Mihin tämä maailma on menossa?

tuleva äiti

Siis eikö nykyään mikään muu ole lapsen suusta sanottuna hauskaa kuin helvetti, vittu, perkele, saatana, paska, pillu, homo tms. Siis ihmettelenpä suuresti kuka tuollaisia opettaa lapsillenne tai edes sallii lapsen käyttää kyseisiä sanoja! Mietinpä vaan suuresti mitä teidänkin ressukoistanne tulee jos jo parin vuoden ikäisinä suoltavat suustaan tuollaista! Pientä rajaa kiitos ja kuria lapsille! Olisi kiva lukea niitä lapsen mukavia letkautuksia eikä joka viestissä vaan noita kirosanoja joita nyt kuulee teinien suusta yhtenään!!!

10

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen ystäväsi

      turhaan siinä moralisoit idiootti. kuvittelet varmaan olevasi hyvä äiti äpärällesi. mene junan alle!

      • uppos

        ja näköjään


      • oikea äiti

        Siis jos tuollaisesta kommentista suuttuu niin on itse takuulla todella typerä idiootti! Miten olisi jos ottaisit koko sukusi mukaan sinne junan alle??? Vai onkohan sinulla sellaista? Lasta ei takuulla ainakaan ole kun se on varmasti jo sossun nappaama! Niin että onnea vaan loppuelämään sen kossupullon kanssa sinne katuojaan.


    • Marjatainen

      Minä olen myös kiinnittänyt huomiota samaan ilmiöön. Täältä nyt sopii odottaa löytävänsä mitä sattuu, sillä tämähän tarjoaa tavallisten ihmisten välisen mukavan keskusteluareenan lisäksi jonkinlaisen pääntuuletuspaikan erilaisista mielenterveyden häiriöistä kärsiville ihmisille.

      Olen kuitenkin huomannut, että perhelehtienkin (Apu ym.) "lasten suusta" palstalla kerrotaan lasten suoltaneen suustaan sellaista kieltä tai sellaisia asioita, joita minä omiltani kuullessani häpeäisin pää punaisena, en varmasti nauraisi ja vielä leuhkisi muille. Ilmiö on siis todellinen, eikä johdu vain mieleltään häiriintyneiden suuresta osuudesta tämän palstan osallistujien joukossa.

      Vieraskin aikuinen voi yksittäisen lapsen kohdalla tehdä sentään jotakin. Jos kuulen jonkun lapsen puhuvan asioista, jotka eivät sen ikäiselle kuulu, vedän lapsen vähän sivulle ja kysyn häneltä, tietääkö hän, mitä hän puhuu ja tietääkö hän, että sellainen puhe ei sovi lapsen (eikä usein kenenkään muunkaan) suuhun.

      Lasten on vaikea välttyä siltä törkytulvalta, jolla nykykulttuuri on kyllästetty. Vanhempien tehtävä olisi ohjata lapset erottamaan hyvä huonosta, mutta sellaisia vanhempia on paljon, jotka eivät itsekään tajua eroa hauskan ja ruman välillä. Kaikilla ihmisillä ei yksinkertaisesti ole häpyä eikä tilanteentajua.

      • Carmeliita

        Täysin samaa mieltä! Olen itse päiväkodissa töissä ja kauhulla katselen lapsia jotka suoltavat suustaan mitä tahansa! On siinä meillä kasvattajilla kova homma kitkeä nämä rumakieliset lapset joukosta. On erittäin kunnioitettavaa että ojennat myös muiden lapsia ja näin sen pitäisi nykymaailmassakin vielä olla!


    • anniksr

      kuulemma isot pojat opettaa tarhassa kiroilemaan ja haukkumaan. kivaa kun on isoja päiväkotiryhmiä. Nykyään vanhemmat voi olla vaikka kuinka enkeleitä mutta lapsia opettaa joku muu kuin vanhemmat. Ei oo varmaan ihme jos uskovaisen perheenkin lapset on jo pikkulapsina kovia kiroilemaan. Uusio perheet on kans kivoja. näin poikapuolta seuranneena..

      • ajatuksentasolla

        uusioperheiden lapsetkaan kiroile. Eivätkä kaikki lapset opi päiväkodissa kiroilemaan. Eivätkä koulussa. Nyt on netti, lehdet ja televisio joissa kiroileminen on arkipäivää.
        Yleistää ei voi eikä saa. Joku käyttää kirosanoja normaalina puhekielenä koska kukaan ei ole opettanut ettei niin saisi tehdä. Joku käyttää niitä näyttääkseen, joku on vain oppinut "hienoja ilmaisuja", joku kokeilee rajojaan...meitä on miljoonia eikä meistä kaikista saa "siistiä" ihmistä vaikka kuinka yrittäisi. Mutta jos jokainen omalla kohdallaan keskittyisi siihen mitä itse suustaan päästää niin kirosanat kuolisivat sukupuuttoon. Se vaan on mahdoton ajatus


      • Irwikissa
        ajatuksentasolla kirjoitti:

        uusioperheiden lapsetkaan kiroile. Eivätkä kaikki lapset opi päiväkodissa kiroilemaan. Eivätkä koulussa. Nyt on netti, lehdet ja televisio joissa kiroileminen on arkipäivää.
        Yleistää ei voi eikä saa. Joku käyttää kirosanoja normaalina puhekielenä koska kukaan ei ole opettanut ettei niin saisi tehdä. Joku käyttää niitä näyttääkseen, joku on vain oppinut "hienoja ilmaisuja", joku kokeilee rajojaan...meitä on miljoonia eikä meistä kaikista saa "siistiä" ihmistä vaikka kuinka yrittäisi. Mutta jos jokainen omalla kohdallaan keskittyisi siihen mitä itse suustaan päästää niin kirosanat kuolisivat sukupuuttoon. Se vaan on mahdoton ajatus

        Olisi kiva, jos aikuiset tosiaan siivoaisivat ne omat suunsa, mutta mitä vielä: omien lasten pikku suukkosistaan päästämiä törkyjäkin oikein vielä levitellään eteenpäin ja niille naureskellaan. Eikä se kiroilukaan olisi minusta niin paha, mutta kun aikuiset naureskelevat lasten seksipuheille, ollaan jo aika lähellä pedofiliaa.


    • Kullieinari

      maailma on menossa päin vittua, jos et ole jo huomannut.

      Jonain päivänä Jumala tulee ja rankaisee isosti kaikkia jotka kiroilevat.

    • Miija87

      kukaan tahallaan opettaa lasta kiroilemaan.Itsellä 2,5 vuotias joka toistaa kaiken kuulemansa.Jos lasta kieltää, kiroaminen vaan jatkuu.Oleppa siin' sitten..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe