olisiko vinkkejä siitä mihin pitää kiinnittää huomiota, kun harkitsee vanhan huvilan ostoa. Tarkoituksena muuttaa se pysyväksi asunnoksi. Huvila on tyydyttävässä kunnossa, rakennettu vuosisadan alkupuolella, kaikki sähköt, vedet ym. on uusittava. Huvila ei myöskään ole ollut ympärivuotisessa käytössä. Eniten arveluttaa, miten pohjan (rossipohja rinteessä) saa kyllin lämpimäksi, ja miten asuntoon saa lämmitysjärjestemän (haluaisimme muun kuin sähkön). Kaksi kerrosta löytyy.
Onko kokemuksia vastaavasta projektista, kustannuksista, aikamenekistä, odotettavissa olevista yllätyksistä ym?
vanha huvila asunnoksi
3
750
Vastaukset
- raksu2
Ton ikäisessä, sama purkaa ja rakentaa tilalle uusi (vaikka samannäköinen jos haluatte), halvemmalla pääsette ja saatte oikeasti kunnollisen. Vanha on aina vanha, remontoitunakin.
- dumbelson
Eihän tässä nyt purkamaan ryhdytä sukulaisen suojelukohdetta, vaikka ei asuttava juuri tällä hetkellä satukaan olemaan.
- jalmarip
Jos vanhaa hommaa ja on resursseja kunnostaa,mikä ettei.. Tiilikatto jos on,niin se indikoi nopeesti kunnosta,eli sen on oltava suora,harjan myös. Sokkelit ehjiä,jos kivet,niin liikkumattomia tms.
Mielestäni hirsirunko on haastavampi kuin lautarakenteinen kunnostettava..
Uunimuurit ja niiden perustat pitäisi olla ehjät..
Jos jossain selvä vaurio,laho tms. on sille löydyttävä selvä syy..
Tosi on, että rajan veto vanhan kunnostamiselle ja kokonaan uuden tekemiselle on hankala.
Kunnostus ilman isompaa lainaa ja itse tehtynä ottaa aikaa n. 5-15vuotta riipuen kohteen kunnosta ja koosta. Minulla meni 10v ja 2vuoden burnout rakentamiseen siinä.. kaikki vapaa, raha.
Ei sutta ei kannata alkaa väsäämään,jos yhtään epäilee.
Pahin merkki on se,että ensin revitään KAIKKI auki ja väsähdetään..
Kannustan ehdottomasti,jos kohde on hienolla paikalla,rakennettu tekniikalla joka kannattaa säilyttää ja ennallistaa. Muutoin,keräämällä tärkeet osat talteen,myös sokkelikivet.ym. ja kippamaalla skeida kasaan ja uuden samanlaisen teko on jopa fiksumpaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831469Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671255Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2221225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2031223Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134946Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 79821
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808