Silloon ei tuu muita. Näin Laihian flikka.
Vihtori sanoo notta: Tuu sellaasna ku oot !
Näin kaikki toisekki.! - Hajupoika
Kyllää täällä on säpinää ollut kuten tuo Vihtorskakin kertoi ja näkee se lukijalaskuristakin. Viime päivinä Hajupojan postilaatikko on pitnänyt melkoista klapsetta
ja samaa kertoo jotkut muutkin.
Asiani vain ei ole kertoa kuka teki mitä sillä puolella, mutta hämmentynyt olen eräitten mukavast yhteydenoptosta. Sähköpostipuoli on itselle omempaa kuin tämä "keskustelu". Nyt on ilmassa merkkejä jotta parempaan suuntaan palstallla oltaisiin menossa.
Minusta laihakin sopu on lihavaa riitaa parempi.
Omasta pulestani toivotan Sinutkin tervetulleeksi Paapantupaan". Vihtori ei ole oikein edes isäntä tuvasnansa kun se on Vihtorskan tossun alla.
Muuten mukavia ihmisiä molemmat.
Vihtorska sanoo mullekin kaataessaan toista kuppia kahvia:
- Toiskan isäntä kastaa vaan viirennenki korpun, ei meillä lasketa !
- kriitikko
haisee hiiren kusi, lahottajahome ja pöly.
Täältä puuttuu elämä.
Elämää yritetään puhaltaa tekokehkoin, rattaalla raahatuin käytössä kulunein ideoin, turhan kehumisin ja muun väkisin väännetyn avulla.
- Vaivaakohan teitä lisäksi ummetus? Ettekös te tiedä lääkettä ummetukseen.- Skriivari
Palstalla näyttää edelleen olevan kirjoittajia, jotka eivät kykene kuin asiattomaan arvosteluun tuomatta itse rakentavia parannusehdotuksia.Joku kertoi tämänkaltaisesta hapannaamasta uskovasta:
- Uskon sijalla hänellä onkin vatsakatarri.
- Älä peiliä riko, jos naamasi on vino. - Hajupoika
Isännällä koiran haukku,
emännällä lehmän lypsy.
Tämä vanha sanonta kertoo, että meillä jokaisella on oma tehtävämme ja työmme.
Vanha kansa varoitti naista sekaantumasta asioihin, jotka ylittivät naisellisen käsityskyvyn.
Hyvällä positiivieslla asenteella mummutkin ovat tiämmä tervetulleita paapan tupaan.
Vihtoriha täällä jo Klaaransa kanssa hyysää. - verotarkastaja
Hajupoika kirjoitti:
Isännällä koiran haukku,
emännällä lehmän lypsy.
Tämä vanha sanonta kertoo, että meillä jokaisella on oma tehtävämme ja työmme.
Vanha kansa varoitti naista sekaantumasta asioihin, jotka ylittivät naisellisen käsityskyvyn.
Hyvällä positiivieslla asenteella mummutkin ovat tiämmä tervetulleita paapan tupaan.
Vihtoriha täällä jo Klaaransa kanssa hyysää.vain katsomassa, mitä täällä puuhataan kun ilmoituksia on tullut.
Sanottiin, että hajusta päätellen siellä keitetään pontikkaa ja kansanvaelluksesta päätellen kaupataan sitä Lasolilla terästettynä. - Kranni
verotarkastaja kirjoitti:
vain katsomassa, mitä täällä puuhataan kun ilmoituksia on tullut.
Sanottiin, että hajusta päätellen siellä keitetään pontikkaa ja kansanvaelluksesta päätellen kaupataan sitä Lasolilla terästettynä.Teidatte olla oottekolooki-linjalla.
Joku setä saattaisi puuttua tällaiseen kotirauhan häirinnästä syytteen nostamalla.
Mummon mökissä on hiljaista kuin huopatossutehtaalla vai voisiko sanoa -
hautausmaalla.
Taisi haju viedän tajun kankaalle vai peräti häkämyrkytykseenkö tainnuitte. - Nilsiin mummelj
Sanottiin, että hajusta päätellen siellä keitetään pontikkaa ja kansanvaelluksesta päätellen kaupataan sitä Lasolilla terästettynä.Issakaesen runon meinoon lausuu, verotakko sie?
Pappa nii´tykköö miust
Tule ketomualle, minu´rakkaanj!
Tule minu´lemmittynj!
Tule minun käsjpuoles ketomäelle,
mennää hennpehkoin keskelle yöks!
Uamusella sitte ´lähetää´viinjtarhoihin
joko viiniköynnökses lykkee versoo
ja nuput pilikistellöö,
joko kukkii rannaattiomanapuu.
Siellä minä annan sinulle kaeken mitä halajat. - Hajupoika
Nilsiin mummelj kirjoitti:
Issakaesen runon meinoon lausuu, verotakko sie?
Pappa nii´tykköö miust
Tule minu´lemmittynj!
ja nuput pilikistellöö,
Siellä minä annan sinulle kaeken mitä halajat.Enpähän kopsaa Sinulle tuota Issakaista enkä ota raamatusta edes Korkeaa Veisua vaan Sananlaskuista suoraan kun huomaan etteivät palstalaiset osaa raamatustaan etsiä:
"Poikani, kuuntele minun viisauttani,
kallista korvasi minun taidoilleni
ottaaksesi vaadin taidollisuudesta,
ja huulesi säilyttäkööt tiedon.
Sillä hunajaa tiukkuvat vieraan vaimon huulet,
hänen suunsa on öljyä liukkaampi.
Mutta lopulta hän on karvas kuin koiruoho, terävä kuin kaksiteräinen miekka...." Snl. 5:1-
- - -
Olen vakuuttunut, että Daavidin ja Salomon aikoihin viisauden tutkimus oli merkittävää. Kuninkaalla oli kirjureita joita koulutettiin hovin kirjurikoulussa. Sananlaskujen todellisesta tekijästäkään ei ole varmaa tietoa. Vain kolme kahdeksasta "ilmoitetaan" Salomon sepittämiksi.
Mooseksen kirjojakaan ei Mooses kirjoittanut.
Tiedä näitä ? Kauniita ja opettavaisia kuitenkin vielä vuosituhanten päästä. - verotarkastaja
Nilsiin mummelj kirjoitti:
Issakaesen runon meinoon lausuu, verotakko sie?
Pappa nii´tykköö miust
Tule minu´lemmittynj!
ja nuput pilikistellöö,
Siellä minä annan sinulle kaeken mitä halajat.siitä kuuluu maksaa, mutta senhän kai maksat jo.
- Hajupoika
siitä kuuluu maksaa, mutta senhän kai maksat jo.
Vouti huolehtii tuollaisista pikkujutuista,
pitäähän hänen sekä sinun olla kuten "työmies, joka on palkkansa ansainnut."
Olihan sitä ennen kuningas ja runoilija, jolla vaimoja kuin Vilikkilässä kissoja, ei tyytynyt niihin vaan piti vokotella toisen vaimo ja tapattaa hänen laillinen miehensä. Jeesuksen sukutauluun kuuluvat molemmat - Siis Daavid ja Batseba. Profeetta nuhteli kyllä köyhän miehen ainoan karitsan teurastuksesta - liekö mennyt perille. - totta
Sanottiin, että hajusta päätellen siellä keitetään pontikkaa ja kansanvaelluksesta päätellen kaupataan sitä Lasolilla terästettynä.Totta kaikki mitä teeret kujertaa !
- Hajupoika
totta kirjoitti:
Totta kaikki mitä teeret kujertaa !
Mitenkä sattuikaan kun ketjun aloitti Vihtori. Kotikylässäni oli eräs pieni mökki, jossa asustivat Vihtori ja Hermanni. Veljeksiä. Hermannin kuoltua Vihtori rakensi uuden nätin punaisen tuvan itselleen ja se tunnettiin laajalti "Vihtorin tupana". Siellä oli
usein iltaisin miestä tuvan täydeltä
vaikka kooltaan oli ylen pieni.
Pääsiäisen lähestyessä on kai paikallaan eräs sanonta:
Kaikki miehet mämmin päällä,
uroot oluen luona,
muttei miestä missä kussa,
kussa miestä tarvitaan./Florinus
- Vihtori
Jo vanhastaan on tiedetty, että rahalla ja kestityksellä voita "ostaa" ystäviä ja auttajia kuinka paljon tahansa, mutta kun sinut on imetty tyhjiin niin käy "kun köyhyys tulee ovesta niin ystävyys karkaa ikkunasta."
Ystävien luotettavuuden mittaaminen kattamassasi pitopöydässä ei kerro totuutta vaan se miten ystävä menettelee kun joudut pulaan ja puutteeseen.
"Koska tippui tynnyrini, ystäviä yltäkyllä -
tynnyrini tyhjennyttyä ystävät´ei yhtäkänä." /Vanhan kansan sananlaskuviisaus - Anu .
Nyt kaikki paapat kahffeelle,
ketään ei saa olla pois.
Synttärikahffeet nyt tarjoon.
kenkään ei jää varjoon.
Kiikkustuolia lisää kannamme,
lepohetken itsellemme annamme.
Siinä kiikuskellaan,välillä
kahffeeta hörpätään,voiko
elämä olla rattoisampaa.
Elämästä menneestä tarinoimme,
joutohetkiä kun vietämme.
Tarina lentää.laulu
kaikaa,ihanaa kun on vielä
tätä aikaa.- Hajupoika
Kummalle tulisit kahvinkeittäjäksi mieluummin; mulle vai Vihtorille?
Kaunis Veera taisi aikanaan olla tervahöyryllä "kuukausipalakalla" - summasta ei oo tietua. Eikä se mulle kuulu ku se on pruukannu olla "kaharen kauppa ja kolomannen korvapuusti." - Anu
Hajupoika kirjoitti:
Kummalle tulisit kahvinkeittäjäksi mieluummin; mulle vai Vihtorille?
Kaunis Veera taisi aikanaan olla tervahöyryllä "kuukausipalakalla" - summasta ei oo tietua. Eikä se mulle kuulu ku se on pruukannu olla "kaharen kauppa ja kolomannen korvapuusti."Siinähän istuskelette sitten kumpikin kiikkustoolissa,ja tarinoitte mukavia.
Välillä hörppäätte porstuan kautta
oikeen kunnon kahafeeta,eikä mitään
sikurivettä.
No sinä se ainakin tulit kahafeelle,
vihtorista en tiedä.
Kiitos vaan käynnistä,ja ota pullaa
vielä mukahanki.
Mutta sopiihan tänne mökkihin tulla
useampikin.
Tämänkin olisi vain pitäny rakentaa
jalaksille.
Olisi sitten helpompi siirtää tämä
aurinkoisalle puolelle,pois täältä
takaa. - Vihtori
Anu kirjoitti:
Siinähän istuskelette sitten kumpikin kiikkustoolissa,ja tarinoitte mukavia.
Välillä hörppäätte porstuan kautta
oikeen kunnon kahafeeta,eikä mitään
sikurivettä.
No sinä se ainakin tulit kahafeelle,
vihtorista en tiedä.
Kiitos vaan käynnistä,ja ota pullaa
vielä mukahanki.
Mutta sopiihan tänne mökkihin tulla
useampikin.
Tämänkin olisi vain pitäny rakentaa
jalaksille.
Olisi sitten helpompi siirtää tämä
aurinkoisalle puolelle,pois täältä
takaa."Täälä vai nairahan ja verokki on vielä maksamata", sanoo vouti ku yllätti parikunnan peräkamarista päiväsyrännä...
Sun kans ei tierä, rakkauttas höpiset tuolle Häjylle Poijalle, mutta ku Ruuneperi vähä rykääsöö niin kohta sille sanomahan; "Ittekseni höpisen sherihvi tarkootin..."
Ku nyt tulit niin ota kortteli klaffipiirongin loorasta ja pari sokurinpalaa kahveen sekahan ja luriua jonset mustana pruukaa juora.
- Toiskan emäntä kastaa sitte vaan viirennenki korpun -
ei meillä lasketa ! - Hajupoika
Vihtori kirjoitti:
"Täälä vai nairahan ja verokki on vielä maksamata", sanoo vouti ku yllätti parikunnan peräkamarista päiväsyrännä...
Sun kans ei tierä, rakkauttas höpiset tuolle Häjylle Poijalle, mutta ku Ruuneperi vähä rykääsöö niin kohta sille sanomahan; "Ittekseni höpisen sherihvi tarkootin..."
Ku nyt tulit niin ota kortteli klaffipiirongin loorasta ja pari sokurinpalaa kahveen sekahan ja luriua jonset mustana pruukaa juora.
ei meillä lasketa !Mun selekäni takana aiva eheroon taharoon.
Hyvä nottei häitä jo pruukata vaikka justihin rookasitta. Ei kai vain tullu kiirus ?
Taitaa olla ku laihialaasella emännällä häävalamisteljen kans:
- Ku on korppu oikeenpäin ja korppu väärinpäin niin on jo kaharenlaasta nisua. - Hajupoika
Vihtori kirjoitti:
"Täälä vai nairahan ja verokki on vielä maksamata", sanoo vouti ku yllätti parikunnan peräkamarista päiväsyrännä...
ei meillä lasketa !Vihtorin poissaollessa rohkenen kuitenkin toivottaa teidät tervetulleiksi nauttimaan Anun tarjoamista tupaantulijaiskahveista ja talon tarjoamista korpuista.
Olkaa hyvä ja nauttikaa talon antimista -
ei meillä lasketa ! - tutkiskelija
Hajupoika kirjoitti:
Vihtorin poissaollessa rohkenen kuitenkin toivottaa teidät tervetulleiksi nauttimaan Anun tarjoamista tupaantulijaiskahveista ja talon tarjoamista korpuista.
Olkaa hyvä ja nauttikaa talon antimista -
ei meillä lasketa !Naapuripalstalta kuuluu kummia.
Siellä kinastellaan kuka on aito Vihtori.
Hajupojan on nyt vain koitettava tuurata täällä, että saadaan tuolla toisaalla selvyys asiaan kenellä on oikeus käyttää Vihtori-nikkiä? - Anu .
tutkiskelija kirjoitti:
Naapuripalstalta kuuluu kummia.
Siellä kinastellaan kuka on aito Vihtori.
Hajupojan on nyt vain koitettava tuurata täällä, että saadaan tuolla toisaalla selvyys asiaan kenellä on oikeus käyttää Vihtori-nikkiä?Kiitoksia nyt vain käynnistänne oli oikeen mukava tavata täälä paapan mökissäkin.
Saitte kahffeet juotua ja korput syätyä.
Nyt sitten vaan tarioomahan mukavia,
Olokohon ny kuka vaan Vihtori,jos hän
onkin se kirkkoherra Holopainen siältä
naapurikunnasta.
Kyllähän Vihtori Klaaransa löytää,tai
päinvastoon sitten.
Nyt kun on näin kaunis ilimakin ollu eikä tuluvista oo tiatoakaan,niin ettekö vois
ottaa vaikka siirtää tämä paapanmökkikin
toiselle pualelle,kun tämä on kerran jalaksilla
siirrettävis. - Hajupoika
Anu . kirjoitti:
Kiitoksia nyt vain käynnistänne oli oikeen mukava tavata täälä paapan mökissäkin.
Saitte kahffeet juotua ja korput syätyä.
Nyt sitten vaan tarioomahan mukavia,
Olokohon ny kuka vaan Vihtori,jos hän
onkin se kirkkoherra Holopainen siältä
naapurikunnasta.
Kyllähän Vihtori Klaaransa löytää,tai
päinvastoon sitten.
Nyt kun on näin kaunis ilimakin ollu eikä tuluvista oo tiatoakaan,niin ettekö vois
ottaa vaikka siirtää tämä paapanmökkikin
toiselle pualelle,kun tämä on kerran jalaksilla
siirrettävis.En mä piittaa oikeen olla pramilla. Musta on mukavampaa toimitella mukavia pois toisten silimistä. Tuloo vain nuo kakaraiän muistelukset mielehen ku aprillattihin ja siitä alakoo kevättää.
Ennen valporia päästihin hyppäämähän ruutua, pelaamahan kymmentä tikkua, vinkkiistä, kolokkuusta ja pummisotaa kloppien kans.
Aikamiehekki rupes josku meirän kans piiraamahan,
joko tikkua tai seinää.
"Älä toimita", sanoo Hessa sialle.
Joskus oli mukava ku sai vierä äireelle kahveet sialle äitienpäivänä. Oma äitee oli kyllä tenteellänsä ennen sian pieremää, oli sitte pyhä tai arki - kesä tai talavi.
Mukava täs on ollu Sun kans hasaata. En osaa sanua viittiikö täs enää konhottaa ku olis niin palio muuta askaresta.
Kattellahan ny päivää kerrallansa. - Anu
Hajupoika kirjoitti:
En mä piittaa oikeen olla pramilla. Musta on mukavampaa toimitella mukavia pois toisten silimistä. Tuloo vain nuo kakaraiän muistelukset mielehen ku aprillattihin ja siitä alakoo kevättää.
Ennen valporia päästihin hyppäämähän ruutua, pelaamahan kymmentä tikkua, vinkkiistä, kolokkuusta ja pummisotaa kloppien kans.
joko tikkua tai seinää.
Joskus oli mukava ku sai vierä äireelle kahveet sialle äitienpäivänä. Oma äitee oli kyllä tenteellänsä ennen sian pieremää, oli sitte pyhä tai arki - kesä tai talavi.
Mukava täs on ollu Sun kans hasaata. En osaa sanua viittiikö täs enää konhottaa ku olis niin palio muuta askaresta.
Kattellahan ny päivää kerrallansa.Ei olla saatu vain paapantupaa siirrettyä,
varjossa vain pitää olla.
Missähän on ne vahvat paapat jotka tällääsen jalastuvan jaksaas siirtää,
kun ei tarvita rakennuslupaakaan hakea,
eikä tiättä mistä sen pitääs hakiakkaan. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Ei olla saatu vain paapantupaa siirrettyä,
varjossa vain pitää olla.
Missähän on ne vahvat paapat jotka tällääsen jalastuvan jaksaas siirtää,
kun ei tarvita rakennuslupaakaan hakea,
eikä tiättä mistä sen pitääs hakiakkaan.Mä näen Väyrysen Paavon täs lähipäivinä, notta otan sitä hiasta kiinni ja kysääsen;
- Vieläkö Sä tarttet sitä "jalasmökkiä" josta Karikin tais piirrellä tuohon Erkon lehtehen.
Se tuntuu sopivan kokooselta, jos ei köysi oo
jo perstunu. Sillä on nykyysin askaresta nuos Unionin asioos ja kansanopistonsa kans taitaa olla naimisis aika lailla.
Jonsei sillä oo antaa niin se tietää sanua mihinä olis parahultaaset Paapantuvan siirtohon... - Pro Viisori
Hajupoika kirjoitti:
En mä piittaa oikeen olla pramilla. Musta on mukavampaa toimitella mukavia pois toisten silimistä. Tuloo vain nuo kakaraiän muistelukset mielehen ku aprillattihin ja siitä alakoo kevättää.
joko tikkua tai seinää.
Kattellahan ny päivää kerrallansa.Jos apteekissa olisi naurua myytävänä
niin lääkärit kirjoittaisivat monta
naurureseptiä päivässä.
- Kukaan ei kysyisi edes -
olisiko teillä joku halvemopi rinnakkaisvalmiste ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793